https://www.youtube.com/live/qJU5oG-Xz3A?si=BIODTRDSezL3lwRUquote:
Ahh thnx!!!quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:43 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/live/qJU5oG-Xz3A?si=BIODTRDSezL3lwRU
Ff scrollen, nu ongeveer 2,5 uur terug
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet.quote:De "extremen" leveren niet en met GL-PvdA krijg je geen stabiel kabinet, zei Yesilgöz zaterdag op het partijcongres in Den Bosch.
Het midden is afhankelijk van de positie van de andere partijen en hoe je die classificeert. Als je de SP ziet als constante, dan is het naar rechts opgeschoven. En in 2021 was nationalisatie ook een vies woord geworden bij de SP, want ze wilden wel serieus genomen worden. (Toen was ik er toevallig lid van, dus ik heb alle discussies meegekregen.)quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Wat een interessante verschuivingen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:54 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt erop dat de enige asset van Yesilgöz nog "handen af van de HRA is". En voor de rest dat alle andere partijen vies en voos zijn.
[..]
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet.![]()
Als men deze haatdragende dame aanhoudt gaat het naar minder dan 10 zetels naar wij hopen.
Wie dan en hoe?quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Lisa Westerveld zet zich al jaren actief in voor o.a. de jeugdzorg, gehandicaptenzorg, GGZ, etc.quote:
Nou ja dat was ook wat mij zeer verbaasde of eigenlijk ook gewoon niet natuurlijk. Dan heb je het altijd voor het zeggen gehad en toch is "het" de schuld van "les autres". Rechts richt de schade aan omdat ze dat kunnen maar links heeft dat toch gedaan. Niet begrijpelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.
Westerveld denk ik. Da's niet direct zo'n wereldvreemde bakfietser als je in de Amsterdamse GL-kringen tegenkomt.quote:
Groen Links is elitair wokequote:Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Heeft niks met zorg.. Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Lees je eens fatsoenlijk in en hou op met rotzooi schoppen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen Links is elitair woke
heeft niets met zorg en aandacht voor de arbeider , meer met groen zijn tot in het extreme, zelfs onkruid heeft meer hun aandacht dan een dakloze vrouw
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.quote:
Hen: god is een non-binaire genderqueer.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.
Geen idee of Zij dat ook zo ziet. Voor mij het het een oude wijze Vrouw die er nog best goed uitziet voor haar leeftijd. Maar dat is voor iedereen toch anders, het Godsbeeld.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hen: god is een non-binaire genderqueer.
Ja daar stip je wel een lastig puntje aan inderdaad. :-)quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Dat elitaire van GL is vooral een frame. En als het allemaal zo extreem is, dan valt het GL-PvdA-programma vast wel compleet af te fikken zonder er een karikatuur van te maken. Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Juist, en dat staat heel ver van de Pvda arbeiders die hun partij bespraken in het koffielokaal en de kroegquote:Op zaterdag 6 september 2025 17:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat een interessante verschuivingen.
Ik vind het wel aardig om te zien dat GL en de PvdA dus inderdaad al die tijd behoorlijk dicht bij elkaar lagen (de hele reden voor die fusie), terwijl er nu vanuit rechts wordt gedaan alsof de PvdA eerst een heel redelijke middenpartij was en GL een extremistisch bolwerk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.
Wilders is nog altijd een VVD'er in hart en nieren. Het is ook aan Wilders te danken dat de stekker eruit getrokken is. En dat eigenlijk omdat NSC niet rechts genoeg was.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
Heel veel anderen trouwens ook, Ineke van Gent, Ab Harrewijn, meer recent Dorrit de Jong in Amsterdam. Dat hele rechtse frame slaat van GL als partij zonder oog voor armoede slaat nergens op.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |