WortelTAART…alleen geen oven in het bos.quote:Op maandag 8 september 2025 13:08 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden familiedag dit weekend; mijn nichtje kwam met een recept voor (met de hele groep te maken) wortelsoep.
Voor zover mijn culinaire bijdrage voor vandaag.
We zullen er eens over nadenken!quote:Op maandag 8 september 2025 10:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaa ik vond hem lekker!
Mag van mij nog wel iets meer de fruitsmaak naar voren komen als jullie toch gaan perfectioneren
Het lijkt me ook lastig want fruit is qua smaak ook nooit stabiel. Soms heerlijk zoet en smaakvol en soms waterig.quote:Op maandag 8 september 2025 14:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We zullen er eens over nadenken!
We zitten ook te denken om nog een ander fruitsoort toe te voegen, maar we weten het nog niet hehelemaal.
Of iets van vanille.
Volgende keer kan er dus ook wel iets op de verkoopprijsquote:Op maandag 8 september 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
Sommige klanten![]()
"We willen graag een sleutel om dat en dat onderdeel los te draaien"
uh, dat is sleutel 46, kun je gewoon kopen
"Kunnen jullie die leveren?"
Die sleutel heeft ze nu ¤150 gekost. Online te koop voor ¤29![]()
(Standaard marge, verzenden etc)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat jullie lukkenquote:Op maandag 8 september 2025 17:48 schreef flipsen het volgende:
Ik lurk deze week heel af en toe even mee, maar te druk met dozen inpakken... Nog 1,5 dag
Wacht. Koffiecake?quote:Op maandag 8 september 2025 12:48 schreef AnneX het volgende:
En verder…
Straks een plakje koffiecake uit de vriezer!
Precies! Uitbenen die hapquote:Op maandag 8 september 2025 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgende keer kan er dus ook wel iets op de verkoopprijs
Awwwquote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Toen ik vanochtend naar werk ging zag ik bij een sloot een nijlgans staan bij iets wat ik niet goed kon zien. Die gans woont daar al jaren met partner. Hadden dit jaar 2 nesten. Vanmiddag zag ik maar 1 gans en 5 jongen en bleek het "iets" dat ik eerder zag de andere volwassen gans te zijn. Vond dat zo zielig
quote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Toen ik vanochtend naar werk ging zag ik bij een sloot een nijlgans staan bij iets wat ik niet goed kon zien. Die gans woont daar al jaren met partner. Hadden dit jaar 2 nesten. Vanmiddag zag ik maar 1 gans en 5 jongen en bleek het "iets" dat ik eerder zag de andere volwassen gans te zijn. Vond dat zo zielig
Ja, de jongeren kloppen nog niet helemaal. Vond het wel leuk, dit keer hebben ze het allemaal gered vanaf het begin. Het vorige nest begon met 9 en eindigde met 4.quote:Op maandag 8 september 2025 18:23 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik vind Nijlganzen het leukst als ze puber zijn, die verhoudingen zijn dan zo grappig.
Over dieren gesproken, en zwemt een zeehond in het water bij de munt in Utreg.
Mijn oude habitatHopelijk laten ze die wel met rust...
Da's ook niet fijn. In de sloten hier zitten ook flink wat reigers (vriend zag een paar jaar geleden een gespiest pulletje) en (van horen zeggen) ook snoeken (of iets anders visserigs) die ze ook opeten.quote:Op maandag 8 september 2025 18:33 schreef sigme het volgende:
Hmm tsja, nijlganzen. Agressieve invasieve exoten die eendepulletjes verzuipen. Ik ben er niet dol op.
Snoeken zijn dol op pulletjesquote:Op maandag 8 september 2025 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's ook niet fijn. In de sloten hier zitten ook flink wat reigers (vriend zag een paar jaar geleden een gespiest pulletje) en (van horen zeggen) ook snoeken (of iets anders visserigs) die ze ook opeten.
In de vijver op de campus in Wageningen zaten ook een aantal flinke snoeken. Die greep een flink aantal jonge zwanen, sommige mensen vonden dat toch zo erg, er moest wat aan die snoek worden gedaanquote:Op maandag 8 september 2025 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
ook snoeken (of iets anders visserigs) die ze ook opeten.
Ja, in de natuur heb ik er ook niet zo'n moeite mee. Keek ook zonder buikpijn naar een groep leeuwen die peuzelden aan een olifant.quote:Op maandag 8 september 2025 18:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de vijver op de campus in Wageningen zaten ook een aantal flinke snoeken. Die greep een flink aantal jonge zwanen, sommige mensen vonden dat toch zo erg, er moest wat aan die snoek worden gedaan![]()
Toen heeft een hoogleraar in het universiteitsblad geschreven dat men asjeblieft es normaal moest doen, ook dit was natuur. In Wageningen zou men beter moeten weten.
quote:Op maandag 8 september 2025 18:33 schreef sigme het volgende:
Hmm tsja, nijlganzen. Agressieve invasieve exoten die eendepulletjes verzuipen. Ik ben er niet dol op.
Zwarte ratten staan ook wel vrij laag op mijn favorietenlijstje (in het wild dan he).quote:Op maandag 8 september 2025 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Klootzakken zijn het
![]()
Er zijn weinig beesten waar ik nog minder positieve kanten aan zie.
Die raken mij minder danquote:Op maandag 8 september 2025 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Zwarte ratten staan ook wel vrij laag op mijn favorietenlijstje (in het wild dan he).
Wat hebben de nijlganzen je aangedaan?quote:Op maandag 8 september 2025 19:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die raken mij minder dannijlganzen
Met met zwarte ratten heb ik dan ook (nog) geen verleden.
Nu de laptop maar eens aanslingeren voor een avondje werken. Lees: in huispak, liggend onder katten een lezing over rouw volgen van Manu Keirse.
niet alleen over dieren, ik leer in deze slowchat (en dat vind ik er ook zo fijn aan)quote:Op maandag 8 september 2025 19:58 schreef Sarabi het volgende:
Ik leer weer vanalles over dieren in deze slowchat
Onze brandganzen en kippen vermoordquote:Op maandag 8 september 2025 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat hebben de nijlganzen je aangedaan?
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op maandag 8 september 2025 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
niet alleen over dieren, ik leer in deze slowchat (en dat vind ik er ook zo fijn aan)
Ik had vandaag een teamsmeeting (die ik ietwat vergeten was, dus ik zat op een bankje in het dorp, met Mooitje aan de lijnquote:Op maandag 8 september 2025 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zit in een soort songfestival! Heel Nederland en België zegt hallo tegen de wereld/ingelogde mensen
Ik had vanmorgen een voorstelrondje van een uur. Wel meteen de halve agenda meegenomenquote:Op maandag 8 september 2025 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had vandaag een teamsmeeting (die ik ietwat vergeten was, dus ik zat op een bankje in het dorp, met Mooitje aan de lijn) met twee heren die ik niet kende en die hun complete doopceel voor me leegden bij wijze van voorstelrondje.
Familie gans of familie Cat?quote:Op maandag 8 september 2025 20:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Onze brandganzen en kippen vermoord
En daarna begon de familie aan elkaar
Familie (klootzak) nijlgans!quote:Op maandag 8 september 2025 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Familie gans of familie Cat?
Ik heb in totaal al rond de vijftien kilo geoogst en daar gaat nog wel wat bijkomen. Maar dat wordt allemaal saus in pot.quote:Op maandag 8 september 2025 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Was hier niet iemand met een overschot aan tomaten? https://www.desmaakvanitalie.nl/hartige-tomatentaart/
Jaquote:Op dinsdag 9 september 2025 07:11 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Wat een vies weer en het is nog donker
Vies weer? Zonnetje schijntquote:Op dinsdag 9 september 2025 07:11 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Wat een vies weer en het is nog donker
Je hebt toch een auto?quote:Op dinsdag 9 september 2025 07:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, dat. Wakker worden met geluid van stromende regen, wetend dat je op weg naar bus al zeiknat gaat regenen en dan van trein naar werk ook nog een kwartier moet lopen.. ik ga mn regenpak maar even opsnorren.
En eerst nog even in bed chillen, want mn wekker gaat pas om 7.55.
Ik heb idd net besloten vandaag maar eens de auto te pakken. Mijn traject is nogal filegevoelig (momenteel doe je er 55 ipv 30 min over zonder file), en ze ontmoedigen medewerkers om met de auto te komen, dus het is ¤4 per uur parkeren. Dus vaak maakt die combinatie dat de auto pakken niet echt een lekkere optie is. Maar ik hoef er vandaag pas 10u te zijn en kan om 13.15 weer naar huis om daar verder te werken, dus dan is het qua kosten redelijk vergelijkbaar met OV kosten, en de file is dan heen hopelijk wat afgenomen al en terug zou ik goed door moeten kunnen rijden.quote:
Met de auto in de spits van een regenachtige dinsdag diep de Randstad in en dan voor 35 euro per dag parkeren?quote:
Dat is inderdaad normaal gezien mijn redenatie haha.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met de auto in de spits van een regenachtige dinsdag diep de Randstad in en dan voor 35 euro per dag parkeren?
quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat een dag om uit te vinden dat je regenjas niet meer waterdicht is
Op droge dagen zou je daarvoor met jas en al onder een fontein of douche moeten springen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat een dag om uit te vinden dat je regenjas niet meer waterdicht is
En ik me maar afvragen waarom je de auto zou pakken voor de overkant van je straat. Of wat voor werk daar te doen was.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met de auto in de spits van een regenachtige dinsdag diep de Randstad in en dan voor 35 euro per dag parkeren?
Ik heb in de vier jaar dat ik aan de overkant van de straat werkte nog niet een seconde bedacht om met de auto te gaan![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En ik me maar afvragen waarom je de auto zou pakken voor de overkant van je straat. Of wat voor werk daar te doen was.
De overkant van de vlinderwerkstraat is een stuk logischer
Nu hoor ik Monday Morning…op dinsdag.🎶 radio 5 .quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:45 schreef Blues het volgende:
Heerlijke muziek op veronica trouwens deze week: de top 3000. Er komt zoveel leuks voorbij
Heel goed.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:46 schreef AnneX het volgende:
Grijs. Terwijl de heli’s oefenen in laagvliegen - over ons dak - in de polder.
Dermatoloog belde: niks verontrustend aan/in de neus. Nee, dan hoef ik niet naar de kno om verder te pulleken. Wil ik dat wèl dan t.z.t. een afspraak maken.
Tijdje terug gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat overmatig wordt gecontroleerd en de Zorg verstopt raakt. Dit is mijn ‘bijdrage’.
Bij g is het ook; maken we een CT van de long of een longfoto. En als het goed blijft gaan elke 3 of 6 mnd?quote:Ziekenhuisapothekers willen stoppen met het bepalen van anti-Xa spiegels bij het gebruik van heparines met laag moleculairgewicht bij volwassen patiënten met verminderde nierfunctie;
Longartsen stoppen met het gebruik van het medicijn pemetrexed als onderhoudsbehandeling bij immunochemotherapie bij patiënten met niet-kleincellige longkanker;
Internisten bepalen bij de screening op botontkalking alleen nog op M-proteïne wanneer er aanwijzing is;
Kinderartsen verkorten de observatieduur van baby's die in het vruchtwater hebben gepoept van 8 naar 4 uur.
Urologen stoppen in plaats van na 5 jaar al na 1 jaar met kijkonderzoeken van patiënten met een laag risico op niet-ingrijpende blaaskanker;
Dermatologen verminderen onnodige controles bij patiënten met systemische medicatie voor ontstekingsziekten van de huid (hidradenitis, psoriasis en eczeem);
Gynaecologen gaan na eierstokkanker van 15 controleafspraken naar 6 in een periode van 5 jaar;
Cardiologen stoppen met het standaard afnemen van een hartecho voor een mogelijke embolie na een herseninfarct of TIA;
Cardiologen stoppen met het standaard maken van een hartecho in de eerste vijf jaar van patiënten met een biologische hartklepprothese;
Maag-darm-leverartsen stoppen met de surveillance bij patiënten met een chronische darmontsteking (IBD) met een laag tot mild risico op dikkedarmkanker;
Mensen met een alvleeskliercyste die een laag risico op alvleesklierkanker hebben worden niet langer meer gevolgd.
Neurologen stoppen met het standaard opnemen ter observatie van alle patiënten met een licht herseninfarct;
Chirurgen stoppen met het standaard opereren bij een simpele acute blindedarmontsteking, maar gaan het behandelen met antibiotica.
Ik denk zomaar dat het heel wat minder stof zou doen opwaaien als het anders geformuleerd zou zijn. Want dit klinkt als allemaal dramatische uitkledingen terwijl ik ook weet dat het beslissingen zijn die doordacht genomen zonn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel goed.
Er is op mijn poli ook veel gaande over wel of niet elke 3 mnd controle op de poli of een belafspraak. En laten we het aan de patiënt over als die weer eens langs wil? Of dragen we over aan h.a.
Dit heeft veel stof doen opwaaien:
[..]
Bij g is het ook; maken we een CT van de long of een longfoto. En als het goed blijft gaan elke 3 of 6 mnd?
Urologisch vervolg is al geschrapt.
Laatst ook een consult bij chirurg afgezegd, wilden weer eens praten voor opheffen stoma, maar het verhaal blijft toch hetzelfde, hoeveel je ook afvalt of conditieverbetering je ook hebt, de risico's op nog meer ellende blijven bestaan.
Ik lees het helemaal niet als dramatische beslissingen? Wordt het serieus zo gezien?quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat het heel wat minder stof zou doen opwaaien als het anders geformuleerd zou zijn. Want dit klinkt als allemaal dramatische uitkledingen terwijl ik ook weet dat het beslissingen zijn die doordacht genomen zonn.
In de Volkskrant stond vorige week een heel goed artikel waarin werd uitgelegd hoe ze bij de aangepaste protocollen zijn gekomen. Er is heel veel onderzoek gedaan in hoeveel gevallen er werkelijk iets is ontdekt met meer controles of checks. Bij veel dingen vraag je je af waarom het zo lang eigenlijk op deze manier is aangepakt. In het bedrijfsleven was allang een protocol aangepast.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik lees het helemaal niet als dramatische beslissingen? Wordt het serieus zo gezien?
Overigens (en dat zeg ik wel vaker) uit de praktijk blijkt dat mensen 'voor de zekerheid' 'toch maar even' 'alles' willen (laten) 'checken'.
Het maakt helemaal niet uit over welk onderwerp het gaat, en er is geen enkel verband met risico (of als het er wel is, dan hooguit precies omgekeerd)
Onlangs was er dit artikel waarin te lezen dat het niet zo maar is besloten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat het heel wat minder stof zou doen opwaaien als het anders geformuleerd zou zijn. Want dit klinkt als allemaal dramatische uitkledingen terwijl ik ook weet dat het beslissingen zijn die doordacht genomen zonn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: ook in VK dus. https://www.volkskrant.nl(...)-uitvoeren~bbe92388/
Als je googlet zie je dat in 2022 hierover al werd nagedacht én geschrapt. Ook door huisartsen.
[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 09-09-2025 13:43:38 ]
Signaaldetectietheoriequote:Op dinsdag 9 september 2025 12:59 schreef fietsie het volgende:
Meer controles levert vaak ook weer meer nader te onderzoeken bevindingen op die niet per se leiden tot een betere kwaliteit van leven of het opsporen van (nieuwe) bedreigingen daarvoor.
Mijn voordracht voor toetreding de medische staf (als een nieuwe vakgroep) stagneert nog steeds door de fusiequote:Op dinsdag 9 september 2025 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik snap dus hoe dit werkt he, want mijn werk drijft op sensitiviteit en specificiteit, diagnostische beslissingen, ik zit in de medische staf dus ik hoor wel eens wat maar we zijn óók heel druk met positieve communicatie en daar sloeg ik even op aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha wij vonden de tegels meteen al gaaf. Superblij hoe het uitgepakt heeft.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi @:memento-mori Wanneer mag je m gaan gebruiken?
Ik zou die tegel nooit gedurfd hebben maar nu wel, zoiets moet je echt zien hoe gaaf het uitpakt.
Wowquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:19 schreef Blues het volgende:
Mensen met fb, deze flashmob![]()
https://www.facebook.com/share/v/1BRhimAKff/
Ook op ytquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:19 schreef Blues het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze pianist heeft meer van die verbluffende solisten.
Een jongetje van 10 met viool in een restaurant. De docent viool jaloers: had ik zo’n kind maar in mijn klas”…
Wow!quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:19 schreef Blues het volgende:
Ja dit vooralquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat mooi die flashmob. Lijkt me zo gaaf wanneer je daar op zo’n terras een drankje doet en dan krijg je dit als cadeautje
Zijn vast goedkope bootjesquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:49 schreef Blues het volgende:
Wat zaten collegadin en ik op een geweldige plek te lunchen aan het Spaarne, onder de molen.
Vlak aan het water, binnen, voor glazen deuren. En grotere en kleinere schepen en plezier boten lagen regelmatig te wachten voor de brug verderop.
Het was net een kleinere uitvoering van Sale en soms leek het net of ze binnen kwamen varen.
Kadootje vd dag
quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:20 schreef fietsie het volgende:
Mijn voordracht voor toetreding de medische staf (als een nieuwe vakgroep) stagneert nog steeds door de fusie![]()
We zaten wel te raden van wie sommige wanstaltig grote lillijke "bootjes " zouden kunnen zijnquote:Op dinsdag 9 september 2025 20:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zijn vast goedkope bootjes/flauw
Fijn dat je zo'n gezellig uitje had!
Hoe laat is die klaar?quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu nog mensen verzinnen voor wie ik dit kan maken (gorgonzola is wel een dingetje voor veel mensen)![]()
https://savorydiscovery.com/2024/10/09/gorgonzola-cheesecake/
Volgens mij voegt @derLudolf zich bij @Cat-astrophe en @golferquote:Op dinsdag 9 september 2025 20:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe laat is die klaar?
(er gaat hier verderop aan tafel iemand bijna over zijn nek, en Cat is het niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |