abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218733637
En verder.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218733649
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:16 schreef Elleska het volgende:
Ik snap de reacties op Mushanga niet helemaal. Lees ik dan totaal iets anders?
Ik lees dat hij eventueel met krukken naar school moet ivm de zware tas.

Waarom dan de opmerkingen dat hij niet van suiker is? Moet hij dan zonder krukken naar school omdat hij niet van suiker is?
Dat vraag ik me dus ook af.
If they say
pi_218733761
Ik ben aan mijn knie geopereerd toen ik 11 was. Ik mocht van de arts pas het ziekenhuis uit als ik fatsoenlijk op krukken kon lopen. Ik bleef net zolang oefenen tot ik mezelf niet meer tackelde. Onhandig vond ik ze.

Ik zat in groep 8 en werd op school als een prinses in een rolstoel rondgereden door een vriendin. :)

Door het hele dorp zelfs. Die krukken heb ik amper gebruikt. Ik mocht ook echt dat been niet belasten, dat is behoorlijk lastig als je van enkel tot boven de knie in het gips zit.

Komt vast goed Mush, hij kan altijd nog hinkelen de school door ;)
pi_218733868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:35 schreef exode het volgende:
Ik ben aan mijn knie geopereerd toen ik 11 was. Ik mocht van de arts pas het ziekenhuis uit als ik fatsoenlijk op krukken kon lopen. Ik bleef net zolang oefenen tot ik mezelf niet meer tackelde. Onhandig vond ik ze.

Ik zat in groep 8 en werd op school als een prinses in een rolstoel rondgereden door een vriendin. :)

Door het hele dorp zelfs. Die krukken heb ik amper gebruikt. Ik mocht ook echt dat been niet belasten, dat is behoorlijk lastig als je van enkel tot boven de knie in het gips zit.

Komt vast goed Mush, hij kan altijd nog hinkelen de school door ;)
Das idd ook nog een optie ;)
Heb zelf met krukken gelopen dus heb het hem een paar keer goed voorgedaan. Hij kan het nu wel, weet hoe hij moet lopen ermee en vooral ook hoe niet, alleen is het de vraag of hij het ook doet :') Thuis hoeft het gelukkig niet.
Das dan wel weer lief, dat je op school én het dorp werd rondgereden :)
If they say
  woensdag 10 september 2025 @ 20:51:57 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_218733885
En anders een rollator, dan kan zijn schooltas op het zitje ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218733908
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:51 schreef Troel het volgende:
En anders een rollator, dan kan zijn schooltas op het zitje ;)
Zie het voor me :D
If they say
  woensdag 10 september 2025 @ 20:59:48 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_218733944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zie het voor me :D
Die zie ik dan overigens wel weer met zo'n ouderwetse lopen, gewoon omdat het kan en stoer is ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218734044
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]
Die zie ik dan overigens wel weer met zo'n ouderwetse lopen, gewoon omdat het kan en stoer is ofzo.
Die blauwe jah :D
If they say
pi_218734173
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat van mij ook. 1929 zegt goochel
1882. Met lift :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218734283
En ik heb lekker een dagje sauna geboekt maandag. Dat wilde ik al heel lang en maandag komt schoonmoeder op de thee dus dat vond ik een uitstekende gelegenheid. :)

Diezelfde schoonmoeder heeft een rollator, die ze niet gebruikt want dat is voor oude mensen. Zonder kan ze buiten niet lopen, dus ze blijft binnen (letterlijk he).
pi_218735331
@Mushanga71 De TT :D
pi_218737306
Krukken. Trauma van want onhandig en klungelig.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  donderdag 11 september 2025 @ 08:32:39 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_218737572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:33 schreef exode het volgende:
En ik heb lekker een dagje sauna geboekt maandag. Dat wilde ik al heel lang en maandag komt schoonmoeder op de thee dus dat vond ik een uitstekende gelegenheid. :)

Diezelfde schoonmoeder heeft een rollator, die ze niet gebruikt want dat is voor oude mensen. Zonder kan ze buiten niet lopen, dus ze blijft binnen (letterlijk he).
Nouja, ik wilde niet zo'n oude blauwe rollator, maar het zal me een worst wezen als iemand me met een rollator ziet lopen. Ik heb wel een heel kekke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218737830
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik wilde niet zo'n oude blauwe rollator, maar het zal me een worst wezen als iemand me met een rollator ziet lopen. Ik heb wel een heel kekke.
Een roze met offroad banden en dikke uitlaten? Ik kan het plaatje zo snel niet vinden ;).
Fake it till you make it...
  donderdag 11 september 2025 @ 09:24:30 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218737873
quote:

Dat ken ik. Mijn schoonmoeder wil er geen 'want dan kan ze niet zonder'. Dat kun je nu ook niet doos, want je blijft de hele dag binnen en gaat met de auto (gereden door schoonpa) de 200 meter naar de supermarkt of het koffietentje in het dorp.

En van een kekke rollator wil ik wel een foto hoor Troel!

@mush: ik had jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd idd. Ik dacht te lezen dat je vond dat de combi zware tas en krukken niet te doen was en toen begon je over de striemen... en daarop haakte ik in met 'joh, die tas is echt zo zwaar niet als je gewoon een kluisje hebt'. Was niet verkeerd bedoeld, wel verkeerd gelezen. My bad.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 september 2025 @ 09:34:13 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_218737955

En dan met zo'n streng met witte rozen eromheen geknupt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 september 2025 @ 10:34:07 #17
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218738649
Mogguhh c_/
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218739092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]
@:Mush: ik had jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd idd. Ik dacht te lezen dat je vond dat de combi zware tas en krukken niet te doen was en toen begon je over de striemen... en daarop haakte ik in met 'joh, die tas is echt zo zwaar niet als je gewoon een kluisje hebt'. Was niet verkeerd bedoeld, wel verkeerd gelezen. My bad.
Thanx, das lief van je :)
GM zei dat zij op krukken naar school ging, voor het digitale tijdperk. Daar reageerde ik op dat zoons rugtas loodzwaar is omdat school niks digitaals doet. (Daar vind ik best wat van, eigenlijk. Die zware tassen zouden nu niet meer hoeven, imo).
Heb trouwens wel jouw tip van het kluisje doorgegeven. Geen optie, volgens hem want de zijne is boven en hij heeft vaak beneden les.
En de lift is stuk, moet hij die aan de andere kant van school nemen en dan heel de school door. Ziet ie niet zitten
Hij is nog thuis, gaat wel wat beter maar het leek mij niet handig met 2 uur gym en hij moet naar de ortho.
Dus, morgen gaat ie naar school, met of zonder krukken ;)
If they say
pi_218739149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:45 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 De TT :D
Moest wat :D
Vind het best kut van die laadpaal voor je tuin. Hoop echt dat je de gemeente weet te overtuigen.
Hier zijn er een paar maar helemaal voorin de wijk, bij een school en niet direct in de buurt van de huizen. Is er in jouw buurt geen geschiktere plek waar je de gemeente op kunt wijzen?
If they say
pi_218739470
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:15 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Thanx, das lief van je :)
GM zei dat zij op krukken naar school ging, voor het digitale tijdperk. Daar reageerde ik op dat zoons rugtas loodzwaar is omdat school niks digitaals doet. (Daar vind ik best wat van, eigenlijk. Die zware tassen zouden nu niet meer hoeven, imo).
Heb trouwens wel jouw tip van het kluisje doorgegeven. Geen optie, volgens hem want de zijne is boven en hij heeft vaak beneden les.
En de lift is stuk, moet hij die aan de andere kant van school nemen en dan heel de school door. Ziet ie niet zitten
Hij is nog thuis, gaat wel wat beter maar het leek mij niet handig met 2 uur gym en hij moet naar de ortho.
Dus, morgen gaat ie naar school, met of zonder krukken ;)
O, bij mijn dochter doen ze zowat alles digitaal. Dus altijd zware laptop mee. Maar voor elk vak moet toch óók een boek en schrift mee naar de les. Dus dat digitale maakt t zéker niet lichter helaas..
Ze heeft trouwens ook een hekel aan digitaal, ze schrijft liever, maar daarmee is ze de enige in de klas geloof ik.
pi_218739541
quote:

Mijn opa was 80 en wilde niet met een rollator lopen, want (quote) "dat is voor oude mensen". _O-

Mijn moeder had een scootmobiel maar die stond beneden in de hal van de flat en voor ze daar aangekomen was, had ze eigenlijk al geen energie meer over om naar buiten te gaan. Dus dat ding is ook maar sporatisch gebruikt. Terwijl we zeker een jaar bezig zijn geweest om een oplaadpunt te krijgen in de hal (in huis paste het niet en op de galerij mocht hij niet staan omdat het een blokkade vormde voor de brandweer).

Het is vandaag alweer 12 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Het blijft een rotdag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218739613
Sterkte Phaidra. Het blijft een dag die verdriet geeft.

Schoonmoeder moet ook naar de fysio maar 'die weten toch niet wat ze doen'. Ze valt letterlijk om zonder rollator. Dus ze gaat alleen de deur uit als een arm heeft om aan te hangen.

Mijn moeder heeft sinds 2 weken een rollator en loopt er kilometers mee. Is vanwege een evenwichtsstoornis en zonder zwalkt ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 11-09-2025 12:45:47 ]
pi_218739812
Sterkte Phaidra
pi_218739872
Sterkte Phaidra!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218739887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
O, bij mijn dochter doen ze zowat alles digitaal. Dus altijd zware laptop mee. Maar voor elk vak moet toch óók een boek en schrift mee naar de les. Dus dat digitale maakt t zéker niet lichter helaas..
Ze heeft trouwens ook een hekel aan digitaal, ze schrijft liever, maar daarmee is ze de enige in de klas geloof ik.
Dacht ik toch echt dat digitaal minder zeulen was :')
Snap niet waarom het dan dubbelop moet, maak als school dan een keuze, of of en niet en en.

Ach @Phaidra, sterkte vandaag :*
If they say
pi_218739991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dacht ik toch echt dat digitaal minder zeulen was :')
Snap niet waarom het dan dubbelop moet, maak als school dan een keuze, of of en niet en en.

Ach @:Phaidra, sterkte vandaag :*
Hier wel, laptop van 1,3kg en weinig boeken.
Ik vind er ook wat van, eerder al aangegeven dat mijn zoon heel beroerd schrijft (coronajaren) en dat het er zo niet beter op wordt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218740275
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

En dan met zo'n streng met witte rozen eromheen geknupt.
Dat is best een hippe, zeker als hij is opgeleukt met rozen ^O^

@Phaidra sterkte :*
Fake it till you make it...
pi_218740736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn opa was 80 en wilde niet met een rollator lopen, want (quote) "dat is voor oude mensen". _O-

Mijn moeder had een scootmobiel maar die stond beneden in de hal van de flat en voor ze daar aangekomen was, had ze eigenlijk al geen energie meer over om naar buiten te gaan. Dus dat ding is ook maar sporatisch gebruikt. Terwijl we zeker een jaar bezig zijn geweest om een oplaadpunt te krijgen in de hal (in huis paste het niet en op de galerij mocht hij niet staan omdat het een blokkade vormde voor de brandweer).

Het is vandaag alweer 12 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Het blijft een rotdag.
Knuffel
Werewolf
pi_218743007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Sterkte
pi_218743131
Sterkte @Phaidra
pi_218743142
Sterkte Phaidra!

Mijn dochter hangt al een paar dagen de echte puber uit, grote mond, alles is reden tot zuchten, ogen rollen en mij dingen toeschreeuwen.. vooral als ik de grens aangeef, soms sta ik tegenover mezelf van vroeger :') maar vanmiddag kwam ze thuis met mijn lievelingsbloemen, omdat ze zoveel van me houdt en ik alles doe voor hun. Als ze dat de komende jaren volhoudt komen we de puberteit wel door..
S. 2014
J. 2016
  donderdag 11 september 2025 @ 20:35:19 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_218744768
Sterkte Phaidra O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218744916
Dank jullie wel O+. Elk jaar is het een beladen dag, maar alle lieve berichtjes helpen wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218745101
@Phaidra :*
@gewoonmezelf87 Wat lief! O+

Ik denk dat je voor hulpmiddelen als een rollator een soort grens over moet in je hoofd, en dat -als je het geaccepteerd hebt- het dan ook niet meer zo veel uitmaakt wat of hoe het er uit ziet, maar dat je dan kunt zien wat het je oplevert.
Sommige mensen kunnen dat makkelijker dan andere mensen.
Mijn moeder heeft heel lang getwijfeld over een nieuwe heup of niet en zei na de operatie, had ik het maar jaren eerder gedaan. Mijn collega (maar iets ouder dan ik) is nu ook de stap aan het zetten naar een operatie voor een nieuwe heup. Ik kan me voorstellen dat je dat eigenlijk niet wilt omdat je er toch bij denkt 'ik ben nog niet zo oud, ik heb dat niet nodig'.
pi_218745163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:07 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra :*
@:gewoonmezelf87 Wat lief! O+

Ik denk dat je voor hulpmiddelen als een rollator een soort grens over moet in je hoofd, en dat -als je het geaccepteerd hebt- het dan ook niet meer zo veel uitmaakt wat of hoe het er uit ziet, maar dat je dan kunt zien wat het je oplevert.
Mijn moeder heeft heel lang getwijfeld over een nieuwe heup of niet en zei na de operatie, had ik het maar jaren eerder gedaan. Mijn collega (maar iets ouder dan ik) is nu ook de stap aan het zetten naar een operatie voor een nieuwe heup. Ik kan me voorstellen dat je dat eigenlijk niet wilt omdat je er toch bij denkt 'ik ben nog niet zo oud, ik heb dat niet nodig'.
Mijn oma heeft het heel lang ook vertikt om met rollator te lopen en heeft nu een elektrische rolstoel want ze kan niet zonder, gevolg is dat ze amper van haar kamer komt.

Mijn vader loopt sinds een poosje ook met een rollator, het geeft hem steun en (schijn)veiligheid, maar als het hem helpt om toch geregeld te bewegen dan vind ik het helemaal prima, maar kan mij goed voorstellen dat het soms een drempel is waar mensen over heen moeten.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 11 september 2025 @ 21:37:54 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_218745434
quote:

I beg to differ ;) Ik denk dat het ook aan de leeftijd ligt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218745562
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:37 schreef Troel het volgende:

[..]
I beg to differ ;) Ik denk dat het ook aan de leeftijd ligt.
Hoe bedoel je dat?
pi_218746354
quote:

Ik kreeg op mn 43e een heupprothese na bijna 5 jaar gedonder en pijn. Zoon was toen 4 jaar en ik had de keus: operatie of op den duur een rolstoel. Ik koos voor het eerste, want wat moest ik in een rolstoel met een kleuter in huis?
Ha was later niet heel blij met mijn beslissing, was nog te jong. Ben zo blij dat ik het toch gedaan heb, kon alles weer voor zoon doen. Had ik moeten wachten tot ie 18 was? Dan had ik lopend naar de bejaardensoos gekund, dat dan weer wel :P
Hoelang ik nog kan lopen, weet ik niet. Mijn bot is vrij dun dus één keer vervangen zal wel kunnen. Daarna misschien niet meer maar dat zie ik dan wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:51 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier wel, laptop van 1,3kg en weinig boeken.
Ik vind er ook wat van, eerder al aangegeven dat mijn zoon heel beroerd schrijft (coronajaren) en dat het er zo niet beter op wordt.
Zoon heeft ook een baggerhandschrift, vandaar ook dat ie het liefst alles digitaal zou doen. Heb de hoop inmiddels opgegeven dat het ooit beter wordt. En hij moet nog steeds alles met pen doen, dus ik weet niet of het slechte handschrift door het laptop gebruik komt. Soms lukt het gewoon niet, hoeveel moeite er ook wordt ingestoken.

Dochter belde, iets met werk. Of ik kon oppassen zodat zij boven konden werken? Tuurlijk O+

Zei zoon tegen kleinzoon: jij bent poep! Antwoord van kleinzoon: en jij bent plas! _O-

@vlindertje89, is jouw nichtje al geboren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 12-09-2025 00:42:31 ]
If they say
pi_218747062
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 00:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

@:Vlindertje89, is jouw nichtje al geboren?
Wat lief dat je het vraagt!
Ja, vorige week donderdag. Ik mocht vrijdag al langs O+ superschattig frummeltje. Nichtje1 moet wel redelijk wennen, maar dat is logisch. Die komt volgend weekend weer logeren, ben benieuwd hoe dat gaat. Normaal vindt ze dat altijd super leuk en nooit problemen als ze wordt gebracht, maar ze hangt nu wel wat meer aan mn broertje en schoonzus. We shall see.
pi_218748461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, vorige week donderdag. Ik mocht vrijdag al langs O+ superschattig frummeltje. Nichtje1 moet wel redelijk wennen, maar dat is logisch. Die komt volgend weekend weer logeren, ben benieuwd hoe dat gaat. Normaal vindt ze dat altijd super leuk en nooit problemen als ze wordt gebracht, maar ze hangt nu wel wat meer aan mn broertje en schoonzus. We shall see.
Gefeliciteerd met je nichtje! :*
Alles goed gegaan met de bevalling?
Ja, dat merk ik met kleinzoon ook. Beeb is lief en schattig maar het is toch echt wel wennen voor hem. En wilde hij nooit knuffelen, nu dus wél.
Waren we er gister en zat ik met beeb op de ene arm en kleinzoon tegen me aan, aan de andere kant, film te kijken. Floepte het speentje van beeb uit dus ik haalde even mn arm achter kleinzoon weg. Oeps...hij verdrietig en bozig naar zoon gegaan. Snel weer bij me geroepen en toen kwam hij weer tegen me aan gekropen O+
Het is schipperen hoor! Maar ik denk wel dat als jouw nichtje bij je komt logeren, ze juist die één op één aandacht met jou heel fijn zal vinden :Y
If they say
pi_218748731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Mijn oma heeft het heel lang ook vertikt om met rollator te lopen en heeft nu een elektrische rolstoel want ze kan niet zonder, gevolg is dat ze amper van haar kamer komt.

Mijn vader loopt sinds een poosje ook met een rollator, het geeft hem steun en (schijn)veiligheid, maar als het hem helpt om toch geregeld te bewegen dan vind ik het helemaal prima, maar kan mij goed voorstellen dat het soms een drempel is waar mensen over heen moeten.
En drempels zijn natuurlijk ook wel heel lastig met een rollator :+.

Sorry :@ :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218748753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218749692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
En drempels zijn natuurlijk ook wel heel lastig met een rollator :+.

Sorry :@ :')
Die rollator lukt nog wel, maar die stramme heupjes worden een probleem...
S. 2014
J. 2016
pi_218749807
Zodra ik een rollator nodig heb, wordt ik gewoon een Benidorm Basterd >:)
pi_218749951
Sterkte Phaidra

En wat lief van je dochter Gewoonmezelf O+

Gefeliciteerd met je nichtje Vlindertje!

In onze familie zit Charcot Marie Tooth, een erfelijke spierziekte. De hele kant van mijn moeder, behalve mijn moeder zelf, heeft het zo ongeveer. Mijn opa kon er heel slecht door lopen, maar hij weigerde een hulpmiddel te gebruiken zoals een rollator. Het enige dat hij accepteerde was een wandelstok en een traplift toen hij niet meer kon traplopen. Hij kwam dus ook maar heel weinig buiten. Uiteindelijk is hij overleden toen hij kanker had door passieve euthanasie, er was nog behandeling mogelijk maar daarna zou hij onder andere definitief in een rolstoel moeten en dat vond hij geen leven. Als ik zelf ooit een rollator of een rolstoel nodig zou hebben, hoop ik er iets flexibeler mee om te kunnen gaan ;)

Het is dit weekend het weekend van het varken, nog meer mensen die varkens gaan knuffelen? :+
pi_218750168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:50 schreef Schanu het volgende:
Sterkte Phaidra

In onze familie zit Charcot Marie Tooth, een erfelijke spierziekte. De hele kant van mijn moeder, behalve mijn moeder zelf, heeft het zo ongeveer. Mijn opa kon er heel slecht door lopen, maar hij weigerde een hulpmiddel te gebruiken zoals een rollator. Het enige dat hij accepteerde was een wandelstok en een traplift toen hij niet meer kon traplopen. Hij kwam dus ook maar heel weinig buiten. Uiteindelijk is hij overleden toen hij kanker had door passieve euthanasie, er was nog behandeling mogelijk maar daarna zou hij onder andere definitief in een rolstoel moeten en dat vond hij geen leven. Als ik zelf ooit een rollator of een rolstoel nodig zou hebben, hoop ik er iets flexibeler mee om te kunnen gaan ;)

Het is dit weekend het weekend van het varken, nog meer mensen die varkens gaan knuffelen? :+
Ik denk dan ook vooral: wat heb je jezelf allemaal ontzegd door misplaatste trots? Zit je écht liever binnen dan dat mensen zien dat je een hulpmiddel nodig hebt? Ik heb nu natuurlijk makkelijk praten, maar hoop dat ik toch vooral de moed heb om zoveel mogelijk zelfstandig te willen zijn, ondanks dat dat misschien niet de makkelijkste weg is.

En nee, de varkens moeten het maar doen met mijn belofte dat ik nooit meer varkensvlees zal eten :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218750282
quote:
Sterkte Phaidra

Mijn zoon gedraagt zich af en toe als een varken.. telt dat ook?
S. 2014
J. 2016
pi_218750356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Mijn zoon gedraagt zich af en toe als een varken.. telt dat ook?
Zeker, helemaal platknuffelen die jongen dit weekend :p
pi_218750425
quote:
Sterkte Phaidra

Dikke knuffel

Nee ik ga de mama knuffelen
Werewolf
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:46:10 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_218752024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:51 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Ik heb een rollator, heb daar geen grens voor over gemoeten, maar het maakt me echt wel uit hoe die rollator eruit ziet ;) Maar voor mij is het onderdeel van revalidatie en niet een algehele achteruitgang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')