quote:Op donderdag 4 september 2025 21:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Impey!
De broer van Jorgenson is altijd wel vrij uitgesproken op de socials, blijkbaar zit Matteo ongeveer hetzelfde in de wedstrijd. Een Amerikaanse familie met gezond verstand.
https://bsky.app/profile/kris.to/post/3lxx45al5kk24
Een werkelijk mokerdomme poging tot analogie - zoals iedereen die het opneemt voor GenocidaEl telkens mokerdom blijkt te zijn - want het gaat niet om Isralirs die niet mee mogen doen, maar een ploeg verbonden met Isral die zou worden uitgesloten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ x ]
Deze kwam ik ook nog tegen. Willem Jacobus Smit heeft zo mogelijk een nog slechtere take dan Impey.
Ik kan het iedereen van harte aanraden om alle tweets van Willem Jakobus Smit van de afgelopen dagen te lezen, je ziet iemand tweet voor tweet volledig radicaliseren.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ x ]
Deze kwam ik ook nog tegen. Willem Jacobus Smit heeft zo mogelijk een nog slechtere take dan Impey.
Als je protesteert tegen genocide ben je een terrorist en een naysayer.quote:Israel Premier Tech is going through difficult times following the unprecedented protest by pro-Palestinian organizations at the Vuelta a Espaa. The one who voices his firm position on the issue is owner Sylvain Adams . Against the backdrop of attempts to get the team to withdraw from the race and even reports that the team will remove the word "Israel" from the team name, the owner clarifies: "Fake news. We will never ride without the name Israel."
This is an important message from the Israeli-Canadian owner. The reports in the foreign media emerged in light of pressure being directed at the team, even from people in the International Cycling Union and race organizers, to change the name of the Israeli team in the wake of the growing protests. From the perspective of those organizations, and even from the perspective of the riders in the peloton, dropping the name could have reduced the threats and the height of the flames, but in Israel Premier Tech is not willing to give in to that pressure.
In an interview with the Sports Channel, he described the situation during the chaos of stage 11 in Valletta: "We had two extremely difficult days in the Basque Country. The region is known as a stronghold of far-left activists and separatists who like to protest. They are not our friends, that's for sure. I remind you that in the 1960s and 1970s, the Basque underground ETA operated and formed an alliance with the PLO. We were not surprised by this unfriendly welcome, and yet I have never seen anything like this in a cycling race. A huge and disproportionate number of flags and signs for Palestine and against the State of Israel and enormous amounts of hatred."
"In an unusual move, I decided to sit in the team car for the first time to monitor what was happening and make a decision in an extreme case. It was important to me to be there for the riders, some of whom feel threatened. They poured paint on our car, and at the end of the stage you all saw the rioters pushing the barriers and trying to break into the track. The decision not to compete in the last 3 km was the right one. It was not safe for the riders. The police tried to do their best in my opinion. I call this violent group terrorists because they are violent people. In the end, they destroyed all the fans' bikes. The Basques have the best fans in the world and it's a shame it ended like this."
Adams referred to the harsh statement by the technical director of the Valletta, Kiko Garcia, who actually called on the team to withdraw from the race due to the situation. "The CEO of ASO, Jan Le Monner (the company that organizes the Vuelta), also asked to remove the team from the race, but I told them that I was not going to do that. If we give up, it's not just the end of our team, but of all the other teams. Tomorrow they will demonstrate against the teams from Bahrain, the UAE and Astana. There is no end to the boycotts. I told them that they were wrong and that we had the right to stay. I also received overwhelming support from the president of the International Cycling Union, David Lappartient.
The next day, when the riders left Bilbao and made their way west, the situation calmed down. "There were people in Spain who were disgusted by the whole thing and we really got support on the road," Adams said. "There were a lot of people who encouraged us. Ultimately, we are a sports team and we want to compete and win. We want to continue to build the young riders that we develop in Israel Cycling Academy and that's what we will continue to do. I always say that the best thing you can do is win and silence the naysayers, and I believe we can do that in the final stage in Madrid with Ethan Vernon, our sprinter."
Allejezus, je hebt niet gelogen. Het eerste wat ik zie is deze totale woordenkots.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan het iedereen van harte aanraden om alle tweets van Willem Jakobus Smit van de afgelopen dagen te lezen, je ziet iemand tweet voor tweet volledig radicaliseren.
Israel's cycling team met een paar Isreali die net goed genoeg zijn om bidonnen te halen voor de rest. Pure cyclismo natuurlijk helemaal niet politiek.quote:
Willie Jakobus Smit vindt het einde van Apartheid een fout want er zijn moorden in Zuid-Afrika.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Allejezus, je hebt niet gelogen. Het eerste wat ik zie is deze totale woordenkots.
[ x ]
Onze Willem verlangt ook terug naar de goede oude tijd in Zuid-Afrika.
[ x ]
Hopelijk blokkeren ze ook een keer de teambus of alle toegangswegen rond het hotel van dat aan het genocidale Isral gelinkte team.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:25 schreef VoMy het volgende:
Het lijkt me hoog tijd voor de protestanten om morgen de weg weer eens goed af te zetten. Hoe vaker ze het doen, hoe meer het genocidale uitschot kleur gaat bekennen en hoe beter uitgezocht kan worden wie je allemaal voorgoed uit de sport moet weren.
De beste en meest effectieve dag voor op het team gerichte verstoringen is denk ik de tijdrit. Veel losse (auto)bewegingen. Hebben de andere ploegen er ook geen last van. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Hopelijk blokkeren ze ook een keer de teambus of alle toegangswegen rond het hotel van dat genocidale team
Dit kan nietquote:Op vrijdag 5 september 2025 21:25 schreef VoMy het volgende:
Het lijkt me hoog tijd voor de protestanten om morgen de weg weer eens goed af te zetten. Hoe vaker ze het doen, hoe meer het genocidale uitschot kleur gaat bekennen en hoe beter uitgezocht kan worden wie je allemaal voorgoed uit de sport moet weren.
Dus mag er een stok tussen de spaken?quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar verder is sport geen politiek. Ook geen link tussen Isral en de ploeg, maar de premier van het land spreekt de eigenaar van de ploeg wel gezellig aan met zijn voornaam.
quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus mag er een stok tussen de spaken?
Ga ook maar snel weer weg dan, maar als een ploeg deelneemt onder welke naam dan ook dan moeten ze volledig beschermd worden, als je voor demonstranten zwicht is het einde zoek.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]![]()
Maar leuk dat je WLR gevonden hebt!
Het verhaal van de ploeg is dat ze hier alleen maar zijn om te fietsen en dat ze niets met politiek te maken hebben, een aantoonbare leugen die door zo'n tweet van Netanyahu maar weer bewezen wordt.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus mag er een stok tussen de spaken?
Maar wat doet dat ertoe? Dus moeten ze gewoon maar weg.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het verhaal van de ploeg is dat ze hier alleen maar zijn om te fietsen en dat ze niets met politiek te maken hebben, een aantoonbare leugen die door zo'n tweet van Netanyahu maar weer bewezen wordt.
Waarom je over een stok tussen de spaken begint is me een raadsel.
Correct.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wat doet dat ertoe? Dus moeten ze gewoon maar weg.
De weg van de minste weerstand, geen verrassing.quote:
Ze hadden natuurlijk niet toegelaten worden.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand, geen verrassing.
Het is vrij simpel, als je een ploeg toelaat moet je die beschermen.
Dat ben ik dus niet met je eens, dat eerste had gekund, maar als je een team toelaat, dan kan je ze er niet uitgooien omdat er een debiele menigte is die dat vervelend vindt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk niet toegelaten worden.
Nooit te laat om die fout te herstellen.
quote:Het is tot nu toe nog rustig als het gaat om pro-Palestina-protesten in de vijftiende etappe van deze Vuelta. Maar eerder deze week werden de renners meerdere keren gehinderd door demonstranten.
Sylvan Adams, eigenaar van Israel-Premier Tech, heeft zich bij het Spaanse Sports 5 uitgesproken. "We kennen de geschiedenis van Baskenland en zijn traditie van extreemlinkse en onafhankelijkheidsbewegingen, maar ik heb nog nooit zo'n vijandige houding meegemaakt."
"Een onvriendelijke ontvangst was te verwachten", aldus Adams. "Maar zoiets heb ik nog nooit bij een race gezien. Ik noem ze terroristen omdat ze gewelddadig handelen", aldus Adams, die de Baskische fans ook "een van de beste ter wereld" noemde.
Zolang je maar geen staatsfinanciering krijgt mag je wel juichen voor genocidale streken van Israhel.quote:De 35-jarige Van Asbroeck maakt geen deel uit van het Vuelta-peloton, maar krijgt alles wel mee en is ook niet bang om zich uit te spreken. “Sommige renners zijn gevoeliger voor de protesten dan anderen die meer relativeren, maar ik snap de onrust”, stelt hij in gesprek met Het Nieuwsblad. “Ik kan de protesten zeer goed begrijpen als je ziet wat gaande is in Gaza. Ik respecteer de vrije meningsuiting en de protesten, maar doe het dan vreedzaam.”
“In de Vuelta zie je agressie en intimidatie tegenover onze ploeg, wat toch niet strookt met het streven naar vrede. Het verstoren van de openbare orde staat blijkbaar centraal. Er heerst duidelijk een misvatting over onze ploeg die priv gesponsord wordt en niet door de staat Isral. De ordeverstoorders in de Vuelta zijn geen koersliefhebbers. Ik ben een renner die betaald wordt om te koersen en heb niets te maken met de gevechten in Gaza.”
“Renners boycotten is hypocriet. De organisator van de Vuelta verdient een gele kaart door te opperen dat onze ploeg zijn koers beter zou verlaten”, is hij scherp. “Dan is het hek helemaal van de dam. Wat doe je dan met UAE en Bahrain, waar de mensenrechten een twistpunt vormen? Laat renners toch gewoon koersen”, besluit de Belg.
Weet je wat ook niet strookt met vrede?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zolang je maar geen staatsfinanciering krijgt mag je wel juichen voor genocidale streken van Israhel.
Snap eigenlijk ook niet dat de Spaanse politie er weinig tegen doet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:10 schreef superniger het volgende:
En de Hamas boys hebben weer een etappe gekaapt.
En wat betreft deze passage:quote:The Union Cycliste Internationale (UCI) expresses its total disapproval of and deep concern about the events that marked the 2025 edition of La Vuelta Ciclista a Espaa, notably the abrupt halt to yesterday's final stage in Madrid, a direct consequence of a series of incidents linked to pro-Palestinian demonstrations.
Since the race arrived on Spanish soil, the Vuelta was disrupted almost daily by militant actions: individuals intruding into the peloton, throwing urine, endangering riders, and causing physical harm, with some of them crashing, suffering injuries, and being forced to abandon the race. Faced with these incidents, the race organisers reacted quickly and calmly, putting emergency measures in place to ensure the continuity of the event. They acted with exemplary professionalism, respecting the autonomy and independence of sport.
The repeated acts that affected a significant number of stages constitute a serious violation of the Olympic Charter and the fundamental principles of sport.
We also regret the fact that the Spanish Prime Minister and his government have supported actions that could hinder the smooth running of a sporting competition and, in some cases, expressed their admiration for the demonstrators. This position is contradictory to the Olympic values of unity, mutual respect, and peace. It also calls into question Spain's ability to host major international sporting events, ensuring that they take place in safe conditions and in accordance with the principles of the Olympic Charter.
The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
As we approach our annual Congress next week, which will be attended by representatives of the Palestinian, Israeli, Russian, and Ukrainian National Federations, we reaffirm our constant call for dialogue and peace. Sport must unite, never divide.
Finally, we commend the exemplary work of the Spanish law enforcement agencies at the Vuelta, who acted with professionalism in extremely tense conditions.
We also thank the organisers of the Vuelta for their commitment and resilience in the face of an unprecedented situation.
We congratulate Jonas Vingegaard, winner of the general classification of La Vuelta Ciclista a Espaa 2025. Despite the circumstances, he demonstrated remarkable strength and consistency throughout this event.
Loterijen zijn ook kut.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pis in je gezicht gegooid krijgen terwijl je een Deense renner van Lotto bent![]()
[ x ]
BaskenlandGoden. @Rellende_Rotscholierquote:All seven Israeli players scheduled to play in this week’s Basque Country chess championship have withdrawn from the tournament after organisers attempted to remove the nation’s flag.
The 40th Basque Country Open, held in the town of Sestao, is a 235-player tournament drawn from 33 countries and four continents.
Altijd aan de goede kant van de geschiedenis maat.quote:Op maandag 15 september 2025 22:26 schreef VoMy het volgende:
https://www.nytimes.com/a(...)ment-basque-country/
[..]
BaskenlandGoden. @:Rellende_Rotscholier
quote:VN-commissie spreekt nu van genocide in Gaza: 'Niet ingrijpen maakt medeplichtig'
https://nos.nl/artikel/25(...)n-maakt-medeplichtigquote:Een VN-commissie die geweld onderzoekt in Isral en de bezette Palestijnse gebieden zegt dat Isral zich in de Gazastrook schuldig maakt aan genocide. Volgens de onderzoekers tonen de uitlatingen en daden van Isralische leiders aan dat er sprake is van de moedwillige vernietiging van het Palestijnse volk.
De mokerdomme UCI maakt de hele sport straks kapot door stug vast te houden aan deelname van GenocidaEl.quote:Canarische Eilanden willen geen Vuelta 2026-organisatie bij Israel-Premier Tech
Het leek erop dat de Vuelta a Espaa van 2026 niet in Madrid, maar op de Canarische Eilanden zou eindigen. Vanwege de massale protestacties in de recente editie, is het de vraag of die plannen doorgaan. Antonio Morales, voorzitter van de lokale raad van Gran Canaria, heeft namelijk aangegeven geen finishweekend te willen organiseren als Israel-Premier Tech op de deelnemerslijst zal verschijnen.
Een vierdaags slot op de Canarische eilanden, met finish op de Teide. Het leek een kwestie van tijd totdat deze parcoursplannen van de Vuelta voor 2026 officieel gepresenteerd zouden worden, maar daar lijkt nu verandering in te komen. “Ik moet met absolute overtuiging zeggen dat als Isral deelneemt, het antwoord nee is. Gran Canaria is niet bereid genocide en Israls daden wit te wassen via sport of op welke andere manier dan ook”, laat Morales weten aan het Spaanse AS.
Mwah, de kans dat een ploeg met Isral in de naam volgend jaar nog start is (gelukkig) natuurlijk nihilquote:Op dinsdag 16 september 2025 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Baskenland, Catalonie en Asturie zelfde zeggen komen we nog ergens.
Mag je lekker drie weken door Extremadura heen fietsen.
Als dit indirect het einde tijdperk Lappatient gaat inluiden gaan we massaal JUICHEN.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
De mokerdomme UCI maakt de hele sport straks kapot door stug vast te houden aan deelname van GenocidaEl.
Organisatoren en lokale bestuurders hebben echt geen enkele zin om alle klappen op te vangen van de wens van Lappartient om massamoord a-politiek te maken.
Dat weet ik niet. In principe hebben ze weer startrecht vanwege hun positie in ranking lijkt me. Tot nu toe heeft Sylvan Adams niet echt blijk van laten geven dat hij bereid is om een stap terug te nemen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, de kans dat een ploeg met Isral in de naam volgend jaar nog start is (gelukkig) natuurlijk nihil
Maar het lijkt me sterk dat dit houdbaar is, zelfs voor de UCI. Sowieso nagenoeg elke koers in Spanje gaat een daadwerkelijk gevaar voor alle renners worden (want veel demonstranten hebben duidelijk geen idee welke ploeg ze precies haten, behalve de naam), dat gaat vrij rap klaar zijn dus.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. In principe hebben ze weer startrecht vanwege hun positie in ranking lijkt me. Tot nu toe heeft Sylvan Adams niet echt blijk van laten geven dat hij bereid is om een stap terug te nemen.
Ik weet niet of het nou gaat helpen om alleen Israel uit naam te halen. Het blijft gewoon een Israelische ploeg met de baas die genocide blijft toejuichen. Dat verandert niet omdat het straks Premier Tech heet of zo.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat dit houdbaar is, zelfs voor de UCI. Sowieso nagenoeg elke koers in Spanje gaat een daadwerkelijk gevaar voor alle renners worden (want veel demonstranten hebben duidelijk geen idee welke ploeg ze precies haten, behalve de naam), dat gaat vrij rap klaar zijn dus.
Het zou me verbazen als straks in het voorjaar Isral nog in de naam zit als men richting de klassiekers gaat. Dat Adams vertrekt valt te hopen, natuurlijk, die kans is helaas wellicht wat kleiner.
De naam eruit en Adams eruit en je hebt toch vooral een ploeg met een Canadees bedrijf als hoofdsponsor?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nou gaat helpen om alleen Israel uit naam te halen. Het blijft gewoon een Israelische ploeg met de baas die genocide blijft toejuichen. Dat verandert niet omdat het straks Premier Tech heet of zo.
Het is vooraf altijd lastig inschatten, maar ik denk ook dat je met dergelijke aanpassingen best wat demonstraties in de kiem smoort.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De naam eruit en Adams eruit en je hebt toch vooral een ploeg met een Canadees bedrijf als hoofdsponsor?
Dit probeerde Gazprom destijds ook, maar toen was de UCI onverbiddelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De naam eruit en Adams eruit en je hebt toch vooral een ploeg met een Canadees bedrijf als hoofdsponsor?
Lijkt me alvast beter dan niks.
Ik blijf ook gewoon hardop lachen om deze passage.quote:The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
Lmfao.quote:You also own Israel’s cycling team. How does this team fit into your vision?
Cycling is one of the world’s most popular sports: the Tour de France has a worldwide audience of over two billion television views. My Israel-Premiertech cycling team proudly carries the name ‘Israel’. This, despite not receiving a single shekel of support from our government.
I do this, because as Israel’s “self-appointed ambassador at large”, I feel it is important to show that my country, Israel, is a force for good on this planet, with contributions in fields such as agriculture, technology, climate change, water management, desert science, culture, and yes, even sport, making contributions that are vastly disproportionate to our tiny size. I emigrated from Canada. I wouldn’t have moved to a country less open, tolerant, pluralistic, and democratic, than my native Canada.
When my Israel cycling team is performing well in a big race, the television announcers might mention the word ‘Israel’ 150 times, always in a positive light. This is the way we can bring our good name to the majority of people-I call them the silent majority-who are sympathetic to Israel, despite the hostile media coverage, and the abominable activities of the anti-Israel, antisemitic haters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |