abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:42:35 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218758766
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is er zeker wel. Zodra je ook maar de kleinste kritische opmerking maakt over de integratie of de multiculturele samenleving, word je meteen voor racist en kast-PVV’er versleten.

Er valt volstrekt niet mee te praten.
Hier sluit ik me bij aan.
Nooit meer slapen
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:42:49 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758771
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niels zijn take is erg ongenuanceerd en gevoelloos. Maar Kirk was gezien zijn uitspraken natuurlijk wel gewoon extreem.
Luister. Ik vond sommige van zijn posities niet kloppen. Ik kan je zo die posities opnoemen en ik kan je vertellen waarom hij daardoor wel of niet voldoet aan het label "gek". En let daarbij op dat ik het oneens kan zijn met iemand zonder die persoon een gek te vinden.

Dus de vraag is. Kan je een kort filmpje tonen of een positie van hem vertellen waardoor jij zegt "kijk.. dit is een GEK EEN WAANZINNIGE!".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218758781
quote:

[..]
Dat is er zeker wel. Zodra je ook maar de kleinste kritische opmerking maakt over de integratie of de multiculturele samenleving, word je meteen voor racist en kast-PVV’er versleten.

En dat komt weer omdat het gros van de rechterkant niet wilt erkennen dat links net zo goed kritisch naar migratie kijkt alleen niet op de pvv-manier. Dus dan ben je al snel een landverrader, wegkijker, deugneus, woke etc etc en wordt de VVD een linkse partij. Tsja. Vicieuze cirkel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:43:20 #29
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218758784
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het zien van Kirk als een gek is tot daar aan toe, het niet boeiend vinden van het gegegeven dat die is doodgeschoten om zijn mening maakt je een fascist.
Wat is dat toch met dat het in is elkaar uit te maken voor fascist of nazi?

Fascist:

Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.

Ik keur die mening niet goed, het is behoorlijk polariserend om moorden maar normaal te maken, maar de link met fascisme snap ik niet zo.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218758810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Net als dat jij dat doet met lekker edgy 'de advocaat van de duivel' uithangen in elk topic
Weer een punt in aftrek voor de belediging van een minderheid :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:45:02 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218758816
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dat toch met dat het in is elkaar uit te maken voor fascist of nazi?

Fascist:

Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.

Ik keur die mening niet goed, het is behoorlijk polariserend om moorden maar normaal te maken, maar de link met fascisme snap ik niet zo.
Iemand vermoorden omdat je hun mening niet bevalt kan wel fascistisch geïnspireerd zijn (als het onderdeel is van een bredere ideologie die tegen vrijheid van meningsuiting is en geweld gebruikt om macht te behouden), maar het kan ook voortkomen uit andere motivaties. :!

Ook wel opvallend dat je valt over de veroordeling, maar niet over het goedpraten van een dodelijke aanslag. :lijstje:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218758822
quote:
Hij noemt het ‘walgelijk’ dat een collega onder vuur ligt omdat hij de dood van ‘een racistische haatprediker’ zou vieren, terwijl anderen volgens hem geen gevolgen ondervinden voor uitspraken over Gaza.
Typisch en tekenend gedrag. Het een hoefde het ander niet uit te sluiten, je kan beiden veroordelen. Zijn probleem is niet met haat, zijn probleem is dat zijn haat, ondanks hoe genormaliseerd het al is, nog niet genormaliseerd genoeg is.

Geef dit soort mensen geen centimeter, want ze zullen jou ook nooit een centimeter gunnen.
pi_218758829
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Luister. Ik vond sommige van zijn posities niet kloppen. Ik kan je zo die posities opnoemen en ik kan je vertellen waarom hij daardoor wel of niet voldoet aan het label "gek". En let daarbij op dat ik het oneens kan zijn met iemand zonder die persoon een gek te vinden.

Dus de vraag is. Kan je een kort filmpje tonen of een positie van hem vertellen waardoor jij zegt "kijk.. dit is een GEK EEN WAANZINNIGE!".
Nou een waanzinnige is inderdaad wat overdreven. Hij was niet doorgedraaid ofzo zoals de Alex Jones van de wereld.

Maar zeggen dat je je jonge dochtertje een kind van een verkrachter zou laten baren vind ik behoorlijk extreem
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218758840
quote:

[..]

Als dat zo zou zijn, dat je meteen als weggezet wordt, dan kan je heel cda en d66 wegzetten als racisten. Heck dan is zelfs een Halsema een racist.

Of wellicht moet je de mening van een debiel die 'racisme' schreeuwt niet projecteren op heel Nederland...
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:49:12 #35
459912 FlippingCoin
pi_218758842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou een waanzinnige is inderdaad wat overdreven. Hij was niet doorgedraaid ofzo zoals de Alex Jones van de wereld.

Maar zeggen dat je je jonge dochtertje een kind van een verkrachter zou laten baren vind ik behoorlijk extreem
Het zou mij niet verbazen als grofweg de helft van de mensen wereldwijd deze mening deelt, in die zin is het niet heel extreem.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218758857
quote:

Absurd zelfs.

En om die mening te bestrijden ga je in debat of naar een stemhokje. Het is nergens voor nodig om daarvoor op iemand zijn graf te dansen
pi_218758882
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:49 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het is nergens voor nodig om daarvoor op iemand zijn graf te dansen
Evident
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:55:36 #38
438527 MissButterflyy
pi_218758937
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het zou mij niet verbazen als grofweg de helft van de mensen wereldwijd deze mening deelt, in die zin is het niet heel extreem.
In de helft van de wereld is abortus niet eens een optie.
pi_218758949
quote:

[..]

Maar je dochter dwingen een arbortus te plegen in de zelfde situatie is misschien net zo extreem of misschien wel extremer?

Ditzijn van die uiterste ethishe kwesties waar geen normaal antwoord op te geven is.
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 12:57:16 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218758960
quote:

[..]

Het zijn Amerikaanse waarden (althans, voor een groot deel aldaar)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218758971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
We hebben vooral een probleem met hardnekkig rechts-extremisme vooral op internet en social media in het bijzonder. Een gek als Kirk meer of minder doet er niet zoveel toe.
Ja dat moet het wel zijn :{
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:58:38 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218758972
quote:

[..]

Dat is zeker extreem en ik deel die mening ook niet, maar het is wel principieel. Dat nieuwe leven kan er natuurlijk ook niks aan doen hoe het ontstaan is
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:58:52 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758976
quote:

[..]

Je benoemt hier inderdaad exact een positie waar ik weinig met hem deelde.

En toch is dat minder extreem als je je beseft dat deze mensen oprecht geloven dat god een zieltje in een foetus heeft gestopt. En dat dat geloof in zieltjes en bescherming vanaf conceptie een breed gedragen ding is, niet alleen in de VS onder de conservatieven maar.. door vele mensen in vele landen. Religie lijkt wederom aan de grondslag te liggen van een onsmakelijke set meningen maar meningen die breed worden gedragen door veelal welwillende mensen die niet rijp zijn voor het gesticht.

Maar dat is mijn punt een beetje... het voldoet niet aan het label "gek" zoals dat werd genoemd.

Wat ik trouwens dichterbij het label "gek" vind komen is die mensen die het OK vinden om in het laatste trimester nog een abortus uit te voeren. Mensen die het goed praten om letterlijk een volledig volgroeide baby stuk te knippen.

(gek als in "doorgedraaid" en niet gek als in "vreemd" of "raar").

Even voor de goede orde: mijn mening over abortus:
1ste trimester: legaal
2de trimester: kunnen we over stemmen
3de trimester: illegaal (muv hele specifieke levensbedreigende medische situaties waar de baby niet gered kan worden)

Ik voeg mijn mening toe omdat ik duidelijk wil maken hoe ik zo'n gesprek tussen Kirk en zo'n pro-abortus persoon zie. Ik zie 2 mensen die blind zijn voor bepaalde inzichten vanuit een arbitrair gekozen basisprincipe maar.. ze zijn niet "gek". Ze trekken hun meningen alleen te ver door waardoor het onmenselijke situaties oplevert. Maar zij vinden die situaties een noodzakelijk kwaad.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218758979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het zijn Amerikaanse waarden (althans, voor een groot deel aldaar)
Een groot deel daar is dan ook extreem te noemen maat
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:59:14 #45
459912 FlippingCoin
pi_218758982
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In de helft van de wereld is abortus niet eens een optie.
Dat was niet mijn punt. :)
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:01:13 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218759009
quote:

[..]

deze mening is voor christenen niet absurd
het gaat om het recht op het gecreëerde leven , het kind hoeft niet dood of gestraft

ook al is het niet mijn mening

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:01:13 #47
438527 MissButterflyy
pi_218759010
Ik vraag me af wanneer je in het laatste trimester een abortus kan plegen, en het kind in stukken laten knippen.
Volgens mij is dit nonsens. Dan kun je ook de geboorte opwekken en dat gebeurd doorgaans bij baby’s die zoveel afwijkingen hebben dat ze meteen overlijden na de geboorte en als ze in leven zouden worden gehouden alleen maar zouden lijden.
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 13:01:28 #48
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218759014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een groot deel daar is dan ook extreem te noemen maat
Sowieso. Kijk ook maar naar hun standpunt over vuurwapens. Het is een andere wereld
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218759016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is zeker extreem en ik deel die mening ook niet, maar het is wel principieel. Dat nieuwe leven kan er natuurlijk ook niks aan doen, hoe het ontstaan is
Net als dat een 9-jarige er niks aan kan doen dat ze verkracht is en gebruik moet maken van iets waar haar vader principieel op tegen is. Maar ik hoop ook dat als zijn vader ook maar de minste affectie voor haar heeft dat even opzij zet om zijn dochters leven niet zo jong al voorgoed te verzieken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:03:00 #50
459912 FlippingCoin
pi_218759035
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deze mening is voor christenen niet absurd
het gaat om het recht op het gecreëerde leven ,

ook al is het niet mijn mening

Bekijk deze YouTube-video
niet alleen voor christenen, ook meerdere andere grote religies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')