abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218695688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:32 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik heb haar toespraak gemist :@
https://www.youtube.com/live/qJU5oG-Xz3A?si=BIODTRDSezL3lwRU

Ff scrollen, nu ongeveer 2,5 uur terug
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:43:36 #152
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218695689
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:43 schreef nostra het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/live/qJU5oG-Xz3A?si=BIODTRDSezL3lwRU

Ff scrollen, nu ongeveer 2,5 uur terug
Ahh thnx!!! ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:44:10 #153
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218695700
Dat is wel ver terug scrollen :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218695816
Het lijkt erop dat de enige asset van Yesilgöz nog "handen af van de HRA is". En voor de rest dat alle andere partijen vies en voos zijn.

quote:
De "extremen" leveren niet en met GL-PvdA krijg je geen stabiel kabinet, zei Yesilgöz zaterdag op het partijcongres in Den Bosch.
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet. :D

Als men deze haatdragende dame aanhoudt gaat het naar minder dan 10 zetels naar wij hopen. :9
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218695867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Het midden is afhankelijk van de positie van de andere partijen en hoe je die classificeert. Als je de SP ziet als constante, dan is het naar rechts opgeschoven. En in 2021 was nationalisatie ook een vies woord geworden bij de SP, want ze wilden wel serieus genomen worden. (Toen was ik er toevallig lid van, dus ik heb alle discussies meegekregen.)
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:12:28 #156
375570 crew  Cyan9
pi_218696086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218696113
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Wat een interessante verschuivingen.
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:15:58 #158
375570 crew  Cyan9
pi_218696132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:54 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt erop dat de enige asset van Yesilgöz nog "handen af van de HRA is". En voor de rest dat alle andere partijen vies en voos zijn.
[..]
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet. :D

Als men deze haatdragende dame aanhoudt gaat het naar minder dan 10 zetels naar wij hopen. :9
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.
pi_218696138
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Wie dan en hoe?
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:19:07 #160
375570 crew  Cyan9
pi_218696157
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wie dan en hoe?
Lisa Westerveld zet zich al jaren actief in voor o.a. de jeugdzorg, gehandicaptenzorg, GGZ, etc.
pi_218696162
quote:
83s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.
Nou ja dat was ook wat mij zeer verbaasde of eigenlijk ook gewoon niet natuurlijk. Dan heb je het altijd voor het zeggen gehad en toch is "het" de schuld van "les autres". Rechts richt de schade aan omdat ze dat kunnen maar links heeft dat toch gedaan. Niet begrijpelijk.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:20:13 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218696169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wie dan en hoe?
Westerveld denk ik. Da's niet direct zo'n wereldvreemde bakfietser als je in de Amsterdamse GL-kringen tegenkomt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:22:05 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218696189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Groen Links is elitair woke

heeft niets met zorg en aandacht voor de arbeider , meer met groen zijn tot in het extreme, zelfs onkruid heeft meer hun aandacht dan een dakloze vrouw
Maar krijgen ze de kans dan gaan ze graag business class vliegen als een kardashian

nu is de beste realistische keuze het CDA of JA 21
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:24:55 #164
375570 crew  Cyan9
pi_218696208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heeft niets met zorg en aandacht voor de arbeider , meer met groen zijn tot in het extreme, zelfs onkruid heeft meer hun aandacht dan een dakloze vrouw
Heeft niks met zorg.. Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Lees je eens fatsoenlijk in en hou op met rotzooi schoppen.
pi_218696267
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.
pi_218696328
Dat elitaire van GL is vooral een frame. En als het allemaal zo extreem is, dan valt het GL-PvdA-programma vast wel compleet af te fikken zonder er een karikatuur van te maken. Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
pi_218696348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.
Hen: god is een non-binaire genderqueer.
pi_218696412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Hen: god is een non-binaire genderqueer.
Geen idee of Zij dat ook zo ziet. Voor mij het het een oude wijze Vrouw die er nog best goed uitziet voor haar leeftijd. Maar dat is voor iedereen toch anders, het Godsbeeld.
pi_218696431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Ja daar stip je wel een lastig puntje aan inderdaad. :-)
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:39:37 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218696481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Dat elitaire van GL is vooral een frame. En als het allemaal zo extreem is, dan valt het GL-PvdA-programma vast wel compleet af te fikken zonder er een karikatuur van te maken. Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:41:53 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218696501
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.
Juist, en dat staat heel ver van de Pvda arbeiders die hun partij bespraken in het koffielokaal en de kroeg
en aandachtig luisterden als Den Uyll een toespraak hield
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 06-09-2025 17:47:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:42:17 #172
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218696507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Wat een interessante verschuivingen.
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218696532
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.
Ik vind het wel aardig om te zien dat GL en de PvdA dus inderdaad al die tijd behoorlijk dicht bij elkaar lagen (de hele reden voor die fusie), terwijl er nu vanuit rechts wordt gedaan alsof de PvdA eerst een heel redelijke middenpartij was en GL een extremistisch bolwerk.

Ook wel opvallend dat de SGP ineens flink minder conservatief geworden zou zijn. Ben wel benieuwd waarom.
pi_218696650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
Wilders is nog altijd een VVD'er in hart en nieren. Het is ook aan Wilders te danken dat de stekker eruit getrokken is. En dat eigenlijk omdat NSC niet rechts genoeg was.

Als het aan de PVV en VVD had gelegen waren ze doorgegaan.

Daarom.. staan straks PVV - Ja21 - BBB - FvD en SGP met open armen klaar dan krijg je een opening tot het verhaal dat NSC gelukkig niet meer bestaat en dat men een kans op het meest rechtse kabinet ooit ook niet zomaar kan laten lopen in het landsbelang. Dus dat gaan lange gesprekken worden weer.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:59:03 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218696658
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Heel veel anderen trouwens ook, Ineke van Gent, Ab Harrewijn, meer recent Dorrit de Jong in Amsterdam. Dat hele rechtse frame slaat van GL als partij zonder oog voor armoede slaat nergens op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')