jongeren die niet weten hoe funest het communisme was, de CPNquote:Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En nu leeft het communisme ook weer onder jongeren op.
Bijzonder wel.
Kan me niks anders voorstellen eerlijk gezegd. Het zou me verbazen als een club als BIJ1 een zetel weet te winnen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat het ook marginaal blijft.
CPN is toch opgegaan in GroenLinks, als ik mijn feiten op orde heb.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan me niks anders voorstellen eerlijk gezegd. Het zou me verbazen als een club als BIJ1 een zetel weet te winnen.
Kapitalisme is anders ook geen pretje. Zeker voor de generaties die nu de pineut zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jongeren die niet weten hoe funest het communisme was, de CPN
Het zal CDA VVD JA21 D66 BBB moeten worden
Geen GL en geen PVV
VVD kan wel iets terug komen JA21 kan ook door naar 12, BBB idem
Ik lees wel iets ergens op het internet, wat je noemt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En nu leeft het communisme ook weer onder jongeren op.
Bijzonder wel.
Het één heeft niets met het ander te maken. Het zijn jongeren die juist steeds conservatiever worden. Niet alleen in Nederland trouwens, de trend is waarneembaar in allerlei democratische landen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nederland vergrijst en wordt steeds conservatiever.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
CPN is toch opgegaan in GroenLinks, als ik mijn feiten op orde heb.
Het was de NOS die ermee kwam.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik lees wel iets ergens op het internet, wat je noemt.
Maar is het opleving? Je kunt het ook folklore noemen.
Zeker maar de originele communisten vonden dat direct al een slecht idee. Er kwamen direct clubjes als NCPN en VCN (de SP was ook populair onder de “echte” communisten) om de toch al marginale communistische beweging in Nederland voort te zetten. De CPN was eerder al uit de kamer verdwenen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
CPN is toch opgegaan in GroenLinks, als ik mijn feiten op orde heb.
Denk je dat het een tegenreactie op al dat 'Woke' en 'Liberal' gebeuren is?quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het één heeft niets met het ander te maken. Het zijn jongeren die juist steeds conservatiever worden. Niet alleen in Nederland trouwens, de trend is waarneembaar in allerlei democratische landen.
Waarom zou dat een politiek radicale uitspraak zijn? Het is feitelijk waar - genoeg 'incidenten' op universiteiten, vakantieparken en op straat de afgelopen maanden. Met dank aan idioten die het verschil niet zien tussen Joden, Israël, Israëlieten en de Israëlische regering.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Deze opvattingen worden niet als politiek radicalisme genoemd door velen. Maar het is het wel.
De demografie draagt natuurlijk wel degelijk bij aan een steeds grotere conservatieve beweging…quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het één heeft niets met het ander te maken. Het zijn jongeren die juist steeds conservatiever worden. Niet alleen in Nederland trouwens, de trend is waarneembaar in allerlei democratische landen.
Stukje culturele revolutie om alle kapitalisten en vermogenden op te ruimen. Dat maakt wat ruimte vrij.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, communisme heeft zichzelf wel bewezen als het gaat om schaarse goederen
Allemaal een Commieblock.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, communisme heeft zichzelf wel bewezen als het gaat om schaarse goederen
Als je met demografie bedoelt dat steeds meer jongeren conservatief zijn en steeds meer progressieven oud worden en doodgaan, dan wel. Kan geen verrassing zijn - zie de 'klinkende resultaten' in netto zetels.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De demografie draagt natuurlijk wel degelijk bij aan een steeds grotere conservatieve beweging…
Of jongeren echt zoveel conservatiever worden weet ik niet. Maar de groep die traditioneel conservatiever is wordt sowieso steeds groter.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je met demografie bedoelt dat steeds meer jongeren conservatief zijn en steeds meer progressieven oud worden en doodgaan, dan wel. Kan geen verrassing zijn - zie de 'klinkende resultaten' in netto zetels.
Niet waarquote:Op zaterdag 6 september 2025 19:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Waarom zou dat een politiek radicale uitspraak zijn? Het is feitelijk waar -
Daar valt wel wat op af te dingen: https://decorrespondent.n(...)41-339e-378c38c890f3quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je met demografie bedoelt dat steeds meer jongeren conservatief zijn en steeds meer progressieven oud worden en doodgaan, dan wel. Kan geen verrassing zijn - zie de 'klinkende resultaten' in netto zetels.
Gevonden wat je bedoelt. https://nos.nl/artikel/25(...)nemen-onder-jongerenquote:Op zaterdag 6 september 2025 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was de NOS die ermee kwam.
Achterliggende reden wellicht het tekort aan betaalbare woningen? Maar vreemd vind ik het wel.
er zijn geen generaties de pineut van kapitalisme , kapitalisme is prima als er maar niet steeds monopolies gecreëerd worden of voordeeltjes voor enkelenquote:Op zaterdag 6 september 2025 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kapitalisme is anders ook geen pretje. Zeker voor de generaties die nu de pineut zijn.
Je uit weer eens valse beschuldigingen. GroenLinks zit niet in de regering. Het zijn de regeringen die lamlemdig doen met de woningbouw. Al sinds heel lang, vandaar de krakersrellen 40-50 jaar geleden.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Niets mis met kapitalisme
ik kan me wel voorstellen dat jongere het kapitalisme de schuld geven van wanprestaties van Groen Links door de woningbouw te traineren
het zijn de provincies en gemeentes, de regering heeft geen ,ministerie van volkshuisvesting meer , die heeft BLOK overgedaan aan de provinciesquote:Op zaterdag 6 september 2025 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je uit weer eens valse beschuldigingen. GroenLinks zit niet in de regering. Het zijn de regeringen die lamlemdig doen met de woningbouw. Al sinds heel lang, vandaar de krakersrellen 40-50 jaar geleden.
Had ik je al verteld dat het veelal rechtse regeringen zijn met een rechtse Tweede Kamer.
Precies.... de rechtse regeringen doen geen reet of veel te weinig.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zijn de provincies, de regering heeft geen ,minsterie van volkshuisvesting meer , die heeft BLOK overgedaan aan de provincies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |