abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:24:01 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218662357
quote:
Nieuwe BBB-minister vergelijkt regenboog met hakenkruis

BBB draagt Gouke Moes voor als nieuwe minister van Onderwijs. Moes komt van de Provinciale Staten in Groningen. De ex-machinebankwerker, die later docent werd in het praktijkonderwijs, baarde precies een jaar geleden opzien door de strijd voor de gelijke rechten van homo's te vergelijken met nazipraktijken. Dat deed hij toen in Appingedam een regenboogzebrapad door een homohater was beklad met hakenkruizen en hatelijke teksten. Moes zei daarover op het fascistisch platform X:

"Zo werkt polarisatie. Jammer, van beide kanten jammer. De kant die bedacht heeft dat daar zo'n regenboogpad moet komen en daarmee volledig de belevingswereld van veel jongeren daar negeert (misschien zelfs provoceert) en de kant die daar dan met hakenkruizen tegenin gaat."

De partijen in de Provinciale Staten distantieerden zich van de schokkende uitlatingen. Moes beweerde dat hij met zijn haatdragende boodschap wilde "waarschuwen tegen polarisatie". In een toelichting zei hij dat het jammer te vinden dat de twee groepen (dat is dus homo-activisten en homohaters) "zo ver van elkaar af staan".

Door de bekladding moest de officiële ingebruikneming van het zebrapad twee maanden uitgesteld worden. De uitspraken van Moes brachten ook de coalitievorming in het provinciale bestuur in gevaar.

De politie arresteerde maanden later een 18-jarige verdachte nadat herkenbare camerabeelden werden getoond in een opsporingsbericht. In dat bericht verklaarde de politie: "De politie en het Openbaar Ministerie benadrukken dat deze vernielingen verder gaan dan alleen materiële schade. Ze raken ook het veiligheidsgevoel van de LHBTIQ+-gemeenschap. De zaak heeft daarom prioriteit en er wordt extra capaciteit ingezet om de daders te achterhalen en de motieven te onderzoeken."

In een verklaring over zijn benoeming tot minister van Onderwijs zegt hij: "Ik ga nu hard aan het werk om stabiel en betrouwbaar bestuur te leveren voor Nederland."

https://www.bnnvara.nl/jo(...)mbool-met-hakenkruis
------------------------------

Carolien weet weer fris volk uit te kiezen hoor :') Manmanman :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218662466
Plottwist Moes is fervent Bull Chat gebruiker :') _O-
Ook in moeilijke tijden.
pi_218662485
Nou ja, met enige nuance, zegt ie eigenlijk dat het beide symbolen zijn die polariseren, en in een zekere zin heeft ie daar niet helemaal ongelijk in. In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cockwhale op 02-09-2025 18:49:17 ]
pi_218662608
In de belevingswereld van weer andere culturen staat het hakenkruis gelijk aan het beginnen van een wereldoorlog. En over homo's op zebrapaden gesproken: Ernst Röhm was een tamelijk vadsige homo met een hakenkruis, die als hobby had om mensen in elkaar te laten rossen. Hij werd op zijn beurt weer een kopje kleiner gemaakt door Adolf.
Adolf zelf schoot zich door zijn paasei, na een mislukte gooi gedaan te hebben naar de wereldheerschappij. Zo zie je maar: nooit polariseren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218662639
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:42 schreef Cockwhale het volgende:
Nou ja, met enige nuance, zegt ie eigenlijk dat het beide symbolen zijn die polariseren, en in een zekere zin heeft ie daar niet helemaal ongelijk in. In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
Wil jij even heel snel weggaan met je nuance, dat wordt hier niet geapprecieerd. HOMOFOOB!
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:10:02 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218662656
Ik heb onderhand een perfecte score op de JOOP-bingo. :Y

Zó voorspelbaar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:11:01 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218662660
Ze hebben zelfs precies de foto gekozen die de simpleton vibe die ze proberen neer te zetten moet benadrukken. Ik wil nieuws, geen framing.

Verder wat @Cockwhale zegt.
pi_218662692
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:10 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb onderhand een perfecte score op de JOOP-bingo. :Y

Zó voorspelbaar.
Na deze zin wist ik al precies waar dit vandaan kwam _O- Joop :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:24 schreef Starhopper het volgende:
Moes zei daarover op het fascistisch platform X:
pi_218662751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Na deze zin wist ik al precies waar dit vandaan kwam _O- Joop :')
[..]

'Wat is dat eigenlijk voor racistische witte mannen naam, Joop?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218662767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zo noemt van Jolo z'n witte onderbroeken :Y
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:21:49 #11
182233 thedeedster
pi_218662768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Naar het schijnt; van Jole’s Online Opinie Pagina.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218662774
Dacht even dat het om Frank Rijkaart ging :G
pi_218662776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Naar het schijnt; van Jole’s Online Opinie Pagina.
Van Jolo's Online Onzin en Propaganda
pi_218662779
Dat vind het OM niet leuk.

dinsdag 2 september 2025 @ 19:23:49 #15
182233 thedeedster
pi_218662784
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Van Jolo's Online Onzin en Propaganda
Beter :Y
pi_218663138
Vind dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat de TT suggereert.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:05:56 #17
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218663269
quote:
fascistisch platform X
Heh?
pi_218664407
En dat mag niet ...... want alleen linkse mensen mogen vergelijkingen met Nazi's en WW2 maken.
pi_218664623
quote:
Maar moeten wij in Nederland ons dan aanpassen aan die culturen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218664869
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zeker niet, maar laat het duidelijk zijn dat dure gekleurde zebrapaden geen donder helpen en eerder neerkomt op de plaaggeest uithangen. En dat is wat deze minister probeert te zeggen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 23:53:21 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218665142
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je was in de veronderstelling dat heel autochtoon Nederland op die zebrapaden zat te wachten? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar men de arrogantie vandaan haalt om zo op zijn tweet te reageren. Ik en met mij velen zijn wel een beetje klaar met al dat aandachts- en bewustwordingsgezeik van jan en alleman.
pi_218665350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 23:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je was in de veronderstelling dat heel autochtoon Nederland op die zebrapaden zat te wachten? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar men de arrogantie vandaan haalt om zo op zijn tweet te reageren. Ik en met mij velen zijn wel een beetje klaar met al dat aandachts- en bewustwordingsgezeik van jan en alleman.
Nee, Ik ben mij ervan bewust dat er ook homohaat is onder het autochtone deel van de Nederlanders.

Maar ik reageerde hierop:

quote:
In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
pi_218665353
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zeker niet, maar laat het duidelijk zijn dat dure gekleurde zebrapaden geen donder helpen en eerder neerkomt op de plaaggeest uithangen. En dat is wat deze minister probeert te zeggen.
Waarom heb je het dan over andere culturen?
pi_218665367
Is de omgekeerde nederlandse vlag al genoemd?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218665439
Ik snap zijn punt wel, maar het is wel zo dommig uitgelegd, dat je als politicus niet geschikt bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 september 2025 @ 07:46:03 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218665585
Nou ben ik geen neerlandicus, maar de zin zoals hij gequote staat:” Zo werkt polarisatie. Jammer, van beide kanten jammer. De kant die bedacht heeft dat daar zo'n regenboogpad moet komen en daarmee volledig de belevingswereld van veel jongeren daar negeert (misschien zelfs provoceert) en de kant die daar dan met hakenkruizen tegenin gaat."

Is toch geen vergelijking van regenboog zebrapaden met hakenkruizen? Hij zegt alleen dat hij beide jammer vindt. Mag je deze woorden dan niet eens meer in dezelfde zin gebruiken?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218665646
Als je beide gelijk schaalt begrijp je er niet zoveel van. Hij vindt het regenboogpad zelfs provocatie vanwege zijn beperkte bovenkamer. Een haatmisdrijf is natuurlijk van een heel andere orde dan een strijd voor iets wat niet past in zijn belevingswereld.
  woensdag 3 september 2025 @ 08:03:06 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218665662
Ik ben wel benieuwd naar de massavernietiging die de regenboog beweging heeft voortgebracht.
pi_218665688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de massavernietiging die de regenboog beweging heeft voortgebracht.
Misschien wat hersencellen vanwege het ragen bij sommige Nederlandse sharia voorstanders. Je zou je maar druk moeten maken om een gekleurd zebrapad.
pi_218666008
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 05:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom heb je het dan over andere culturen?
Het gaat hier toch over zijn uitspraak, niet over wel of niet aanpassen aan culturen? Tegelijkertijd hebben de overdaad aan regenbogen geen enkel gewenst effect en zijn daarom geldverspilling.
pi_218666342
Ex machinebankwerker. Ja het toppunt van intelligentie. Precies wat we zoeken bij een minister.
U MAD?
pi_218666345
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het gaat hier toch over zijn uitspraak, niet over wel of niet aanpassen aan culturen? Tegelijkertijd hebben de overdaad aan regenbogen geen enkel gewenst effect en zijn daarom geldverspilling.
Waarom schrijf je dit dan?

quote:
In de belevingswereld van sommige culturen staat lopen over een regenboogzebrapad gelijk aan een vadsige homo baffen.
pi_218666501
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wat meer kleur op de geasfalteerde wegen is toch leuk, is toch veel beter dan de hele reistijd moeten kijken naar het saaie zwarte asfalt?
pi_218666854
Vooralsnog brengt een regenboogzebrapad verkeersdeelnemers in gevaar omdat niet iedereen de wettelijke status ervan begrijpt (zo die er al is - zie je, ik heb namelijk ook geen idee).

Ook zijn er binnen de LBTHQ etc gemeenschap (voornamelijk de conservatieve homo-gemeenschap) voldoende geluiden dat zij het niet eens zijn met dergelijke zebrapaden en vinden dat ook overdreven (provocerend) gedoe. "Homo's zijn ook normale mensen, waarom constant die -overdreven- aandacht", "zo'n regenboogzebrapad helpt toch niet en scoort alleen 'deugpunten' binnen de woke-community".

Het gelijkstellen met een hakenkruis qua mate van provocatie vind ik (mijn mening) wel scheef. Een hakenkruis vind ik veel meer provocatie dan een regenboogzebrapad.

Uiteindelijk vind ik persoonlijk beide onwenselijk, en niet om redenen dat beide (even) provocatief zouden zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 3 september 2025 @ 12:13:13 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218667491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:50 schreef Montagui het volgende:
Vooralsnog brengt een regenboogzebrapad verkeersdeelnemers in gevaar omdat niet iedereen de wettelijke status ervan begrijpt (zo die er al is - zie je, ik heb namelijk ook geen idee).

Ook zijn er binnen de LBTHQ etc gemeenschap (voornamelijk de conservatieve homo-gemeenschap) voldoende geluiden dat zij het niet eens zijn met dergelijke zebrapaden en vinden dat ook overdreven (provocerend) gedoe. "Homo's zijn ook normale mensen, waarom constant die -overdreven- aandacht", "zo'n regenboogzebrapad helpt toch niet en scoort alleen 'deugpunten' binnen de woke-community".

Het gelijkstellen met een hakenkruis qua mate van provocatie vind ik (mijn mening) wel scheef. Een hakenkruis vind ik veel meer provocatie dan een regenboogzebrapad.

Uiteindelijk vind ik persoonlijk beide onwenselijk, en niet om redenen dat beide (even) provocatief zouden zijn.
Als je niet begrijpt hoe een zebrapad werkt kun je beter je rijbewijs inleveren. De regels zijn simpel: witte strepen = zebrapad. Het maakt totaal niet uit welke kleur er tussen die strepen staat

quote:
Het zebrapad bestaat uit dwars op de weg aangebrachte witte strepen over de volle breedte van de rijbaan. De witte markering strepen zijn 0,5 meter breed, net als de tussenliggende afstand tussen de witte markering. De breedte van het zebrapad is ten minste 4 meter zodat het zebrapad goed zichtbaar is voor de verkeersdeelnemers. Het zebrapad moet zo gesitueerd worden dat de oversteeklengte zo klein mogelijk is. Bij het zebrapad moet verlichting aangebracht worden en het verkeersbord L2 geplaatst worden.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR645350

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218667697
quote:
16s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je niet begrijpt hoe een zebrapad werkt kun je beter je rijbewijs inleveren. De regels zijn simpel: witte strepen = zebrapad. Het maakt totaal niet uit welke kleur er tussen die strepen staat
[..]

Euh.....ooit een regenboogzebrapad met witte strepen gezien???

Kijk, daar gaan we al.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218667809
quote:
16s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]

Ik zie geen wit??? Daarbij liggen de strepen op een dusdanige manier (haaks op de weg) dat de voetgangers juist moeten stoppen voor het verkeer... :')

Regenboogzebrapad na twee maanden toch geopend: 'Kan niet voorkomen dat het weer beklad wordt'
  woensdag 3 september 2025 @ 12:55:48 #38
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218667843
Sowieso BBB :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218669922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom schrijf je dit dan?
[..]

Omdat dat is wat het doet. Dus schiet het z'n doel voorbij.
pi_218669933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zie geen wit??? Daarbij liggen de strepen op een dusdanige manier (haaks op de weg) dat de voetgangers juist moeten stoppen voor het verkeer... :')

[ afbeelding ]

Regenboogzebrapad na twee maanden toch geopend: 'Kan niet voorkomen dat het weer beklad wordt'
Geeft weer vrijheden aan lokale ambtenaren die niets van verkeer snappen omdat ze dagelijks met de fiets naar het werk gaan.
Zoiets moet je landelijk regelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218670091
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Omdat dat is wat het doet. Dus schiet het z'n doel voorbij.
Dus wij Nederlanders moeten ons aanpassen aan andere culturen?

Tja, daar ga ik niet in mee.
pi_218670109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is inderdaad niet handig geplaatst.

Deze is beter:

FOK!fotograaf woensdag 3 september 2025 @ 18:08:30 #43
842 Zorro
Z
pi_218670132
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is inderdaad niet handig geplaatst.

Deze is beter:

[ afbeelding ]
Dit is geen zebrapad dus ik stop niet.
En al helemaal niet voor fietsers, die hebben op een echt zebrapad niet eens voorrang.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218670151
quote:
Dit. Er is überhaupt geen sprake van een vergelijking maar begrijpend lezen is natuurlijk een brug te ver voor de gemiddelde NPO-journalist.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218670200
X is een fascistisch platform?
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')