De lange zijde is wellicht korter, maar er ligt wel meer gevaar op de loer. Je zult een basis van de Undead moeten doorkruisen of moeten vernietigen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:40 schreef Spermageddon het volgende:
Ik zit nu in mijn eindexamenjaar en wat is dat een kutvak zeg
Elke keer dat je de les in moet, zit je opgesloten bij een docent met een wat groter postuur en een haarlijn die er niet bepaald beter op geworden is. Je zit er een heel uur, maar leert werkelijk niks. Die man vertelt nauwelijks iets, en zodra je de klas weer uitloopt, ben je geen steek wijzer dan toen je binnenkwam.
En dan de stof zelf. Bah, al die lijnen en grafieken maken me echt krankjorum. Wat heb je nou aan een kettingregel of een integraal? “Bereken de magnitude van de vector met behulp van Pythagoras.” Sodemieter eens op met zulke vragen. Wanneer ga je dat nou ooit gebruiken? Het enige wat ik nodig heb is optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen.
De laatste keer dat ik überhaupt iets met wiskunde deed was de stelling van Pythagoras gebruiken toen ik op vakantie was. ik moest een kruising overstreken en nam de lange zijde i.p.v. twee korte zijdes.
Het is ook het enige vak waar ik een skill issue in hebquote:
Bedankt!quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De lange zijde is wellicht korter, maar er ligt wel meer gevaar op de loer. Je zult een basis van de Undead moeten doorkruisen of moeten vernietigen.
De 2 korte zijdes zijn in totaal langer van lengte, maar zijn relatief veiliger. Groot voordeel is het rustpunt op de helft, maar wees gewaarschuwd voor hinderlagen! Bandieten en Undead patrouilles zijn veel actief op deze route.
Succes!
Dat merk ik ja, je moet meer het gedrag van de functies begrijpen i.p.v. de formules instampen. Natuurlijk is dat deel van het proces, zoals het onthouden hoe je moet differentiëren, maar je gaat het pas echt begrijpen wat een differentiequotiënt inhoudt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik gebruik Pythagoras nog wel eens als ik een omheining plaats en even een rechte hoek moet uitmeten. Dan doe ik een 3-4-5'je.
Maar bij wiskunde leer je het meeste bij het maken van de oefeningen. Niks blokken en woordjes stampen, gewoon lekker doen.
Ik sla cum laude op je moederquote:
Als ik mijn vwo-diploma heb, dan ga ik sowieso een tussenjaar nemen, even wat geld verdienen en een beetje reizen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:11 schreef Vvdjemoeder het volgende:
zo snel mogelijk stoppen met school, en de kapitaalmarkt op gaan. meteen in het diepe gooien
Ik heb nog nooit een wiskundeleraar gehad die alleen naar het eindantwoord keek. Het uiteindelijke antwoord is nog geen kwart van de punten. Ik heb zelfs wel eens punten ontvangen voor iets wat ik had doorgehaald, omdat ik klem kwam te zitten in de beredenering.quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:02 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Het is ook het enige vak waar ik een skill issue in heb![]()
Ik haal voor filosofie, aardrijkskunde, geschiedenis etc. etc. makkelijk achten want ik kan goed mijn argumenten formuleren, maar bij wiskunde gaat het altijd mis want je kan 1 ding in jouw argument fout hebben en dan valt het hele kaartenhuis in elkaar
quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:14 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Als ik mijn vwo-diploma heb, dan ga ik sowieso een tussenjaar nemen, even wat geld verdienen en een beetje reizen.
Of ik kan na mijn tussenjaar mbo elektrotechnicus volgen en daarmee dikke cash verdienen i.p.v. een waardeloze communicatie of filosofie studie volgen aan de universiteit
Ja, het ding is met wiskunde is dat je het bewijs goed moet beredeneren, want dat is veel belangrijker dan het uiteindelijke antwoord.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een wiskundeleraar gehad die alleen naar het eindantwoord keek. Het uiteindelijke antwoord is nog geen kwart van de punten. Ik heb zelfs wel eens punten ontvangen voor iets wat ik had doorgehaald, omdat ik klem kwam te zitten in de beredenering.
Dat laatste. Prima idee.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:14 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Als ik mijn vwo-diploma heb, dan ga ik sowieso een tussenjaar nemen, even wat geld verdienen en een beetje reizen.
Of ik kan na mijn tussenjaar mbo elektrotechnicus volgen en daarmee dikke cash verdienen i.p.v. een waardeloze communicatie of filosofie studie volgen aan de universiteit
Heb je ge-chatgpt't?quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:54 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Ja, het ding is met wiskunde is dat je het bewijs goed moet beredeneren, want dat is veel belangrijker dan het uiteindelijke antwoord.
Sommige antwoorden zijn meer baanbrekend dan andere antwoorden. Als ik mijn eigen stelling verzin en dat bewijs, dan kan ik dat in andere situaties toepassen dan als ik een integraal bereken en een bepaald nummer terugkrijg. Natuurlijk zijn integralen overal toepasbaar, maar het bewijzen van de stelling zelf is meer aanzienlijk dan wat je ermee kan in mijn mening.
Soms is een simpele bezigheid genoeg om gelukkig te zijnquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:53 schreef Innisdemon het volgende:
[..]![]()
Slim. Vaklui kunnen momenteel inderdaad goud geld verdienen.
Ik zou gewoon lekker worteltrekken in de klas. Dat is gewoon plezier in het kwadraatquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:19 schreef Plompzakker het volgende:
Niet gewoon elke wiskundeles het klaslokaal kort en klein slaan en zeggen dat je het voor de palestijnen doet
3x23 = 6+9x6+9quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:42 schreef Hogwarts het volgende:
Gisteren nog je moeder 3x23 geneukt
als je wat beter in wiskunde was, kon je ook technische natuurkunde of electrotechniek gaan studeren en nog veel meer geld pakken en prof dr. ing. spermaklodder op je naamkaartje zettenquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:14 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Maar daar leer je niets over tijdens de lessen economie op school. Hoop saaie shit over conjuncturen en arbeidsproductiviteit, maar gewoon praktische zaken zoals je geld voor je laten werken moet je zelf maar te laat achter komen zodat je aan het eind van de rit een hoop geld mist. Bijna alsof dat de bedoeling is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:11 schreef Vvdjemoeder het volgende:
zo snel mogelijk stoppen met school, en de kapitaalmarkt op gaan. meteen in het diepe gooien
Daar ben ik te dom voorquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:59 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
als je wat beter in wiskunde was, kon je ook technische natuurkunde of electrotechniek gaan studeren en nog veel meer geld pakken en prof dr. ing. spermaklodder op je naamkaartje zetten
En het enige dat je kunt is aftrekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:40 schreef Spermageddon het volgende:
Sodemieter eens op met zulke vragen. Wanneer ga je dat nou ooit gebruiken? Het enige wat ik nodig heb is optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen.
Ik kan wel met jou het zaad delenquote:Op zaterdag 13 september 2025 02:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En het enige dat je kunt is aftrekken.
Hopelijk zit vermenigvuldigen er niet in.
Als je het vak Natuurkunde hebt dan komen deze wiskundige vaardigheden om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:40 schreef Spermageddon het volgende:
Ik zit nu in mijn eindexamenjaar en wat is dat een kutvak zeg
Elke keer dat je de les in moet, zit je opgesloten bij een docent met een wat groter postuur en een haarlijn die er niet bepaald beter op geworden is. Je zit er een heel uur, maar leert werkelijk niks. Die man vertelt nauwelijks iets, en zodra je de klas weer uitloopt, ben je geen steek wijzer dan toen je binnenkwam.
En dan de stof zelf. Bah, al die lijnen en grafieken maken me echt krankjorum. Wat heb je nou aan een kettingregel of een integraal? “Bereken de magnitude van de vector met behulp van Pythagoras.” Sodemieter eens op met zulke vragen. Wanneer ga je dat nou ooit gebruiken? Het enige wat ik nodig heb is optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen.
De laatste keer dat ik überhaupt iets met wiskunde deed was de stelling van Pythagoras gebruiken toen ik op vakantie was. ik moest een kruising overstreken en nam de lange zijde i.p.v. twee korte zijdes.
Ga jij maar 'ns een studie wiskunde doenquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Niveautje dit weer
Ts loopt waarschijnlijk ook nog met klittenband in zijn schoenen.
Een studie wiskunde is dan ook een totaal ander verhaal dan dat kinderspel op de middelbare school.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:03 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Ga jij maar 'ns een studie wiskunde doenJij valt meteen af bij het eerste kwartaal.
Aan natuurkunde heb je tenminste iets aan, maar mensen die wiskunde studeren zijn sowieso knarsgek in hun hoofd. Alle abstracties die ze uit hun hoofd lullen is ook wel GGZ-waardigquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:41 schreef stokj het volgende:
[..]
Als je het vak Natuurkunde hebt dan komen deze wiskundige vaardigheden om de hoek kijken.
Al deze vaardigheden zijn er om problemen te optimaliseren.
Als de Fourier Analyse niet bestond konden we hedendaags niet verschillende soorten signalen hebben
quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:03 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Ga jij maar 'ns een studie wiskunde doenJij valt meteen af bij het eerste kwartaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klein geheimpje, natuurkunde is grotendeels wiskunde.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:06 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Aan natuurkunde heb je tenminste iets aan, maar mensen die wiskunde studeren zijn sowieso knarsgek in hun hoofd. Alle abstracties die ze uit hun hoofd lullen is ook wel GGZ-waardigDaarom zijn natuurkundigen ietwat beter dan wiskundigen, want ze passen de wiskunde toe in de praktijk
Limieten is net zo simpel als je moeder uitbuiten op een zondagochtend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Limieten, limieten, ik droom er nóg van. Noooooit begrepen. Wat een kwelling.
Ik heb die tekst nooit gezien. Misschien dat ik het daarom niet begreep. En de rest van de klas had de boel al afquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Limieten is net zo simpel als je moeder uitbuiten op een zondagochtend.
Simpelgezegd is er een bepaalde perforatie in een grafiek waarvan je graag het getal wil weten, door behulp van benaderen kom je steeds dichterbij het getal, en als je de limiet toepast krijg je het uiteindelijke getal, maar let op dat behoort niet tot het originele domein van het grafiek.
Zelfs een wiskundesukkel zoals ik kan de definitie uit mijn hoofd dromen
Ja omdat er krankzinnig slecht wiskundeonderwijs gegeven wordt. Het curriculum is ook om te huilen, zeker dat het niet op een lijn staat met het Angelsaksisch curriculum waar je wel echte wiskunde tegemoet krijgt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb die tekst nooit gezien. Misschien dat ik het daarom niet begreep. En de rest van de klas had de boel al af
Fout, probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Limieten is net zo simpel als je moeder uitbuiten op een zondagochtend.
Simpelgezegd is er een bepaalde perforatie in een grafiek waarvan je graag het getal wil weten, door behulp van benaderen kom je steeds dichterbij het getal, en als je de limiet toepast krijg je het uiteindelijke getal, maar let op dat behoort niet tot het originele domein van het grafiek.
Zelfs een wiskundesukkel zoals ik kan de definitie uit mijn hoofd dromen
Fout? Dit is letterlijk de intuïtie naast dat ik niks verteld heb over oneindige limieten en asymptotenquote:Op zaterdag 13 september 2025 13:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Fout, probeer het nog eens.
Hint: zoek eens op wat quantoren zijn.
Leuk man, je hebt werkelijk geen idee hoe je het antwoord van chatgpt moet interpreteren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:30 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Fout? Dit is letterlijk de intuïtie naast dat ik niks verteld heb over oneindige limieten en asymptotenmaar het concept blijft hetzelfde.
Maar goed, ChatGPT zegt For every epsilon greater than 0, there exists a delta greater than 0, such that 0 < |x - a| < delta => |f(x) - L| < epsilon
Een limiet bestaat wel, alleen is er een perforatie in het domein van de originele grafiek. Dat punt zou niet bestaan in bijvoorbeeld y = ((x+1)(x-1))/(x - 1) (dus x = 1 geeft raar gedrag), maar als je de limiet neemt heb je de waarde, dus dan doe je een domein-extensiequote:Op zaterdag 13 september 2025 15:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Leuk man, je hebt werkelijk geen idee hoe je het antwoord van chatgpt moet interpreteren.
Daarbij geef je aan dat een limiet blijkbaar een slechts te benaderen waarde is, maar niet bestaat. Dat is pertinent onjuist.
Maar geeft niks, ik verwacht ook niet te veel van iemand die denkt dat wiskunde op de middelbare school iets voorstelt.
ja en als je elektro doet op HBO niveau dan ben je helemaal fucked, ik faalde erop. Maargoed heb nog wat begrepen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:41 schreef stokj het volgende:
[..]
Als je het vak Natuurkunde hebt dan komen deze wiskundige vaardigheden om de hoek kijken.
Al deze vaardigheden zijn er om problemen te optimaliseren.
Als de Fourier Analyse niet bestond konden we hedendaags niet verschillende soorten signalen hebben
ja geweldig dat en imaginaire getallen etc etc. En J+1 balblabla.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:56 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Een limiet bestaat wel, alleen niet in het domein van de originele grafiek
Het bestaat alleen als een linkerlimiet gelijk staat aan een rechterlimiet bij een bepaald punt, als je dat niet begrijpt dan heb je wiskunde gestudeerd bij InHolland![]()
Het feit dat je in termen van grafieken moet praten ipv dat je gewoon over functies hebt. Hilarischquote:Op zaterdag 13 september 2025 15:56 schreef Spermageddon het volgende:
[..]
Een limiet bestaat wel, alleen niet in het domein van de originele grafiek
Het bestaat alleen als een linkerlimiet gelijk staat aan een rechterlimiet bij een bepaald punt, als je dat niet begrijpt dan heb je wiskunde gestudeerd bij InHolland![]()
Daarna krijg je a² + b² = c², daarmee bewijs je dat je moeder dik is, dan ga je Goldbach's conjectuur toepassen en heb je een penisvergrotingspil uitgevonden. En daarna dheh37sndkenehendjwjeue7wnd zjaquote:Op zaterdag 13 september 2025 16:04 schreef kree het volgende:
[..]
ja geweldig dat en imaginaire getallen etc etc. En J+1 balblabla.
Oke sorry ik kreeg ff kortsluiting toen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |