Wat jammer zeg. De vormgeving is idd mooi en de persoonlijke anekdotes (als ze kloppen) lazen lekker weg. Het enige wat ik nog wel miste (naast accuraatheid) was een overzicht met de vele cartoons die uitgezonden werden. (En eigenlijk ook weinig aandacht voor Anniko's Cartoon Express nu ik er over denk. Dat had een heel ander karakter en was geen "Carlo en Irene" maar verdient zeker meer aandacht in een Telekids-boek.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:01 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Carlo had er heel weinig mee te maken - het was echt een project van Daphny en Irene, en die haalden er vervolgens twee jongens bij die heel erg de spotlights opzochten (cirkeltje rond; die twee waren namelijk ook deel van het drietal van die roadtrip-video op de Bassie en Adriaan-YouTubepagina, die met een zelfgekochte Honda Prelude naar Adriaan in Spanje toereden).
De vormgeving was echt heel goed geworden, hoor (stijltje hè), maar inhoudelijk klopte er geen reet van (en als je 'Wiki Wijsheid' moet copypasten van Wikipedia die óók niet klopt, dan is het wel heel erg).
Even uit mijn hoofd -
Voorbeeld 1: "Na hun avontuur op Bonaire..." (Het avontuur in kwestie vond plaats op Aruba - Misschien was Daphny in de war met een Fox Kids-avontuur dat wél op Bonaire werd gemaakt)
Voorbeeld 2: grove typo's in songteksten van de bekende tunes.
Voorbeeld 3: zoals gezegd, fouten in jaartallen en datums (ook in de bijgelinkte YouTube video's), en zo kan ik later nog wel een lijstje maken (ik heb ooit mijn exemplaar voorzien van post-its met elke fout; boek is bijna dubbel zo zwaar nu).
Ik weet niet wat het is maar ik vind Coby zo verschrikkelijk zuur en onsympathiek overkomen elke keer. “Ja we gaan een glaasje drinken en dan moet-ie naar bed” ze zegt nog net geen NOU DOEI tegen de toegestroomde persquote:Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef TLC het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ag-met-slagroomtaart
Tja, zoals het gepresenteerd wordt, en hoe de media het klakkeloos overneemt alsof het een onderscheiding is oid, is belachelijk. Iedereen gaat in zijn verhaal mee.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:03 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Hear, fucking, hear. Ik denk alleen dat het een mooi licentiedealtje met Edel Collecties is.
Die eerste straalde misschien, heel misschien, nog iets degelijks uit. Die tweede munt vind ik foeilelijk.
Ik zou het kopen, een Assie van Bassie.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tja, zoals het gepresenteerd wordt, en hoe de media het klakkeloos overneemt alsof het een onderscheiding is oid, is belachelijk. Iedereen gaat in zijn verhaal mee.
Ik ben dan ook benieuwd naar de volgende twee:
3. Adriaan en “De Baron”,
De acrobaat in zijn eeuwige strijd met zijn grootste tegenstander.
4. Bassie & Adriaan met Lara en Robin
Een subtiel eerbetoon aan de trouwe metgezellen die een vaste plaats kregen in het hart van de kijker.
Het zou me niet verbazen dat wanneer Bas overlijdt hij gecremeerd wordt en zijn as verdeeld wordt door Aad over een aantal "speciale" Bassie-hangers, die fans dan kunnen kopen voor een "mooie" prijs zodat Bas voor altijd "voort kan leven met zijn fans".
En dan een veiling houden om het te verkopen aan de hoogste bieder ofzo.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tja, zoals het gepresenteerd wordt, en hoe de media het klakkeloos overneemt alsof het een onderscheiding is oid, is belachelijk. Iedereen gaat in zijn verhaal mee.
Ik ben dan ook benieuwd naar de volgende twee:
3. Adriaan en “De Baron”,
De acrobaat in zijn eeuwige strijd met zijn grootste tegenstander.
4. Bassie & Adriaan met Lara en Robin
Een subtiel eerbetoon aan de trouwe metgezellen die een vaste plaats kregen in het hart van de kijker.
Het zou me niet verbazen dat wanneer Bas overlijdt hij gecremeerd wordt en zijn as verdeeld wordt door Aad over een aantal "speciale" Bassie-hangers, die fans dan kunnen kopen voor een "mooie" prijs zodat Bas voor altijd "voort kan leven met zijn fans".
Ze is juist ontzettend liefdevol. En lekker direct Rotterdams 😜quote:Op donderdag 18 september 2025 15:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is maar ik vind Coby zo verschrikkelijk zuur en onsympathiek overkomen elke keer. “Ja we gaan een glaasje drinken en dan moet-ie naar bed” ze zegt nog net geen NOU DOEI tegen de toegestroomde pers
Ik vind haar elke keer zo bot overkomen op die filmpjes. Nou zijn er natuurlijk de wereld aan anekdotes over Bas die ook flink horkerig uit de hoek kon komen op kermissen en dergelijkequote:Op donderdag 18 september 2025 16:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ze is juist ontzettend liefdevol. En lekker direct Rotterdams 😜
quote:Op donderdag 18 september 2025 15:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou het kopen, een Assie van Bassie.
quote:Op donderdag 18 september 2025 15:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou het kopen, een Assie van Bassie.
Die caravan uit de Diamant is wel tof om te zien.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:27 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een mooi wagenpark
(4 jaar geleden Bassie's defilé)
Is het erg dat ik die eeuwige Prelude beu gezien ben? Die Matra Rancho met caravan uit het tijdperk Sleutel/Diamant/Professor vind ik toch wel een stuk mooier en bijzonderderquote:Op vrijdag 19 september 2025 10:27 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een mooi wagenpark
(4 jaar geleden Bassie's defilé)
Aad had de caravan uit de Sleutel (die van de heuvel stuiterde) in stukken moeten laten opdelen en aan de fans kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:19 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die caravan uit de Diamant is wel tof om te zien.
Het valt nu nog meer op hoe ChatGPT-ig die tekst over de munten wegleest.quote:Eigenaar worden van een stukje avontuur – met authentieke caravanstukken uit Het Geheim van de Sleutel! 🗝️
Fans opgelet: nu is je kans om een stukje van de iconische caravan van Bassie & Adriaan in handen te krijgen! Deze unieke stukken zijn zorgvuldig bewaard en bieden jou een tastbare herinnering aan de avonturen die miljoenen harten veroverden.
✨ Exclusief en verzamelbaar: Elk stuk is uniek – een deel van de caravan waar geheimen werden ontdekt en avonturen begonnen.
✨ Voor de echte fan: Een bijzondere toevoeging aan je collectie, perfect om tentoon te stellen of cadeau te doen.
✨ Herinneringen die leven: Voel de magie en de nostalgie van Het Geheim van de Sleutel elke keer dat je ernaar kijkt.
🎁 Wees er snel bij – deze unieke stukken zijn slechts in beperkte oplage beschikbaar!
Bestel nu en laat een stukje van Bassie & Adriaans wereld bij jou thuis wonen!
Dat vond ik een heel eng programma.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:24 schreef Writersright het volgende:
Het verbaast me dat Bassie nooit Studio 100 heeft aangeklaagd. In de serie Wizzy en Woppy zit een papegaai die wel erg veel op Bassie lijkt door de make up en pruik:
[ afbeelding ]
Lijkt wel een horror serie trouwens.
Doet me meer denken aan Zoobilee Zoo van vroegerquote:Op dinsdag 23 september 2025 12:24 schreef Writersright het volgende:
Het verbaast me dat Bassie nooit Studio 100 heeft aangeklaagd. In de serie Wizzy en Woppy zit een papegaai die wel erg veel op Bassie lijkt door de make up en pruik:
[ afbeelding ]
Lijkt wel een horror serie trouwens.
Vandaar dat de Grieken er geen raad mee wisten.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:22 schreef Writersright het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat een oude Griekse steen, met mysterieuze oude tekens die lastig te ontcijferen zijn een boodschap in moderne, Nederlandse taak bevat.
Bassie is geestelijk een kindquote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:08 schreef TLC het volgende:
Waarom mag Bassie wel eten in het restaurant dat uitsluitend bestemd is voor kinderen ?
Dat geven ze zelf ook aan in de docu. Bassie is het kind en Adrian is de vader.quote:
Dit soort getuigenissen vind ik altijd vervelend om te horen, omdat het toch wat afbreuk doet aan de status van Bassie als kinderheld, wat hij ook voor mij was. Ergens wil ik ook geloven dat de meeste mensen elkaar maar een beetje napraten en dat het zwaar overdreven is. Maar je hoort het zo vaak dat er helaas toch wel een kern van waarheid in zal zitten.quote:
En die tweede alinea is de reden dat Adriaan zo niet snel genoemd zal worden, als onaardig. Aad was namelijk net zo direct en fel als Bas, alleen kon Aad het vaker verbergen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:16 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dit soort getuigenissen vind ik altijd vervelend om te horen, omdat het toch wat afbreuk doet aan de status van Bassie als kinderheld, wat hij ook voor mij was. Ergens wil ik ook geloven dat de meeste mensen elkaar maar een beetje napraten en dat het zwaar overdreven is. Maar je hoort het zo vaak dat er helaas toch wel een kern van waarheid in zal zitten.
Misschien komt het ook omdat ik het zo moeilijk voor te stellen vind dat iemand die tientallen jaren fantastische kindertelevisie en -voorstellingen maakt, zo bot kan reageren op onschuldige kinderen die speciaal voor hem naar een show komen en daarna vragen om een foto of handtekening. Dat is eigenlijk gewoon niet te rijmen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:34 schreef Writersright het volgende:
Was dat die vrouw die dreigde naar de politie te gaan nadat Bassie slagroom over haar nachtjapon spoot?
Nee natuurlijk niet, die is al jaren uit de hergemonteerde versie weg. Omdat ie een keer in de documentaire werd gebruikt zal puur geweest zijn omdat ze een oude master gepakt hadden, of voorkeur voor het originele deuntje hadden (marsmuziek komt in het originele arrangement veel duidelijker naar voren).quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:42 schreef Kaatje2658 het volgende:
Serie 9 (De Reis Door Europa) staat inmiddels in een nieuwe remastering op Videoland maar niet in breedbeeld.
In tegenstelling tot de Pathe-special is Duitse Les niet te horen in de Klaris-versie.
Heb zelf ook wel eens een incident meegemaakt met Bas achter de schermen in de bibliotheek in Dordrecht waar hij een voorstelling gaf. Hij was heel onaardig, geïrriteerd en arrogant. Dat moet ergens begin deze eeuw geweest zijn. Was voor mij echt een eyeopener, daarvoor had ik nog nooit gehoord van zijn onaardige kant. Maar ik probeer het los te zien van hun legacy. Het blijven voor mij helden om wat ze gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
En die tweede alinea is de reden dat Adriaan zo niet snel genoemd zal worden, als onaardig. Aad was namelijk net zo direct en fel als Bas, alleen kon Aad het vaker verbergen.
Ik heb het in person meegemaakt dat Aad zachtjes een vrouw een vuile bitch noemde.
Maar als je op een druilerige zondag het geheim van de sleutel aan het kijken bent dan denk je er toch totaal niet aan?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef Writersright het volgende:
Aan de ene kant blijven ook dat momentopnames. Aan de andere kant is het aantal ex-collegas en medewerkers met wie ze ruzie kregen/afbranden behoorlijk lang.
Ik vind dat zelf soms lastig om los te zien van de artiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |