Denk niet dat dit hun echt namen zijn. Althans hoop het.quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:58 schreef maily het volgende:
[..]
Dat die mensen met hun naam in de krant willen ....
En andere foto's ook hoop ikquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:04 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Denk niet dat dit hun echt namen zijn. Althans hoop het.
Voor de afwisseling eens een keer geen Syriërsquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Het is, zoals bijna altijd, die kleine groep Noord Afrikaanse/islamitische import stront.
RTL nieuws;
'Spanning tussen Mocro's uit Haarlem en Turken uit Beverwijk loopt hoog op'.
Stukje tribalisme.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Het is, zoals bijna altijd, die kleine groep Noord Afrikaanse/islamitische import stront.
RTL nieuws;
'Spanning tussen Mocro's uit Haarlem en Turken uit Beverwijk loopt hoog op'.
Die hebben het al druk genoeg op andere plekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de afwisseling eens een keer geen Syriërs
Die hadden vandaag een welverdiende dag rustquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:25 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die hebben het al druk genoeg op andere plekken.
Verbeter je Nederlands, vmbo'er.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:14 schreef de_boswachter het volgende:
VMBO. Usual suspects. Denken dat ze in de Bronx wonen ofzo. Maar nu laait de discussie weer op want iedereen weet het beter, om er uiteindelijk niets tegen te doen genot.
Mijn ervaring is dat de ouders waar dat voor bedoeld is niet komen opdagen op een ouderavond.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hopelijk organiseert men een grote ouder avond en dan maar gewoon die tiktok filmpjes op groot scherm vertonen. Misschien dat dat wat ouders wakker maakt (ijdele hoop).
Ben ik blij dat mijn ervaring op een school helemaal niet zo is buiten de Randstad.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik werk op een school die precies tussen de 'conflictgebieden' ligt en na de eerste pauze was er door alle opwinding en bijkomende onrust eigenlijk niet meer normaal les te geven. En ja, het is een hele ernstige situatie, maar de absolute hysterie, ook bij ouders, is minstens net zo zorgelijk.
Gelukkig hebben we in West-Friesland dit probleem pas over 20 jaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik werk op een school die precies tussen de 'conflictgebieden' ligt en na de eerste pauze was er door alle opwinding en bijkomende onrust eigenlijk niet meer normaal les te geven. En ja, het is een hele ernstige situatie, maar de absolute hysterie, ook bij ouders, is minstens net zo zorgelijk.
quote:Groepen jongeren veroorzaken al jaren overlast in Heemskerk en Beverwijk
Beverwijk en Heemskerk worden al jaren geteisterd door ernstige jeugdoverlast. Bewoners gingen de straat op voor een vreedzame mars, richtten buurtpreventie op en hielden petities. Nu zijn middelbare scholen en sportclubs dicht vanwege een escalatie van geweld. Dit is wat er tot nu toe speelde.
Al in 2019 had de politie moeite om een overlastgevende groep met jongeren - de zogenoemde Pilotenbende - aan te pakken. Ze terroriseerden de Pilotenbuurt, een wijk aan de zuidkant van de stad, en beroofden en mishandelden tientallen leeftijdsgenoten.
Bewoners durfden hun kinderen ’s avonds niet meer naar buiten te laten gaan. Ze gingen in oktober 2019 de straat op voor een vreedzame mars tegen de straatterreur. De buurt vond dat de politie te weinig deed om de overlast in de kiem te smoren. Maar de politie zei met lege handen te staan: er was simpelweg te weinig bewijs om de tieners op te pakken. Er werd buurtpreventie opgericht om een oogje in het zeil te houden.
Onrust in Oosterwijk
De onrust verplaatste zich ook naar een andere wijk: Oosterwijk. In 2021 gingen opnieuw burgers de straat op om te surveilleren. Volgens de burgemeester werd de onrust veroorzaakt door een wisselende groep jongeren.
„De groep daders is groot en sterk wisselend. Met de politie zijn we tot een harde kern van zeven jeugdcriminelen gekomen. Zij worden momenteel allemaal vervolgd. Inmiddels hebben wij ook dwangsommen en gebieds- en samenscholingsverboden aan de verdachten opgelegd”, zei hij erover.
In de jaren die volgden waren er steeds nieuwe incidenten. In 2023 trokken bewoners van Oosterwijk aan de bel. Ze voelden zich bedreigd, durfden ’s avonds de hond niet meer uit te laten.
Ze vertelden hoe drugsdealers soms af en aan reden en hoe jongeren bont en blauw werden geslagen. In een petitie riepen ze de gemeente op om hun wijk weer veilig te maken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-er-speelt~a7264921/
Jonge vliegtuigliefhebbers, daar heb je het al. Als je die geen eigen vliegveld gunt gaan ze zich vervelen.quote:de zogenoemde Pilotenbende
Verkeerde topicquote:Op vrijdag 12 september 2025 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Hey maar we gaan er volgend jaar wel 1.3 procent op vooruit, dan is dit wisselgeld toch?
Die overlast hebben slechts de stedelingen in hun te krappe rijtjeshuizen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:08 schreef SpaceOddity het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van aanhoudend gestoord overlast door noord afrikaans/islamitische rootdragers (de inmiddels welbekende ''jongeren''), en de kansloze incompetente laffe bestuurlijke lamballen die de burger laat verrekken dus.
Echt top dit.
Ik vond het al vreemd om te zien dat ik niks over scholen in Haarlem hoorde terwijl in dat Geenstijlartikel voornamelijk Schalkwijk naar voren kwam...anderzijds zit Schalkwijk niet echt in de buurt van Beverwijk maar het Mendelcollege en Nova College wel (Haarlem-Noord) dus ik vermoed dat de Schalkwijkers daar op school zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:09 schreef proud_mami het volgende:
Ook het Mendelcollege in Haarlem heeft vrijdag zijn deuren gesloten, bevestigt de school tegen NU.nl. De school heeft het besluit nog niet toegelicht.
Bij de bedreigingen tussen rivaliserende groepen jongeren in Beverwijk en Heemskerk zijn ook Haarlemmers betrokken, meldt de gemeente Haarlem. In berichten die rondgaan op sociale media wordt ook Haarlem genoemd.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jonge vliegtuigliefhebbers, daar heb je het al. Als je die geen eigen vliegveld gunt gaan ze zich vervelen.
Dat zijn films.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nou witte Nederlanders kunnen er ook wat van hoor, zag laatst een docu uit 2011 over zo'n bendeoorlog tussen Maaskantje en Schijndel (en winkelcentrum Woensel), dat ging er behoorlijk heftig aan toe.
Het Alpha College dan: daar waren elke dag vetes en intriges en liep het eigenlijk iedere keer uit de hand. Alleen oude lullen als ik weten dat nog.quote:
Je bedoelt uitzetten?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef Mikeytt het volgende:
Heb de beelden gezien. De burgemeester durft te stellen dat het onder controle is...
Gewoon allemaal opsporen, oppakken en opsluiten.
Ingelogd onder je verkeerde account?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef Mikeytt het volgende:
Heb de beelden gezien. De burgemeester durft te stellen dat het onder controle is...
Gewoon allemaal opsporen, oppakken en opsluiten.
Dat kan niet. Je zou wel kunnen overwegen om jeugddetentie om te turnen naar een heropvoedingskamp van de oude leer. Wellicht helpt het uitkeringen en toeslagen te korten als uw inwonende kind overlast veroorzaakt in de buurt.quote:
Uitzetten? Waarnaartoe?quote:
Helaas, daar heeft de rechterlijke macht in al haar wijsheidquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:37 schreef deedeetee het volgende:
Het gewone jeugdige moslims tuig dus......Dubbel paspoort dus kunnen we ze er niet beter gewoon maar uitzetten in Marokko ?
Met twee scholen in Schalkwijk is die kans vrij groot.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd om te zien dat ik niks over scholen in Haarlem hoorde terwijl in dat Geenstijlartikel voornamelijk Schalkwijk naar voren kwam...anderzijds zit Schalkwijk niet echt in de buurt van Beverwijk maar het Mendelcollege en Nova College wel (Haarlem-Noord) dus ik vermoed dat de Schalkwijkers daar op school zitten.
fatbikes afpakkenquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat smerige tuig oppakken en familie erbij!
JA21 gaat groot worden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:46 schreef matspontius het volgende:
Verkiezingen en stemmen maar!!!!
Hetzelfquote:
Ah, de muggenzifter. Vast .......quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hetzelf![]()
Als je de verschillende peilingen van de afgelopen maanden mag geloven dan gaat het 5 tot 9 zetels worden.
Hoeveel gaan ze volgens jou dan halen? Ze hebben nu 1 zetel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, de muggenzifter. Vast .......
Geen idee, maar hoe rechtser hoe beter dus van mij mogen ze zetels winnen. Hoeveel?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel gaan ze volgens jou dan halen? Ze hebben nu 1 zetel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |