Nee hoor, iemand moet het blijven zeggen. Ik heb geen illusies dat ik tot de botte koppen van populisten-fanbois doordring hoor. Maar het lucht wel op.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Word je niet moet van jezelf? Dit post je onderhand al 15 jaar hier.
En helaas ook nog steeds 23 zetels voor de partij van de man die zijn eigen zakken royaal gevuld heeft en zijn eigen achterban verraden heeft.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
31 zetels voor een persoon die in zijn decennia als politicus nooit iets heeft opgelost of verbeterd, daar ook geen zinnige plannen voor heeft en zich omringt met lapzwansen, nietsnutten en ja-knikkers
En dan zorgt een stem op Wilders PVV er ook nog voor dat Timmermans wel in de regering moet.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
31 zetels voor een persoon die in zijn decennia als politicus nooit iets heeft opgelost of verbeterd, daar ook geen zinnige plannen voor heeft en zich omringt met lapzwansen, nietsnutten en ja-knikkers
Ik ga bijvoorbeeld Holman wel missen.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:36 schreef phpmystyle het volgende:
Wie zijn die mensen die toch nog NSC willen stemmen?
Ik heb het opgegeven, tijdverspilling en ergenis. Pletter dat volk linea recta op de blokkeerlijst (het welbekende: 'Heej, een nieuwe klant').quote:Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand moet het blijven zeggen. Ik heb geen illusies dat ik tot de botte koppen van populisten-fanbois doordring hoor. Maar het lucht wel op.
Je dringt ook niet tot die botte koppen door. Als je ziet hoeveel mensen volgens de peilingen weer zijn gevallen voor de gratis lunch politiek van Frans Timmermans dan maak ik mij geen enkele illusie.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand moet het blijven zeggen. Ik heb geen illusies dat ik tot de botte koppen van populisten-fanbois doordring hoor. Maar het lucht wel op.
Ja, ja, mensen: 'de gratis lunch'-politiek van Frans Timmermansquote:Op donderdag 4 september 2025 09:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je dringt ook niet tot die botte koppen door. Als je ziet hoeveel mensen volgens de peilingen weer zijn gevallen voor de gratis lunch politiek van Frans Timmermans dan maak ik mij geen enkele illusie.
waaarom inpolderen ,amsterdam noord kunnen ze zo gaan bouwenquote:
ADt gaat Almere duin het uitzicht kostenquote:
ja maak dan gelijk een brug naar Noordquote:Op donderdag 4 september 2025 08:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze willen maar liefst tien nieuwe steden. Daarvan ligt er vast ook minstens een daadwerkelijk in de polder.
Maar qua locatie laat dit Amsterdam en Almere meer naar elkaar toegroeien en dat lijkt me eigenlijk geen heel slecht idee.
Interessant stuk hierover:quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.
Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten. Dan zal het me nog om het even zijn of die oplossing dan over "linkse" boeg met veel overheidssturing of over "rechtse boeg" met private invulling wordt gegooid, als hij maar wordt uitgevoerd.
De enige reden die ik kan bedenken dat ze niet gewoon een stuk land aanwijzen, is NIMBY gezeik van de mensen in die regio. Dan zal 'we bouwen een stad waar nu water is' niemand voor het hoofd stoten in de zin dat hun woonomgeving verandert.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit wordt zo'n lang proces dat het door minstens zes kabinetten kan worden afgeblazen nadat het volgende kabinet het goed zou keuren. Er is ruimte zat in het reeds bestaande Flevoland, en het is me een raadsel waarom ze dat niet gewoon willen gebruiken.
Het is electoraal natuurlijk belangrijk om heel erg hard woningen te willen bouwen, maar je moet ook niet vergeten dat het woningbezittend deel der natie, historisch gezien een erg belangrijk deel van de stemmers en zeker voor een partij die mikt op hoger opgeleiden, niet direct gebaat is bij een sterk stijgende woningvoorraad.
juist bouwen in het IJmeer dat is een luchtkasteel waar 50 jaar over gepraat gaat wordenquote:Op donderdag 4 september 2025 08:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit wordt zo'n lang proces dat het door minstens zes kabinetten kan worden afgeblazen nadat het volgende kabinet het goed zou keuren. Er is ruimte zat in het reeds bestaande Flevoland, en het is me een raadsel waarom ze dat niet gewoon willen gebruiken.
Het is electoraal natuurlijk belangrijk om heel erg hard woningen te willen bouwen, maar je moet ook niet vergeten dat het woningbezittend deel der natie, historisch gezien een erg belangrijk deel van de stemmers en zeker voor een partij die mikt op hoger opgeleiden, niet direct gebaat is bij een sterk stijgende woningvoorraad.
Ik heb dit met verbazing even gekeken.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Scherpe analyse van Pieter Derks:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxymk6nyec2b
Klopt. Maar de enige manier om te zorgen dat die flappies níet meer op Wilders stemmen, is als de middenpartijen écht laten zien voor een strenger migratiebeleid te gaan. Dus niet alleen in de campagne, maar ook na de verkiezingen.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nope. Dankzij destructieve populisten als Wilders en de flappies die daarop stemmen wordt het land onbestuurbaar.
Kun dit ook verder onderbouwen, waar zouden de destructieve elementen zich volgens jou precies bevinden?quote:Op donderdag 4 september 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nope. Dankzij destructieve populisten als Wilders en de flappies die daarop stemmen wordt het land onbestuurbaar.
Niet zo zeer strenger, effectiever vooral. Met een wedstrijdje verpissen wie het strengste doch totaal uitvoerbare beleid kan verzinnen schieten we echt niet op.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:26 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Klopt. Maar de enige manier om te zorgen dat die flappies níet meer op Wilders stemmen, is als de middenpartijen écht laten zien voor een strenger migratiebeleid te gaan. Dus niet alleen in de campagne, maar ook na de verkiezingen.
Omdat Wilders (bewust?) halvegares inzet zodat zijn streven nooit echt gerealiseerd kan worden en Wilders dit dondersgoed weet.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun dit ook verder onderbouwen, waar zouden de destructieve elementen zich volgens jou precies bevinden?
Het manco van de PVV is dat men nooit hun beloftes in beleid weet om te zetten. De probleemanalyse is an sich prima, maar verder dan dat komt men niet, dat is natuurlijk een zwaktebod. Alleen dit wil niet zeggen dat die probleemanalyse verkeerd is.
Sterker nog, migratie en de radicale Islam aanpakken is zelfs een uitstekend streven. Ik snap dan ook niet hoe je als liberale en Westerse burger daar een tegenstander van kunt zijn.
Hou eens op met je kampen. Je standpunt is nu wel duidelijk, dat hoef je niet in elke post te herhalen.quote:Op donderdag 4 september 2025 02:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom niet gewoon woningen bouwen ipv allerlei strafkampen openen compleet met koranschool en eigen IMAM
ga lekker woningen bouwen in de weilanden , voor hen en voor nederlanders
dat is integratie, niet 500 kampen bouwen
Amsterdam moet gewoon in Amsterdam Noord gaan bouwen, ruimte zat daar
Amsterdam Beach realiseren en zwaaien naar Almere Duin
[ afbeelding ]
als je wilt dat mensen niet op een persoon stemmen dan moet je eens kijken waarom men op hem stemt , niet het stemmen willen verbieden of die mensen uitmaken voor flappiesquote:Op donderdag 4 september 2025 10:26 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Klopt. Maar de enige manier om te zorgen dat die flappies níet meer op Wilders stemmen, is als de middenpartijen écht laten zien voor een strenger migratiebeleid te gaan. Dus niet alleen in de campagne, maar ook na de verkiezingen.
Dat is ongeveer letterlijk wat hij zegt.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je wilt dat mensen niet op een persoon stemmen dan moet je eens kijken waarom men op hem stemt , niet het stemmen willen verbieden of die mensen uitmaken voor flappies
stemmen op wilders zou ik nooit doen maar je mag er geen fout over spreken of die mensen voor flappies uitmakenquote:Op donderdag 4 september 2025 11:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat is ongeveer letterlijk wat hij zegt.
Ik zie overigens niet waar hij het over stemmen verbieden heeft.
Dat mag prima hoor, vrij land.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stemmen op wilders zou ik nooit doen maar je mag er geen fout over spreken of die mensen voor flappies uitmaken
Beter is naar hen te luisteren
De spreidingswet is zo fout als maar kan, echt wezenlijk fout , over 20 jaar dan zul je het zien , als die kampen flink gegroeid zijn , je wat je zaait zul je oogsten
woningen bouwen dat moet gebeuren
ok stiekem zie je wel wat van realiteit in deze theorie dusquote:Op donderdag 4 september 2025 11:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat mag prima hoor, vrij land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |