abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2025 @ 08:38:26 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218673553
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Word je niet moet van jezelf? Dit post je onderhand al 15 jaar hier.
Nee hoor, iemand moet het blijven zeggen. Ik heb geen illusies dat ik tot de botte koppen van populisten-fanbois doordring hoor. Maar het lucht wel op.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218673561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
31 zetels voor een persoon die in zijn decennia als politicus nooit iets heeft opgelost of verbeterd, daar ook geen zinnige plannen voor heeft en zich omringt met lapzwansen, nietsnutten en ja-knikkers :N
En helaas ook nog steeds 23 zetels voor de partij van de man die zijn eigen zakken royaal gevuld heeft en zijn eigen achterban verraden heeft.
-
pi_218673571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
31 zetels voor een persoon die in zijn decennia als politicus nooit iets heeft opgelost of verbeterd, daar ook geen zinnige plannen voor heeft en zich omringt met lapzwansen, nietsnutten en ja-knikkers :N
En dan zorgt een stem op Wilders PVV er ook nog voor dat Timmermans wel in de regering moet.
pi_218673654
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:36 schreef phpmystyle het volgende:
Wie zijn die mensen die toch nog NSC willen stemmen?
Ik ga bijvoorbeeld Holman wel missen.
pi_218673696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee hoor, iemand moet het blijven zeggen. Ik heb geen illusies dat ik tot de botte koppen van populisten-fanbois doordring hoor. Maar het lucht wel op.
Ik heb het opgegeven, tijdverspilling en ergenis. Pletter dat volk linea recta op de blokkeerlijst (het welbekende: 'Heej, een nieuwe klant').
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 4 september 2025 @ 09:07:22 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218673721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je dringt ook niet tot die botte koppen door. Als je ziet hoeveel mensen volgens de peilingen weer zijn gevallen voor de gratis lunch politiek van Frans Timmermans dan maak ik mij geen enkele illusie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 4 september 2025 @ 09:22:58 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218673842
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je dringt ook niet tot die botte koppen door. Als je ziet hoeveel mensen volgens de peilingen weer zijn gevallen voor de gratis lunch politiek van Frans Timmermans dan maak ik mij geen enkele illusie.
Ja, ja, mensen: 'de gratis lunch'-politiek van Frans Timmermans :Y
Dat we dat toch niet zien met z'n allen... :N

_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218673876
Scherpe analyse van Pieter Derks:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxymk6nyec2b
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 september 2025 @ 09:44:16 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218674044
quote:
83s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:19 schreef nostra het volgende:

[..]
[ x ]
waaarom inpolderen ,amsterdam noord kunnen ze zo gaan bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 september 2025 @ 09:49:13 #185
323876 michaelmoore
pi_218674081
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:20 schreef nostra het volgende:
De pijl verduidelijkt een hoop.
ADt gaat Almere duin het uitzicht kosten

waar inpolderen ??
amsterdam Noord ligt klaar om te bouwem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 september 2025 @ 09:49:57 #186
323876 michaelmoore
pi_218674085
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze willen maar liefst tien nieuwe steden. Daarvan ligt er vast ook minstens een daadwerkelijk in de polder ;).

Maar qua locatie laat dit Amsterdam en Almere meer naar elkaar toegroeien en dat lijkt me eigenlijk geen heel slecht idee.
ja maak dan gelijk een brug naar Noord
pi_218674219
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.

Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten. Dan zal het me nog om het even zijn of die oplossing dan over "linkse" boeg met veel overheidssturing of over "rechtse boeg" met private invulling wordt gegooid, als hij maar wordt uitgevoerd.
Interessant stuk hierover:

https://esb.nu/laat-het-b(...)--2025-09-04---v0950
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218674224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Helemaal niet. Dit wordt zo'n lang proces dat het door minstens zes kabinetten kan worden afgeblazen nadat het volgende kabinet het goed zou keuren. Er is ruimte zat in het reeds bestaande Flevoland, en het is me een raadsel waarom ze dat niet gewoon willen gebruiken.

Het is electoraal natuurlijk belangrijk om heel erg hard woningen te willen bouwen, maar je moet ook niet vergeten dat het woningbezittend deel der natie, historisch gezien een erg belangrijk deel van de stemmers en zeker voor een partij die mikt op hoger opgeleiden, niet direct gebaat is bij een sterk stijgende woningvoorraad.
De enige reden die ik kan bedenken dat ze niet gewoon een stuk land aanwijzen, is NIMBY gezeik van de mensen in die regio. Dan zal 'we bouwen een stad waar nu water is' niemand voor het hoofd stoten in de zin dat hun woonomgeving verandert.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 september 2025 @ 10:20:17 #189
323876 michaelmoore
pi_218674415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Helemaal niet. Dit wordt zo'n lang proces dat het door minstens zes kabinetten kan worden afgeblazen nadat het volgende kabinet het goed zou keuren. Er is ruimte zat in het reeds bestaande Flevoland, en het is me een raadsel waarom ze dat niet gewoon willen gebruiken.

Het is electoraal natuurlijk belangrijk om heel erg hard woningen te willen bouwen, maar je moet ook niet vergeten dat het woningbezittend deel der natie, historisch gezien een erg belangrijk deel van de stemmers en zeker voor een partij die mikt op hoger opgeleiden, niet direct gebaat is bij een sterk stijgende woningvoorraad.
juist bouwen in het IJmeer dat is een luchtkasteel waar 50 jaar over gepraat gaat worden

ga nu in de Flevo of Amsterdam Noord bouwen , dan kun je een fietsbrug van Amsterdam-Noord naar naar Almere-Duin maken

Amsterdam Beach , hoe mooi is dat
pi_218674531
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Scherpe analyse van Pieter Derks:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxymk6nyec2b
Ik heb dit met verbazing even gekeken.

Volgens deze comedian is Nederland dus in chaos na een 'extreemrechts regeerexperiment', is er een staatsgreep gaande in de VS en Israël heeft openlijke plannen om een heel volk van de kaart te vegen.

Tja, met zulke leugens en verzinsels zou ik dit betoog niet als scherp willen omschrijven maar als het doelbewust ophoesten van onwaarheden en laat dit nu ook net zijn waar deze man anderen van beschuldigd.

Dit soort verzinsels doen het wellicht goed in de contreien van BlueSky, wat natuurlijk nogal een echokamer is en een bepaald deel van het electoraat trekt, maar met waarheid en een realistische schets van de politiek heeft dit niets te maken.

Het toont ook aan dat er een groot verschil is tussen een degenen politieke analyse en populistische praat van een comedian.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218674538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nope. Dankzij destructieve populisten als Wilders en de flappies die daarop stemmen wordt het land onbestuurbaar.
Klopt. Maar de enige manier om te zorgen dat die flappies níet meer op Wilders stemmen, is als de middenpartijen écht laten zien voor een strenger migratiebeleid te gaan. Dus niet alleen in de campagne, maar ook na de verkiezingen.
pi_218674609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nope. Dankzij destructieve populisten als Wilders en de flappies die daarop stemmen wordt het land onbestuurbaar.
Kun dit ook verder onderbouwen, waar zouden de destructieve elementen zich volgens jou precies bevinden?

Het manco van de PVV is dat men nooit hun beloftes in beleid weet om te zetten. De probleemanalyse is an sich prima, maar verder dan dat komt men niet, dat is natuurlijk een zwaktebod. Alleen dit wil niet zeggen dat die probleemanalyse verkeerd is.

Sterker nog, migratie en de radicale Islam aanpakken is zelfs een uitstekend streven. Ik snap dan ook niet hoe je als liberale en Westerse burger daar een tegenstander van kunt zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 september 2025 @ 10:38:18 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218674725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:26 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Klopt. Maar de enige manier om te zorgen dat die flappies níet meer op Wilders stemmen, is als de middenpartijen écht laten zien voor een strenger migratiebeleid te gaan. Dus niet alleen in de campagne, maar ook na de verkiezingen.
Niet zo zeer strenger, effectiever vooral. Met een wedstrijdje verpissen wie het strengste doch totaal uitvoerbare beleid kan verzinnen schieten we echt niet op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218674770
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun dit ook verder onderbouwen, waar zouden de destructieve elementen zich volgens jou precies bevinden?

Het manco van de PVV is dat men nooit hun beloftes in beleid weet om te zetten. De probleemanalyse is an sich prima, maar verder dan dat komt men niet, dat is natuurlijk een zwaktebod. Alleen dit wil niet zeggen dat die probleemanalyse verkeerd is.

Sterker nog, migratie en de radicale Islam aanpakken is zelfs een uitstekend streven. Ik snap dan ook niet hoe je als liberale en Westerse burger daar een tegenstander van kunt zijn.
Omdat Wilders (bewust?) halvegares inzet zodat zijn streven nooit echt gerealiseerd kan worden en Wilders dit dondersgoed weet.
En hij bewust saboteert en vertraagt.

Zie bv het hele gezeik van de spoedwet en noodwet. Faber beweerde dat haar ambtenaren het wel een goed idee vonden terwijl die allemaal zeiden als je het zo doet wordt het niks.
En nu kwam er dus na maanden en maanden uitstel alsnog een wet waar gewoon een kamermeerderheid voor was en ter elfder uur fietst Wilders er nog snel wat toevoegingen in waardoor hij wéét dat die meerderheid er niet meer is.

Wilders wil niks oplossen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 10:58:04 #195
375570 crew  Cyan9
pi_218675133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 02:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom niet gewoon woningen bouwen ipv allerlei strafkampen openen compleet met koranschool en eigen IMAM
ga lekker woningen bouwen in de weilanden , voor hen en voor nederlanders

dat is integratie, niet 500 kampen bouwen

Amsterdam moet gewoon in Amsterdam Noord gaan bouwen, ruimte zat daar
Amsterdam Beach realiseren en zwaaien naar Almere Duin
[ afbeelding ]
Hou eens op met je kampen. Je standpunt is nu wel duidelijk, dat hoef je niet in elke post te herhalen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 4 september 2025 @ 11:10:54 #196
323876 michaelmoore
pi_218675398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:26 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
als je wilt dat mensen niet op een persoon stemmen dan moet je eens kijken waarom men op hem stemt , niet het stemmen willen verbieden of die mensen uitmaken voor flappies

Die mensen zijn tegen de spreidingswet van moslims , omdat het wezenlijk fout is echt wezenlijk fout
pi_218675448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je wilt dat mensen niet op een persoon stemmen dan moet je eens kijken waarom men op hem stemt , niet het stemmen willen verbieden of die mensen uitmaken voor flappies
Dat is ongeveer letterlijk wat hij zegt.

Ik zie overigens niet waar hij het over stemmen verbieden heeft.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 4 september 2025 @ 11:14:57 #198
323876 michaelmoore
pi_218675474
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat is ongeveer letterlijk wat hij zegt.

Ik zie overigens niet waar hij het over stemmen verbieden heeft.
stemmen op wilders zou ik nooit doen maar je mag er geen fout over spreken of die mensen voor flappies uitmaken

Beter is naar hen te luisteren
De spreidingswet is zo fout als maar kan, echt wezenlijk fout , over 20 jaar dan zul je het zien , als die kampen flink gegroeid zijn , je wat je zaait zul je oogsten

woningen bouwen dat moet gebeuren
pi_218675541
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stemmen op wilders zou ik nooit doen maar je mag er geen fout over spreken of die mensen voor flappies uitmaken

Beter is naar hen te luisteren
De spreidingswet is zo fout als maar kan, echt wezenlijk fout , over 20 jaar dan zul je het zien , als die kampen flink gegroeid zijn , je wat je zaait zul je oogsten

woningen bouwen dat moet gebeuren
Dat mag prima hoor, vrij land.
  donderdag 4 september 2025 @ 11:36:36 #200
323876 michaelmoore
pi_218675802
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat mag prima hoor, vrij land.
ok stiekem zie je wel wat van realiteit in deze theorie dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')