Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is er zeker wel. Zodra je ook maar de kleinste kritische opmerking maakt over de integratie of de multiculturele samenleving, word je meteen voor racist en kast-PVV’er versleten.
Er valt volstrekt niet mee te praten.
Luister. Ik vond sommige van zijn posities niet kloppen. Ik kan je zo die posities opnoemen en ik kan je vertellen waarom hij daardoor wel of niet voldoet aan het label "gek". En let daarbij op dat ik het oneens kan zijn met iemand zonder die persoon een gek te vinden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niels zijn take is erg ongenuanceerd en gevoelloos. Maar Kirk was gezien zijn uitspraken natuurlijk wel gewoon extreem.
En dat komt weer omdat het gros van de rechterkant niet wilt erkennen dat links net zo goed kritisch naar migratie kijkt alleen niet op de pvv-manier. Dus dan ben je al snel een landverrader, wegkijker, deugneus, woke etc etc en wordt de VVD een linkse partij. Tsja. Vicieuze cirkelquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is er zeker wel. Zodra je ook maar de kleinste kritische opmerking maakt over de integratie of de multiculturele samenleving, word je meteen voor racist en kast-PVV’er versleten.
Wat is dat toch met dat het in is elkaar uit te maken voor fascist of nazi?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het zien van Kirk als een gek is tot daar aan toe, het niet boeiend vinden van het gegegeven dat die is doodgeschoten om zijn mening maakt je een fascist.
Weer een punt in aftrek voor de belediging van een minderheidquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net als dat jij dat doet met lekker edgy 'de advocaat van de duivel' uithangen in elk topic
Iemand vermoorden omdat je hun mening niet bevalt kan wel fascistisch geïnspireerd zijn (als het onderdeel is van een bredere ideologie die tegen vrijheid van meningsuiting is en geweld gebruikt om macht te behouden), maar het kan ook voortkomen uit andere motivaties.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dat toch met dat het in is elkaar uit te maken voor fascist of nazi?
Fascist:
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Ik keur die mening niet goed, het is behoorlijk polariserend om moorden maar normaal te maken, maar de link met fascisme snap ik niet zo.
Typisch en tekenend gedrag. Het een hoefde het ander niet uit te sluiten, je kan beiden veroordelen. Zijn probleem is niet met haat, zijn probleem is dat zijn haat, ondanks hoe genormaliseerd het al is, nog niet genormaliseerd genoeg is.quote:Hij noemt het ‘walgelijk’ dat een collega onder vuur ligt omdat hij de dood van ‘een racistische haatprediker’ zou vieren, terwijl anderen volgens hem geen gevolgen ondervinden voor uitspraken over Gaza.
Nou een waanzinnige is inderdaad wat overdreven. Hij was niet doorgedraaid ofzo zoals de Alex Jones van de wereld.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Luister. Ik vond sommige van zijn posities niet kloppen. Ik kan je zo die posities opnoemen en ik kan je vertellen waarom hij daardoor wel of niet voldoet aan het label "gek". En let daarbij op dat ik het oneens kan zijn met iemand zonder die persoon een gek te vinden.
Dus de vraag is. Kan je een kort filmpje tonen of een positie van hem vertellen waardoor jij zegt "kijk.. dit is een GEK EEN WAANZINNIGE!".
Als dat zo zou zijn, dat je meteen als weggezet wordt, dan kan je heel cda en d66 wegzetten als racisten. Heck dan is zelfs een Halsema een racist.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als grofweg de helft van de mensen wereldwijd deze mening deelt, in die zin is het niet heel extreem.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou een waanzinnige is inderdaad wat overdreven. Hij was niet doorgedraaid ofzo zoals de Alex Jones van de wereld.
Maar zeggen dat je je jonge dochtertje een kind van een verkrachter zou laten baren vind ik behoorlijk extreem
Absurd zelfs.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
Maar zeggen dat je je jonge dochtertje een kind van een verkrachter zou laten baren vind ik behoorlijk extreem
Evidentquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:49 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het is nergens voor nodig om daarvoor op iemand zijn graf te dansen
In de helft van de wereld is abortus niet eens een optie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als grofweg de helft van de mensen wereldwijd deze mening deelt, in die zin is het niet heel extreem.
Maar je dochter dwingen een arbortus te plegen in de zelfde situatie is misschien net zo extreem of misschien wel extremer?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou een waanzinnige is inderdaad wat overdreven. Hij was niet doorgedraaid ofzo zoals de Alex Jones van de wereld.
Het zijn Amerikaanse waarden (althans, voor een groot deel aldaar)quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat moet het wel zijnquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
We hebben vooral een probleem met hardnekkig rechts-extremisme vooral op internet en social media in het bijzonder. Een gek als Kirk meer of minder doet er niet zoveel toe.
Dat is zeker extreem en ik deel die mening ook niet, maar het is wel principieel. Dat nieuwe leven kan er natuurlijk ook niks aan doen hoe het ontstaan isquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je benoemt hier inderdaad exact een positie waar ik weinig met hem deelde.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een groot deel daar is dan ook extreem te noemen maatquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het zijn Amerikaanse waarden (althans, voor een groot deel aldaar)
Dat was niet mijn punt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In de helft van de wereld is abortus niet eens een optie.
deze mening is voor christenen niet absurdquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sowieso. Kijk ook maar naar hun standpunt over vuurwapens. Het is een andere wereldquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een groot deel daar is dan ook extreem te noemen maat
Net als dat een 9-jarige er niks aan kan doen dat ze verkracht is en gebruik moet maken van iets waar haar vader principieel op tegen is. Maar ik hoop ook dat als zijn vader ook maar de minste affectie voor haar heeft dat even opzij zet om zijn dochters leven niet zo jong al voorgoed te verzieken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is zeker extreem en ik deel die mening ook niet, maar het is wel principieel. Dat nieuwe leven kan er natuurlijk ook niks aan doen, hoe het ontstaan is
niet alleen voor christenen, ook meerdere andere grote religiesquote:Op zaterdag 13 september 2025 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze mening is voor christenen niet absurd
het gaat om het recht op het gecreëerde leven ,
ook al is het niet mijn mening
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |