abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218745495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Klassiek Liberaal is meer een schaamdoekje voor types die belasting haten.
Dat was ooit een gebbetje met de lolbetariers. Maar tegenwoordig is de moslimhaat aanmerkelijk groter dan de belastinghaat.
pi_218745560
Om terug te komen op EW, en wat voor lui daar te toon zetten. Eric Vrijsen was daar decennialang de politiek commentator.
twitter

twitter

Tsja, dan wil je wel met de SGP regeren!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 11 september 2025 @ 22:31:05 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218745858
Wel bijzonder dat ineens iedereen die Charlie Kirk kent. Ik had nog nooit van die knakker gehoord.
pi_218745872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat ineens iedereen die Charlie Kirk kent. Ik had nog nooit van die knakker gehoord.
Meen je dat nou?
Zelfs ik kende hem. En ik volg de VS niet echt zoals velen dat hier wel doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218745895
Lijkt me wel heel onwerkelijk als je nog nooit van die man gehoord hebt, om dan te zien wat dit los maakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 22:37:13 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218745901
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Meen je dat nou?
Zelfs ik kende hem. En ik volg de VS niet echt zoals velen dat hier wel doen.
Nee, maar ik zit dan ook nooit op X ofzo. Geen idee waar ik hem dan van had moeten kennen.
pi_218745923
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:36 schreef capricia het volgende:
Lijkt me wel heel onwerkelijk als je nog nooit van die man gehoord hebt, om dan te zien wat dit los maakt.
Het maakt wat los omdat Musk, WSJ en anderen dat o zo graag willen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218745933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, maar ik zit dan ook nooit op X ofzo. Geen idee waar ik hem dan van had moeten kennen.
Ik ken hem niet echt van X.
Meer van YT en vooral opinie artikelen uit de VS. En veel van de Campus debates. Dat kijk ik altijd graag. Omdat dat dat de nieuwe generatie laat zien. En wat er leeft onder die mensen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218745934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
Ik kende hem vaag, op dezelfde manier dat ik de naam van Candace Owens, Posobiec, Rufo ken.

Charlie Kirk wordt nu heilig verklaard en gepolijst, maar het was zelf een geweldverheerlijker.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218745951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:38 schreef Szura het volgende:
Letten we allemaal op Groningers? De Lasbril wil de gaskraan weer openen: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-beperkt-hervatten

Of zijn ze daar, na Baudet bij de PS-verkiezingen toen groot te hebben gemaakt, zo stupide om weer achter zo’n charlatan aan te lopen?
Technisch onmogelijk, alle putten zijn dichtgestort met beton. Opnieuw boren wordt een duur en langdurig grapje waar in elk geval de NAM niet aan wil beginnen, dus dan zou je een bedrijf moeten vinden of meer waarschijnlijk oprichten die dat wil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218745964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat je hem daarmee tekort doet. Hij is wel echt onderdeel van de Amerikaanse cultuur. En dan vooral de christelijke conservatieve stroming, waarbij hij vooral jongeren aansprak. En die stroming is gewoon groot daar.
Even los van wat je daar zelf van vindt. En natuurlijk wordt zijn moord aangegrepen door een bepaalde kliek.
Maar die hele cultuur van dat debatteren op die campussen (ook dat 'ask me anything' of 'change my mind about ...') is wel heel Amerikaans.
Die openheid qua debat ken ik zelf hier niet op universiteiten of hoge scholen hier. En om zo iemand om te leggen, gaat regelrecht in tegen dat vrije woord. Zoals zij dat daar ervaren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 22:48:21 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218745966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik kende hem vaag, op dezelfde manier dat ik de naam van Candace Owens, Posobiec, Rufo ken.

Charlie Kirk wordt nu heilig verklaard en gepolijst, maar het was zelf een geweldverheerlijker.
Allemaal namen die me niks zeggen. Maar ik houd me verder ook niet erg bezig met Amerikaanse opiniemakers.
  donderdag 11 september 2025 @ 22:49:20 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218745975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit ja. En die zijn verder ook niet automatisch rullevant voor de Nederlandse politiek. Wij hebben onze eigen halve garen aan opiniemakers al.
Antifa
  donderdag 11 september 2025 @ 22:49:47 #289
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218745977
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Klassiek Liberaal is meer een schaamdoekje voor types die belasting haten.
Dat is dan ook een van de kenmerken van het klassieke liberalisme. De meeste overheden met een dergelijk systeem hadden overheidsuitgaven van ~10% van het BNP.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218745997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Allemaal namen die me niks zeggen. Maar ik houd me verder ook niet erg bezig met Amerikaanse opiniemakers.
Candace Owens zegt je niets?

Ik ben echt flabbergasted.

AOC zegt je wel wat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218746016
Eigenlijk is het ook gewoon raar dat wij veel meer van de VS en die perikelen weten dan van bijvoorbeeld een Duitsland. Waar we eigenlijk heel afhankelijk van zijn.
Maar ja, wij zijn, denk ik, altijd wel meer transatlantisch georiėnteerd geweest? Ik hoef met deze Amerikaanse namen niet bij een Fransman of een Italiaan aan te komen. En wij kennen ze allemaal.
Maar van onze Europese buren weten we bijna niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 22:59:22 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218746026
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon raar dat wij veel meer van de VS en die perikelen weten dan van bijvoorbeeld een Duitsland. Waar we eigenlijk heel afhankelijk van zijn.
Maar ja, wij zijn, denk ik, altijd wel meer transatlantisch georiėnteerd geweest? Ik hoef met deze Amerikaanse namen niet bij een Fransman of een Italiaan aan te komen. En wij kennen ze allemaal.
Maar van onze Europese buren weten we bijna niets.
Dat slaat inderdaad nergens op. We zijn alleen nogal geindoctrineerd met de Amerikaanse cultuur en media. In de topics over Duitse of Franse politiek reageert nooit iemand.

Elke scheet in de VS wordt besproken alsof het in mensen hun eigen dorp plaatsvindt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218746029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is dan ook een van de kenmerken van het klassieke liberalisme. De meeste overheden met een dergelijk systeem hadden overheidsuitgaven van ~10% van het BNP.
Wat dus niet houdbaar was (tenzij je met VOC type constructies gaat werken), in vele economische crashes resulteerde en de staatsschuld deed exploderen. In de 19e eeuw al groeide de Britse staat enorm in omvang.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218746047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. We zijn alleen nogal geindoctrineerd met de Amerikaanse cultuur en media. In de topics over Duitse of Franse politiek reageert nooit iemand.

Elke scheet in de VS wordt besproken alsof het in mensen hun eigen dorp plaatsvindt.
Wie leert nog Frans of Duits op school?

Ook dit is gewoon onderdeel geweest van het neoliberale en atlantische project.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 11 september 2025 @ 23:02:33 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218746049
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Candace Owens zegt je niets?

Ik ben echt flabbergasted.

AOC zegt je wel wat?
AOC wel maar dat is echt een politica. Maar ik heb geen tijd over om me bezig te gaan houden met stukjesschrijvers te volgen daar.
pi_218746050
quote:

[..]

Ja. Dat klopt. Raar eigenlijk. Andere landen in de EU hebben dat veel minder.

Maar dat we eigenlijk gewoon niets over Duitsland weten of volgen, is echt wel heel bijzonder.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 23:03:34 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218746053
quote:

[..]

Amerikanen doen meer aan sensatie dus dat is voor velen aanstekelijker.
pi_218746060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wie leert nog Frans of Duits op school?

Ook dit is gewoon onderdeel geweest van het neoliberale en atlantische project.
En dat Atlantische project is dan alleen Nederland en GB geweest?
Want ik ken het van geen enkel Europees land: Dat de gemiddelde inwoner zoveel weet van de Amerikaanse politiek en zo ongeveer over van alles wat maar Amerikaans is.
Zelfs het Amerikaanse rechtssysteem kennen wij Nederlanders beter dan het Britse of Duitse of Franse. Heel opmerkelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 23:06:32 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218746067
[pseudomod]

Nederlandse politiek is het onderwerp toch?

[\pseudomod]
Antifa
  donderdag 11 september 2025 @ 23:08:04 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218746072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 23:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat dus niet houdbaar was (tenzij je met VOC type constructies gaat werken), in vele economische crashes resulteerde en de staatsschuld deed exploderen. In de 19e eeuw al groeide de Britse staat enorm in omvang.
Met name door oorlogen. Dat zou juist doen vermoeden dat een dergelijk systeem het in deze vredevolle periode wel goed zou kunnen doen. Een streefgetal van een overheid die 15-20% van de economie behelst zou al mooi zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')