SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ze de oorlog verklaren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dwz. Rusland binnen vliegen en alle dronefabrieken & dronetransporten de moeder bombarderen. En dat blijven doen zodat er geen kans is nieuwe productie op gang te krijgen.
We noemen het dan een speciale militaire operatiequote:
quote:
Dat kan ook inderdaad. Zeker een probaat middel bij pesterijen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Direct uithalen is zoals ik al schreef niet het slimste. Dus je pakt gewoon een honkbalknuppel en slaat de klootzak in zijn rug als hij even niet oplet. Daarna flink kopschoppen.
Ja, ze broek laten zakken voor een "sterke man" is nu eenmaal zijn ding, en dat projecteert hij met graagte op iedereen en alles om hem heen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lekker berusten in het feit dat de oostflank straks doorlopend wordt beschoten. Ben je wel helemaal goed bij je hoofd joh
De drones (of een aantal ervan) die Polen binnenvlogen bleken “suitably armed” te zijn, aldus deze bron die een citaat van Boris Pistorius aanhaalt. Dus als dat klopt neem ik maar aan dat deze X poster de feiten niet op orde heeft met zijn grapje.quote:
Het is een kwestie van tijd totdat er doden vallen en dan zal de roep om terug te slaan wel sterker worden. Het is Rusland dat continu escaleert. Er kan gewoon een moment komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Niemand hoopt dat, maar het kan wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zit er wel aan te komen, helaas. Wat denk jij dat onze glorieuze leiders gaan doen?
En hoe gaat dat verlopen denk je? Wat zijn de reacties van Europa en Rusland over en weer? Wat zijn de tweede-orde effecten?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd totdat er doden vallen en dan zal de roep om terug te slaan wel sterker worden. Het is Rusland dat continu escaleert. Er kan gewoon een moment komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Niemand hoopt dat, maar het kan wel.
Welnee.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze broek laten zakken voor een "sterke man" is nu eenmaal zijn ding, en dat projecteert hij met graagte op iedereen en alles om hem heen.
Weet ik veel, ik ben geen deskundige. Maar nee, ik denk niet dat het gepikt wordt als Rusland de NAVO structureel beschiet met drones. Zeker niet als daarbij ook dodelijke slachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe gaat dat verlopen denk je? Wat zijn de reacties van Europa en Rusland over en weer? Wat zijn de tweede-orde effecten?
Je houdt te snel op met denken. Probeer een stapje of liever een paar stappen vooruit te denken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ben geen deskundige. Maar nee, ik denk niet dat het gepikt wordt als Rusland de NAVO structureel beschiet met drones. Zeker niet als daarbij ook dodelijke slachtoffers vallen.
Het is geen binair vraagstuk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe gaat dat verlopen denk je? Wat zijn de reacties van Europa en Rusland over en weer? Wat zijn de tweede-orde effecten?
Als je beleid is dat je een confrontatie tegen elke prijs wil vermijden, zal de tegenpartij dat maximaal uitbuiten en word je vroeg of laat alsnog zelf slachtoffer. Appeasement heeft nog nooit gewerkt en zal ook nooit werken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je houdt te snel op met denken. Probeer een stapje of liever een paar stappen vooruit te denken.
Want die is er nog niet wil je zeggen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
is dit een opmaat naar een hybride oorlog.
Niet volledig. Deels wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want die is er nog niet wil je zeggen.
Ik had ook ergens gelezen dat 5 van de 19 drones van afgelopen week bewapend waren. Alleen die zijn uit de lucht geschoten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De drones (of een aantal ervan) die Polen binnenvlogen bleken “suitably armed” te zijn, aldus deze bron die een citaat van Boris Pistorius aanhaalt. Dus als dat klopt neem ik maar aan dat deze X poster de feiten niet op orde heeft met zijn grapje.
https://www.theguardian.c(...)-in-poland-violation
Eh, nee. Het is geen scifi movie/videogame waar jij in je cockpit kan zien of een drone lading heeft of niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:02 schreef Jojoke het volgende:
Alleen die zijn uit de lucht geschoten.
Wat ik begreep uit het artikel is dat er 5 echte waren (Iraans?) en de rest waren neppe. De 5 echte waren onderweg naar de NAVO basis waar goederen voor Oekraïne liggen. En het kwam erop neer dat de drones eigenlijk door de Nederlandse straaljagers zijn uitgeschakeld. Misschien dat de F-35s meer kunnen zien dan de Poolse F-16s?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, nee. Het is geen scifi movie/videogame waar jij in je cockpit kan zien of een drone lading heeft of niet.
Mooi account wel weerquote:
Ik heb idd de plaatjes gezien, ze zien er iets anders uit dan de normale. Niet superveel. Iets vierkanter zeg maar. Maar dan moet jij A) als piloot weten dat die iets vierkantere edities zonder lading zijn, dat kan, militairen worden getrained vijandelijk materiel te identificeren, maar logischerwijs weten ze niet alles B) jij terwijl redelijk gestressed in je cockpit zit dat ook zien.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat ik begreep uit het artikel is dat er 5 echte waren (Iraans?) en de rest waren neppe. De 5 echte waren onderweg naar de NAVO basis waar goederen voor Oekraïne liggen. En het kwam erop neer dat de drones eigenlijk door de Nederlandse straaljagers zijn uitgeschakeld. Misschien dat de F-35s meer kunnen zien dan de Poolse F-16s?
Geniale jongen ben je idd als je 3daagse SMO uitloopt op dit fiasco...LOLquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welnee.
Ik zie de genialiteit van Poetin als president van Rusland los van ons Europese belang. Van Polen moet hij gewoon afblijven. Polen blijft gewoon bij Europa.
Oh, dat begrijp ik. Er stond ook niet bij hoe ze het gedaan hebben, misschien dat ze wel op de grond een ploeg hebben die meekijken met camera's en sensoren? Dan kan de piloot zich focussen op vliegen en kunnen de wapenexperts ondertussen uitzoeken wat neergeschoten moet worden. Dat zou wel een slimme aanpak zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb idd de plaatjes gezien, ze zien er iets anders uit dan de normale. Niet superveel. Iets vierkanter zeg maar. Maar dan moet jij A) als piloot weten dat die iets vierkantere edities zonder lading zijn, dat kan, militairen worden getrained vijandelijk materiel te identificeren, maar logischerwijs weten ze niet alles B) jij terwijl redelijk gestressed in je cockpit zit dat ook zien.
Dat er op een schermpje in je vliegtuig ineens : NOT ARMED verschijnt oid, zo ver zijn we technologisch nog lang niet.
Je denkt dat ze dat van tevoren kunnen zien, of er in die drones explosieven zitten of niet?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik had ook ergens gelezen dat 5 van de 19 drones van afgelopen week bewapend waren. Alleen die zijn uit de lucht geschoten.
De VS is nog nooit zo Poetin-gezind geweest.quote:
dat aantal ging sowieso omhoog sinds de start van de oorlogquote:
Toch knap dat we ons zo door ze laten intimideren dan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:54 schreef ExTec het volgende:
Maar russia is echt wel stronk! hoor.
[ afbeelding ]
alleen jij bent geintimideerdquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch knap dat we ons zo door ze laten intimideren dan.
Trump behandelt Poetin als zijn beste vriend, Europese regeringsleiders durven weinig.quote:
fuck trump en fuck Oekraine, boeit me geen reet wat hij doetquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump behandelt Poetin als zijn beste vriend, Europese regeringsleiders durven weinig.
Poetin kan al sinds 2014 zijn gang gaan in Oekraïne, sinds 2008 in Georgië. Best knap voor een landje met de economie van Spanje dat het hele Westen zo om hem heen danst, niet?
"We" zullen ooit een keer wat terug moeten gaan doen.quote:
agreedquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
"We" zullen ooit een keer wat terug moeten gaan doen.
Zichtbaar. Openlijk.
En dat heeft niks te maken met wat slim is.
Het sentiment waar Perrin aan refereert, zal alleen maar sterker worden als we dat niet doen.
Eh, welis van: shoot the archer, not the arrow gehoord....?quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:09 schreef sp3c het volgende:
Poetin stuurde drones Polen in, meerdere bondgenoten werkten samen om ze te vernietigen
zolang het om een handvol drones gaat is het 100% sustainablequote:Op zaterdag 13 september 2025 22:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, welis van: shoot the archer, not the arrow gehoord....?
Je realiseert je dat als jij een shahed a raison 35K tot aan 200K, neer gaat halen met een sidewinder van 400K dit niet sustainable is....?
Eh, ja, wel mee eens.... Mag soms minderquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:14 schreef sp3c het volgende:
maar die blinde paniek van @Perrin de hele dag, iedere dag geloof ik niet in hoor
Zeg, zeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, wel mee eens.... Mag soms minder
Dat wens je niemand toe. Sterkte.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:24 schreef sp3c het volgende:
ik had een pepertje in mijn bami jongons, ik heb het in mijn ogen gesmeerd
alles is klote nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |