abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218677077
Deze grote naam wordt nieuwe gezicht Albert Heijn, manager ‘Ilse’ zwaait af
Zes jaar lang was supermarktmanager Ilse (gespeeld door actrice Randy Fokke) het gezicht van Albert Heijn in tv-spotjes. Nu draagt de fictieve manager het stokje over aan een opvolger. En dat is een grote naam.

Als het aan Albert Heijn zelf had gelegen, had de fictieve supermarktmanager voorlopig nog wel even aan het roer gestaan. Want moeder en manager Ilse ‘doet het goed’ bij de consument, zegt Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. Maar het was Fokke zélf die de knoop doorhakte: de actrice en tevens fotograaf wil een andere invulling geven aan haar carrière.

Daarmee zwaaien niet alleen manager Ilse, in de spotjes een hardwerkende carrièrevrouw die naast een filiaal ook nog eens een gezin managet, maar ook man Bart, zoon Tommy, dochter Robin en ‘oma’ (actrice Raymonde de Kuyper) af. En dus moest er een nieuw gezicht komen, bepaalde Albert Heijn al snel. Bij voorkeur een ontwapenend iemand met charisma, en, belangrijker: humor.

Zijn moeder is ‘heel trots’
De keus viel niet op de minste naam. Acteur, zanger en comedian Jeroen van Koningsbrugge wordt het nieuwe gezicht van de supermarkt, onthulde de keten op woensdag tijdens een presentatie op het hoofdkantoor. Van Koningsbrugge gaat supermarktmanager Daan vertolken. Een charismatische man van middelbare leeftijd die zijn grote droom achterna is gegaan: supermarktmanager worden, nét als zijn vader.

En hoewel Van Koningsbrugge in het echte leven een ander pad is ingeslagen, staat die verhaallijn niet heel ver van de werkelijkheid af. Zelf werkte de acteur als puber bij de Albert Heijn in Den Bosch. En de (inmiddels overleden) vader van Van Koningsbrugge was daadwerkelijk jarenlang supermarktmanager bij de Albert Heijn. Kortom, zegt marketingdirecteur Van der Zanden: „De moeder van Jeroen is heel trots.’’

In de nieuwste reclamespot, die vanaf vrijdag op tv te zien is, maakt het publiek dus kennis met Daan. Van Koningsbrugge speelt in het spotje niet alleen zijn eigen vader, maar ook zichzelf als tiener, en is op indrukwekkende wijze ‘jong gemaakt’ met kunstmatige intelligentie. In de video zit een kleine knipoog naar de werkelijkheid. „Jij zou komiek moeten worden’’, zegt een docent tegen de grappenmakende tiener-Daan. „Nee hoor’’, zegt Daan vastberaden. „Supermarktmanager.’’

In tegenstelling tot de in 2019 geïntroduceerde manager Ilse, bij wie de spotjes vaak in het teken stonden van het combineren van carrière en gezin, draaien de filmpjes rondom Daan waarschijnlijk iets minder om zijn privéleven en iets meer om de supermarkt.

De mini’s komen terug
Hoelang Van Koningsbrugge de rol van Daan zal vertolken is niet bekend. ‘Henk’ (Harry Piekema) was tien jaar lang te zien, Ilse zes jaar. Albert Heijn heeft in ieder geval al een aardige rits campagnes met Van Koningsbrugge op de planning staan, waaronder de kerstcommercial. De acteur kwam in beeld via het productiebedrijf waar Albert Heijn mee samenwerkt, en deed een tijd terug auditie voor de rol.

Het is niet de enige onthulling die Albert Heijn deze week doet. In de nieuwe reclamespot wordt ook aangekondigd dat de supermarkt start met de spaaractie Begin je eigen winkeltje en de populaire mini’s weer van stal haalt. Veertig miniatuurproducten - van chocomel tot pindakaas - die kinderen kunnen sparen. Dit keer inclusief een miniwinkeltje en een kleine, bliepende handscanner waar echt mee gescand kan worden.
https://www.ad.nl/show/de(...)-zwaait-af~a15323ca/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218677081
Bleeeegh
pi_218677091
quote:
9s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bleeeegh
#teamvankoningsbrugge of #teamfranklammers?
pi_218677100
Jammer, volgens mij zat dat milfie precies in de doelgroep van Appie.

Mooie stem ook.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218677101
Het zal een goed contract zijn
pi_218677122
Daarmee zwaaien niet alleen manager Ilse, in de spotjes een hardwerkende carrièrevrouw die naast een filiaal ook nog eens een gezin managet, maar ook man Bart, zoon Tommy, dochter Robin en ‘oma’ (actrice Raymonde de Kuyper) af.

Dit zegt me echt niks allemaal
pi_218677136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:47 schreef DrDentz het volgende:
Daarmee zwaaien niet alleen manager Ilse, in de spotjes een hardwerkende carrièrevrouw die naast een filiaal ook nog eens een gezin managet, maar ook man Bart, zoon Tommy, dochter Robin en ‘oma’ (actrice Raymonde de Kuyper) af.

Ik doe ook aan terugkijken. Fuck de reclames.
pi_218677147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Transneger, is dat een blanke die in transitie is om neger te worden? Soort omgekeerde Michael Jackson?
:D

Ik kan me voorstellen dat de werkgever hier voor het pensioen niet op zit te wachten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218677167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:47 schreef DrDentz het volgende:

Bekijk deze YouTube-video
pi_218677170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
:D

Ik kan me voorstellen dat de werkgever hier voor het pensioen niet op zit te wachten.
Halen ze wel makkelijker hun diversiteitsquota.
pi_218677173
quote:
Apart dit heb ik nooit gezien, alleen de spotjes van de Jumbo met Frank Lammers blijven hangen bij mij
pi_218677182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Apart dit heb ik nooit gezien, alleen de spotjes van de Jumbo met Frank Lammers blijven hangen bij mij
Bij mij bleef Harry Piekema nog steeds het beste hangen.
pi_218677189
Nog meer van die jankbal die vooral zichzelf heel grappig vindt op tv.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218677197
Jeroen? Lama...
  Forum Admin donderdag 4 september 2025 @ 15:01:00 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218677221
Knap hoe die man zo lang op de lama beroemdheid heeft kunnen teren want kolere, grappig is hij niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218677225
Ik vond die oma altijd leuk
Alius aliud dicit
pi_218677320
Vind ik niet werken, hij is te bekend van andere dingen. Ik ga nu Jeroen van Koningsbrugge zien die een type speelt.
Nou ja, ik ga het niet zien, want ik kijk geen tv(reclame) meer.
Koel en donker bewaren
pi_218677391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die doet nu treurige reclames bij een telefoonboer
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 september 2025 @ 15:26:27 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218677399
Ilse? Ik wist niet dat er na Henk nog echt een 'gezicht' van AH was :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218677403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hamburgers met korting oh oh oh.
pi_218677407
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die doet nu treurige reclames bij een telefoonboer
Ver afgegleden dus.
pi_218677418
Hou deze troep lekker in SHO.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 september 2025 @ 15:28:59 #23
284411 crew  heywoodu
pi_218677421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Knap hoe die man zo lang op de lama beroemdheid heeft kunnen teren want kolere, grappig is hij niet.
Sowieso apart ook hoe je eigen humor kan veranderen :P

Destijds heb ik bij De Lama's, wat ik als tiener vaak met mijn ouders keek, echt enorm in een deuk gelegen, met enige regelmaat. Als ik er nu naar kijk moet ik vaak moeite doen voor een glimlach :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 4 september 2025 @ 15:34:46 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218677466
Ik ga hier gelukkig helemaal niets van meekrijgen op dit bericht na.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin donderdag 4 september 2025 @ 15:38:35 #25
pi_218677483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Destijds heb ik bij De Lama's, wat ik als tiener vaak met mijn ouders keek, echt enorm in een deuk gelegen, met enige regelmaat. Als ik er nu naar kijk moet ik vaak moeite doen voor een glimlach :P
Smaken veranderen door de jaren heen. Zelfs je voorkeur voor voedsel. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218677487
quote:

[..]

Nouja je ouders hadden blijkbaar ook een compleet gebrek aan humor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218677522
Mensen die lachten om De Lama's zijn niet goed snik.
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 september 2025 @ 15:46:13 #28
284411 crew  heywoodu
pi_218677535
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja je ouders hadden blijkbaar ook een compleet gebrek aan humor.
Nee hoor, dat is ook gewoon veranderd :+
pi_218677606

Ik vind 'm eigenlijk best goed :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218677654
Extreem ongemakkelijk als je met een gezelschap zat die z'n allen moesten lachen om de Lama's. God wat was dat slecht.
pi_218677746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
De lama's waren ook niet grappig.
  Forum Admin donderdag 4 september 2025 @ 16:17:15 #32
pi_218677759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee weet ik, maar dat was nog wel populair.
pi_218677781
quote:

[..]

Geef maar toe, die douche scène met Yolanthe vond je wel geil :T
Zonder wrijving geen glans
pi_218677967
quote:
Destijds heb ik bij De Lama's, wat ik als tiener vaak met mijn ouders keek, echt enorm in een deuk gelegen, met enige regelmaat.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:44 schreef Elan het volgende:
Mensen die lachten om De Lama's zijn niet goed snik.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
:o
pi_218678001
Ik weet heel weinig meer van de Lama's. Alleen Guus Meeuwis en hoe ze Maxima nadeden. Vond het wel sportief van het koningshuis dat ze dat stuk mochten blijven uitzenden.
pi_218678035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
#teamvankoningsbrugge of #teamfranklammers?
Ik wacht op de crossoverreclame
pi_218678055
quote:

[..]

Uiteindelijk worden we allemaal zure oude mannen, nog een paar jaar en je vindt zelfs snelwandelen niet meer leuk.
pi_218678089
‘Henk’ (Harry Piekema) was tien jaar lang te zien, Ilse zes jaar.
Voor mijn gevoel echt een eeuwigheid vs net nieuw. Maar tijd vliegt.

Wel een MILF die Randy
  donderdag 4 september 2025 @ 17:00:19 #39
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218678133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet heel weinig meer van de Lama's. Alleen Guus Meeuwis en hoe ze Maxima nadeden. Vond het wel sportief van het koningshuis dat ze dat stuk mochten blijven uitzenden.
Die hebben daar gelukkig weinig over in te brengen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218678525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:43 schreef Nober het volgende:
Geen trans, neger, of beide. SCHAAM JE KAPOT ADOLF HITLER!!
Ben jij Sven?

twitter
  donderdag 4 september 2025 @ 17:44:15 #41
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218678547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ben jij Sven?

[ x ]
Wat willen die snowflakes nou, krijgen ze een witte cisman op televisie zitten ze nog te janken :')
pi_218678639
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:44 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat willen die snowflakes nou, krijgen ze een witte cisman op televisie zitten ze nog te janken :')
Ik gok zoveel mogelijk woede en ophef creëren. Alleen gaat dat nogal moeilijk als ze hun zin krijgen en het nieuwe gezicht een blanke cis man blijkt te zijn. Dus dan krijg je zulk soort posts.
pi_218678730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Uiteindelijk worden we allemaal zure oude mannen, nog een paar jaar en je vindt zelfs snelwandelen niet meer leuk.
De vitale ouderen zorgden er zelfs voor dat veel minderjarigen lichamelijke gebreken krijgen voordat zij het 100ste levensjaar bereikt hebben.
Daar wordt men wel chagrijnig van, als men weet dat veel vitale ouderen pas sterven, heel wat later dan jij al in je graf ligt te rotten. Toch?
pi_218678774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ben jij Sven?

[ x ]
Nee, ik ben blank.
pi_218678813
Mooie snabbel voor hem.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 4 september 2025 @ 18:28:39 #46
39237 crew  H_T
2733
pi_218678914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:15 schreef Guanabana het volgende:
Vind ik niet werken, hij is te bekend van andere dingen. Ik ga nu Jeroen van Koningsbrugge zien die een type speelt.
Eens :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 4 september 2025 @ 18:38:35 #47
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218679012
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 4 september 2025 @ 18:53:58 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218679140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:28 schreef H_T het volgende:

[..]
Eens :Y
Ik vind het ook niet slim. Hij speelt van alles, nu weer een supermarktmanager. Het is niet geloofwaardig. Gemiste kans.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 4 september 2025 @ 19:42:56 #49
39237 crew  H_T
2733
pi_218679530
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet slim. Hij speelt van alles, nu weer een supermarktmanager. Het is niet geloofwaardig. Gemiste kans.
Overtoom/Manutan vond ik destijds prima, maar die gingen voor een andere insteek. Daarin speelde hij in een filmpje meerdere rollen, en zat dus in een minder normale (al gebeurden er ook vreemde dingen in AH-reclames, zoals bijvoorbeeld het kerstkoortje) situatie dan Albert Heijn de afgelopen jaren heeft gehanteerd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 4 september 2025 @ 19:46:37 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218679578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:42 schreef H_T het volgende:

[..]
Overtoom/Manutan vond ik destijds prima, maar die gingen voor een andere insteek. Daarin speelde hij in een filmpje meerdere rollen, en zat dus in een minder normale (al gebeurden er ook vreemde dingen in AH-reclames, zoals bijvoorbeeld het kerstkoortje) situatie dan Albert Heijn de afgelopen jaren heeft gehanteerd
Oh ik ken dat niet van Overtoom. Nooit gezien.
  donderdag 4 september 2025 @ 19:52:20 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218679650
Als kapitalistische bijna-monopolist net doen of je een menselijke kant hebt. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 4 september 2025 @ 20:00:07 #52
30919 mitt
Michael Corleone
pi_218679758
Hij zal vast een deal hebben gemaakt voor langproducten voor z'n ondergrondse bunker :')
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_218679821
quote:
Onovertroffen in die rol.
pi_218679862
Bedrijven adverteren weer met blanke mannen. De woke cult heeft verloren.
pi_218679987
:')
pi_218682313
quote:
Geldt voor al die kutlama's.
pi_218682409
Heeft ie nog niet genoeg bij elkaar gegraaid, die irritante survivalist wappie.
anonieme razernist
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 4 september 2025 @ 23:57:14 #58
39237 crew  H_T
2733
pi_218682544
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:05 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Geldt voor al die kutlama's.
Van Kristel Zweers en Martijn Oosterhoff of zo hebben we al geruime tijd weinig meer vernomen
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_218682757
Deze had ik niet voorspeld, dan heb ik wie de nieuwe James Bond wordt vast ook niet goed.
-nee-
pi_218682866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:56 schreef Evangelion het volgende:
‘Henk’ (Harry Piekema) was tien jaar lang te zien, Ilse zes jaar.
Voor mijn gevoel echt een eeuwigheid vs net nieuw. Maar tijd vliegt.

Wel een MILF die Randy

#blacked
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  vrijdag 5 september 2025 @ 05:52:25 #61
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218682879
Kots
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 5 september 2025 @ 11:01:15 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_218685128
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Oh ik ken dat niet van Overtoom. Nooit gezien.
Ik ben de kleur MAGENTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')