abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2025 @ 00:09:56 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219368023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dankje voor het delen. Mooi, warm interview

Hans (B100) Beijer sluit zich daar meteen bij aan. 'Hij kwam later in de serie en moest Adriaan opvolgen als baron. En je zag direct: Paul is een topacteur. Die pakt het beet en gaat ermee aan de slag. De Baron werd vijf of misschien wel tien keer zo goed toen Van Gorcum ermee aan de loop ging.'

Oh-oh, dat gaat Aad niet leuk vinden.
Ik vind het niet helemaal eerlijk van Hans. Aad moest twee rollen spelen, logisch dat er dan in beide gevallen iets van de intensiteit verloren gaat. Paul v.G. kon zich volledig concentreren op de Baron en tussen de scenes door gefocust blijven, terwijl Aad moest verkleden, switchen naar andere geleerde teksten en een andere instelling om weer Adriaan te worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219370064
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 november 2025 00:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik vind het niet helemaal eerlijk van Hans. Aad moest twee rollen spelen, logisch dat er dan in beide gevallen iets van de intensiteit verloren gaat. Paul v.G. kon zich volledig concentreren op de Baron en tussen de scenes door gefocust blijven, terwijl Aad moest verkleden, switchen naar andere geleerde teksten en een andere instelling om weer Adriaan te worden.
Mwah, ik zie dat ook niet zo als een verwijt. Aad zette ook een dijk van een rol neer. Nog steeds is haast niet te zien dat het een dubbelrol is. Heel het personage van de Baron veranderde. Van een archaïsche, bevreemdende man, naar een doortrapte boef. In die overgang zat meer dan alleen een acteurswissel. Overigens zijn hun anekdotes hetzelfde zoals Bas en Aad ze vertelden voor de rechtszaak, bijvoorbeeld in die 35-jaar docu. "De verhalen na werktijd Paul, want die boot kost ons een vermogen", was een quote volgens mij.
't Echte en 't ware!
pi_219370590
Bekijk deze YouTube-video

Onze vriend spreekt weer.

Adriaan komt met een nieuwe CD.
Na ehhh de laatste CD die ze ooit zouden uitgeven.

Er staan herarrangementen op van nummers uit de eerste series.

Ze hebben ook gedacht over animatieseries. Volgens zijn berekeningen zou een tekenfilm van 2-3 minuten een miljoen kosten dus te duur.

[ Bericht 7% gewijzigd door Writersright op 29-11-2025 15:10:13 ]
pi_219377021
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:59 schreef Writersright het volgende:

Ze hebben ook gedacht over animatieseries. Volgens zijn berekeningen zou een tekenfilm van 2-3 minuten een miljoen kosten dus te duur.
Is het zeker dat her herarrangementen zijn? Deze CD is natuurlijk ooit op Spotify verschenen, waarbij Passchier blijkbaar niet in de gaten had dat de rechten elders lagen waarna hij weer is verdwenen. Maar dat waren destijds wel de originele versies, net als bij de andere "Liedjes van TV" compilaties.
pi_219377135
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:22 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Is het zeker dat her herarrangementen zijn? Deze CD is natuurlijk ooit op Spotify verschenen, waarbij Passchier blijkbaar niet in de gaten had dat de rechten elders lagen waarna hij weer is verdwenen. Maar dat waren destijds wel de originele versies, net als bij de andere "Liedjes van TV" compilaties.
Adraan noemde het geremixt enn kwam niet uit zijn woorden helemaal, het leek niet alsof hij zelf niet doorhad wat het is. Ik weet het dus niet zeker.
pi_219377373
quote:

Wat is hij weer lekker vol van zichzelf :')
pi_219378121
quote:

Op zich is animatie ook enorm duur, de serie van Alfred J. Kwak kostte indertijd ruim 36 miljoen gulden om te maken - en dat was dan nog een co-productie met een aantal andere landen. Maar goed, daar staat tegenover dat zo'n tekenfilmserie tijdlozer blijft dan live-action. Het zou mij niks verbazen als de broertjes Van Toor het ook niet zagen zitten om zoiets dan uit handen te moeten geven aan buitenlandse animatiestudio's :P

En de bewering van Aad dat de tekenfilmserie van Mr. Bean nooit verder is gekomen dan 'een paar filmpjes' is ook complete onzin, want dat zijn er inmiddels 160 en daar komen nog 22 bij :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_219380415
Alfred J Kwak zal vast duur geweest zijn, zo ziet het er ook uit. Prachtig getekend en geanimeerd. Dat Aad zei dat 2 a 3 minuten al een miljoen kostte vond ik wel overdreven klinken. Het lijkt me niet dat hij Studii Ghibli zou inhuren daarvoor.
Ik vond het ook mooi dat Aad de beruchte animatieserie van The Beatles erbij pakte als voorbeeld en vervolgens zei dat het niet veel verder kwam dan de Yellow Submarine film. Over abstracte voorbeelden gesproken.

Bij een animatieserie voor Bassie en Adriaan zou ik eerder iets verwachten als de Suske en Wiske-animatieserie uit de jaren '90, waarbij het er on-model uit zag, maar de animatie gelimiteerd was om kosten te drukken.

Gelukkig hebben we qua officiele animatie nog de volgende parel uit 1998....ik bedoel 2022:
pi_219382458
Als je het goed wilt laten animeren kost het wel degelijk enorme zakken met geld. Dat was vroeger al zo, en die prijzen zullen alleen maar verder stijgen. En hoe groot het merk B&A misschien ook nog is, het duurt echt superlang voordat dat zich terugverdient (als dat al lukt).
pi_219382488
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 18:43 schreef Writersright het volgende:
Alfred J Kwak zal vast duur geweest zijn, zo ziet het er ook uit. Prachtig getekend en geanimeerd. Dat Aad zei dat 2 a 3 minuten al een miljoen kostte vond ik wel overdreven klinken. Het lijkt me niet dat hij Studii Ghibli zou inhuren daarvoor.
Ik uit de jaren '90, waarbij het er on-model uit zag, maar de animatie gelimiteerd was om kosten te drukken.

Aad kennende zou hij dat zelf doen met een flipbook en 10 botte Bruynzeel potloden.
  dinsdag 2 december 2025 @ 00:29:35 #211
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219390692
quote:

Mijn god. Zoals @PeterKelder me al zei dat er ongeveer werd gezegd in de video: "En Martijn heeft alle oude liedjes weer geremixt, gerestyled, gefilterd, weet ik wat hij allemaal gedaan heeft. En die liedjes staan nu op deze dubbel-cd."

De story op socials laat de originele liedjes horen, dus het zal toch niet dat de sporen met AI vervangen zijn? Toch...? ZO diep zullen ze toch niet zinken? :')

[ Bericht 8% gewijzigd door ArnieAlberts op 02-12-2025 08:14:38 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219395502
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 21:05 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Aad kennende zou hij dat zelf doen met een flipbook en 10 botte Bruynzeel potloden.
Nah, je mag van hun uitmelkerij vinden wat je wil. De series die ze vroeger met huis-, tuin- en keukenmiddelen maakten waren echt wel inventief en soms hun tijd vooruit.
't Echte en 't ware!
pi_219402529
@Japepk

Wil het trouwens nog lukken met die B&A podcast waar je mee bezig was?
Onderwerpen genoeg gezien dit topic.

Qua animatie is het jammer dat ze de stripreeks niet vervolgde. Het waren interessante, unieke versies van de series, die net anders liepen dan de TV-versies. In die vorm kan je natuurlijk ook veel meer dingen doen qua budget dan op TV. Ik ben heel benieuwd hoe ze de schatkaart hadden gedaan.
pi_219402594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:55 schreef Writersright het volgende:
@:Japepk

Wil het trouwens nog lukken met die B&A podcast waar je mee bezig was?
Onderwerpen genoeg gezien dit topic.

Qua animatie is het jammer dat ze de stripreeks niet vervolgde. Het waren interessante, unieke versies van de series, die net anders liepen dan de TV-versies. In die vorm kan je natuurlijk ook veel meer dingen doen qua budget dan op TV. Ik ben heel benieuwd hoe ze de schatkaart hadden gedaan.
Nee, niet concreet helaas. Wel wat ideeën voor onderwerpen, anekdotes en dus afleveringen. Maar ik ben passief op zoek naar iemand om dat samen mee te doen. In sommige onderdelen ben ik totáál niet ingelezen en het lijkt me sowieso leuk om in zo'n podcast lekker te nerden over alles met iemand. @ArnieAlberts lijkt me een geschikte kandidaat:P, of jijzelf, wellicht?
't Echte en 't ware!
  woensdag 3 december 2025 @ 23:01:21 #215
328189 ArnieAlberts
pi_219404293
Ik ben misschien heel erg (Want ik vond destijds de restyling naar Smorenburg heel jammer), maar ik heb eens een experimentje gedaan met AI. Met een B&A nummer (Klaag me niet aan), waarbij het origineel van Klaris werd vervangen door een met AI opgepompt nieuw arrangement.

Tering. Het slapt wel. _O-
  woensdag 3 december 2025 @ 23:29:41 #216
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_219404416
Eigenlijk hadden ze met die destijds nieuwe muziek van Bert Smorenburg moeten inzetten op echtere instrumenten. Aad Klaris gebruikte misschien ook geen echte, maar je hoort het bij Smorenburg zo goed. Er zijn een paar melodieën die ik echt lelijk vind. Er is een spanningsthema wat gewoon een te korte loop is. Klinkt ook te repetitief, te elektrisch en ze gebruiken hem best vaak. Lijkt wel 8- of 16-bit muziek bijna. Ik zeg niet dat alles wat Klaris deed perfect was en wat Smorenburg deed verkeerd, maar soms klinkt het te goedkoop. Nog erger: die A.I.-versies klinken zowaar levendiger dan de muziek in de afleveringen en ik hou helemaal niet van dat soort bewerkingen.

Begin jaren 2000 was Bassie & Adriaan nog populair genoeg. Rond 2004 kwam de opleving bij oude fans, door de nachtelijke herhalingen op Nickelodeon. Dat was het beste moment geweest om te investeren erin, met waarschijnlijk een redelijk budget ervoor. Had er toen vol op ingezet, met echtere instrumenten in plaats van middelmatige computermuziek. Het had nu, meer dan twintig jaar later, een heel verschil kunnen maken. Hoe veel je ook met A.I. gaat poetsen en aanpassen, het wordt niet zoals het ooit hoorde. Zeker met die elektro-muziek gaat er toch een stukje van de sfeer verloren en A.I. is niet het antwoord op alles.

Vanuit Bassie en Adriaan begrijpelijk dat ze van de licentiemuziek en Aad Klaris af wilden, maar zorg er dan voor dat het nieuwe het oude verbetert. Dat is niet gebeurd. Het is vervangen, maar niet zozeer overtroffen. Wat meer variatie had bij zo'n ingreep ook niet misstaan. Van bij ieder vrolijk moment hetzelfde Thema Vrolijk, wordt je toch niet zo vrolijk. En soms wordt muziek ook ingezet op twijfelachtige plaatsen, waaronder het Thema Indiaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 03-12-2025 23:38:50 ]
  woensdag 3 december 2025 @ 23:44:53 #217
328189 ArnieAlberts
pi_219404476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:18 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nah, je mag van hun uitmelkerij vinden wat je wil. De series die ze vroeger met huis-, tuin- en keukenmiddelen maakten waren echt wel inventief en soms hun tijd vooruit.
Ja. En nu zijn ze gedateerd, soms zelfs hopeloos gedateerd. En dat lijken ze maar niet te willen accepteren.

Het is knap hoor, laten we daar niet over discussiëren, ze teren al VIJFTIG JAAR op dezelfde franchise, maar het is diezelfde trots en gebrek aan compromissen willen sluiten dat er ook 'maar' negen avonturenseries gemaakt zijn. Een serie in China, Japan, Duitsland of Egypte had een meesterlijk avontuur kunnen worden, maar toen kreeg meneer Aad het aan de stok met de TROS. En toen bleek dat Kindernet als herhaalkanaal helemaal niet genoeg geld had om een compleet nieuwe reeks af te nemen, en andere partijen ook niet meer stonden te springen.
  woensdag 3 december 2025 @ 23:48:00 #218
328189 ArnieAlberts
pi_219404487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:29 schreef Mr.Pomtip het volgende:

Vanuit Bassie en Adriaan begrijpelijk dat ze van de licentiemuziek en Aad Klaris af wilden, maar zorg er dan voor dat het nieuwe het oude verbetert. Dat is niet gebeurd. Het is vervangen, maar niet zozeer overtroffen. Wat meer variatie had bij zo'n ingreep ook niet misstaan. Van bij ieder vrolijk moment hetzelfde Thema Vrolijk, wordt je toch niet zo vrolijk. En soms wordt muziek ook ingezet op twijfelachtige plaatsen, waaronder het Thema Indiaan.
Licentiemuziek? Het was muziek die Klaris in opdracht van henzelf voor ze schreef. Ook dit was voornamelijk de trots van 'andere' Aad die in de weg kwam te zitten. Ik geloof dat ik op Retroforum laatst een bericht van iemand las die schreef dat Klaris het echt zag als een project van hem, Bas en Aad. En dat is misschien een hele rare gedachtegang nu, want je hebt 'het duo', maar hoeveel artiesten zeggen naar eer en geweten dat er veel meer bij komt kijken dan alleen 'de artiest'? Ze brachten ZELF Aad Klaris in 1983-1984 binnen toen ze VOOR ZICHZELF begonnen! Niet langer Joop, EIGEN producenten! Dus nee, geen wonder dat hij het als een drie-eenheid zag. En des te lulliger toen hij gewoon bij het grof vuil werd gedumpt en werd ingeruild voor iemand die minder te morren had.

En Bert Smorenburg kan van zichzelf ook echt véél betere arrangementen maken.
  donderdag 4 december 2025 @ 00:18:44 #219
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_219404585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Licentiemuziek? Het was muziek die Klaris in opdracht van henzelf voor ze schreef. Ook dit was voornamelijk de trots van 'andere' Aad die in de weg kwam te zitten. Ik geloof dat ik op Retroforum laatst een bericht van iemand las die schreef dat Klaris het echt zag als een project van hem, Bas en Aad. En dat is misschien een hele rare gedachtegang nu, want je hebt 'het duo', maar hoeveel artiesten zeggen naar eer en geweten dat er veel meer bij komt kijken dan alleen 'de artiest'? Ze brachten ZELF Aad Klaris in 1983-1984 binnen toen ze VOOR ZICHZELF begonnen! Niet langer Joop, EIGEN producenten! Dus nee, geen wonder dat hij het als een drie-eenheid zag. En des te lulliger toen hij gewoon bij het grof vuil werd gedumpt en werd ingeruild voor iemand die minder te morren had.

En Bert Smorenburg kan van zichzelf ook echt véél betere arrangementen maken.
Nee, ik bedoel het gebruik van muziek zoals Tubular Bells, Theme of Halloween, nummers van Vangelis, Mastermind van Eric Allen, Magnetic Fields van Jean-Michel Jarre, enz. Zeker sfeervoller, maar daar betaal je rechten over. Iets waar ze van af wilden dus. In dat opzicht was de poging aardig, maar die muziek vervang je niet zomaar even, zonder dat je kijkers het merken in de sfeer. Soms associeer ik die muziek nog steeds met Bassie en Ariaan en is het eigenlijk jammer dat die er al zo'n twintig jaar niet meer in zit. Neem aan dat jij en vele anderen hier dat ook wel herkennen. Het alternatief weegt er dan niet tegen op, mede dankzij de te duidelijk elektronische instrumenten. Een verbetering is het niet. Wel een vervanging. Ik reken het Bert Smorenburg niet aan. Hij deed wat van hem gevraagd werd, maar restaureren wat door een stevige ruzie kapot ging, klinkt niet erg uitnodigend. Kleur binnen de lijntjes, laat het erop lijken, maar niet teveel vanwege de rechten.

Ik had ook gelezen dat Aad Klaris trots was op zijn werk en gezien de hoeveelheid liedjes en achtergrondmuziek, is het een hele klus geweest. Jammer dat er weer eens ruzie moest ontstaan later. Vanuit Bassie en Adriaan logisch om alles te laten vervangen misschien, maar het is zonde dat een heel repertoire van Aad Klaris ermee verloren gaat. Dat heeft hij, zeker na alle inspanningen, niet verdiend. Erg zakelijk stond Adriaan daar niet in, klinkt het: je ligt eruit, dus je gaat eruit!

Het lijkt vaker zo te werken bij die twee. Ze maken zich er niet populair mee. Het is dat die Q&A's op YouTube rond het overlijden van Paul van Gorcum waren. Anders had Adriaan er niets meer over verteld dan een kort tekstje op social media. Gelukkig was het iets meer in de tweede Q&A, al lijkt Adriaan liever te doen alsof hij de enige Baron ooit was. Je hoort Adriaan soms ook het krediet voor de achtergrondmuziek opeisen en dat alles zijn idee was. Misschien deels, maar daar zaten ook nog andere mensen achter. Vooral ook Aad Klaris! Misschien werkt samenwerken met Bassie en Adriaan gewoon altijd zo. Leuk tijdens het werken, maar risico dat je later last met ze krijgt erover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 04-12-2025 00:36:49 ]
  donderdag 4 december 2025 @ 01:55:42 #220
328189 ArnieAlberts
pi_219404765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 00:18 schreef Mr.Pomtip het volgende:

Nee, ik bedoel het gebruik van muziek zoals [...]
Aaah, licentiemuziek en Aad Klaris. Las over de en heen. Excuus.

Voor de rest: Bassie en Adriaan gaan straks, na de dood van één of beide heren, niet de boeken in als 'de Nederlandse Laurel en Hardy', maar als 'Bassie was een gemene chagrijn tegen kinderen' (want dat wordt nu al gezegd), en 'Adriaan was ook zo, maar liet het minder duidelijk merken omdat die er nog flink wilde verdienen'.

De legacy van dat duo? Zestienduizend merchandise-objecten en her-uitgaves op al die formaten, flink veel nostalgische herinneringen aan de afleveringen bij de TROS, de Belg of op Kindernet... En dán de negatieve verhalen. En dat zijn er ontelbaar veel.

[ Bericht 18% gewijzigd door ArnieAlberts op 04-12-2025 02:00:58 ]
pi_219405515
quote:

[..]
Gelukkig was het iets meer in de tweede Q&A, al lijkt Adriaan liever te doen alsof hij de enige Baron ooit was. Je hoort Adriaan soms ook het krediet voor de achtergrondmuziek opeisen en dat alles zijn idee was. Misschien deels, maar daar zaten ook nog andere mensen achter. Vooral ook Aad Klaris! Misschien werkt samenwerken met Bassie en Adriaan gewoon altijd zo. Leuk tijdens het werken, maar risico dat je later last met ze krijgt erover.
Aad had voor die tweede Q&A zelfs een stukje als zijn Baron van te voren opgenomen, ter promotie van de munt waar hij op staat. Deze probeert Aad wel heel erg te promoten als het beste product ooit.
pi_219405819
In de tweede Q&A gaf Aad zichzelf ook een schouderklopje betreffende de achtergrondmuziek: "En dan zei ik: Bert, ik heb het. We beginnen met (doet de basis van Dreiging Langzaam na)."
Nu ben ik zeker geen absolute kenner van de Klaris-muziek, maar die had een vergelijkbaar thema volgens mij onder de "Dat was de poort!"-scène in de Kroon. Zelfde verhaal met Thema Opdracht van Smorenburg, dat is geen nieuw, origineel stuk, maar een vrije bewerking van wat Klaris al had neergezet met zíjn Thema Opdracht.

Zelfs dat wordt, nu die strijd met Klaris al bijna 30 jaar geleden is en de beste man inmiddels is overleden, onder het tapijt geveegd door Aad alsof híj het Geniale Brein was met de achtergrondmuziek. Nog even en Bert Smorenburg is niet meer dan de assistent die in de muziekstudio de aan/uit-knop van de synthesizer bediende. Die eeuwige zucht naar erkenning door de Van Toors lijkt de laatste jaren alleen maar erger te worden, alsof ze (en zeker Aad) nog altijd willen horen: "Wat zijn jullie toch briljant en wat hebben jullie dit toch goed gedaan!" Zonde, want dat doet afbreuk aan wat ze absoluut goed hebben neergezet.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_219405853
quote:
Nee, ik bedoel het gebruik van muziek zoals Tubular Bells, Theme of Halloween, nummers van Vangelis, Mastermind van Eric Allen, Magnetic Fields van Jean-Michel Jarre, enz. Zeker sfeervoller, maar daar betaal je rechten over. Iets waar ze van af wilden dus. In dat opzicht was de poging aardig, maar die muziek vervang je niet zomaar even, zonder dat je kijkers het merken in de sfeer. Soms associeer ik die muziek nog steeds met Bassie en Ariaan en is het eigenlijk jammer dat die er al zo'n twintig jaar niet meer in zit.
Heel veel mensen in NL associeren Tubular Bells met Bassie en Adriaan, ik heb eens bij een Halloween spookhuis gewerkt waar deze muziek draaide vanwege het Exorcist thema. Er kwamen volwassen mensen naar me toe die zeiden: "Ik hoor hier Bassie en Adriaan muziek, jullie hebben toch niet de Plaaggeest hier binnen hè? Want dan ga ik er niet in. Ik ben voor niks bang, behalve voor de Plaaggeest.."
pi_219406788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:58 schreef PeterKelder het volgende:
Nog even en Bert Smorenburg is niet meer dan de assistent die in de muziekstudio de aan/uit-knop van de synthesizer bediende. Die eeuwige zucht naar erkenning door de Van Toors lijkt de laatste jaren alleen maar erger te worden, alsof ze (en zeker Aad) nog altijd willen horen: "Wat zijn jullie toch briljant en wat hebben jullie dit toch goed gedaan!" Zonde, want dat doet afbreuk aan wat ze absoluut goed hebben neergezet.
Helemaal mee eens. Iemand vroeg ook hoe ze kwamen bij het "aan de binnenkant van de ogen" bekijken. Dat is iets wat Jaap Stobbe bedacht had. Het oorspronkelijke idee was een soort cartoony denkwolkjes te gebruiken. Aad wist dat zo te spinnen dat hij uitlegde hoe en waarom hij de droomwerelden schreef ipv een eenvoudig gebaar naar Jaap Stobbe, die sowieso elke keer afgezeken wordt als iemand iets over de Plaaggeest vraagt.

Het lijstje van credits dat gegeven wordt is erg zeldzaam. Het respect wat hij eerder voor Danny Verbiest toonde dit jaar schoot daar positief in uit, ook al lijkt Aad nog steeds overtuigd dat Danny Samson bedacht door Lara. Iets wat Danny zelf meermaals heeft ontkracht.

Voor de rest lijkt het gros van de acteurs van zijn gratie afgevallen te zijn post-rechtzaak.

Zonde, want het is idd knap hoe snel Aad bijvoorbeeld montage heeft opgepakt en daar een goed resultaat mee heeft neergezet. Helemaal knap gezien dat analoge montage was.
pi_219411923
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:58 schreef PeterKelder het volgende:
In de tweede Q&A gaf Aad zichzelf ook een schouderklopje betreffende de achtergrondmuziek: "En dan zei ik: Bert, ik heb het. We beginnen met (doet de basis van Dreiging Langzaam na)."
Het meest grappige (of treurige; het is maar hoe je het bekijkt) is dat Aad daar niet eens zozeer de basis van Dreiging Langzaam nadoet, maar gewoon nagenoeg één op één de oude Toem-Toem van Klaris ten gehore brengt.

Waarmee ook meteen duidelijk is dat de opdracht aan Bert Smorenburg inderdaad niet veel meer was dan 'maak dit maar gewoon zoveel mogelijk na, maar verwater het wel een beetje'. Dat de 'nieuwe' muziek dan uiteindelijk nog klinkt zoals die klinkt, is dan toch geheel de verdienste van Smorenburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')