Dat was ooit een gebbetje met de lolbetariers. Maar tegenwoordig is de moslimhaat aanmerkelijk groter dan de belastinghaat.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Klassiek Liberaal is meer een schaamdoekje voor types die belasting haten.
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 11 september 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat ineens iedereen die Charlie Kirk kent. Ik had nog nooit van die knakker gehoord.
Nee, maar ik zit dan ook nooit op X ofzo. Geen idee waar ik hem dan van had moeten kennen.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Zelfs ik kende hem. En ik volg de VS niet echt zoals velen dat hier wel doen.
Het maakt wat los omdat Musk, WSJ en anderen dat o zo graag willen.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:36 schreef capricia het volgende:
Lijkt me wel heel onwerkelijk als je nog nooit van die man gehoord hebt, om dan te zien wat dit los maakt.
Ik ken hem niet echt van X.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar ik zit dan ook nooit op X ofzo. Geen idee waar ik hem dan van had moeten kennen.
Ik kende hem vaag, op dezelfde manier dat ik de naam van Candace Owens, Posobiec, Rufo ken.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat ineens iedereen die Charlie Kirk kent. Ik had nog nooit van die knakker gehoord.
Technisch onmogelijk, alle putten zijn dichtgestort met beton. Opnieuw boren wordt een duur en langdurig grapje waar in elk geval de NAM niet aan wil beginnen, dus dan zou je een bedrijf moeten vinden of meer waarschijnlijk oprichten die dat wil.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:38 schreef Szura het volgende:
Letten we allemaal op Groningers? De Lasbril wil de gaskraan weer openen: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-beperkt-hervatten
Of zijn ze daar, na Baudet bij de PS-verkiezingen toen groot te hebben gemaakt, zo stupide om weer achter zo’n charlatan aan te lopen?
Ik denk dat je hem daarmee tekort doet. Hij is wel echt onderdeel van de Amerikaanse cultuur. En dan vooral de christelijke conservatieve stroming, waarbij hij vooral jongeren aansprak. En die stroming is gewoon groot daar.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het maakt wat los omdat Musk, WSJ en anderen dat o zo graag willen.
Allemaal namen die me niks zeggen. Maar ik houd me verder ook niet erg bezig met Amerikaanse opiniemakers.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kende hem vaag, op dezelfde manier dat ik de naam van Candace Owens, Posobiec, Rufo ken.
Charlie Kirk wordt nu heilig verklaard en gepolijst, maar het was zelf een geweldverheerlijker.
Dit ja. En die zijn verder ook niet automatisch rullevant voor de Nederlandse politiek. Wij hebben onze eigen halve garen aan opiniemakers al.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het maakt wat los omdat Musk, WSJ en anderen dat o zo graag willen.
Dat is dan ook een van de kenmerken van het klassieke liberalisme. De meeste overheden met een dergelijk systeem hadden overheidsuitgaven van ~10% van het BNP.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Klassiek Liberaal is meer een schaamdoekje voor types die belasting haten.
Candace Owens zegt je niets?quote:Op donderdag 11 september 2025 22:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allemaal namen die me niks zeggen. Maar ik houd me verder ook niet erg bezig met Amerikaanse opiniemakers.
Dat slaat inderdaad nergens op. We zijn alleen nogal geindoctrineerd met de Amerikaanse cultuur en media. In de topics over Duitse of Franse politiek reageert nooit iemand.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon raar dat wij veel meer van de VS en die perikelen weten dan van bijvoorbeeld een Duitsland. Waar we eigenlijk heel afhankelijk van zijn.
Maar ja, wij zijn, denk ik, altijd wel meer transatlantisch georiėnteerd geweest? Ik hoef met deze Amerikaanse namen niet bij een Fransman of een Italiaan aan te komen. En wij kennen ze allemaal.
Maar van onze Europese buren weten we bijna niets.
Wat dus niet houdbaar was (tenzij je met VOC type constructies gaat werken), in vele economische crashes resulteerde en de staatsschuld deed exploderen. In de 19e eeuw al groeide de Britse staat enorm in omvang.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dan ook een van de kenmerken van het klassieke liberalisme. De meeste overheden met een dergelijk systeem hadden overheidsuitgaven van ~10% van het BNP.
Wie leert nog Frans of Duits op school?quote:Op donderdag 11 september 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. We zijn alleen nogal geindoctrineerd met de Amerikaanse cultuur en media. In de topics over Duitse of Franse politiek reageert nooit iemand.
Elke scheet in de VS wordt besproken alsof het in mensen hun eigen dorp plaatsvindt.
AOC wel maar dat is echt een politica. Maar ik heb geen tijd over om me bezig te gaan houden met stukjesschrijvers te volgen daar.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Candace Owens zegt je niets?
Ik ben echt flabbergasted.
AOC zegt je wel wat?
Ja. Dat klopt. Raar eigenlijk. Andere landen in de EU hebben dat veel minder.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. We zijn alleen nogal geindoctrineerd met de Amerikaanse cultuur en media. In de topics over Duitse of Franse politiek reageert nooit iemand.
Elke scheet in de VS wordt besproken alsof het in mensen hun eigen dorp plaatsvindt.
Amerikanen doen meer aan sensatie dus dat is voor velen aanstekelijker.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat Atlantische project is dan alleen Nederland en GB geweest?quote:Op donderdag 11 september 2025 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wie leert nog Frans of Duits op school?
Ook dit is gewoon onderdeel geweest van het neoliberale en atlantische project.
Met name door oorlogen. Dat zou juist doen vermoeden dat een dergelijk systeem het in deze vredevolle periode wel goed zou kunnen doen. Een streefgetal van een overheid die 15-20% van de economie behelst zou al mooi zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dus niet houdbaar was (tenzij je met VOC type constructies gaat werken), in vele economische crashes resulteerde en de staatsschuld deed exploderen. In de 19e eeuw al groeide de Britse staat enorm in omvang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |