abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:15:49 #101
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219216566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:30 schreef Japepk het volgende:

[..]
Relax man. Ik heb een screenshot van Flodder verhelderd met AI. Wilde ik ook met B&A doen, maar daar veranderde inderdaad het gezicht mee. Dat verduidelijkte mijn punt niet. Ik ga er vanuit dat users hier de Boevenbaas wel kennen, maar Flodder misschien niet.

Om je te behoeden voor een hartaanval; het origineel:

Je doet er leuk sarcastisch over, maar je hebt hiervoor:
- een sowieso al GEPLET bronbeeld gepakt, dus AI gaf hem een al totaal ander hoofd op basis van die foute basis
- een videoband-rip van Flodder gebruikt die extra donker toevoegt. Ter voorbeeld, een HD-transfer van hetzelfde shot:

En ja, weet je; dit is zeven jaar later, maar wel op middelbare leeftijd. Zevenjaar is op middelbare leeftijd al snel veel zichtbaarder dan als je nog tamelijk jong bent. Tel daarbij een grote hoed en een onverzorgde baardgroei bij de ene rol, en een grote bril bij de ander op en lo en behold: wat veranderen mensen snel!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219227245
Baron : drommels, drommels, drommels, maar wacht eens, die kerel herken ik, dat is Vlugge Japie :o

*BOEM*

B100 : dat was Vlugge Japie..

:D _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 november 2025 @ 11:14:21 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219228880
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 04:12 schreef TLC het volgende:
Baron : drommels, drommels, drommels, maar wacht eens, die kerel herken ik, dat is Vlugge Japie :o

*BOEM*

Overigens weer een testament voor de incapabiliteit van HH. Bom doet boem, maarJapie houdt er alleen een luchtreisje en rokende schoenen aan over. Hoe ze denken dat deze bom dus B & A had kunnen uitschakelen…?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219228974
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 04:12 schreef TLC het volgende:

*BOEM*

Heerlijke scène _O_
pi_219229321
Ik las op Retroforum dat ze behoorlijk wat montagewerk hebben gedaan aan de huilende professor met zelfs wat nieuwe stukjes. Jammer dat van wat ik las ze er ook hier en daar discutabele AI hebben toegepast.

Het blijft fascinerend hoe ze steeds blijven knutselen aan de series met montages en dergelijke. Ook met de Amerika-serie recent, waar ze bijvoorbeeld achtergrond hadden vervangen tijdens het quiz-deel.

Voor meer details:
https://www.retroforum.nl/topic/5811-bassie-adriaan-12/
pi_219251368
Design van de volgende munt:

Waarom kijkt Adriaan zo sip?

Daarnaast vraag ik me af waar ze de afbeeldingen vandaan hebben. Er zijn weinig 3/4 shots van Aad, laat staan dat hij zo seriues kijkt. Dat zou bij een photoshoot niet vaak voorkomen. Het lijnt ook perfect uit met het shot van de Baron.
pi_219252282
De foto van Aad vind ik nog wel natuurlijk, maar wat is de Baron foei- en foeilelijk zeg. Met die raar gefotoshopte monocle als dieptepunt.
't Echte en 't ware!
pi_219286571
Bekijk deze YouTube-video

Mmm ouwe snoepert
pi_219287672
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:07 schreef Japepk het volgende:
De foto van Aad vind ik nog wel natuurlijk, maar wat is de Baron foei- en foeilelijk zeg. Met die raar gefotoshopte monocle als dieptepunt.
Dat zie ik nu pas. En nu kan ik het niet meer on-zien. Scherp gevonden!
Wel triest hoe ze het hebben gedaan. Maarja...als het geld oplevert...

Speaking of...

Op veler verzoek is de LP weer verkrijgbaar. En ik ben dus weer volop aan het signeren.
Wil je er één aan je verzameling toevoegen?
Neem dan snel een kijkje in de webshop:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/lp/

Zelfs al zou ik de plaat willen dan voelt een handtekening alleen van Aad als een half product voor mij. Ik weet dat Bassie niet in staat is om te tekenen, dus heb er begrip voor. Het is alleen niet niets voor mij.
  dinsdag 18 november 2025 @ 05:09:26 #110
328189 ArnieAlberts
pi_219289081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:45 schreef Writersright het volgende:
Design van de volgende munt:

[ afbeelding ]

Waarom kijkt Adriaan zo sip?

Daarnaast vraag ik me af waar ze de afbeeldingen vandaan hebben. Er zijn weinig 3/4 shots van Aad, laat staan dat hij zo seriues kijkt. Dat zou bij een photoshoot niet vaak voorkomen. Het lijnt ook perfect uit met het shot van de Baron.
Volgens mij zijn de shots van Bas en Aad gemaakt tijdens een fotoshoot in 1998-1999 (zo ogen ze tenminste wel).

De Baron-foto zou daarop wellicht met AI gegenereerd kúnnen zijn. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  dinsdag 18 november 2025 @ 05:10:07 #111
328189 ArnieAlberts
pi_219289082
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 20:31 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat zie ik nu pas. En nu kan ik het niet meer on-zien. Scherp gevonden!
Wel triest hoe ze het hebben gedaan. Maarja...als het geld oplevert...

Speaking of...
[ afbeelding ]
Op veler verzoek is de LP weer verkrijgbaar. En ik ben dus weer volop aan het signeren.
Wil je er één aan je verzameling toevoegen?
Neem dan snel een kijkje in de webshop:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/lp/

Zelfs al zou ik de plaat willen dan voelt een handtekening alleen van Aad als een half product voor mij. Ik weet dat Bassie niet in staat is om te tekenen, dus heb er begrip voor. Het is alleen niet niets voor mij.
De plaat waar "echt, echt echt echt!" maar één oplage van zou zijn toch :') Ouwe graaiers.
pi_219291621

Aad gaat live op tjoeptjoep
pi_219291664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 05:10 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De plaat waar "echt, echt echt echt!" maar één oplage van zou zijn toch :') Ouwe graaiers.
Daarom zou het me niet verbazen als er toch nog een "laatste" DVD-box of losse release komt met de recent aangepaste series, zoals de Professor. Als er geld te halen valt doen ze het wel.
pi_219291669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:01 schreef DrDentz het volgende:

Aad gaat live op tjoeptjoep
Kunnen we eindelijk vragen wanneer we de Aad Klaris-releases krijgen.

Wel leuk dat hij doet, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Waarschijnlijk Martijn die de makkelijke vragen er uit vist.
pi_219300554
Op de website stond in 2004 dat een groot deel van aflevering 8 is weggeknipt van Het geheim van de sleutel, door het ontbreken van aflevering 7. Het is de vraag om welk materiaal het precies gaat. Wat mijn betreft één van de weinige vragen waar nog geen antwoord op is.

Daarnaast is het de vraag welke scènes oorspronkelijk zijn opgenomen voor De plaaggeest, maar later zijn vervangen door de boerderijscènes omdat ze in de montage te eng bleken te zijn (mogelijk scènes waarin Bassie en Adriaan spoken zagen?).

[ Bericht 39% gewijzigd door JOO op 20-11-2025 01:51:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')