Ik vind die onderschatting van de brede EU altijd wel frappant. Lijken altijd te vergeten dat we het in de brede EU hebben over een stel relatief goed georganiseerde, efficiënt opererende, kapitaalkrachtige en technologisch ver ontwikkelde landen.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje opgeklopt nieuws.
Russische drones zitten ongewenst boven Europees grondgebied, natuurlijk schieten wij die uit de lucht. En dat snappen de Russen ook wel.
Europa doet net alsof zij ineens heel stoer zijn. Maar ondertussen zweten ze peentjes voor elke scheet die Poetin laat.
Dan roepen we ook het volgende: die zijn niet van ons.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou het een onverstandige escalatie vinden als wij drones richting Rusland zouden sturen. Dat moeten we niet doen.
quote:Op woensdag 10 september 2025 12:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vind die onderschatting van de brede EU altijd wel frappant. Lijken altijd te vergeten dat we het in de brede EU hebben over een stel relatief goed georganiseerde, efficiënt opererende, kapitaalkrachtige en technologisch ver ontwikkelde landen.
Als het daadwerkelijk zou moeten en dit blok gaat in volledige oorlogseconomie dan staat er binnen een paar maanden een geoliede oorlogsmachine van honderdduizenden beroeps soldaten.
Doe nou toch niet..quote:Op woensdag 10 september 2025 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan roepen we ook het volgende: die zijn niet van ons.
En als het niet meer anders uit te leggen is: dat was per ongeluk, ze waren de verkeerde kant op gegaan.
iedereen mag hetquote:Op woensdag 10 september 2025 12:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap de terughoudendheid maar ik hoop dat de EU nu gewoon raketten uit het luchtruim gaat schieten boven Oekraïne. Israël mag het ook dus wij al helemaal.
En artikel42 afstoffen.
We zijn ook ontwikkelt, hoewel de ontwikkelingen in Rusland ook razendsnel gaan.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vind die onderschatting van de brede EU altijd wel frappant. Lijken altijd te vergeten dat we het in de brede EU hebben over een stel relatief goed georganiseerde, efficiënt opererende, kapitaalkrachtige en technologisch ver ontwikkelde landen.
Als het daadwerkelijk zou moeten en dit blok gaat in volledige oorlogseconomie dan staat er binnen een paar maanden een geoliede oorlogsmachine van honderdduizenden beroeps soldaten.
Het zou mij niets verbazen als Oekraïne achter deze aanval zit, juist om die zo lang gekoesterde no-fly zone boven Oekraïne te laten realiseren.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap de terughoudendheid maar ik hoop dat de EU nu gewoon raketten uit het luchtruim gaat schieten boven Oekraïne. Israël mag het ook dus wij al helemaal.
En artikel42 afstoffen.
quote:Op woensdag 10 september 2025 12:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit strookt niet in zijn geheel met de eerdere 3 gedeelde plaatjes van de zogenaamde bewegingen van de drones. Die 3 plaatjes stroken overigens ook niet helemaal met elkaar.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:31 schreef skysherrif het volgende:
Tusk met een boel statements:
19 bevestigde drones in Poolsluchtgebied, maar is niet de volledige data.
Voor het eerst kwamen ze via Wit Rusland ipv over OEkraine.
Grondsystemen, plus F35, f16 , mi17 en 24 en black hawks ingezet om ze neer te halen.
Laatste drone neergehaald om 06:45
Het zijn Shahed-drones of varianten daarvan Hansquote:Op woensdag 10 september 2025 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als Oekraïne achter deze aanval zit, juist om die zo lang gekoesterde no-fly zone boven Oekraïne te laten realiseren.
Ik zeg niet dat je het moet doen maar die zelf onderschatting gaat nergens over. In feite zou je de lul op tafel kunnen slingeren.quote:
Stukje hoefijzerquote:Op woensdag 10 september 2025 12:50 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een heisa weer om niksEn Poetin schaterlachend om de angst die wat uit de koers geraakte drones hebben veroorzaken bij zijn vijand.
We laten Europa weer lekker sterk zien.
Poetin komt altijd weer met dergelijke acties om angst te zaaien en daardoor de publieke opinie te beïnvloeden om een reactie uit te lokken. Hadden we maar overheden die dergelijke acties rationeel zagen...
Nou ja, dan sturen we toch 100 drones richting Rusland als het toch allemaal niets is.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:50 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een heisa weer om niksEn Poetin schaterlachend om de angst die wat uit de koers geraakte drones hebben kunnen veroorzaken bij zijn vijand.
Poetin komt altijd weer met dergelijke acties om angst te zaaien en daardoor de publieke opinie te beïnvloeden om een reactie uit te lokken. Hadden we maar overheden die dergelijke acties rationeel zagen...
Dan doen we gewoon mee hé?quote:Op woensdag 10 september 2025 12:42 schreef kurk_droog het volgende:
En artikel42 afstoffen.
als er zoveel drones zover uit koers raken in 1 nacht zou ik niet heel hard schaterlachen als ik Poetin was ... dan kunnen je mensen er geen kut van, kunnen je drones er geen kut van of een combinatie van beidenquote:Op woensdag 10 september 2025 12:50 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een heisa weer om niksEn Poetin schaterlachend om de angst die wat uit de koers geraakte drones hebben kunnen veroorzaken bij zijn vijand.
Bekend navo bondgenoot Wit Rusland zal zeker voor de gein hebben gezegd dat er Russische drones in hun luchtruim waren.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit strookt niet in zijn geheel met de eerdere 3 gedeelde plaatjes van de zogenaamde bewegingen van de drones. Die 3 plaatjes stroken overigens ook niet helemaal met elkaar.
Het gaat er niet om of het waar is of niet, het gaat erom om twijfel te zaaien, en om te blijven herhalen dat Oekraïne net zo slecht is.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn Shahed-drones of varianten daarvan Hans
En dan de hele boel daarmee escaleren ja. Poetin hapt al jaren om escalatie, en het lukt hem ook nog door angstige en irrationele politici in Europa.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou ja, dan sturen we toch 100 drones richting Rusland als het toch allemaal niets is.
In manschappen? Volume in wat precies?quote:Op woensdag 10 september 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zijn ook ontwikkelt, hoewel de ontwikkelingen in Rusland ook razendsnel gaan.
Maar je hebt ook volume nodig, en dat hebben wij niet.
vooralsnog nietquote:Op woensdag 10 september 2025 12:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En dan de hele boel daarmee escaleren ja. Poetin hapt al jaren om escalatie, en het lukt hem ook nog door angstige en irrationele politici in Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |