Ja. Volgens mij ook. Vind dat niet specifiek Nederlands.quote:Op zondag 7 september 2025 19:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is toch in veel landen? Pindakaas met zoet?
Kapucijners ja.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij is het de traditie hier dat het kapucijners moeten zijn ipv die typische bruine bonen.
Kapucijners, met spek, ui, klein beetje azijn, en piccalily.
Als er speculaaskruiden bestaan waarom heeft Nederland er dan als enige land koeken mee gemaakt?quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:51 schreef Mikeytt het volgende:
Ik kom steeds weer achter nieuwe snacks die mensen vroeger en nu nog steeds eten die typisch Nederlands zijn.
Ben wel benieuwd wat voor typisch Nederlands jullie vroeger atenEn dan bedoel ik niet hele maaltijden als snert of stamppot, maar dingen zoals:
[ afbeelding ]
Nog steeds mijn guilty pleasure. Boterham met margarine en speculaas.![]()
Om 1 of andere reden is ie bij mijn oma altijd lekkerder terwijl het zo simpel te maken is...
quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:51 schreef Mikeytt het volgende:
Ohja, en de appelstroop met kaas![]()
[ afbeelding ]
Stroopsoldatenquote:
Geen idee... ik ken het alleen voor mijzelf van vroeger... Het gaat mij echt om de combi pindakaas-hagelslag. En hagelslag is volgens mij wel typisch Hollands... maar ik heb het niet uitgebreid onderzocht.. sorry...quote:Op zondag 7 september 2025 19:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is toch in veel landen? Pindakaas met zoet?
Dat klinkt Engels, dus dat is ZEKER niet oud-hollands!quote:Op zondag 7 september 2025 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij ook. Vind dat niet specifiek Nederlands.
Peanut butter and jelly sandwich enzo.
Speculaaskruiden is een kruidenmengsel, net als kerrie. Mogelijk is het een typische NL manier van kruiden mengen.. al is die combi nou ook weer niet zo moeilijk om zelf te bedenken..quote:Op zondag 7 september 2025 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als er speculaaskruiden bestaan waarom heeft Nederland er dan als enige land koeken mee gemaakt?
Dat is een Captain's dunner.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij is het de traditie hier dat het kapucijners moeten zijn ipv die typische bruine bonen.
Kapucijners, met spek, ui, klein beetje azijn, en piccalily.
Bestaat ook onder andere namen, ik ken het als Bokkevetquote:Op maandag 8 september 2025 00:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Helemaal nieuw voor mij... best interessant!
Ken het ook dan nog niet...quote:Op maandag 8 september 2025 04:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Bestaat ook onder andere namen, ik ken het als Bokkevet
Borsthoning, Jodenvet, masseebrokkenquote:Op maandag 8 september 2025 11:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ken het ook dan nog niet...Het lijkt me echt iets dat in eerste instantie komt uit een periode waarin mensen veel koolhydraten nodig hadden..
Ik ga er eens op letten, als ik het ergens tegen kom, wil ik het proeven![]()
Weet ik het, ik heb het in wikipedia opgezocht en ook deze namen ken ik gewoon niet.... Het enige wat mij daar bekend voorkwam was ' kletskop', maar daar werd dan weer niet weer het koekje mee bedoeldquote:Op maandag 8 september 2025 11:30 schreef maily het volgende:
[..]
Borsthoning, Jodenvet, masseebrokken
Zie ik idd ook niet als snacks... maar dan meer omdat je daar wat uitgebreider de tijd voor neemt, bijv. bij de koffie. Een snack is wmb echt is voor snel er tussendoor, eerder idd wat hartiger, maar snoep kan ik me daar ook nog wel een beetje bij voorstellenquote:Op maandag 8 september 2025 12:31 schreef golfer het volgende:
Snacks zijn in mijn beleving hartig, dus stroopwafels, advocaatje met slagroom en tom poucen zie ik niet als snacks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |