Ja, ho even. Ik stelde alleen dat ik de Nederlandse berichtgeving over die moord merkwaardig vond. Ik vergelijk de Nederlandse media geenszins met de Poolse of Hongaarse media. Ik verbaas me er zo over omdat ik de Nederlandse kwaliteitsmedia doorgaans juist zeer waardeer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:13 schreef Klopkoek het volgende:
Eens met @Jigzoz, er zijn rare dingen aan de hand met onze 'Poolse en Hongaarse media'.
Nederland heeft amper kwaliteitsmedia en zeker de media met een groot bereik (dat is dus niet de NRC!) zie je wmb zeker wel Poolse tendensen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ho even. Ik stelde alleen dat ik de Nederlandse berichtgeving over die moord merkwaardig vond. Ik vergelijk de Nederlandse media geenszins met de Poolse of Hongaarse media. Ik verbaas me er zo over omdat ik de Nederlandse kwaliteitsmedia doorgaans juist zeer waardeer.
Daarnaast hangt het sterk af van de gebruikte methode. Lesmethoden zijn nogal ontwikkeld in de loop der tijd.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En mijn dochter krijgt nu een hoger niveau Frans en Duits (en Spaans) dan ik ooit heb gehad, het hangt behoorlijk van je docenten af natuurlijk.
Ze is tweedeklasser VWO, heeft Frans, Spaans en Duits 2 uur in de week van native speakers (en 4 uur in de week Engels, maar ze doet dan ook TTO). Maar ze heeft de lessen dus ook gewoon daadwerkelijk in het Frans, Spaans of Duits, dat heb ik zelf op het VWO nooit gehad. Haar spreek- en luistervaardigheid in de tweede klas is dan ook al op een hoger niveau dan ik zelf in VWO 6 had.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarnaast hangt het sterk af van de gebruikte methode. Lesmethoden zijn nogal ontwikkeld in de loop der tijd.
Even als aanvullende vraag Hanca: hoeveel uur les krijgt je dochter in deze talen en op welke leeftijd beginnen ze?
Idioot standpunt, maar die discussie ga ik niet met je voeren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland heeft amper kwaliteitsmedia en zeker de media met een groot bereik (dat is dus niet de NRC!) zie je wmb zeker wel Poolse tendensen.
quote:De uitgelekte plannen op een rij:
-Het kabinet handhaaft de korting op brandstofaccijnzen. De prijs blijft daardoor ook volgend jaar lager aan de pomp.
-Er gaat definitief een streep door de herinvoering van rode diesel. BBB wilde dit graag, maar de EU ziet dit als staatssteun en het is fraudegevoelig. Boeren krijgen wel een ander ‘plusje’.
-Het kabinet trekt ook 2,6 miljard euro extra uit voor de stikstofaanpak. Een groot deel gaat naar vrijwillige uitkoop van boeren. Pijnlijker is de verplaatsing van bedrijven rond De Peel en De Veluwe.
-Om de industrie te paaien heeft het kabinet een list bedacht voor de CO₂-heffing. Op papier blijft die bestaan, maar de industrie hoeft deze niet meer te betalen.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
Om de industrie te paaien heeft het kabinet een list bedacht voor de CO₂-heffing. Op papier blijft die bestaan, maar de industrie hoeft deze niet meer te betalen.
Dank voor je reactie. Dit is duidelijk het gebruik van modernere methodologie en een sterkere focus op spreekvaardigheid. Grammatica blijft belangrijk, maar pas nadat de leerling de basisvaardigheden ontwikkeld heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze is tweedeklasser VWO, heeft Frans, Spaans en Duits 2 uur in de week van native speakers (en 4 uur in de week Engels, maar ze doet dan ook TTO). Maar ze heeft de lessen dus ook gewoon daadwerkelijk in het Frans, Spaans of Duits, dat heb ik zelf op het VWO nooit gehad. Haar spreek- en luistervaardigheid in de tweede klas is dan ook al op een hoger niveau dan ik zelf in VWO 6 had.
Op de basisschool had ze trouwens zo goed als geen Engels en natuurlijk nog geen andere talen.
Vanuit de smeulende resten van het slechtste kabinet ooit, bestaande uit liegende, ruziënde, ruggenstekende rechtsradicalen, opportunisten, lobbyisten van de veevoederindustrie en ander moreel verrot volk, wordt nu opgeroepen om toch vooral tot samenwerking te komen:quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
En traditioneel is de miljoenennota weer gelekt: https://www.ad.nl/politie(...)dt-duurder~a4db5261/
[..]
Kumbaya motherfuckers, kumbaya.quote:Heinen doet ook een beroep op de Tweede Kamer, daar is het demissionaire kabinet immers sterk van afhankelijk. ,,Het vergt bovendien dat we ook hier in Nederland in de politiek samenwerken, waarbij het gelijk van de een niet direct het ongelijk is van de ander. We zullen moeten kijken naar waar we elkaar kunnen vinden in het nemen van verantwoordelijkheid voor de toekomst van ons land.”
Spaans is op haar school de eerste 2 jaar verplicht, waarom weet ik ook niet precies.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Dit is duidelijk het gebruik van modernere methodologie en een sterkere focus op spreekvaardigheid. Grammatica blijft belangrijk, maar pas nadat de leerling de basisvaardigheden ontwikkeld heeft.
Wat wel nog kan verbeteren is een sterkere focus op taal in het basisonderwijs, daar ligt de acquisitiesnelheid immers hoger.
Was Spaans overigens een keuzevak? Waren er andere keuzes qua taal? Ik had in het laatste decennium van de vorige eeuw Italiaans en Latijn als extra talen.
Ah ja, VVD en BBB ver aan kop met media optredens is natuurlijk puur toeval...quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Idioot standpunt, maar die discussie ga ik niet met je voeren.
Als ik dit bericht juist interpreteer was het lek dit keer (weer?) bewust: er is vooral goed nieuws 'gelekt'.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we bij APB weer een verzoek krijgen om te onderzoeken waar het 'lek' precies zit?
Waar is het zuur? Of zijn daar afspraken over gemaakt met Elodie Verweij?quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
En traditioneel is de miljoenennota weer gelekt: https://www.ad.nl/politie(...)dt-duurder~a4db5261/
[..]
Het is elk jaar bewust maar ze doen graag alsof dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik dit bericht juist interpreteer was het lek dit keer (weer?) bewust: er is vooral goed nieuws 'gelekt'.
Elk jaar lekt vooral het zoet en niet het zuur, dat moet iedereen die de politiek volgt toch wel weten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar is het zuur? Of zijn daar afspraken over gemaakt met Elodie Verweij?
vergeet Dick Schoof nietquote:Op vrijdag 12 september 2025 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah ja, VVD en BBB ver aan kop met media optredens is natuurlijk puur toeval...
WNL, Avrotros, Powned, EO, Max, SBS6, RTL, Telegraaf als grootste krant, EW het grootste opinieblad, Vandaag Inside grootste talkshow.
Een debielrechts en Hongaars gelijkgeschakeld medialandschap.
Tsja, hij is meer (rechtse) commentator aan de zijlijn dan premier gebleken.quote:
Briljant onderdeelquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
quote:Uit de stukken blijkt verder dat er extra geld wordt uitgetrokken voor gevangenissen: nu is er een ernstig cellentekort. Het gaat echter om 75 miljoen euro, niet de 400 miljoen die nodig zou zijn. Bovendien wordt het geld weggehaald bij de middelen die voor de tbs waren gereserveerd.
TBS is duur en een linkse hobby, een kogel is goedkoper.quote:
Die kogel is gelukkig niet aan de orde. Maar dit is wel een triest voorbeeld van een stukje gat dichten met het andere…quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
TBS is duur en een linkse hobby, een kogel is goedkoper.
Is er niks meer te halen bij ontwikkelingssamenwerkinghulp?quote:
Dat zit in het niet uitgelekte deelquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is er niks meer te halen bij ontwikkelingssamenwerkinghulp?
Ja Dick zegt allemaal zinnige dingen in hele artikel maar stapt wel gewoon in een kabinet met een partij vol met intolerante standpunten. Heeft bewindslieden die allerlei intolerante dingen roepen of verzinnen.quote:De polarisatie in Nederland is een zorg van het demissionaire kabinet. De ministerraad heeft daar vandaag over gesproken, zei premier Schoof op zijn persconferentie. "Je kunt niet tolerant zijn tegenover intolerantie", zegt hij over de conclusies uit dat gesprek. "De intolerantie neemt alleen maar toe. We moeten de dialoog blijven voeren, maar ook zeggen dat geweld nooit vergoelijkt kan worden."
"De samenleving en de Tweede Kamer zijn een spiegel van elkaar. Ik denk dat we allemaal moeten luisteren naar elkaar en moeten bedenken hoe we het debat moeten voeren."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |