abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:15:49 #101
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219216566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:30 schreef Japepk het volgende:

[..]
Relax man. Ik heb een screenshot van Flodder verhelderd met AI. Wilde ik ook met B&A doen, maar daar veranderde inderdaad het gezicht mee. Dat verduidelijkte mijn punt niet. Ik ga er vanuit dat users hier de Boevenbaas wel kennen, maar Flodder misschien niet.

Om je te behoeden voor een hartaanval; het origineel:

Je doet er leuk sarcastisch over, maar je hebt hiervoor:
- een sowieso al GEPLET bronbeeld gepakt, dus AI gaf hem een al totaal ander hoofd op basis van die foute basis
- een videoband-rip van Flodder gebruikt die extra donker toevoegt. Ter voorbeeld, een HD-transfer van hetzelfde shot:

En ja, weet je; dit is zeven jaar later, maar wel op middelbare leeftijd. Zevenjaar is op middelbare leeftijd al snel veel zichtbaarder dan als je nog tamelijk jong bent. Tel daarbij een grote hoed en een onverzorgde baardgroei bij de ene rol, en een grote bril bij de ander op en lo en behold: wat veranderen mensen snel!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219227245
Baron : drommels, drommels, drommels, maar wacht eens, die kerel herken ik, dat is Vlugge Japie :o

*BOEM*

B100 : dat was Vlugge Japie..

:D _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 november 2025 @ 11:14:21 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219228880
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 04:12 schreef TLC het volgende:
Baron : drommels, drommels, drommels, maar wacht eens, die kerel herken ik, dat is Vlugge Japie :o

*BOEM*

Overigens weer een testament voor de incapabiliteit van HH. Bom doet boem, maarJapie houdt er alleen een luchtreisje en rokende schoenen aan over. Hoe ze denken dat deze bom dus B & A had kunnen uitschakelen…?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219228974
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 04:12 schreef TLC het volgende:

*BOEM*

Heerlijke scène _O_
pi_219229321
Ik las op Retroforum dat ze behoorlijk wat montagewerk hebben gedaan aan de huilende professor met zelfs wat nieuwe stukjes. Jammer dat van wat ik las ze er ook hier en daar discutabele AI hebben toegepast.

Het blijft fascinerend hoe ze steeds blijven knutselen aan de series met montages en dergelijke. Ook met de Amerika-serie recent, waar ze bijvoorbeeld achtergrond hadden vervangen tijdens het quiz-deel.

Voor meer details:
https://www.retroforum.nl/topic/5811-bassie-adriaan-12/
pi_219251368
Design van de volgende munt:

Waarom kijkt Adriaan zo sip?

Daarnaast vraag ik me af waar ze de afbeeldingen vandaan hebben. Er zijn weinig 3/4 shots van Aad, laat staan dat hij zo seriues kijkt. Dat zou bij een photoshoot niet vaak voorkomen. Het lijnt ook perfect uit met het shot van de Baron.
pi_219252282
De foto van Aad vind ik nog wel natuurlijk, maar wat is de Baron foei- en foeilelijk zeg. Met die raar gefotoshopte monocle als dieptepunt.
't Echte en 't ware!
pi_219286571
Bekijk deze YouTube-video

Mmm ouwe snoepert
pi_219287672
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:07 schreef Japepk het volgende:
De foto van Aad vind ik nog wel natuurlijk, maar wat is de Baron foei- en foeilelijk zeg. Met die raar gefotoshopte monocle als dieptepunt.
Dat zie ik nu pas. En nu kan ik het niet meer on-zien. Scherp gevonden!
Wel triest hoe ze het hebben gedaan. Maarja...als het geld oplevert...

Speaking of...

Op veler verzoek is de LP weer verkrijgbaar. En ik ben dus weer volop aan het signeren.
Wil je er één aan je verzameling toevoegen?
Neem dan snel een kijkje in de webshop:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/lp/

Zelfs al zou ik de plaat willen dan voelt een handtekening alleen van Aad als een half product voor mij. Ik weet dat Bassie niet in staat is om te tekenen, dus heb er begrip voor. Het is alleen niet niets voor mij.
  dinsdag 18 november 2025 @ 05:09:26 #110
328189 ArnieAlberts
pi_219289081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:45 schreef Writersright het volgende:
Design van de volgende munt:

[ afbeelding ]

Waarom kijkt Adriaan zo sip?

Daarnaast vraag ik me af waar ze de afbeeldingen vandaan hebben. Er zijn weinig 3/4 shots van Aad, laat staan dat hij zo seriues kijkt. Dat zou bij een photoshoot niet vaak voorkomen. Het lijnt ook perfect uit met het shot van de Baron.
Volgens mij zijn de shots van Bas en Aad gemaakt tijdens een fotoshoot in 1998-1999 (zo ogen ze tenminste wel).

De Baron-foto zou daarop wellicht met AI gegenereerd kúnnen zijn. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  dinsdag 18 november 2025 @ 05:10:07 #111
328189 ArnieAlberts
pi_219289082
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 20:31 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat zie ik nu pas. En nu kan ik het niet meer on-zien. Scherp gevonden!
Wel triest hoe ze het hebben gedaan. Maarja...als het geld oplevert...

Speaking of...
[ afbeelding ]
Op veler verzoek is de LP weer verkrijgbaar. En ik ben dus weer volop aan het signeren.
Wil je er één aan je verzameling toevoegen?
Neem dan snel een kijkje in de webshop:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/lp/

Zelfs al zou ik de plaat willen dan voelt een handtekening alleen van Aad als een half product voor mij. Ik weet dat Bassie niet in staat is om te tekenen, dus heb er begrip voor. Het is alleen niet niets voor mij.
De plaat waar "echt, echt echt echt!" maar één oplage van zou zijn toch :') Ouwe graaiers.
pi_219291621

Aad gaat live op tjoeptjoep
pi_219291664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 05:10 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De plaat waar "echt, echt echt echt!" maar één oplage van zou zijn toch :') Ouwe graaiers.
Daarom zou het me niet verbazen als er toch nog een "laatste" DVD-box of losse release komt met de recent aangepaste series, zoals de Professor. Als er geld te halen valt doen ze het wel.
pi_219291669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:01 schreef DrDentz het volgende:

Aad gaat live op tjoeptjoep
Kunnen we eindelijk vragen wanneer we de Aad Klaris-releases krijgen.

Wel leuk dat hij doet, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Waarschijnlijk Martijn die de makkelijke vragen er uit vist.
pi_219300554
Op de website stond in 2004 dat een groot deel van aflevering 8 is weggeknipt van Het geheim van de sleutel, door het ontbreken van aflevering 7. Het is de vraag om welk materiaal het precies gaat. Wat mijn betreft één van de weinige vragen waar nog geen antwoord op is.

Daarnaast is het de vraag welke scènes oorspronkelijk zijn opgenomen voor De plaaggeest, maar later zijn vervangen door de boerderijscènes omdat ze in de montage te eng bleken te zijn (mogelijk scènes waarin Bassie en Adriaan spoken zagen?).

[ Bericht 39% gewijzigd door JOO op 20-11-2025 01:51:43 ]
pi_219308645
:'( drommels drommels
pi_219308693
Even geen woorden voor :'(
pi_219308903
Een icoon van de Nederlandse (kinder)televisie is niet meer. ;(

Wel een mooie leeftijd bereikt.
pi_219308930
Nooit geweten trouwens dat de Baron ook meespeelde in Turks Fruit :o
pi_219308966
De Baron, Gargamel.. Paul van Gorcum hoorde bij mijn kindertijd, net als Bassie en Adriaan en een andere jeugdheld als Aart Staartjes.

Gelukkig zijn B&A nog onder ons, maar moeten we de Baron gaan missen ..

*Rust in Vrede Paul van Gorcum, bedankt voor je mooie bijdrage aan de kindertelevisie _O_ *
pi_219309005
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:29 schreef TLC het volgende:
Nooit geweten trouwens dat de Baron ook meespeelde in Turks Fruit :o
Hij is denk ik het bekendste van Smurfen en Bassie en Adriaan, maar als je kijkt waar hij in gespeeld heeft, zowel live-action als animatie, dan is de lijst enorm.
Zelf was ik verbaasd hem als pastoor aan te treffen in Floris, uit de jaren 60, om maar een voorbeeld te noemen.

En uiteraard heeft hij ook een mooie rol gespeeld in de Efteling, als een andere baron.
Echt een goede en diverse acteur. Van drama tot komedie, hij kon het allemaal.

En scherp tot het einde, wat ook zeker een prestatie is.
pi_219309009
De Baron, de Boevenbaas, B1, B2 (2x), en de Plaaggeest zijn al overleden, van de bad guys ;(
pi_219309019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:40 schreef DrDentz het volgende:
De Baron, de Boevenbaas, B1, B2 (2x), en de Plaaggeest zijn al overleden, van de bad guys ;(
:'( :{
pi_219309053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:40 schreef DrDentz het volgende:
De Huilende Professor ook.

(Vond ik overigens een leukere rol van hem dan de Baron)
pi_219309067
En ook Sinterklaas (bij 32:50)

vrijdag 21 november 2025 @ 13:04:01 #127
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_219309260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:49 schreef DrDentz het volgende:
En ook Sinterklaas (bij 32:50)

R.I.P Paul! Een jeugdicoon is heengegaan. Hij was de stem in ontelbaar veel tekenfilms, waaronder Gargamel in de Smurfen, en later ook de vogel Zazoe in de Leeuwenkoning, en natuurlijk baron Hoogmoedt in de Efteling. En er zijn nog wel een paar rolletjes......

Dat Paul de Baron was, wist al allang, en later kwam ik er ook achter dat hij de rol van Archibal Chagerijn speelde. Maar deze serie van Bassie en Adriaan, en de reis van Zwarte Piet moet ik nog eens kijken. Ik vind de B&A series leuker dan dat Bassie er alleen in meespeelt. Van Bassie en de speurtocht naar Charly heb ik maar enkele afleveringen gezien, vooral omdat geen enkele andere rol past goed samen met Bassie. De chemie tussen Bas en Aad is goed wat bij elkaar past.

[offtopic]WTF @ die still frame. Dit is nog erger dan de Plaaggeest....[/offtopic]

[ Bericht 10% gewijzigd door Claude_Viole op 21-11-2025 13:11:22 ]
pi_219309264
RIP Paul. Dank voor de prachtige bijdrage aan kindertelevisie. Zonder de baron was die jeugd toch een stukje minder geweest. En nog steeds kijkt mijn nu 2-jarige zoontje naar de series waar de baron in speelt.
pi_219309495
Wel fijn voor Bassie en Adriaan dat ze nu eindelijk rustig van hun oude dag kunnen gaan genieten. Ze wisten natuurlijk nooit zeker of de Baron niet nog iets in zijn schild voerde.
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:16:22 #130
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_219310010
;( ;( ;(
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_219310058
Neeeeeeeee niet de Baron nu al ;( ;( ;( ;( ;( :'( :'( :'( :'( :'(
RIP aan een GROOTHEID _O_ _O_ O+
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:25:34 #132
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219310072
Paul heeft zich op vele manieren onsterfelijk gemaakt in de B&A series. Rust zacht! ;(
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219310219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 13:19 schreef Chiappucci het volgende:
Wel fijn voor Bassie en Adriaan dat ze nu eindelijk rustig van hun oude dag kunnen gaan genieten. Ze wisten natuurlijk nooit zeker of de Baron niet nog iets in zijn schild voerde.
Wellicht motiveert dit juist Handige Harrie en B100 om weer actief te worden.
pi_219310596
Een jeugdheld is heengegaan, RIP Paul aka Baron van Neemwegghe (en uiteraard vele andere rollen) :'(

Ik had echt verwacht dat hij het van de gehele "B&A-bende" het langst zou gaan volhouden, derhalve ben ik echt geschrokken van het bericht, want ondanks zijn prostaatkanker (in 2016 gediagnosticeerd) zag hij er in recente talk- en radioshows nog redelijk fit en monter uit. Bassie houdt het overigens ook nog lang vol...

Zijn vrouw Leny is vorig jaar overleden, dat lijden zal ook hebben meegespeeld, dat zie je toch heel vaak... Heb zijn boek eerder dit jaar nog gelezen, hij heeft echt veel gedaan voor theater en TV. Zijn jeugdjaren (o.a. WO II) waren ook niet niks...

Drommels, wie hebben we nog over? Bas, Aad, Hans Beijer, Paul van Soest (die laatste 2 zijn wel nog iets jonger, maar dan nog, age is just a number)...
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_219310643
Ik dacht dat Handige Harry nog wel wat jonger was maar die is ook al 75+
pi_219310756
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Een jeugdheld is heengegaan, RIP Paul aka Baron van Neemwegghe (en uiteraard vele andere rollen) :'(

Ik had echt verwacht dat hij het van de gehele "B&A-bende" het langst zou gaan volhouden, derhalve ben ik echt geschrokken van het bericht, want ondanks zijn prostaatkanker (in 2016 gediagnosticeerd) zag hij er in recente talk- en radioshows nog redelijk fit en monter uit. Bassie houdt het overigens ook nog lang vol...

Zijn vrouw Leny is vorig jaar overleden, dat lijden zal ook hebben meegespeeld, dat zie je toch heel vaak... Heb zijn boek eerder dit jaar nog gelezen, hij heeft echt veel gedaan voor theater en TV. Zijn jeugdjaren (o.a. WO II) waren ook niet niks...

Drommels, wie hebben we nog over? Bas, Aad, Hans Beijer, Paul van Soest (die laatste 2 zijn wel nog iets jonger, maar dan nog, age is just a number)...
Dat magere rijtje brengt het wel in perspectief.
Technisch gezien kan je Ina van Toor (Stem Robin) en Hans Otjes en Hans Leendertse nog toevoegen maar dan rek je het rijtje echt uit.
pi_219310844
Haten jullie trouwens ook smurfen ? :(
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:47:30 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219310887
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 november 2025 13:04 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
R.I.P Paul! Een jeugdicoon is heengegaan. Hij was de stem in ontelbaar veel tekenfilms, waaronder Gargamel in de Smurfen, en later ook de vogel Zazoe in de Leeuwenkoning, en natuurlijk baron Hoogmoedt in de Efteling. En er zijn nog wel een paar rolletjes......

Dat Paul de Baron was, wist al allang, en later kwam ik er ook achter dat hij de rol van Archibal Chagerijn speelde. Maar deze serie van Bassie en Adriaan, en de reis van Zwarte Piet moet ik nog eens kijken. Ik vind de B&A series leuker dan dat Bassie er alleen in meespeelt. Van Bassie en de speurtocht naar Charly heb ik maar enkele afleveringen gezien, vooral omdat geen enkele andere rol past goed samen met Bassie. De chemie tussen Bas en Aad is goed wat bij elkaar past.

[offtopic]WTF @ die still frame. Dit is nog erger dan de Plaaggeest....[/offtopic]
En ook de diamantair in ‘Diamant’.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219312150
En dan laten ze bij RTL Boulevard beelden zien van Aad als de baron..
pi_219312334
Ik weet eigenlijk niet goed wat de financiële situatie van de Baron was, in de VS was hij berooit en had hij geen cent terwijl in Luxemburg hij blijkbaar goed bij kas zat ('geld spielt keine rolle')

:?
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:44:06 #141
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219312357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef JOO het volgende:
Net als een paar maanden geleden met Ace Frehley. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:44:52 #142
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219312365
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:37 schreef TLC het volgende:
Haten jullie trouwens ook smurfen ? :(
Alleen brilsmurf.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:55:59 #143
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_219312465
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef JOO het volgende:
Wat een prutsers....
pi_219312859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:42 schreef TLC het volgende:
Ik weet eigenlijk niet goed wat de financiële situatie van de Baron was, in de VS was hij berooit en had hij geen cent terwijl in Luxemburg hij blijkbaar goed bij kas zat ('geld spielt keine rolle')

:?
Het kon zijn dat hij blufte in Luxemburg.

In de Schatkaart zat hij er goed bij, met zijn mooie huis. Ik denk dat het daarna bergafwaarts ging met de financieen, met af en toe een goede kraak.
pi_219316281
Mooie column op de frontpage

https://frontpage.fok.nl/(...)paul-van-gorcum.html

Zeker de moeite waard, ook een stuk over Bas, Aad en B100. Verklaart wellicht ook waarom Hans in de recente docu zat.

Van Gorcum was ook wel een aparte man, maar hij had het hart op de goede plek, zolang je hem tenminste niet tegen je had. Dat gebeurde helaas wel met de broers Bas en Aad van Toor, waarmee hij gebrouilleerd raakte nadat zij vol trots in de media aankondigden miljoenen te hebben verdiend aan hun producties, waar hij en zijn mede-acteurs aan hebben meegewerkt, contractuele afspraken over gemaakt waren, maar geen fatsoenlijke vergoeding voor betaald was. De rechtszaak die jaren voortsleepte viel uiteindelijk uit in het voordeel van de groep tegenspelers van die clown en die acrobaat, maar jarenlange collegialiteit en een warm contact was voor het leven beschadigd.

In het persoonlijke gesprek met Paul vertelde hij mij dat hij daar diep van binnen pijn over had. Het deed hem zeer dat dit gebeurde, en dat er vanuit de tegenpartij weinig tot gewoonweg geen begrip over opgewekt kon worden. Zoals hij toen ook al eerder in de media liet weten, "Ze kunnen wel over me heen lopen, maar niet heen en weer". Bijna een uur lang liep hij tegen me leeg, deelde persoonlijke ervaringen van zijn medewerking aan onder andere de reeks 'De Reis Vol Verrassingen', waarbij hij destijds vooral niet met Hans 'B 100' ("Ik heb ook altijd pech") Beijer door één deur kon, en continu in de clinch lag. Die likte zich, zo liet hij zich ontvallen, dagelijks in bij regisseur Adriaan. "Dan zaten die mannen de hele avond bij Aad op de hotelkamer sigaartjes te roken en te klaverjassen. En de volgende ochtend gunde hij mij en Paul (van Soest, die Handige Harry speelde - BB.) geen blik waard."

De treurige terugblik sloot Paul toen echter af met iets bijzonders: ondanks alles wat er gebeurd was met de op dat moment nog in volle gang zijnde rechtszaak, prees hij wel het vakmanschap en de harde werkersmentaliteit van Bas en Aad van Toor. Hij roemde het product wat ze hadden neergezet, en dat ze tijdens de productie zelf wel écht goed voor hun mensen zorgden. Op de reislocaties kregen de acteurs zakgeld om uit te geven, en alles was verzorgd... Maar duidelijke afspraken niet nakomen, afspraken die in contracten waren vastgelegd, dat was het gene waar Paul zo teleurgesteld over was. Niet over de producties. Daar had hij louter goede woorden over. "Je kan zeggen over ze wat je wil, maar het waren wel echt vakmensen. Ze hebben wel echt iets heel moois neergezet waar ze trots op mogen zijn, en ik vind het een éér daar deel van uit te hebben mogen maken."
pi_219317159

Adriaan is NU live. Waardeloos geluid.
pi_219317342
Van de Q&A Bekijk deze YouTube-video

Vragen werden uiteraard door Martijn geselecteerd.

• Begon met een stukje over Paul van Gorcum. Lette op de woorden en beschreef vooral de samenwerking en dat Paul een goed acteur was
• Daarna verkooppraatje voor de prachtige munten
• Waarom "We zullen ze krijgen" niet verfilmd is: volgens Aad wilden de boeven-acteurs wel de scene doen, maar niet verkleed als punkers/rockers. Dat weigerden ze en dus werd de scene geschrapt. Volgens Aad was het idee dat de boeven verkleed langs Bassie en Adriaan zouden lopen en daardoor verkleed moesten zijn, maar alsnog weigerden ze.
• Hij wilde niet praten over waarom B2 vervangen was na Griekenland
• De oude achtergrondmuziek (Klaris) komt nooit meer terug.
• Over de revisies van de series. Volgens Aad konden op de eerste DVD's maar 40 minuten staan. "De pixels waren vol."... zijn daadwerkelijke woorden. :')
  zaterdag 22 november 2025 @ 15:52:06 #148
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_219317505
quote:
• Over de revisies van de series. Volgens Aad konden op de eerste DVD's maar 40 minuten staan. "De pixels waren vol."... zijn daadwerkelijke woorden. :')
"De pixels waren vol", dat klinkt eerder als een matige grap van Robin... :')
pi_219317665
Ik vond dat wel hilarisch, helemaal wetend dat Martijn naast hem zit.
Die 40 minuten vind ik ook puzzelend. Volgens mij waren zelfs de videobanden 90 minuten? (Waar ze dan echt veel uitgeknipt hadden om het lopend te maken)
pi_219317996
Het mysterie van de 40 minuten is eenvoudig te verklaren:

Het eerste deel van de Geheimzinnige Opdracht en de eerste vier delen van de Reis vol Verrassingen zijn eind jaren 90 uitgebracht op Video CD. Ze maakten gebruik van 700 mb schijfjes (goedkoper dan die van 800 mb) waardoor 74 minuten aan video het maximum was dat op één disc geplaatst kon worden. Voor "Op zoek in Nederland en Frankrijk", "Op zoek in Curacao" en "Op zoek in San Francisco" kon dit allemaal op 1 schijfje, daar de speelduur minder was dan 74 minuten.

"Op zoek in Las Vegas" en "Op zoek in het Wilde Westen" echter duurden langer dan dat, waardoor de video werd opgesplitst over 2 discs. Zo duurt bijvoorbeeld deel 1 van Las Vegas... 40 minuten :P

TLDR: Aad verwart hier het medium Video CD met DVD :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')