eerste zin van het bericht van Ludolfquote:Op zondag 14 september 2025 22:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sos? Ik doe al jaren geen coke meer, thanks tho.
Er rijdt ook een Panorama-Express over de oude Gotthard-route, zie hier: https://www.myswitzerland(...)n=125-93100-14-0507_(n:gsn)(m:nl)(l:nl)(t:tra)(i:hq)_BeNe_nl_digi_C_Pla_CPC_Google-Search_paid-search&utm_source=(n:gsn)(m:nl)(l:nl)(t:tra)(i:hq)_BeNe_nl_RSA_Google-Search_(n:gsn)(m:nl)(l:nl)(t:tra)(i:hq)(s:gotthard)_x&utm_medium=paid-search&utm_creative_format=RSA&utm_marketing_tactic=aud&utm_id=(n:gsn)(m:nl)(l:nl)(t:tra)(i:hq)(s:gotthard)&gad_source=1&gad_campaignid=21076814319&gbraid=0AAAAAD5gnAlli366kB8wL69scED-nLLZu&gclid=CjwKCAjwz5nGBhBBEiwA-W6XRJZuu-W_IrZCqs70aCBoLsHNTudU5jxZAGV_xYixt5nfu1wMQXd8ChoCCL8QAvD_BwEquote:Op maandag 15 september 2025 08:23 schreef b2py het volgende:
Iemand hier verstand van SBB panoramawagens? Ik zag gisteren rond 830/840 een SBB trein in Chiasso met minimaal 4 panaromawagens wegrijden in de richting van Mendrisio, ik was in de veronderstelling dat er altijd maar 1 panoramarijtuig in een trein zat, nu bezien misschien best vreemd maar 4 vond ik wel erg veel. Was dat gepland of was het een toeristentrein of een verplaatsing van die dingen? Zaten ook normale rijtuigen tussen overigens
Een soortgelijk artikel dat ik dit weekend heb gelezen noemde niets over waslijn op dat traject, maar ik heb er inderdaad ook aan gedacht toen Eemshaven specifiek werd genoemd. Strategisch een handige keuze om die spoorverbinding te houden en de brug te herbouwen.quote:Op zondag 14 september 2025 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant uit dit bericht is wel dat er voorzichtig gesproken wordt over waslijn tussen de Eemshaven, Groningen en Leer vanwege het vervoer van militair materieel
https://www.treinenweb.nl(...)ire-transporten.html
Dan zou ik beginnen met Roodeschool te verdubbelen, want nu krijgen we er niet op een normale manier een cargo door.quote:Op zondag 14 september 2025 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant uit dit bericht is wel dat er voorzichtig gesproken wordt over waslijn tussen de Eemshaven, Groningen en Leer vanwege het vervoer van militair materieel
https://www.treinenweb.nl(...)ire-transporten.html
Zoiets zouden de russen nooit doen natuurlijk, elektriciteitsvoorzieningen aanvallenquote:Op maandag 15 september 2025 18:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het voor oorlogsvoorbereidingen niet veel handiger om te zorgen voor beschikbare dieseltractie?
Zou het eerste zijn waar ik gaten in zou schieten als tegenstander; elektriciteitsvoorzieningen.
Speelde dat ook niet mee in het feit van Schleswig Holstein amper geëlektrificeerd is: op dit manier bleven er nog flink wat diesel locs in gebruik wat strategisch handig is.quote:Op maandag 15 september 2025 18:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het voor oorlogsvoorbereidingen niet veel handiger om te zorgen voor beschikbare dieseltractie?
Zou het eerste zijn waar ik gaten in zou schieten als tegenstander; elektriciteitsvoorzieningen.
De 6400's kan je makkelijk ombouwen om als energieleverancier te dienen. Maar het zou mij niet verbazen als Defensie een basisenergievoorziening inbouwt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Speelde dat ook niet mee in het feit van Schleswig Holstein amper geëlektrificeerd is: op dit manier bleven er nog flink wat diesel locs in gebruik wat strategisch handig is.
Want ja leuk dat de landmacht ICR rijtuigen koopt als mobiel ziekenhuis, maar zijn er diesels die ze van spanning kunnen voorzien in Nederland?
Ook andersom: Er hebben toen ook nog kolentreinen getrokken door Blokkendoosmotorwagens gereden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Yeah lijkt me best een goed idee om in ieder geval voorbereid te zijn. Tijdens de bezetting werd er ook een stuk minder elektrisch gereden. Ik heb er een paar boeken over gelezen ooit maar het staat me wat vaag in m'n geheugen na 30 jaar.
Yeah, daarvan staan beelden op YouTube geloof ik.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ook andersom: Er hebben toen ook nog kolentreinen getrokken door Blokkendoosmotorwagens gereden.
Is wel leuk in Zutphen, ben er vorig jaar geweest. Dit jaar naar Duitsland, meteen even een mooi weekendje van maken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Komende vrijdag en zaterdag zijn de Raildagen.
Jacko Fijn techniek lijkt mij interessant, alleen is Zutphen nogal een eind uit de buurt vanaf Alkmaar.
Gaat over taakgroepen, niet om leeftijden. Op zich goed te onderbouwen ook.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Schappelijk, die nieuwe CAO bij NS. Niets raars aan en onder inflatie op het eerste gezicht. Interessant de scheve salarisverhoging voor 60+'ers t.o.v. de jongere arbeiders, en ook wel begrijpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |