abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219270626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
True en logisch.
Vandaar ook het extreem hoge desertiecijfer onder oekrainse militairen. Ze worden dan ook letterlijk zo behandeld.
Dit in tegenstelling tot de lage desertiecijfers binnen het russische leger. Ondanks de krampachtige westerse media verslaggeving worden russische soldaten niet in "vleesaanvallen" opgeofferd. De bedoeling is niet om zsm zoveel mogelijk terrein in te nemen maar om zoveel mogelijk oekrainse militairen uit te schakelen, met beperking van eigen verliezen.
Desertie vindt vooral plaats in de trainingskampen, waarna een groot deel weer terugkomt bij een andere eenheid.
pi_219270643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Waarom denk je dat zij de oorlog zo lang mogelijk willen laten duren? Laat de oekr soldaten maar sneuvelen terwijl zij zichzelf verrijken.
Miljoenen dollars worden weg gesluisd.
En Europa maar roepen dat ze zolang en zoveel mogelijk geld willen sturen.
:') _O-
Corruptie in Oekraine ging een stukje makkelijker toen er niet duizenden vergrootglazen oplagen.

Integendeel is het bijzonder dat Oekraiense eigen organisaties als de NABU dus duidelijk werken ook in tijd van oorlog en niets uit de weg gaan om corruptie te bestrijden.

Je haalt hier overigens echt bizar veel dingen door elkaar, wat heeft corruptie in de energie sector er mee te maken dat de meeste oekraiens niet bezet willen worden door Russen????
pi_219271653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg mensen gepromoveerd ondanks de enorme verliezen die in heen eenheden geleden zijn.
Daar heb ik niks over kunnen vinden.
Heb je daar een bron van?
pi_219276304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar heb ik niks over kunnen vinden.
Heb je daar een bron van?
Akhmedov en Muradov bijvoorbeeld.

Akhmedov:

https://www.kyivpost.com/post/56152

Uiteraard gekleurde bron, maar maakt de objectieve informatie er in niet minder waar.
pi_219276556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 23:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Akhmedov en Muradov bijvoorbeeld.

Akhmedov:

https://www.kyivpost.com/post/56152

Uiteraard gekleurde bron, maar maakt de objectieve informatie er in niet minder waar.
De bron maakt niet zo veel uit.
We kunnen zelf ook verder zoeken.

Akhmedov is ook ontslagen maar heeft een jaar later alsnog een onderscheiding gehad.
Wel een raar verhaal ja.

Muradov is ook verwijderd van zijn post vanwege wanpraktijken.
Maar heeft later een hogere functie gekregen.

Beide zijn dus verwijderd vanwege meat grinder technieken maar hebben later een promotie gehad.
pi_219277034
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 00:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De bron maakt niet zo veel uit.
We kunnen zelf ook verder zoeken.

Akhmedov is ook ontslagen maar heeft een jaar later alsnog een onderscheiding gehad.
Wel een raar verhaal ja.

Muradov is ook verwijderd van zijn post vanwege wanpraktijken.
Maar heeft later een hogere functie gekregen.

Beide zijn dus verwijderd vanwege meat grinder technieken maar hebben later een promotie gehad.
Niet alleen een onderscheiding maar ook gepromoveerd tot bevelhebber in het kursk/sumy gebied idd.
pi_219285240
quote:
Gouden toiletpot en sporttassen vol geld brengen Zelenski verder in het nauw: Oekraïners woedend
De Oekraïense president Volodimir Zelenski ligt zwaar onder vuur nadat er opnieuw schokkende beschuldigingen opduiken tegen zijn kompanen, die miljoenen zouden hebben verduisterd. De gepeperde onthullingen zetten zijn leiderschap fors onder druk, en dat terwijl de oorlog tegen Rusland in al zijn hevigheid doordendert.

Een luxueus appartement dat van top tot teen wordt uitgekamd, een gouden toilet en ambtenaren die tot in de puntjes hun witwasstrategieën doornemen: het Oekraïense volk is geschokt door de ’schandaalgolf’ die de inner circle van hun president overspoelt.

Corruptiebestrijders publiceerden vorige week een schat aan informatie over hoge piefen van het Oekraïense overheidsapparaat, die ’het land beroven in oorlogstijd’, zoals in de pers viel te lezen.

’Doorgestoken kaart’
De NABU, het Nationaal Bureau voor Corruptiebestrijding, beschuldigde vrienden van de oorlogspresident ervan steekpenningen te hebben ontvangen bij bouw- en onderhoudsprojecten van de Oekraïense energie-infrastructuur.

In ruil voor deze betalingen zouden de betrokkenen contracten hebben toegewezen aan vrienden en zakenpartners, en niet aan de bedrijven die het werk het beste of het goedkoopst konden uitvoeren. Doorgestoken kaart dus.

Om niet van het pluche te worden gedwongen, keerde Zelenski zich openlijk tegen zijn kornuiten die worden verdacht van schimmige zaakjes. De oorlogspresident eiste woensdag dat zijn minister van Justitie, Herman Haloesjtsjenko, zou aftreden. Ook energieminister Svitlana Hrynchuk moest haar biezen pakken.

Kritische Oekraïeners zetten vraagtekens bij de stappen die Zelenski zet. Zo hoefden de ministers die worden verdacht van duistere zaken in eerste instantie niet voorgoed, maar slechts tijdelijk hun werk neer te leggen. Pas toen de druk te hoog werd, besloot Zelenski keihard in te grijpen.

Flinke kritiek
„Zou dit de reactie zijn van een president die werkelijk van niets wist?”, sneerde een anti-corruptieactivist direct na de schorsing. „Een tijdelijke schoring, zelfs geen ontslag...”
Voor president Voldimir Zelenski, die na de brute inval van Rusland in Oekraïne uitgroeide tot boegbeeld van vrijheid, is de golf aan corruptiezaken enorm pijnlijk. Er wordt openlijk getwijfeld aan zijn integriteit én rol. Want hoe kon hij niet weten wat zijn vrienden allemaal uitspookten?

Of hij het nou wel of niet wist: helder is in ieder geval dat de zaak grote gevolgen heeft voor het imago van de oorlogspresident. Uit een enquête van het Kyiv International Institute of Sociology in 2024 blijkt dat ongeveer de helft van de Oekraïners van mening is dat Zelenski nauwelijks of geen van zijn verkiezingsbeloften heeft waargemaakt.

Van de respondenten die zijn beleid als een mislukking bestempelden, gaf de helft aan dat dit te wijten was aan ’oneerlijke en corrupte mensen in zijn team’, terwijl 32 procent wees op ’een gebrek aan competente medewerkers’.
https://www.telegraaf.nl/(...)edend/105481443.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219285389
Tja het is allemaal zo oud nieuws.
We zeggen al jaren dat het geld in corrupte zakken verdwijnt.
En nu komt het ineens in de media en iedereen is verbaasd.
Het zal wel een voorbode zijn voor iets.
Misschien een machtswisseling in Oekraine of iets anders.
pi_219286403
Yermak zou op het hakblok liggen.
pi_219349423
Volgens mij is Rusland echt niet van plan om akkoord te gaan met het vredesplan van Trump.
Rusland is aan de winnende hand en krijgt voldoende steun van andere landen om door te pakken.
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:06:46 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349463
Zegaan heel langzaam vooruit, ze zijn niet aan de winnende hand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219349512
Als ze vooruit gaan zijn ze aan de winnende hand hè.
Anders zouden ze achteruit gaan.
Maar Trump wilt die vrede om zich op China te kunnen richten.

Dus China heeft er belang bij om de oorlog voor te laten duren zonder Rusland gelijk een overwinning te bezorgen.
Puur om de USA en de EU te verzwakken.

China gebruikt dus Rusland voor dezelfde doeleinden als de USA met Oekraïne doet/deed.
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:14:32 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349541
Nee zo werkt dat niet

12 mei 1940 gingen de Nederlanders vooruit maar ze waren bepaald niet aan de winnende hand

De Russen maken kilometers maar de gestelde doelen komen geen stap dichterbij en de kosten zijn astronoom
pi_219349585
Ja... wat jij wilt joh.
Ik zie ze al tijden vooruit gaan dus ik vind dat ze aan de winnende hand zijn.
Kan je daar mee leven en kunnen we het nu over het vredesplan hebben dat volgens mij puur een zoethoudertje is van Putin?
Wat denk jij daar van?
pi_219349609
Ik denk dat de rol van de Russische bondgenoten en met name China zwaar onderschat worden.
  woensdag 26 november 2025 @ 18:22:23 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219349628
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:06 schreef sp3c het volgende:
Zegaan heel langzaam vooruit, ze zijn niet aan de winnende hand
Het gaat niet om terreinwinst. Ze laten het Oekraïense leger doodbloeden. Oekraïne kan de verliezen niet aanvullen, desertie is heel hoog nu. Ruslands verliezen wellicht hoger, maar recruteren 30K per maand.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:22:59 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349631
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:18 schreef Candymannetje het volgende:
Ja... wat jij wilt joh.
Ik zie ze al tijden vooruit gaan dus ik vind dat ze aan de winnende hand zijn.
Kan je daar mee leven en kunnen we het nu over het vredesplan hebben dat volgens mij puur een zoethoudertje is van Putin?
Wat denk jij daar van?
Ja zijn ze niet zie hierboven en zolang 'welles' je beste argument id blijf ik daarbij, kun je daar mee leven?

En dat 28punten plan van Trump heeft punten waar de Russen niet mee kunnen leven dus ik geloof niet dat er eat uit gaat komen nee
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:24:21 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat niet om terreinwinst. Ze laten het Oekraïense leger doodbloeden. Oekraïne kan de verliezen niet aanvullen, desertie is heel hoog nu. Ruslands verliezen wellicht hoger, maar recruteren 30K per maand.
Ja dat komt omdat de oekrainers zich steeds doodvechten om elke uitgebrande hut

Daar moeten ze mee ophouden
  woensdag 26 november 2025 @ 18:25:08 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219349648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat komt omdat de oekrainers zich steeds doodvechten om elke uitgebrande hut

Daar moeten ze mee ophouden
Maar dan kost het ze weer terrein. Een onmogelijk dilemma
The End Times are wild
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:27:25 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dan kost het ze weer terrein. Een onmogelijk dilemma
terrein zat
  woensdag 26 november 2025 @ 18:28:28 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219349665
quote:
88s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
terrein zat
Als Rusland de hele donbas heeft dan verslechterd de onderhandelingspositie van Oekraïne enorm.
The End Times are wild
pi_219349688
Al met al kan je toch wel tot de conclusie komen dat Rusland aan de winnende hand is?

Maar waar gaat Rusland stoppen?
Oekraïne krijgt steun en druk van de westerse/NAVO landen
Rusland krijgt steun maar hoogstwaarschijnlijk ook onder voorwaarden.
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 18:36:01 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219349713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Rusland de hele donbas heeft dan verslechterd de onderhandelingspositie van Oekraïne enorm.
Zolang ze niet willen onderhandelen maakt dat niet zoveel uit

Ik zeg ook niet dar ze elk gevecht uit de weg moeten maar blijf niet iedere keer doorvechten tot je omsingelt bent

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 26-11-2025 18:44:32 ]
  woensdag 26 november 2025 @ 18:37:49 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219349724
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zolang ze niet willen onderhandelen maakt dar niet zoveel uit

Ik zeg ook niet dar ze elk gevecht uit se weg moeten maar blijf niet iedere keer doorvechten tot je omsingelt bent
Ze blijven wel vaak te lang zitten ja. Misschien ook omdat de situatie rooskleuriger voorgesteld wordt aan de top dan ze is.
The End Times are wild
pi_219349817
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja zijn ze niet zie hierboven en zolang 'welles' je beste argument id blijf ik daarbij, kun je daar mee leven?

En dat 28punten plan van Trump heeft punten waar de Russen niet mee kunnen leven dus ik geloof niet dat er eat uit gaat komen nee
Ja hoor prima, iedere z'n visie.
En idd zitten er punten bij waar de Russen niet mee kunnen leven.
Maar het plan zou in samenwerking met de Russen zijn opgesteld.
Dat is dan toch ook ongeloofwaardig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')