Je kunt je bericht verwijderen hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit op mezelf te schelden nu. Ik ben zo' stomme, domme zwakkeling! Echt, niet te filmen dit
Schoonzus appt me over het cadeau en ik app terug "graag gedaan en gefeliciteerd"
Wat een randdebiel (naja haal dat rand maar weg) ben ik toch
Leuk die assertieve stoere taal en er volgens niks mee doen.
Stel mezelf teleur
Stel jullie en alle irl mensen om me heen teleur
Stel mijn begeleiding/psych teleur
Echt ik heb er de P in. Wat kan een mens zichzelf haten soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je stelt ons niet teleur![]()
Je kunt op ons oefenen.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:34 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt je bericht verwijderen hoor.Blauwe vinkjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je stelt ons niet teleur![]()
Je kunt op ons oefenen.
Ik moet echt een plan maken, met de psych. Blokkeren durf ik gewoon nietdat is een stap te ver. Laten we beginnen met leren negeren. Alleen ik krijg er echt hartkloppingen van.
En ik kan niet eens uitleggen waar ik bang voor ben![]()
Alleen die angst en paniek is zo groot...
Psychologenvoer iig. Dit lukt me gewoon niet zelf, hoe erg ik er ook van baal...
Stomme ik![]()
Je bent streng voor jezelf. Van mij hoeft dat niet. En je stelt me ook niet teleur.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit op mezelf te schelden nu. Ik ben zo' stomme, domme zwakkeling! Echt, niet te filmen dit
Schoonzus appt me over het cadeau en ik app terug "graag gedaan en gefeliciteerd"
Wat een randdebiel (naja haal dat rand maar weg) ben ik toch
Leuk die assertieve stoere taal en er volgens niks mee doen.
Stel mezelf teleur
Stel jullie en alle irl mensen om me heen teleur
Stel mijn begeleiding/psych teleur
Echt ik heb er de P in. Wat kan een mens zichzelf haten soms
Jawel, dat kun je wel. Heel goed zelfs, is nog maar amper 4 uur geleden:quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik kan niet eens uitleggen waar ik bang voor ben
(je kunt je echter afvragen of je er echt rouwig om moet zijn als je je broer en schoonzus 'kwetst' of wegjaagt door voor jezelf op te komen .... denk het nietquote:Op maandag 6 oktober 2025 12:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
daarnaast ben ik bang mensen te kwetsen of weg te jagen.
Oohooquote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Cotsquote:Op maandag 6 oktober 2025 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Blauwe vinkjes
Ik moet echt een plan maken, met de psych. Blokkeren durf ik gewoon nietdat is een stap te ver. Laten we beginnen met leren negeren. Alleen ik krijg er echt hartkloppingen van.
En ik kan niet eens uitleggen waar ik bang voor ben![]()
Alleen die angst en paniek is zo groot...
Psychologenvoer iig. Dit lukt me gewoon niet zelf, hoe erg ik er ook van baal...
Stomme ik
quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent streng voor jezelf. Van mij hoeft dat niet. En je stelt me ook niet teleur.
Het stomme is dat ik echt mijn best doe, alleen ik heb (nog) geen mentaal actieplan over hoe hiermee om te gaan. Niet doen is te gemakkelijk gedacht, denk ikquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Cots
Begin klein
En waar je niet teveel onrust door hebt
En wees niet zo hard voor jezelf
quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel, dat kun je wel. Heel goed zelfs, is nog maar amper 4 uur geleden:
[..]
(je kunt je echter afvragen of je er echt rouwig om moet zijn als je je broer en schoonzus 'kwetst' of wegjaagt door voor jezelf op te komen .... denk het niet.... laat het nou eens gewoon gebeuren)
Touché, op allesquote:Op maandag 6 oktober 2025 17:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Oohoo.... niet liegen hoor
(en 't mag niet eens de naam 'cadeau' hebben, je broer heeft het je afgetroggeld)
Ja je hebt gelijk...quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Geef jezelf tijd om uit te vogelen hoe jij om wilt gaan met zaken en gevoelens die je broer betreffen. Ik denk dat daar wat stappen in zitten. Overdenk die rustig en bespreek ze.
Ik vind het belangrijk dat jij uiteindelijk doet waar jij je het beste bij voelt.
Misschien kom je er wel op uit dat je vooral je verwachtingen loslaat. En in de praktijk het contact tot een minimum beperkt en dat je confrontatie zoveel mogelijk wilt vermijden. Dan zou je dus alsnog best mee kunnen betalen aan een cadeautje en een simpel ‘gefeliciteerd’ appen als je daarvoor een bedankje krijgt.
Ja het maakt me dat ik me eenzaam voel in de hele situatie...quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:43 schreef Lienekien het volgende:
De situatie met je moeder drukt je nu wat dat betreft weer flink met de neus op de feiten.
Je hoeft niet de sterkste te zijn. En janken is prima. Dat heb ik ook gedaan toen een familielid overleed begin dit jaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoofd zit de laatste dagen vol met die overleden vriendin...
En nu in een serie een begrafenisliedje ineens en ik zit te janken...
"dan maar niet de sterkste"
(wordt veel gezongen in het liedje en zo voel ik me ook)
Gelukkig morgen de psych, haar heb ik nu wel nodig
Huilen is een belangrijk iets.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoofd zit de laatste dagen vol met die overleden vriendin...
En nu in een serie een begrafenisliedje ineens en ik zit te janken...
"dan maar niet de sterkste"
(wordt veel gezongen in het liedje en zo voel ik me ook)
Gelukkig morgen de psych, haar heb ik nu wel nodig
Alweer stappen gezet!!!quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een heel goed gesprek gehad met de psych
Ze was erg content met stappen die ik gezet heb en aan het zetten ben. Was intensief
Ben wel moe nu
We hebben het over mijn broer gehad. Ze vindt het helemaal niet erg dat ik gefaald heb. Het feit dat ik er tegenwoordig over twijfel en erover nadenk vindt ze al een enorme stap.
We hebben een lijst met voor- en nadelen gemaakt en gewoon besproken. Sowieso komt er nog een lading EMDR eraan tzt
En we hebben het gehad over de diepgewortelde angst om "weggedaan te worden". Dit is dieper en heftiger dan verlatingsangst. Ik wil niet lastig zijn, of onaardig, of intolerant, of wat dan ook. En momenteel ben ik zoveel boos en verdrietig. Als ik met mijn hobby's bezig ben of met vrienden ben ik heus echt wel gelukkig hoor, maar eigenlijk voel ik me vaak erg ongelukkig. Ik weet niet of ik alles wel aankan. Mijn staat van nul emoties met zo nu en dan een uitbarsting was in deze situatie beter geweest
Handiger. Niet beter. Integendeel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn staat van nul emoties met zo nu en dan een uitbarsting was in deze situatie beter geweest
Wandelenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:00 schreef maily het volgende:
[..]
Alweer stappen gezet!!!
En je wandelt nog steeds!![]()
![]()
Zegt zij ook jaquote:
Dan moet EMDR je toch ook enorm zwaar vallen, of niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zegt zij ook ja
Het hele probleem is dat het allemaal zo heftig gaat in mijn hoofd. Het enige dat ik wil is mezelf pijn doen. Dan voel ik niet, denk ik niet, leef ik niet.
Edit: als het uit de controle schiet bel ik hoor![]()
Ja, daarom wachten we ermee...quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan moet EMDR je toch ook enorm zwaar vallen, of niet?
Daar gaan wij wel vanuit!quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zegt zij ook ja
Het hele probleem is dat het allemaal zo heftig gaat in mijn hoofd. Het enige dat ik wil is mezelf pijn doen. Dan voel ik niet, denk ik niet, leef ik niet.
Edit: als het uit de controle schiet bel ik hoor![]()
Dank jequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:17 schreef Blues het volgende:
C![]()
Je had het over gelezen berichten (blauwe vinkjes) het geeft vaak rust en (veel!) minder druk als je alles uitzet van whatsapp.
Gelezen berichten (groene vinkjes), Online status en geluiden uitzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |