abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218706288
Wat er in Spanje gebeurde, vind ik niet echt demonstreren meer. Dan is op het voetbalveld springen en gaan lopen ook demonstreren, maar dan krijg je gewoon een boete en stadionverbod.

Als ploegen gesponsord door regimes niet meer mee mogen doen, dan vallen er nog wel meer ploegen af. Landen als Noorwegen en Luxemburg sponsoren natuurlijk nooit direct een ploeg. Landen als Kazachstan, Bahrein en UAE wel.

Maar, waar trek je dan de grens? Bij een bedrijf dat in handen is van een staat? Of enorm veel subsidie krijgt van een staat? En wat doen die bedrijven zelf?

Ik denk dat mensen prima zelf in staat zijn om te bepalen wat ze moeten met dit soort sponsoruitingen. Of er op de trui nu Israel, Unibet, McDonald's of een of ander tankstation staat.
pi_218723728
En de Hamas boys hebben weer een etappe gekaapt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 9 september 2025 @ 19:47:35 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218725131
Opnieuw actueel.
Antifa
pi_218729019
quote:
De 35-jarige Van Asbroeck maakt geen deel uit van het Vuelta-peloton, maar krijgt alles wel mee en is ook niet bang om zich uit te spreken. “Sommige renners zijn gevoeliger voor de protesten dan anderen die meer relativeren, maar ik snap de onrust”, stelt hij in gesprek met Het Nieuwsblad. “Ik kan de protesten zeer goed begrijpen als je ziet wat gaande is in Gaza. Ik respecteer de vrije meningsuiting en de protesten, maar doe het dan vreedzaam.”

“In de Vuelta zie je agressie en intimidatie tegenover onze ploeg, wat toch niet strookt met het streven naar vrede. Het verstoren van de openbare orde staat blijkbaar centraal. Er heerst duidelijk een misvatting over onze ploeg die privé gesponsord wordt en niet door de staat Israël. De ordeverstoorders in de Vuelta zijn geen koersliefhebbers. Ik ben een renner die betaald wordt om te koersen en heb niets te maken met de gevechten in Gaza.”

“Renners boycotten is hypocriet. De organisator van de Vuelta verdient een gele kaart door te opperen dat onze ploeg zijn koers beter zou verlaten”, is hij scherp. “Dan is het hek helemaal van de dam. Wat doe je dan met UAE en Bahrain, waar de mensenrechten een twistpunt vormen? Laat renners toch gewoon koersen”, besluit de Belg.
Zolang je maar geen staatsfinanciering krijgt mag je wel juichen voor genocidale streken van Israhel.
pi_218729102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 10:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zolang je maar geen staatsfinanciering krijgt mag je wel juichen voor genocidale streken van Israhel.
Weet je wat ook niet strookt met vrede?
pi_218731024
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:10 schreef superniger het volgende:
En de Hamas boys hebben weer een etappe gekaapt.
Snap eigenlijk ook niet dat de Spaanse politie er weinig tegen doet.

Je hoort in Nederland weleens uitspraken als "dat hoef je in Spanje niet te flikken, want daar klapt de politie er wel op", maar dat blijkt dus ook tegen te vallen.
pi_218731399
Pis in je gezicht gegooid krijgen terwijl je een Deense renner van Lotto bent :r

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 15 september 2025 @ 20:23:37 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218782057
Een sportbond die aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat, je verwacht het precies!

quote:
The Union Cycliste Internationale (UCI) expresses its total disapproval of and deep concern about the events that marked the 2025 edition of La Vuelta Ciclista a España, notably the abrupt halt to yesterday's final stage in Madrid, a direct consequence of a series of incidents linked to pro-Palestinian demonstrations.

Since the race arrived on Spanish soil, the Vuelta was disrupted almost daily by militant actions: individuals intruding into the peloton, throwing urine, endangering riders, and causing physical harm, with some of them crashing, suffering injuries, and being forced to abandon the race. Faced with these incidents, the race organisers reacted quickly and calmly, putting emergency measures in place to ensure the continuity of the event. They acted with exemplary professionalism, respecting the autonomy and independence of sport.

The repeated acts that affected a significant number of stages constitute a serious violation of the Olympic Charter and the fundamental principles of sport.

We also regret the fact that the Spanish Prime Minister and his government have supported actions that could hinder the smooth running of a sporting competition and, in some cases, expressed their admiration for the demonstrators. This position is contradictory to the Olympic values of unity, mutual respect, and peace. It also calls into question Spain's ability to host major international sporting events, ensuring that they take place in safe conditions and in accordance with the principles of the Olympic Charter.

The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
As we approach our annual Congress next week, which will be attended by representatives of the Palestinian, Israeli, Russian, and Ukrainian National Federations, we reaffirm our constant call for dialogue and peace. Sport must unite, never divide.

Finally, we commend the exemplary work of the Spanish law enforcement agencies at the Vuelta, who acted with professionalism in extremely tense conditions.

We also thank the organisers of the Vuelta for their commitment and resilience in the face of an unprecedented situation.

We congratulate Jonas Vingegaard, winner of the general classification of La Vuelta Ciclista a España 2025. Despite the circumstances, he demonstrated remarkable strength and consistency throughout this event.
En wat betreft deze passage:
The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace.

De ironie zien ze niet he, door de genocidale plaat voor hun kop
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 15 september 2025 @ 20:25:58 #84
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218782072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pis in je gezicht gegooid krijgen terwijl je een Deense renner van Lotto bent :r

[ x ]
Loterijen zijn ook kut.
  maandag 15 september 2025 @ 22:26:59 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218782999
https://www.nytimes.com/a(...)ment-basque-country/

quote:
All seven Israeli players scheduled to play in this week’s Basque Country chess championship have withdrawn from the tournament after organisers attempted to remove the nation’s flag.

The 40th Basque Country Open, held in the town of Sestao, is a 235-player tournament drawn from 33 countries and four continents.

BaskenlandGoden. @Rellende_Rotscholier
Antifa
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 22:38:35 #86
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218783063
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 22:26 schreef VoMy het volgende:
https://www.nytimes.com/a(...)ment-basque-country/
[..]
BaskenlandGoden. @:Rellende_Rotscholier
Altijd aan de goede kant van de geschiedenis maat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_218784867
twitter

Er zijn dus opties om Israël de licentie af te nemen.
pi_218784983
quote:
VN-commissie spreekt nu van genocide in Gaza: 'Niet ingrijpen maakt medeplichtig'
quote:
Een VN-commissie die geweld onderzoekt in Israël en de bezette Palestijnse gebieden zegt dat Israël zich in de Gazastrook schuldig maakt aan genocide. Volgens de onderzoekers tonen de uitlatingen en daden van Israëlische leiders aan dat er sprake is van de moedwillige vernietiging van het Palestijnse volk.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-maakt-medeplichtig

Hier lijkt mij geen woord Spaans bij. Dat de UCI dan nog temperende woorden spreekt en de Spaanse premier een veeg uit de pan geeft is wel echt lachwekkend en triest.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:10:58 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218785543
quote:
Canarische Eilanden willen geen Vuelta 2026-organisatie bij Israel-Premier Tech

Het leek erop dat de Vuelta a España van 2026 niet in Madrid, maar op de Canarische Eilanden zou eindigen. Vanwege de massale protestacties in de recente editie, is het de vraag of die plannen doorgaan. Antonio Morales, voorzitter van de lokale raad van Gran Canaria, heeft namelijk aangegeven geen finishweekend te willen organiseren als Israel-Premier Tech op de deelnemerslijst zal verschijnen.

Een vierdaags slot op de Canarische eilanden, met finish op de Teide. Het leek een kwestie van tijd totdat deze parcoursplannen van de Vuelta voor 2026 officieel gepresenteerd zouden worden, maar daar lijkt nu verandering in te komen. “Ik moet met absolute overtuiging zeggen dat als Israël deelneemt, het antwoord nee is. Gran Canaria is niet bereid genocide en Israëls daden wit te wassen via sport of op welke andere manier dan ook”, laat Morales weten aan het Spaanse AS.
De mokerdomme UCI maakt de hele sport straks kapot door stug vast te houden aan deelname van GenocidaEl.

Organisatoren en lokale bestuurders hebben echt geen enkele zin om alle klappen op te vangen van de wens van Lappartient om massamoord a-politiek te maken.
Antifa
pi_218785566
Als Baskenland, Catalonie en Asturie zelfde zeggen komen we nog ergens.

Mag je lekker drie weken door Extremadura heen fietsen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 september 2025 @ 12:19:23 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218785610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Baskenland, Catalonie en Asturie zelfde zeggen komen we nog ergens.

Mag je lekker drie weken door Extremadura heen fietsen.
Mwah, de kans dat een ploeg met Israël in de naam volgend jaar nog start is (gelukkig) natuurlijk nihil :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218785622
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
De mokerdomme UCI maakt de hele sport straks kapot door stug vast te houden aan deelname van GenocidaEl.

Organisatoren en lokale bestuurders hebben echt geen enkele zin om alle klappen op te vangen van de wens van Lappartient om massamoord a-politiek te maken.
Als dit indirect het einde tijdperk Lappatient gaat inluiden gaan we massaal JUICHEN.

Maar goed, dat zal wel niet.
pi_218785629
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, de kans dat een ploeg met Israël in de naam volgend jaar nog start is (gelukkig) natuurlijk nihil :+
Dat weet ik niet. In principe hebben ze weer startrecht vanwege hun positie in ranking lijkt me. Tot nu toe heeft Sylvan Adams niet echt blijk van laten geven dat hij bereid is om een stap terug te nemen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 september 2025 @ 12:24:52 #94
284411 crew  heywoodu
pi_218785637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. In principe hebben ze weer startrecht vanwege hun positie in ranking lijkt me. Tot nu toe heeft Sylvan Adams niet echt blijk van laten geven dat hij bereid is om een stap terug te nemen.
Maar het lijkt me sterk dat dit houdbaar is, zelfs voor de UCI. Sowieso nagenoeg elke koers in Spanje gaat een daadwerkelijk gevaar voor alle renners worden (want veel demonstranten hebben duidelijk geen idee welke ploeg ze precies haten, behalve de naam), dat gaat vrij rap klaar zijn dus.

Het zou me verbazen als straks in het voorjaar Israël nog in de naam zit als men richting de klassiekers gaat. Dat Adams vertrekt valt te hopen, natuurlijk, die kans is helaas wellicht wat kleiner.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218785651
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar het lijkt me sterk dat dit houdbaar is, zelfs voor de UCI. Sowieso nagenoeg elke koers in Spanje gaat een daadwerkelijk gevaar voor alle renners worden (want veel demonstranten hebben duidelijk geen idee welke ploeg ze precies haten, behalve de naam), dat gaat vrij rap klaar zijn dus.

Het zou me verbazen als straks in het voorjaar Israël nog in de naam zit als men richting de klassiekers gaat. Dat Adams vertrekt valt te hopen, natuurlijk, die kans is helaas wellicht wat kleiner.
Ik weet niet of het nou gaat helpen om alleen Israel uit naam te halen. Het blijft gewoon een Israelische ploeg met de baas die genocide blijft toejuichen. Dat verandert niet omdat het straks Premier Tech heet of zo.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 september 2025 @ 12:37:45 #96
284411 crew  heywoodu
pi_218785702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik weet niet of het nou gaat helpen om alleen Israel uit naam te halen. Het blijft gewoon een Israelische ploeg met de baas die genocide blijft toejuichen. Dat verandert niet omdat het straks Premier Tech heet of zo.
De naam eruit en Adams eruit en je hebt toch vooral een ploeg met een Canadees bedrijf als hoofdsponsor?

Lijkt me alvast beter dan niks.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:41:12 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218785720
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De naam eruit en Adams eruit en je hebt toch vooral een ploeg met een Canadees bedrijf als hoofdsponsor?
Het is vooraf altijd lastig inschatten, maar ik denk ook dat je met dergelijke aanpassingen best wat demonstraties in de kiem smoort.
Antifa
pi_218785737
Ik verwacht dat de ploeg grote problemen krijgt om fatsoenlijke renners te contracteren. Dat gaat uiteindelijk het probleem ook oplossen.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 12:52:49 #99
pi_218785779
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lijkt me alvast beter dan niks.
Dit probeerde Gazprom destijds ook, maar toen was de UCI onverbiddelijk.

Ik stel voor dat ze nu even streng zijn.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 13:00:43 #100
pi_218785830
quote:
The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
Ik blijf ook gewoon hardop lachen om deze passage.

quote:
You also own Israel’s cycling team. How does this team fit into your vision?

Cycling is one of the world’s most popular sports: the Tour de France has a worldwide audience of over two billion television views. My Israel-Premiertech cycling team proudly carries the name ‘Israel’. This, despite not receiving a single shekel of support from our government.

I do this, because as Israel’s “self-appointed ambassador at large”, I feel it is important to show that my country, Israel, is a force for good on this planet, with contributions in fields such as agriculture, technology, climate change, water management, desert science, culture, and yes, even sport, making contributions that are vastly disproportionate to our tiny size. I emigrated from Canada. I wouldn’t have moved to a country less open, tolerant, pluralistic, and democratic, than my native Canada.

When my Israel cycling team is performing well in a big race, the television announcers might mention the word ‘Israel’ 150 times, always in a positive light. This is the way we can bring our good name to the majority of people-I call them the silent majority-who are sympathetic to Israel, despite the hostile media coverage, and the abominable activities of the anti-Israel, antisemitic haters.
Lmfao.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')