------------------------------quote:Nieuwe BBB-minister vergelijkt regenboog met hakenkruis
BBB draagt Gouke Moes voor als nieuwe minister van Onderwijs. Moes komt van de Provinciale Staten in Groningen. De ex-machinebankwerker, die later docent werd in het praktijkonderwijs, baarde precies een jaar geleden opzien door de strijd voor de gelijke rechten van homo's te vergelijken met nazipraktijken. Dat deed hij toen in Appingedam een regenboogzebrapad door een homohater was beklad met hakenkruizen en hatelijke teksten. Moes zei daarover op het fascistisch platform X:
"Zo werkt polarisatie. Jammer, van beide kanten jammer. De kant die bedacht heeft dat daar zo'n regenboogpad moet komen en daarmee volledig de belevingswereld van veel jongeren daar negeert (misschien zelfs provoceert) en de kant die daar dan met hakenkruizen tegenin gaat."
De partijen in de Provinciale Staten distantieerden zich van de schokkende uitlatingen. Moes beweerde dat hij met zijn haatdragende boodschap wilde "waarschuwen tegen polarisatie". In een toelichting zei hij dat het jammer te vinden dat de twee groepen (dat is dus homo-activisten en homohaters) "zo ver van elkaar af staan".
Door de bekladding moest de officiële ingebruikneming van het zebrapad twee maanden uitgesteld worden. De uitspraken van Moes brachten ook de coalitievorming in het provinciale bestuur in gevaar.
De politie arresteerde maanden later een 18-jarige verdachte nadat herkenbare camerabeelden werden getoond in een opsporingsbericht. In dat bericht verklaarde de politie: "De politie en het Openbaar Ministerie benadrukken dat deze vernielingen verder gaan dan alleen materiële schade. Ze raken ook het veiligheidsgevoel van de LHBTIQ+-gemeenschap. De zaak heeft daarom prioriteit en er wordt extra capaciteit ingezet om de daders te achterhalen en de motieven te onderzoeken."
In een verklaring over zijn benoeming tot minister van Onderwijs zegt hij: "Ik ga nu hard aan het werk om stabiel en betrouwbaar bestuur te leveren voor Nederland."
https://www.bnnvara.nl/jo(...)mbool-met-hakenkruis
Wil jij even heel snel weggaan met je nuance, dat wordt hier niet geapprecieerd. HOMOFOOB!quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:42 schreef Cockwhale het volgende:
Nou ja, met enige nuance, zegt ie eigenlijk dat het beide symbolen zijn die polariseren, en in een zekere zin heeft ie daar niet helemaal ongelijk in. In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
Na deze zin wist ik al precies waar dit vandaan kwamquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:10 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb onderhand een perfecte score op de JOOP-bingo.
Zó voorspelbaar.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:24 schreef Starhopper het volgende:
Moes zei daarover op het fascistisch platform X:
'Wat is dat eigenlijk voor racistische witte mannen naam, Joop?quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Na deze zin wist ik al precies waar dit vandaan kwamJoop
[..]
Zo noemt van Jolo z'n witte onderbroekenquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
'Wat is dat eigenlijk voor racistische witte mannen naam, Joop?
Naar het schijnt; van Jole’s Online Opinie Pagina.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
'Wat is dat eigenlijk voor racistische witte mannen naam, Joop?
Van Jolo's Online Onzin en Propagandaquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Naar het schijnt; van Jole’s Online Opinie Pagina.
Beterquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Van Jolo's Online Onzin en Propaganda
Maar moeten wij in Nederland ons dan aanpassen aan die culturen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:42 schreef Cockwhale het volgende:
Nou ja, met enige nuance, zegt ie eigenlijk dat het beide symbolen zijn die polariseren, en in een zekere zin heeft ie daar niet helemaal ongelijk in. In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
Zeker niet, maar laat het duidelijk zijn dat dure gekleurde zebrapaden geen donder helpen en eerder neerkomt op de plaaggeest uithangen. En dat is wat deze minister probeert te zeggen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar moeten wij in Nederland ons dan aanpassen aan die culturen?
Je was in de veronderstelling dat heel autochtoon Nederland op die zebrapaden zat te wachten? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar men de arrogantie vandaan haalt om zo op zijn tweet te reageren. Ik en met mij velen zijn wel een beetje klaar met al dat aandachts- en bewustwordingsgezeik van jan en alleman.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar moeten wij in Nederland ons dan aanpassen aan die culturen?
Nee, Ik ben mij ervan bewust dat er ook homohaat is onder het autochtone deel van de Nederlanders.quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je was in de veronderstelling dat heel autochtoon Nederland op die zebrapaden zat te wachten? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar men de arrogantie vandaan haalt om zo op zijn tweet te reageren. Ik en met mij velen zijn wel een beetje klaar met al dat aandachts- en bewustwordingsgezeik van jan en alleman.
quote:In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
Waarom heb je het dan over andere culturen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zeker niet, maar laat het duidelijk zijn dat dure gekleurde zebrapaden geen donder helpen en eerder neerkomt op de plaaggeest uithangen. En dat is wat deze minister probeert te zeggen.
Misschien wat hersencellen vanwege het ragen bij sommige Nederlandse sharia voorstanders. Je zou je maar druk moeten maken om een gekleurd zebrapad.quote:Op woensdag 3 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de massavernietiging die de regenboog beweging heeft voortgebracht.
Het gaat hier toch over zijn uitspraak, niet over wel of niet aanpassen aan culturen? Tegelijkertijd hebben de overdaad aan regenbogen geen enkel gewenst effect en zijn daarom geldverspilling.quote:Op woensdag 3 september 2025 05:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan over andere culturen?
Waarom schrijf je dit dan?quote:Op woensdag 3 september 2025 09:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat hier toch over zijn uitspraak, niet over wel of niet aanpassen aan culturen? Tegelijkertijd hebben de overdaad aan regenbogen geen enkel gewenst effect en zijn daarom geldverspilling.
quote:In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
Wat meer kleur op de geasfalteerde wegen is toch leuk, is toch veel beter dan de hele reistijd moeten kijken naar het saaie zwarte asfalt?quote:Op woensdag 3 september 2025 09:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat hier toch over zijn uitspraak, niet over wel of niet aanpassen aan culturen? Tegelijkertijd hebben de overdaad aan regenbogen geen enkel gewenst effect en zijn daarom geldverspilling.
Als je niet begrijpt hoe een zebrapad werkt kun je beter je rijbewijs inleveren. De regels zijn simpel: witte strepen = zebrapad. Het maakt totaal niet uit welke kleur er tussen die strepen staatquote:Op woensdag 3 september 2025 10:50 schreef Montagui het volgende:
Vooralsnog brengt een regenboogzebrapad verkeersdeelnemers in gevaar omdat niet iedereen de wettelijke status ervan begrijpt (zo die er al is - zie je, ik heb namelijk ook geen idee).
Ook zijn er binnen de LBTHQ etc gemeenschap (voornamelijk de conservatieve homo-gemeenschap) voldoende geluiden dat zij het niet eens zijn met dergelijke zebrapaden en vinden dat ook overdreven (provocerend) gedoe. "Homo's zijn ook normale mensen, waarom constant die -overdreven- aandacht", "zo'n regenboogzebrapad helpt toch niet en scoort alleen 'deugpunten' binnen de woke-community".
Het gelijkstellen met een hakenkruis qua mate van provocatie vind ik (mijn mening) wel scheef. Een hakenkruis vind ik veel meer provocatie dan een regenboogzebrapad.
Uiteindelijk vind ik persoonlijk beide onwenselijk, en niet om redenen dat beide (even) provocatief zouden zijn.
quote:Het zebrapad bestaat uit dwars op de weg aangebrachte witte strepen over de volle breedte van de rijbaan. De witte markering strepen zijn 0,5 meter breed, net als de tussenliggende afstand tussen de witte markering. De breedte van het zebrapad is ten minste 4 meter zodat het zebrapad goed zichtbaar is voor de verkeersdeelnemers. Het zebrapad moet zo gesitueerd worden dat de oversteeklengte zo klein mogelijk is. Bij het zebrapad moet verlichting aangebracht worden en het verkeersbord L2 geplaatst worden.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR645350
Euh.....ooit een regenboogzebrapad met witte strepen gezien???quote:Op woensdag 3 september 2025 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt hoe een zebrapad werkt kun je beter je rijbewijs inleveren. De regels zijn simpel: witte strepen = zebrapad. Het maakt totaal niet uit welke kleur er tussen die strepen staat
[..]
Ik zie geen wit??? Daarbij liggen de strepen op een dusdanige manier (haaks op de weg) dat de voetgangers juist moeten stoppen voor het verkeer...quote:Op woensdag 3 september 2025 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt hoe een zebrapad werkt kun je beter je rijbewijs inleveren. De regels zijn simpel: witte strepen = zebrapad. Het maakt totaal niet uit welke kleur er tussen die strepen staat
[..]
Geeft weer vrijheden aan lokale ambtenaren die niets van verkeer snappen omdat ze dagelijks met de fiets naar het werk gaan.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie geen wit??? Daarbij liggen de strepen op een dusdanige manier (haaks op de weg) dat de voetgangers juist moeten stoppen voor het verkeer...![]()
[ afbeelding ]
Regenboogzebrapad na twee maanden toch geopend: 'Kan niet voorkomen dat het weer beklad wordt'
Dus wij Nederlanders moeten ons aanpassen aan andere culturen?quote:Op woensdag 3 september 2025 17:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Omdat dat is wat het doet. Dus schiet het z'n doel voorbij.
Is inderdaad niet handig geplaatst.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie geen wit??? Daarbij liggen de strepen op een dusdanige manier (haaks op de weg) dat de voetgangers juist moeten stoppen voor het verkeer...![]()
[ afbeelding ]
Regenboogzebrapad na twee maanden toch geopend: 'Kan niet voorkomen dat het weer beklad wordt'
Dit is geen zebrapad dus ik stop niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is inderdaad niet handig geplaatst.
Deze is beter:
[ afbeelding ]
Dit. Er is überhaupt geen sprake van een vergelijking maar begrijpend lezen is natuurlijk een brug te ver voor de gemiddelde NPO-journalist.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:42 schreef Cockwhale het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |