abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219323643
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219326794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:05 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat Handige Harry nog wel wat jonger was maar die is ook al 75+
Gaat ook wel best hard als je bedenkt dat de Reis door Europa ook al 35 jaar geleden is.
pi_219326848
Ik denk dat het bij Harry ook hielp dat hij nogal jeugdig gekleed was met dat petje op. Volgens mij was de acteur toen ok al kalend.
  zondag 23 november 2025 @ 21:05:01 #154
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219329205
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 16:07 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat het bij Harry ook hielp dat hij nogal jeugdig gekleed was met dat petje op. Volgens mij was de acteur toen ok al kalend.
Kalend? Zeg maar kaal. De explosie in Amerika waarbij de hele auto werd opgeblazen (en er ineens een hele andere auto staat :D) staat zijn petje ver naar achter. Daar zie je pas goed hoe kaal :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 23 november 2025 @ 21:06:02 #155
328189 ArnieAlberts
pi_219329225
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 15:18 schreef Writersright het volgende:
Van de Q&A Bekijk deze YouTube-video

Vragen werden uiteraard door Martijn geselecteerd.

• Begon met een stukje over Paul van Gorcum. Lette op de woorden en beschreef vooral de samenwerking en dat Paul een goed acteur was
• Daarna verkooppraatje voor de prachtige munten
• Waarom "We zullen ze krijgen" niet verfilmd is: volgens Aad wilden de boeven-acteurs wel de scene doen, maar niet verkleed als punkers/rockers. Dat weigerden ze en dus werd de scene geschrapt. Volgens Aad was het idee dat de boeven verkleed langs Bassie en Adriaan zouden lopen en daardoor verkleed moesten zijn, maar alsnog weigerden ze.
• Hij wilde niet praten over waarom B2 vervangen was na Griekenland
• De oude achtergrondmuziek (Klaris) komt nooit meer terug.
• Over de revisies van de series. Volgens Aad konden op de eerste DVD's maar 40 minuten staan. "De pixels waren vol."... zijn daadwerkelijke woorden. :')
Niet te verstaan meer, die man. Heel jammer.

En is iemand anders ook al die nieuwe arrangementen voor Hallo/Dag vriendjes opgevallen? Klinkt alsof ze weer een beetje met AI gewerkt hebben.
pi_219329822
Bekijk deze YouTube-video
Vergeleken met het origineel boven.

Het lijkt wel alsof ze andere percussie hebben gebruikt, (de drums klinken wat drukker) en de mix wat "moderner" gemaakt hebben. Daar ben ik niet op tegen, maar vervang dan die vreselijk nep-klinkende midi-instrumenten met realistisch klinkende samples. Dat zou geen rocket science moeten zijn.

Na de AI upscaling, de edits in de Amerika-versie en de recente hermontage van de Professor-serie die schijnbaar eerder niet vertoonde takes en dergelijke gebruikt ga ik maar in de amusement-modus. Ik ben benieuwd wat de versies van de series over een paar jaar zijn.

• Zou de andere aflevering van de Sleutel opduiken of wordt de low res versie met AI opgefrist?
• Welke muziek wordt vervangen?
• Krijgt de Plaageest een hermontage door Aad?
• Welke serie krijgt nog een opfrisbeurt?
• Gaan de scenes in Universal Studios er weer uit in de Amerika serie?
• Wordt de van Gorcum-Baron vervangen door AI-Aad-Baron?
pi_219330454
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:06 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

En is iemand anders ook al die nieuwe arrangementen voor Hallo/Dag vriendjes opgevallen? Klinkt alsof ze weer een beetje met AI gewerkt hebben.
Raar, die arrangementen inderdaad. Niet mooi ook. En jeetje, de herinnering aan Paul is "een van de eerste keren dat ik met hem samenwerkte, in een scène met Vlugge Japie en B100." Om vervolgens 'dat was de poort' in te starten. Een scène van bijna 10 jaar na de diamant, wat in de series de eerste samenwerking was, waarinB100 nog niet eens is bedacht. Mooi eerbetoon, Aad 🙄
't Echte en 't ware!
pi_219330686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:39 schreef RavenWolf het volgende:
Het mysterie van de 40 minuten is eenvoudig te verklaren:

Het eerste deel van de Geheimzinnige Opdracht en de eerste vier delen van de Reis vol Verrassingen zijn eind jaren 90 uitgebracht op Video CD. Ze maakten gebruik van 700 mb schijfjes (goedkoper dan die van 800 mb) waardoor 74 minuten aan video het maximum was dat op één disc geplaatst kon worden. Voor "Op zoek in Nederland en Frankrijk", "Op zoek in Curacao" en "Op zoek in San Francisco" kon dit allemaal op 1 schijfje, daar de speelduur minder was dan 74 minuten.

"Op zoek in Las Vegas" en "Op zoek in het Wilde Westen" echter duurden langer dan dat, waardoor de video werd opgesplitst over 2 discs. Zo duurt bijvoorbeeld deel 1 van Las Vegas... 40 minuten

TLDR: Aad verwart hier het medium Video CD met DVD
Een kleine verspreking want 74minuten CD's zijn 650 mb. CDR-80 zijn 700 mb en cdr90 zijn 800mb.
Een dvd kent trouwens, in gewone compressie met VBR (MPEG-2) kan er 2 uur op een 4.7 GB single layer.
De Video-cd versies (ik heb ze nog nooit gezien) zijn andere edits dan de videobanden en de dvd's.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219332145
De gedachten van Aart over Paul van Gorcum komen bij mij erg gemaakt over.
De Q&A eerst starten met de opgewonden mededeling dat er al 200 mensen zich hebben aangemeld :')
En dan met zo'n kort slap verhaaltje komen over Paul :')
Als hij het écht zo'n geweldige acteur en collega had gevonden, dan had Aad een aparte video moeten opnemen over Paul met daarin de verhalen, herinneringen etc.
Nee, sinds die slepende rechtszaak kwestie is het er niet beter op geworden.
Aad is een oude bejaarde man die alle populariteit als een sinaasappel tot de laatste druppel (commercieel) wil uitknijpen en oud collega acteurs zijn alleen maar lastige passanten.
pi_219332376
Is de waarde van de Aadcoin al in prijs gestegen?
pi_219333502
Nee, maar je kan nu wel een andere plaats kopen om ze in te bewaren promootte Aard. Een die mooier is dan een standaard witte display

https://www.edelcollectie(...)68782&pr_seq=uniform

Kost je maar 25 euro. Koopje toch?
pi_219334065
Ik zag dat er een Studio 100 Singalong concert komt.

Betekent dit dat er ook een Bassie & Adriaan concert gaat komen? En denken jullie dat er veel mensen daarheen gaan om liedjes te zingen samen met Bassie & Adriaan, of hun opvolgers/vervangers?
pi_219334107
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:08 schreef 2025 het volgende:
Ik zag dat er een Studio 100 Singalong concert komt.

Betekent dit dat er ook een Bassie & Adriaan concert gaat komen? En denken jullie dat er veel mensen daarheen gaan om liedjes te zingen samen met Bassie & Adriaan, of hun opvolgers/vervangers?
Bekijk deze YouTube-video

Denk dat dit de laatste Bassie & Adriaan singalong was.
Nu kan dat niet meer. Bassie in een scootmobiel op het podium zie ik niet gebeuren. Adriaan is ook niet meer zo goed bij stem. De boeven zijn bijna allemaal overleden en wilden toch geen liedjes zingen volgens Aad.
pi_219334243
Adjudant van der Steen was volgens mij de enige -buiten B&A- die ook in de series gezongen heeft

:s)
pi_219334649
Waren Franky en Christiaan er maar. Die zouden zo een concert kunnen. Zouden hun ooms heel trots op zijn.

Maar even serieus, een concert met Bassie en Adriaan liedjes zou denk ik nog steeds wel mensen kunnen trekken, maar dan heb je eigenlijk een blik gastartiesten nodig gezien Aad lastig praat en zingt.
pi_219334856
Maar Samson & Gert / Studio 100 zijn B&A wat dat betreft ontgroeid, die hebben meerdere franchises, pretparken, concerten, films, merch etc, B&A zijn amateuristischer gebleven, proberen nu nog wat muntjes te slijten aan hun fans maar daar houdt het ook wel mee op.
  maandag 24 november 2025 @ 16:47:20 #167
328189 ArnieAlberts
pi_219335038
Het probleem is ook - Aad is trots op zijn liedjes, maar oh wee als een ander het waagt ze te willen zingen. Dan moet je een bekende Nederlander zijn of goed in de markt liggen bij Aad. En alles qua rechten goed geregeld zijn.

Gezeik. Van begin tot eind.
pi_219335174
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 16:02 schreef DrDentz het volgende:
Maar Samson & Gert / Studio 100 zijn B&A wat dat betreft ontgroeid, die hebben meerdere franchises, pretparken, concerten, films, merch etc, B&A zijn amateuristischer gebleven, proberen nu nog wat muntjes te slijten aan hun fans maar daar houdt het ook wel mee op.
Dat was midden jaren 90 al. Samson en Gert traden jaarlijks een aantal weken op met een kerstshow van musicalformaat, dansers en een complete band in de Koningin Elizabethzaal in Antwerpen met een capaciteit van 2.000 man. Sindsdien is Studio 100 nog veel groter geworden.

Bas en Aad gingen van gymzaal naar klein theater naar gymzaal, met de muziek door een speaker. Ze hielden het klein en eigen beheer. Zelfs opbouwen en afbreken deden ze zelf (met familie). Dat is ook een keuze.

Wat ik jammer vind aan die Bassie en Adriaan voorstellingen is dat ze totaal niet de spanning van de series hadden. Acts die ze in de jaren 70 deden (zoals dat water in een trechtertje) deden ze in de jaren 90 nog steeds. Ik zou als kind liever iets spannends zien met de boeven er in. Ik vrees dat dat ook weer zou snijden in Aad's gedachte over geld uitgeven aan andere acteurs. Ik heb een aantal van die shows op DVD gekocht en bij een zie je zelfs in de publiekshots kinderen slapen en verveeld kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 16:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Het probleem is ook - Aad is trots op zijn liedjes, maar oh wee als een ander het waagt ze te willen zingen. Dan moet je een bekende Nederlander zijn of goed in de markt liggen bij Aad. En alles qua rechten goed geregeld zijn.

Gezeik. Van begin tot eind.
En dat. Als grote artiest mag je vast wel tijdens een potentieel Bassie en Adriaan concert optreden, maar dan moet je het wel bijna gratis doen, voor de eer. Ben benieuwd hoe dat vorig jaar met die zanger ging die In Spanje coverde. Wat ik me vooral herinnerde is dat Adriaan daar de media-aandacht voor zocht.

Het voelt een beetje alsof Aad nog steeds het gevoel heeft dat hij niet de erkenning krijgt die hij zoekt.
pi_219343610
Nieuw verdienmodel: ze komen met 'foute' kersttruien met o.a. bekende quotes van B&A en de boeven.
pi_219344360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:21 schreef Ronaldussen het volgende:
Nieuw verdienmodel: ze komen met 'foute' kersttruien met o.a. bekende quotes van B&A en de boeven.
Dit zou ik zonder blikken of blozen meteen kopen en aantrekken :D _O_

pi_219344417
Ik vind de afbeelding van Adriaan totaal niet lijken...
pi_219344478
Huh, is dat AI-generated? Adriaan in een net pak met stropdas?
pi_219344608
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:50 schreef DrDentz het volgende:
Huh, is dat AI-generated? Adriaan in een net pak met stropdas?
En Bassie met n strikje :P
pi_219344610

Als die piraten droomscene uit de Huilende professor nooit verfilmd is, waar komt deze foto dan vandaan?

[ Bericht 17% gewijzigd door JOO op 25-11-2025 22:19:29 ]
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:26:32 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219344740
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:08 schreef JOO het volgende:
[ [url=https://web.archive.org/web/20071025131319/http://www.adriaan-homepa(...)n1_gr.jpg]afbeelding[/url] ]
Als die piraten droomscene uit de Huilende professor nooit verfilmd is, waar komt deze foto dan vandaan?
Repetities misschien? Foto uit de prive-collectie?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219344752
In de series is Adriaan trouwens wel vaker te zien in een net pak :Y
pi_219344969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:21 schreef Ronaldussen het volgende:
Ze hebben toch al een soort kledinglijn met quotes?

Edit: inclusief kersttruien

https://bassieenadriaan.o(...)gory/Kerst?c=5782756
pi_219345078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef TLC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoezo ziet Adriaan er uit als een oude Spanjaard? :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 26 november 2025 @ 03:46:46 #179
328189 ArnieAlberts
pi_219345375
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef TLC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
...Ze gaan dus echt full-on de AI-tour. In plaats van dat ze een tekenaar betalen (UCHE UCHE Iets als dat wat Frans Verschoor ooit deed) gebruiken ze zelf AI. Ja daag.

En Adriaan ziet eruit alsof ie net van kantoor komt. En Bassie lijkt ook niet.

EDIT: Ik reageerde op een AI-probeersel. De 'officiële' truien zijn net wat anders :')

[ Bericht 9% gewijzigd door ArnieAlberts op 26-11-2025 11:54:46 ]
pi_219345776
Die trui die @TLC toonde staat niet op de site dus ik gok dat dat gewoon een eigen ai-probeersel is?
pi_219346098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:03 schreef Writersright het volgende:
Die trui die @:TLC toonde staat niet op de site dus ik gok dat dat gewoon een eigen ai-probeersel is?
Ik wist niet eens dat ze echt bestonden die truien :P :') _O-
pi_219346532
Ooohh, ik schrok al.
Al zijn de officiele niet veel beter.
pi_219346610
Nou ja, de banner op de officiële B&A kledingwebshop is sowieso gegenereerd met AI, dus het was niet verwonderlijk geweest:

pi_219347127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef PeterKelder het volgende:
Nou ja, de banner op de officiële B&A kledingwebshop is sowieso gegenereerd met AI, dus het was niet verwonderlijk geweest:

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt vreselijk uit.
Ik heb het idee dat sommige van de gebruikte modellen ook met AI gemaakt zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:54 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat ze echt bestonden die truien :P :') _O-
Het grappige/trieste van jouw post is dat gezien het B&A is we het nog best voor waar hadden kunnen aannemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Writersright op 26-11-2025 11:54:55 ]
pi_219347938
Ik vind die van TLC in de basis leuker, alleen lijkt Adriaan te weinig op zichzelf.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:33:52 #186
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219348606
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef PeterKelder het volgende:

[ afbeelding ]
Eindelijk weer een nieuwe caravan. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219348687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind die van TLC in de basis leuker, alleen lijkt Adriaan te weinig op zichzelf.
Het zou hilarisch zijn om die bootleg trui te laten maken en dat dragen bij een meet en greet.
De "Adriaan" lijkt een beetje op een combinatie van Aad, B2 en de Baron.

Of gewoon deze laten maken:

Ondertussen wacht ik nog op Bassie en Sylvia merchandise

Over de Neefjes gesproken: op de website (archive) is het oorspronkelijke verhaal van de film te vinden, die uiteindelijk Keet & Koen werd:

De Minister van Cultuur En Andere Mooie Zaken weet het zeker. Bassie & Adriaan verdienen een grote prijs. Wat de slimme acrobaat en de dappere clown al die jaren hebben betekend voor Nederland zal ze nu een heuse riddertitel op leveren. Het grote nieuws is al snel op alle zenders te zien. En dus bereikt het ook de stokoude Baron en zijn neefje de Jonkheer. "Weer die verdraaide Bassie & Adriaan!" schreeuwt hij uit terwijl de deurwaarders beslag leggen op het meubilair in zijn kasteel. Hij zint op wraak en die moet de Jonkheer maar eens gaan uitvoeren. "Kidnap die Bassie & Adriaan. Ik wil die medaille én die oorkonde én die riddertitel!" En dat gebeurt... Er rijdt plotseling een (gestolen) Limousine voor de deur om Bassie & Adriaan (zogenaamd) mee te nemen naar de Minister. Maar daar worden ze helemaal niet heen gebracht. Ze worden opgesloten op een mysterieuze en geheimzinnige plek. Wie zullen Bassie & Adriaan bevrijden?

Dat zou wel eens een taak kunnen worden voor Franky & Christiaan. Dat zijn twee straatartiesten die met hun prachtact van dorp naar dorp gaan. Ze hebben wel wat publiek en ook enig succes maar ze kunnen nog niet in de schaduw staan van hun grote ooms: Bassie & Adriaan. Die bewonderen ze zeer. Ooit hopen ze net zo beroemd te worden als de clown en de acrobaat. Als zij er achter komen dat hun twee grote voorbeelden ontvoerd zijn, weten ze dat hun maar één taak rest: ze moeten Bassie & Adriaan bevrijden. Hulp van de politie kunnen ze niet vragen want door een slinkse truc van de Jonkheer zitten de agenten ook achter Franky & Christiaan aan. En waar kunnen hun ooms toch zijn? Ze krijgen foto's van de twee uit China, dan weer uit Mexico, dan weer uit Afrika... hoe kan het dat de ontvoerders zo snel van de ene plek naar de andere kunnen reizen.

"De neefjes van Bassie & Adriaan" is een spannend en dolkomisch avontuur met in de hoofdrollen natuurlijk de clown en de acrobaat die Nederland al decennia lang van prachtige avonturen voorzien. Maar ook met hun opvolgers... Franky & Christiaan. En zij mogen - na jaren van sappelen - eindelijk het stokje van hun grote voorbeelden overnemen!

Klinkt alsof idd het gros voor Keet & Koen is gebruikt. Dat de Baron/Jonkheer de politie achter de twee aan laat zitten is dacht ik wel anders. Robin en Japie ontbreken ook, net als de andere nieuwe boeven.

Vreemd dat voor het scenario Aad een ander dat heeft laten schrijven. (Dick vd Heuvel). Ik zou juist denken dat Aad dat of alleen of samen meer B&A had kunnen maken. Sowieso, los van de andere problemen, is het niet vaak een idee wanneer je legacy karakters gebruikt, ze te laten ontvoeren of als losers neer te zetten. Dat is kritiek die de Star Wars films ook deels kregen. Cobra Kai deed dat geweldig.
Als je naar "de laatste Bassie en Adriaan" film gaat, ga je niet om ze 15 minuten te zien, waarvan 10 minuten opgesloten in een auto.

Klinkt bizar, maar de Gestolen Trotsster had een beter aanpak van Bassie en Adriaan die samenwerken met de nieuwe generatie. Was dat een topproductie? Nee. Was het einde Home Alone? Ja.
Dat zeggende was er wel een leuke samenwerking itt Keet en Koen waarin ze gedrogeerd in de auto zaten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Writersright op 26-11-2025 16:21:31 ]
  woensdag 26 november 2025 @ 21:05:41 #188
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_219351324
Eigenlijk was het ook geen goed idee, die neefjes van Bassie en Adriaan. In de serie kom je niets te weten over de familie van Bassie en Adriaan, behalve dat zij in de serie geen broers zijn. Wie zijn die neefjes dan weer?

Keet en Koen was eigenlijk erger, omdat RTL Telekids er hun stempel zo stevig op wilden drukken. Keet is dan wel familie van Bassie in de film, maar ook het gezicht van RTL Telekids. Dat vonden zij toen veel belangrijker. Janouk Kelderman deed het best prima, maar moest ook maar werken met wat er was. Koen zou eerst gespeeld worden door een andere acteur, maar het werd Patrick Martens, die toen al te oud was voor de rol. Het scheelt dertien jaar tussen hun. Patrick Martens was 37 jaar. Beter hadden ze iemand gecast die meer van Janouk haar leeftijd was. De puzzel had dan al wat beter gepast.

Echt artiesten waren ze ook niet. Ja als presentator of acteur, maar niet als acteurs die artiest gingen spelen. Ze hadden niet iets waar zij in uitblonken of iets knaps waarmee ze het publiek vermaken. Van in de voetsporen van Bassie en Adriaan treden was vanaf de eerste minuut geen sprake. De eerste oproep was voor jongeren die iets konden zoals een goocheltruc, een stunt of een voorstelling. Dat werd maar van tafel geveegd. RTL had uitzendrechten en wilde een film, ver na de uiterste houdbaarheidsdatum. Het voelt niet als de series. De gemiddelde Studio100-productie zit beter in elkaar, al zie je dat ze dat ongeveer probeerden na te doen. De meeste bijfiguren waren nogal overdreven neergezet, wat je in de oude series nooit zag.

Eigenlijk zie ik alles dat buiten de series valt als nooit gebeurd. Daar hoort die film dus ook bij, maar ook de series van Bassie en zijn vriendjes, Bassie en Sylvia, de reclames voor OHRA of Honda en de Nickelodeon marathon met Adriaan. Het programma Wonderland en de Liedjes uit grootmoeders tijd was eigenlijk wel het einde van het tijdperk Bassie en Adriaan, toen de samenwerking met de TROS ophield. Daarna werd het vooral de kunst van de herhaling en voortborduren op wat eerder werkte, om naam en merk gezond in leven te houden.

De genomen stappen waren soms niet handig, maar als merk bleef Bassie & Adriaan boven water. Het gaat vooral om de series waardoor ze voorlopig niet vergeten zullen worden. Het is noemenswaardig dat ze nog steeds succesvol zijn, zo'n dertig jaar na de laatste afleveringen. Door de series wil je nog wel eens uit het oog verliezen hoe oud ze zijn in 2025. De periode van eind jaren 70 tot half jaren 90 wordt steeds opnieuw geserveerd. Het is een tijdcapsule naar een vervlogen tijd, waarin de grootste problemen alleen door domme boeven werden veroorzaakt, terwijl alles verder vrij van zorgen en geweld was.

Tijden veranderen. Mensen willen graag terug naar de tijd dat Bassie en Adriaan nog series maakten. Helaas kon dat niet meer geïmiteerd worden in de periode nadat zij series maakten. Het bleef in leven door de herhalingen, videobanden, DVD's en heruitgaven. Er is uit gehaald wat erin zat. Niet te verwachten dat speciale verzamelmunten, kersttruien met uitspraken of A.I. bewerkingen nog heel veel verschil gaan maken, net zoals Keet en Koen dat tien jaar geleden niet deden. Het blijft op TV, waar het thuishoort, in de jaren 80 en 90, waar het ook thuishoort in 2025 en later. En ook dan is het steeds weer opnieuw amusant om weer terug te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Pomtip op 26-11-2025 21:58:44 ]
pi_219352209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:50 schreef Writersright het volgende:

[..]

Vreemd dat voor het scenario Aad een ander dat heeft laten schrijven. (Dick vd Heuvel). Ik zou juist denken dat Aad dat of alleen of samen meer B&A had kunnen maken.
Ik denk niet eens dat Aad daar veel over te zeggen had of zich tegenaan bemoeid heeft. Die film was een geesteskind van Sjef Scholte in een (ietwat wanhopige) poging om het merk een nieuwe boost te geven, de melkkoe die Bassie & Adriaan heet nieuw leven te geven. Het zou me zelfs niks verbazen als Bas en Aad het vooral hebben gedaan uit loyaliteit richting Sjef, want het eindproduct is slechter dan De Plaaggeest-serie en daar geven ze altijd op af.

En Dick van den Heuvel is zo'n schrijver die voor veel producenten fijn is omdat hij binnen de tijd 'iets' aflevert. Dat het geleverde script dan geen ziel of beklijvende inhoud heeft is bijzaak.
pi_219359904
Ook Handige Harry heeft mooie woorden over de Baron

https://www.omroepwest.nl(...)ot-een-icoon-gemaakt

:)
pi_219360891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:58 schreef TLC het volgende:

Dankje voor het delen. Mooi, warm interview

Hans (B100) Beijer sluit zich daar meteen bij aan. 'Hij kwam later in de serie en moest Adriaan opvolgen als baron. En je zag direct: Paul is een topacteur. Die pakt het beet en gaat ermee aan de slag. De Baron werd vijf of misschien wel tien keer zo goed toen Van Gorcum ermee aan de loop ging.'

Oh-oh, dat gaat Aad niet leuk vinden.
pi_219362576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dankje voor het delen. Mooi, warm interview

Hans (B100) Beijer sluit zich daar meteen bij aan. 'Hij kwam later in de serie en moest Adriaan opvolgen als baron. En je zag direct: Paul is een topacteur. Die pakt het beet en gaat ermee aan de slag. De Baron werd vijf of misschien wel tien keer zo goed toen Van Gorcum ermee aan de loop ging.'

Oh-oh, dat gaat Aad niet leuk vinden.
Inderdaad, ook deze quote is denk ik tegen het zere been:

quote:
Paul van Gorcum was dé baron. 'Hij heeft hem tot een icoon gemaakt', vertelt Van Soest
pi_219362653
Dat is wel zo, maar Mastermovies hebben de PaulBaron ook tot een icoon gemaakt voor een volgende generatie.
pi_219363142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:46 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Inderdaad, ook deze quote is denk ik tegen het zere been:
[..]

Dat klopt zeker. Deels is het natuurlijk ook het schrijfwerk van Aad, maar het zegt veel over Paul dat hij de baron zowel serieuzer kon spelen (Kroon) alswel enorm over the top zoals in de laatste series. Ik ben geen fan van de incompetente baron in de laatste series maar dat ligt zeker niet aan Paul's optreden.
pi_219363147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:59 schreef DrDentz het volgende:
Dat is wel zo, maar Mastermovies hebben de PaulBaron ook tot een icoon gemaakt voor een volgende generatie.
Voor zover ik weet zit de Baron nauwelijks in die videos of vergis ik me nu?
pi_219363293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
Voor zover ik weet zit de Baron nauwelijks in die videos of vergis ik me nu?
Op die boot toch altijd?
pi_219363466
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:06 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Dacht al dat het aan mij lag. Zelfs met koptelefoon is er niks van te maken.
pi_219364319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:58 schreef TLC het volgende:

Wat een prachtige foto ook op die site. Dit is 'mijn' Baron.
't Echte en 't ware!
pi_219364845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Op die boot toch altijd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Op die boot toch altijd?
Zou kunnen. Ik ben alleen bekend met het spannende Griekse avontuur van Arie en Bastiaan. Ik wist niet dat er naast dat+de song cover nog meer van Mastermovies was.
pi_219364914
Wat eigenlijk wel vreemd is in de Europa-serie is dat de politie de baron niet kan vinden, terwijl hij met een denk ik makkelijk te traceren boot ergens in Europa vaart, en vaak gewoon aangemeerd staat en uiteraard ook dient te tanken ed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')