Gaat ook wel best hard als je bedenkt dat de Reis door Europa ook al 35 jaar geleden is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:05 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat Handige Harry nog wel wat jonger was maar die is ook al 75+
Kalend? Zeg maar kaal. De explosie in Amerika waarbij de hele auto werd opgeblazen (en er ineens een hele andere auto staatquote:Op zondag 23 november 2025 16:07 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat het bij Harry ook hielp dat hij nogal jeugdig gekleed was met dat petje op. Volgens mij was de acteur toen ok al kalend.
Niet te verstaan meer, die man. Heel jammer.quote:Op zaterdag 22 november 2025 15:18 schreef Writersright het volgende:
Van de Q&A Bekijk deze YouTube-video
Vragen werden uiteraard door Martijn geselecteerd.
• Begon met een stukje over Paul van Gorcum. Lette op de woorden en beschreef vooral de samenwerking en dat Paul een goed acteur was
• Daarna verkooppraatje voor de prachtige munten
• Waarom "We zullen ze krijgen" niet verfilmd is: volgens Aad wilden de boeven-acteurs wel de scene doen, maar niet verkleed als punkers/rockers. Dat weigerden ze en dus werd de scene geschrapt. Volgens Aad was het idee dat de boeven verkleed langs Bassie en Adriaan zouden lopen en daardoor verkleed moesten zijn, maar alsnog weigerden ze.
• Hij wilde niet praten over waarom B2 vervangen was na Griekenland
• De oude achtergrondmuziek (Klaris) komt nooit meer terug.
• Over de revisies van de series. Volgens Aad konden op de eerste DVD's maar 40 minuten staan. "De pixels waren vol."... zijn daadwerkelijke woorden.
Raar, die arrangementen inderdaad. Niet mooi ook. En jeetje, de herinnering aan Paul is "een van de eerste keren dat ik met hem samenwerkte, in een scène met Vlugge Japie en B100." Om vervolgens 'dat was de poort' in te starten. Een scène van bijna 10 jaar na de diamant, wat in de series de eerste samenwerking was, waarinB100 nog niet eens is bedacht. Mooi eerbetoon, Aad 🙄quote:Op zondag 23 november 2025 21:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Niet te verstaan meer, die man. Heel jammer.
En is iemand anders ook al die nieuwe arrangementen voor Hallo/Dag vriendjes opgevallen? Klinkt alsof ze weer een beetje met AI gewerkt hebben.
Een kleine verspreking want 74minuten CD's zijn 650 mb. CDR-80 zijn 700 mb en cdr90 zijn 800mb.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:39 schreef RavenWolf het volgende:
Het mysterie van de 40 minuten is eenvoudig te verklaren:
Het eerste deel van de Geheimzinnige Opdracht en de eerste vier delen van de Reis vol Verrassingen zijn eind jaren 90 uitgebracht op Video CD. Ze maakten gebruik van 700 mb schijfjes (goedkoper dan die van 800 mb) waardoor 74 minuten aan video het maximum was dat op één disc geplaatst kon worden. Voor "Op zoek in Nederland en Frankrijk", "Op zoek in Curacao" en "Op zoek in San Francisco" kon dit allemaal op 1 schijfje, daar de speelduur minder was dan 74 minuten.
"Op zoek in Las Vegas" en "Op zoek in het Wilde Westen" echter duurden langer dan dat, waardoor de video werd opgesplitst over 2 discs. Zo duurt bijvoorbeeld deel 1 van Las Vegas... 40 minuten
TLDR: Aad verwart hier het medium Video CD met DVD
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 24 november 2025 14:08 schreef 2025 het volgende:
Ik zag dat er een Studio 100 Singalong concert komt.
Betekent dit dat er ook een Bassie & Adriaan concert gaat komen? En denken jullie dat er veel mensen daarheen gaan om liedjes te zingen samen met Bassie & Adriaan, of hun opvolgers/vervangers?
Dat was midden jaren 90 al. Samson en Gert traden jaarlijks een aantal weken op met een kerstshow van musicalformaat, dansers en een complete band in de Koningin Elizabethzaal in Antwerpen met een capaciteit van 2.000 man. Sindsdien is Studio 100 nog veel groter geworden.quote:Op maandag 24 november 2025 16:02 schreef DrDentz het volgende:
Maar Samson & Gert / Studio 100 zijn B&A wat dat betreft ontgroeid, die hebben meerdere franchises, pretparken, concerten, films, merch etc, B&A zijn amateuristischer gebleven, proberen nu nog wat muntjes te slijten aan hun fans maar daar houdt het ook wel mee op.
En dat. Als grote artiest mag je vast wel tijdens een potentieel Bassie en Adriaan concert optreden, maar dan moet je het wel bijna gratis doen, voor de eer. Ben benieuwd hoe dat vorig jaar met die zanger ging die In Spanje coverde. Wat ik me vooral herinnerde is dat Adriaan daar de media-aandacht voor zocht.quote:Op maandag 24 november 2025 16:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Het probleem is ook - Aad is trots op zijn liedjes, maar oh wee als een ander het waagt ze te willen zingen. Dan moet je een bekende Nederlander zijn of goed in de markt liggen bij Aad. En alles qua rechten goed geregeld zijn.
Gezeik. Van begin tot eind.
Dit zou ik zonder blikken of blozen meteen kopen en aantrekkenquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:21 schreef Ronaldussen het volgende:
Nieuw verdienmodel: ze komen met 'foute' kersttruien met o.a. bekende quotes van B&A en de boeven.
En Bassie met n strikjequote:Op dinsdag 25 november 2025 21:50 schreef DrDentz het volgende:
Huh, is dat AI-generated? Adriaan in een net pak met stropdas?
Repetities misschien? Foto uit de prive-collectie?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:08 schreef JOO het volgende:
[ [url=https://web.archive.org/web/20071025131319/http://www.adriaan-homepa(...)n1_gr.jpg]afbeelding[/url] ]
Als die piraten droomscene uit de Huilende professor nooit verfilmd is, waar komt deze foto dan vandaan?
Ze hebben toch al een soort kledinglijn met quotes?quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:21 schreef Ronaldussen het volgende:
Nieuw verdienmodel: ze komen met 'foute' kersttruien met o.a. bekende quotes van B&A en de boeven.
Hoezo ziet Adriaan er uit als een oude Spanjaard?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Dit zou ik zonder blikken of blozen meteen kopen en aantrekken![]()
![]()
[ afbeelding ]
...Ze gaan dus echt full-on de AI-tour. In plaats van dat ze een tekenaar betalen (UCHE UCHE Iets als dat wat Frans Verschoor ooit deed) gebruiken ze zelf AI. Ja daag.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Dit zou ik zonder blikken of blozen meteen kopen en aantrekken![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik wist niet eens dat ze echt bestonden die truienquote:Op woensdag 26 november 2025 08:03 schreef Writersright het volgende:
Die trui die @:TLC toonde staat niet op de site dus ik gok dat dat gewoon een eigen ai-probeersel is?
Dat ziet er echt vreselijk uit.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef PeterKelder het volgende:
Nou ja, de banner op de officiële B&A kledingwebshop is sowieso gegenereerd met AI, dus het was niet verwonderlijk geweest:
[ afbeelding ]
Het grappige/trieste van jouw post is dat gezien het B&A is we het nog best voor waar hadden kunnen aannemen.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze echt bestonden die truien![]()
![]()
Eindelijk weer een nieuwe caravan.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef PeterKelder het volgende:
Nou ja, de banner op de officiële B&A kledingwebshop is sowieso gegenereerd met AI, dus het was niet verwonderlijk geweest:
[ afbeelding ]
Het zou hilarisch zijn om die bootleg trui te laten maken en dat dragen bij een meet en greet.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind die van TLC in de basis leuker, alleen lijkt Adriaan te weinig op zichzelf.
Ik denk niet eens dat Aad daar veel over te zeggen had of zich tegenaan bemoeid heeft. Die film was een geesteskind van Sjef Scholte in een (ietwat wanhopige) poging om het merk een nieuwe boost te geven, de melkkoe die Bassie & Adriaan heet nieuw leven te geven. Het zou me zelfs niks verbazen als Bas en Aad het vooral hebben gedaan uit loyaliteit richting Sjef, want het eindproduct is slechter dan De Plaaggeest-serie en daar geven ze altijd op af.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:50 schreef Writersright het volgende:
[..]
Vreemd dat voor het scenario Aad een ander dat heeft laten schrijven. (Dick vd Heuvel). Ik zou juist denken dat Aad dat of alleen of samen meer B&A had kunnen maken.
Dankje voor het delen. Mooi, warm interviewquote:Op vrijdag 28 november 2025 00:58 schreef TLC het volgende:
Ook Handige Harry heeft mooie woorden over de Baron
https://www.omroepwest.nl(...)ot-een-icoon-gemaakt
Inderdaad, ook deze quote is denk ik tegen het zere been:quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dankje voor het delen. Mooi, warm interview
Hans (B100) Beijer sluit zich daar meteen bij aan. 'Hij kwam later in de serie en moest Adriaan opvolgen als baron. En je zag direct: Paul is een topacteur. Die pakt het beet en gaat ermee aan de slag. De Baron werd vijf of misschien wel tien keer zo goed toen Van Gorcum ermee aan de loop ging.'
Oh-oh, dat gaat Aad niet leuk vinden.
quote:Paul van Gorcum was dé baron. 'Hij heeft hem tot een icoon gemaakt', vertelt Van Soest
Dat klopt zeker. Deels is het natuurlijk ook het schrijfwerk van Aad, maar het zegt veel over Paul dat hij de baron zowel serieuzer kon spelen (Kroon) alswel enorm over the top zoals in de laatste series. Ik ben geen fan van de incompetente baron in de laatste series maar dat ligt zeker niet aan Paul's optreden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Inderdaad, ook deze quote is denk ik tegen het zere been:
[..]
Voor zover ik weet zit de Baron nauwelijks in die videos of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:59 schreef DrDentz het volgende:
Dat is wel zo, maar Mastermovies hebben de PaulBaron ook tot een icoon gemaakt voor een volgende generatie.
Op die boot toch altijd?quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:52 schreef Writersright het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zit de Baron nauwelijks in die videos of vergis ik me nu?
Dacht al dat het aan mij lag. Zelfs met koptelefoon is er niks van te maken.quote:Op zondag 23 november 2025 21:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Niet te verstaan meer, die man. Heel jammer.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:58 schreef TLC het volgende:
Ook Handige Harry heeft mooie woorden over de Baron
https://www.omroepwest.nl(...)ot-een-icoon-gemaakt
quote:
Zou kunnen. Ik ben alleen bekend met het spannende Griekse avontuur van Arie en Bastiaan. Ik wist niet dat er naast dat+de song cover nog meer van Mastermovies was.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |