abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218672762
Pepperspray is symptoombestrijding. Waterstofcyanide neemt de oorzaak weg.
pi_218672768
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Criminelen hebben toch al een mes

Waarom zouden ze dat blijven doen? Messen zijn vaak illegaal. Ze kunnen beter pepperspray gebruiken als het legaal is.
pi_218672803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat blijven doen? Messen zijn vaak illegaal. Ze kunnen beter pepperspray gebruiken als het legaal is.
Daarom zou ik pepperspray ook alleen legaliseren voor vrouwen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_218673037
Het kabinet is demissionair....
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218673264
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Criminelen hebben toch al een mes

Verdacht dat jij niet wil dat vrouwen zich kunnen verdedigen
Tegen wie? Ah, ja. Buitenlanders, natuurlijk! Dat zijn allemaal vrouwverkrachtenden criminelen, wist je dat niet? Nou ja, de mannen dan. De vrouwen zie je niet, onder hun boerka.

Je moet je toch echt wat beter inlezen op dit forum, er zijn genoeg mensen die je dat ieder topic vertellen.
pi_218673275
Ben je laat op de avond kapot van het werk, je fiets je het leplazarus om thuis te komen omdat je wilt douchen en vreten, haal je een paar langzame trutjes in, krijg je een lading pepperspray in je bek.
Markeer dit bericht even, je kan er op wachten.
pi_218673283
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ben je laat op de avond kapot van het werk, je fiets je het leplazarus om thuis te komen omdat je wilt douchen en vreten, haal je een paar langzame trutjes in, krijg je een lading pepperspray in je bek.
Markeer dit bericht even, je kan er op wachten.
Ja, ze horen in de media alleen nog dat mannen er op uit zijn ze te verkrachten. Vooral de buitenlanders. Dus bij twijfel meteen spuiten.
pi_218673294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, de wapenwedloop is begonnen.
* Pepperspray
* Taser
* Handboeien of tiewraps
* Mes
* Alles-in-1 verpakking, inclusief castreersetje

Dit jaar nog een run op de vuurwapens, of halen we dat niet meer voor oud en nieuw?

En als het dan helemaal uit de hand is gelopen, de vrouwen voor hun eigen bescherming weer thuis opsluiten? Dat zal de mensen die hier op geilen wel aanspreken.
Is jouw schuld.
Vakman pur sang
pi_218673320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, de wapenwedloop is begonnen.
* Pepperspray
* Taser
* Handboeien of tiewraps
* Mes
* Alles-in-1 verpakking, inclusief castreersetje

Dit jaar nog een run op de vuurwapens, of halen we dat niet meer voor oud en nieuw?

En als het dan helemaal uit de hand is gelopen, de vrouwen voor hun eigen bescherming weer thuis opsluiten? Dat zal de mensen die hier op geilen wel aanspreken.
Zijn handboeien verboden? Xdxdxd
pi_218673334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:39 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Zijn handboeien verboden? Xdxdxd
Nee, maar maar die worden nu hoogstens in de slaapkamer gebruikt en dan meestal om de vrouw(en) vast te maken als je van sadomasochistische seksspelletjes houd. Alhoewel stevige tiewraps (liefst die met een metalen klemmetje er in) handiger zijn. Je kunt ze makkelijker meenemen en ze zitten sneller vast.
pi_218673344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ze horen in de media alleen nog dat mannen er op uit zijn ze te verkrachten. Vooral de buitenlanders. Dus bij twijfel meteen spuiten.
Dat komt niet door de recente media nu ineens, hoor. Dat komt door mannen zelf. Het is natuurlijk niet voor niets dat vrouwen al een eeuwigheid wordt gezegd dat ze moeten appen als ze thuis zijn, of hun sleutels tussen hun vingers kunnen doen. Dat is niet iets van nu na Lisa, en ook niet iets van de laatste tien jaar.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_218673346
Goed idee als symptoombestrijding voor de massa-immigratie.
pi_218673366
quote:
17s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dat komt niet door de recente media nu ineens, hoor. Dat komt door mannen zelf. Het is natuurlijk niet voor niets dat vrouwen al een eeuwigheid wordt gezegd dat ze moeten appen als ze thuis zijn, of hun sleutels tussen hun vingers kunnen doen. Dat is niet iets van nu na Lisa, en ook niet iets van de laatste tien jaar.
En hoe komt dat? Types zoals Andrew Tate? Of, hoe werkte dat vroeger? De vrouwen gingen zelf af op de mannen die ze leuk vonden?

Vroeger hingen de mensen bij de kapper en de dokter gewoon hun jas aan de kapstok en zetten ze hun tas er onder. Nu houden ze die allemaal bij zich, uit angst dat ze anders gestolen worden. Ik doe dat wel en bij mij staan en hangen ze er gewoon nog als ik klaar ben.
pi_218673375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En hoe komt dat? Types zoals Andrew Tate? Of, hoe werkte dat vroeger? De vrouwen gingen zelf af op de mannen die ze leuk vonden?

Vroeger hingen de mensen bij de kapper en de dokter gewoon hun jas aan de kapstok en zetten ze hun tas er onder. Nu houden ze die allemaal bij zich, uit angst dat ze anders gestolen worden. Ik doe dat wel en bij mij staan en hangen ze er gewoon nog als ik klaar ben.
Heb je een tasje haha?
Vakman pur sang
pi_218673376
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je een tasje haha?
Nee, een rugzak :)
pi_218673401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, een rugzak :)
Dat snap ik nooit. Mensen die overal wwn rugzak meenemen, dat zie ik best veel. Doordeweeks kan k me redden met portemonnee en telefoon en sleep ik nooit iets mee.
Als we een dag weg gaan hang ik een rugzak op de kinderen.

Maar is wel handig om wat wapenstokken en pepperspray in mee te nemen.
Vakman pur sang
pi_218673437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:21 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niet als je de verkoop van pepperspray verplicht om het alleen aan vrouwen te verkopen.
En elk busje spray een moeilijk verwijderbare sticker van de verkoper erop, zodat als het toch door een man wordt gebruikt, de herkomst van de spray makkelijk de herleiden valt.
Ja dat gaat dus nooit gebeuren, daarnaast kan je letterlijk 5 minuten over de grens bij een duitse winkel van een nederlander gewoon kopen wat je wil.
pi_218673460
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat snap ik nooit. Mensen die overal wwn rugzak meenemen, dat zie ik best veel. Doordeweeks kan k me redden met portemonnee en telefoon en sleep ik nooit iets mee.
Als we een dag weg gaan hang ik een rugzak op de kinderen.

Maar is wel handig om wat wapenstokken en pepperspray in mee te nemen.
Ja, de meeste mensen gooien alles in hun auto, maar die heb ik niet.
pi_218673509
Pepperspray… geweldig plan. :+ :+ Alsof een 17-jarig meisje ineens Rambo wordt met zo’n busje in d’r hand.
Reality check: vrouwen zijn in 9 van de 10 gevallen fysiek zwakker dan mannen. Dus wat gebeurt er? Juist: vent pakt dat busje af en je bent nog slechter af dan eerst.

Maar goed, Den Haag doet weer alsof ze dé gouden oplossing hebben gevonden.
Groot fan van User Wotte
pi_218673579
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:30 schreef Tjacka het volgende:
Pepperspray… geweldig plan. :+ :+ Alsof een 17-jarig meisje ineens Rambo wordt met zo’n busje in d’r hand.
Reality check: vrouwen zijn in 9 van de 10 gevallen fysiek zwakker dan mannen. Dus wat gebeurt er? Juist: vent pakt dat busje af en je bent nog slechter af dan eerst.

Allemaal verplicht op de karate? Tasers? Sok vol stalen balletjes?

We kunnen natuurlijk ook kinderen weer leren om aardig te zijn voor elkaar.
  donderdag 4 september 2025 @ 09:00:11 #121
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218673663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:56 schreef Chivaz het volgende:
Wat mij betreft gaan we nog een paar stappen verder dan pepperspray, sowieso belachelijk dat zoiets onschuldigs zoals pepperspray verboden is.
Gelukkig is een schroevendraaier wel legaal en behoorlijk effectief.
Als jij alleen een schroevendraaier in je zak hebt, en geen kroonsteentje e.d. Of niet onderweg aantoonbaar ben naar een schroef. Dan is die schroevendraaier ook illegaal dacht ik. Duidelijk dat het dan als wapen gedragen wordt.

Verder op zich wel voorstander van zelfverdediging en dingen die daar bij horen. Maar voorzie allerlei andere problemen met die pepperspray. Het is niet ineens de oplossing. Je moet snel handelen.

Of alle dames lopen continu met hun duim op de spray over straat, wind in de rug over straat, terwijl je ze een aantal keer geoefend hebben om daadwerkelijk goed sprayen.

Zie dan meer in een soort basis zelfverdediging. En vooral stukje omgevingsbewustzijn wat daar bij hoort. De spray geeft vooral een gevoel van veiligheid.
pi_218673864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Allemaal verplicht op de karate? Tasers? Sok vol stalen balletjes?

We kunnen natuurlijk ook kinderen weer leren om aardig te zijn voor elkaar.
Je kan ook het probleem aanpakken..
Groot fan van User Wotte
pi_218673888
quote:
Wat mij betreft gaan we nog een paar stappen verder dan pepperspray, sowieso belachelijk dat zoiets onschuldigs zoals pepperspray verboden is.
Wapens meenemen klinkt stoer, maar het is gewoon gevaar voor jezelf.
Een conflict dat klein had kunnen blijven? Bam, ineens volledig geëscaleerd omdat er een busje pepperspray of een schroevendraaier in het spel is.
Je denkt dat je veilig bent, maar in de praktijk maak je het alleen maar erger.
Groot fan van User Wotte
pi_218674226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:00 schreef Duracell het volgende:
Als jij alleen een schroevendraaier in je zak hebt, en geen kroonsteentje e.d. Of niet onderweg aantoonbaar ben naar een schroef. Dan is die schroevendraaier ook illegaal dacht ik. Duidelijk dat het dan als wapen gedragen wordt.

Verder op zich wel voorstander van zelfverdediging en dingen die daar bij horen. Maar voorzie allerlei andere problemen met die pepperspray. Het is niet ineens de oplossing. Je moet snel handelen.

Of alle dames lopen continu met hun duim op de spray over straat, wind in de rug over straat, terwijl je ze een aantal keer geoefend hebben om daadwerkelijk goed sprayen.

Zie dan meer in een soort basis zelfverdediging. En vooral stukje omgevingsbewustzijn wat daar bij hoort. De spray geeft vooral een gevoel van veiligheid.
Ja joh, iedereen loopt te roepen over pepperspray en schroevendraaiers… geweldig plan. :{ :{ :{ :{

Feit is: tegen een gestoorde of psychologisch verstoorde aanvaller sturen zulke wapens het signaal: “ik wil vechten”. Bij vrouwen activeert dat vaak het oerinstinct van de aanvaller, waardoor de situatie alleen maar escalereert.

Zelfverdedigingstechnieken zoals judo, Krav Maga of MMA kunnen helpen om tijd te winnen, maar zelfs daarmee win je vaak niet tegen een vastberaden gek. Het beste wapen blijft je benen en je verstand: ontsnappen.

En ja, hoe hard het ook klinkt: als ontsnappen niet mogelijk is, is het ondergaan en proberen met zo min mogelijk schade erdoor te komen vaak het enige wat je kunt doen. Pepperspray of een schroevendraaier maken het dan alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Groot fan van User Wotte
pi_218674232
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Je kan ook het probleem aanpakken..
Je bedoelt: we stellen alle buitenlanders buiten de wet en maken misbruik en doodslag niet meer strafbaar?

Of: we moeten stoppen met winstmaximalisatie en het geld weer aan de bevolking uitgeven?

Maar we moeten eerst de mensen weer leren wat het probleem is: hun eigen egoïsme. Weer leren rekening te houden met anderen. Aardig zijn in plaats van overal van te proberen profiteren. Mensen weer zien als medemensen in plaats van als nummers.

Maar daar zul je wel hard om moeten lachen. Terug naar de VOC mentaliteit, daar zijn we mee groot geworden!
pi_218674245
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:30 schreef Tjacka het volgende:

Deuren dicht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218674347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt: we stellen alle buitenlanders buiten de wet en maken misbruik en doodslag niet meer strafbaar?

Of: we moeten stoppen met winstmaximalisatie en het geld weer aan de bevolking uitgeven?

Maar we moeten eerst de mensen weer leren wat het probleem is: hun eigen egoïsme. Weer leren rekening te houden met anderen. Aardig zijn in plaats van overal van te proberen profiteren. Mensen weer zien als medemensen in plaats van als nummers.

Maar daar zul je wel hard om moeten lachen. Terug naar de VOC mentaliteit, daar zijn we mee groot geworden!
AZC’s wegdoen? Onzin. Maar wie hier binnenkomt moet streng gescreend worden, mentaal én op veiligheid. Geen open deur, geen gelukzoekers die problemen veroorzaken. Alleen wie écht bescherming nodig heeft, mag hier zijn. Humaniteit én veiligheid, punt.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 4 september 2025 @ 10:18:30 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218674382
quote:
17s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Het komt door de mannen die zich niet gedragen, niet door mannen.
pi_218674412
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]
AZC’s wegdoen? Onzin. Maar wie hier binnenkomt moet streng gescreend worden, mentaal én op veiligheid. Geen open deur, geen gelukzoekers die problemen veroorzaken. Alleen wie écht bescherming nodig heeft, mag hier zijn. Humaniteit én veiligheid, punt.
Niks er van. Er is geen enkele reden om vanaf de andere kant van de wereld door 10+ veilige landen te reizen om in Nederland asiel aan te vragen voor "je veiligheid".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218674580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Niks er van. Er is geen enkele reden om vanaf de andere kant van de wereld door 10+ veilige landen te reizen om in Nederland asiel aan te vragen voor "je veiligheid".
Opvang in de regio blijft het uitgangspunt, maar mocht het daar niet meer beheersbaar zijn, dan kan na een grondige screening de opvang naar onze regio worden verplaatst. Zo combineer je veiligheid, controle en humaniteit, zonder dat het leidt tot chaos of onnodige risico’s.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 4 september 2025 @ 10:32:35 #131
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_218674617
quote:
Dit moet je niet willen. Ik denk dat je er meer problemen mee veroorzaakt dan dat je ze zou oplossen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_218674639
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Opvang in de regio blijft het uitgangspunt, maar mocht het daar niet meer beheersbaar zijn, dan kan na een grondige screening de opvang naar onze regio worden verplaatst. Zo combineer je veiligheid, controle en humaniteit, zonder dat het leidt tot chaos of onnodige risico’s.
Er is geen enkele reden om de problemen te importeren naar Europa. Dat moet echt koste wat kost voorkomen worden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218674744
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is geen enkele reden om de problemen te importeren naar Europa. Dat moet echt koste wat kost voorkomen worden.
Oekraïne is een EU-buitengrens. Zodra Turkije het niet meer kan handelen heb je ook te maken met een EU-buitengrens.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 4 september 2025 @ 10:47:54 #134
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218674920
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ja joh, iedereen loopt te roepen over pepperspray en schroevendraaiers… geweldig plan. :{ :{ :{ :{

Feit is: tegen een gestoorde of psychologisch verstoorde aanvaller sturen zulke wapens het signaal: “ik wil vechten”. Bij vrouwen activeert dat vaak het oerinstinct van de aanvaller, waardoor de situatie alleen maar escalereert.

Zelfverdedigingstechnieken zoals judo, Krav Maga of MMA kunnen helpen om tijd te winnen, maar zelfs daarmee win je vaak niet tegen een vastberaden gek. Het beste wapen blijft je benen en je verstand: ontsnappen.

En ja, hoe hard het ook klinkt: als ontsnappen niet mogelijk is, is het ondergaan en proberen met zo min mogelijk schade erdoor te komen vaak het enige wat je kunt doen. Pepperspray of een schroevendraaier maken het dan alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Zo mee eens!! Afstand proberen te creëren (daar op trainen) en wegwezen!

Als je nog nooit een echte klap hebt uitgedeeld, wel verwachten dat je met je sleutelbos meteen schade aanbrengt.
pi_218674950
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Oekraïne is een EU-buitengrens. Zodra Turkije het niet meer kan handelen heb je ook te maken met een EU-buitengrens.
Dan zou ik die maar goed dicht zetten.
pi_218675906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het komt door de mannen die zich niet gedragen, niet door mannen.
Komt wel door mannen want die steunen geen maatregelen, waardoor de foute mannen problemen zouden krijgen.
pi_218676392
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Hoeveel procent van het totaal is dat? En moeten die ook weg of wil je alleen de instroom stoppen?
  donderdag 4 september 2025 @ 12:52:27 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218676434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 12:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoeveel procent van het totaal is dat? En moeten die ook weg of wil je alleen de instroom stoppen?
Eerst een totale stop voor zo'n 7 jaar, zodat we weer wat lucht in de woningmarkt hebben. We kunnen best een deel van wat we nu bijdragen geven aan regionale opvangcentra en hulp.

Daarna ingangseisen verhogen voor de taaltoets (minimaal B2), alleen tijdelijke vergunningen die periodiek worden herzien, 1 misdrijf of 3 boetezaken = uitzetting, geen voorrang op een woning. Bij goed gedrag, werk en taaltoets kan de tijdelijke vergunning worden omgezet in een permanente, met een limiet.
pi_218676714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 12:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eerst een totale stop voor zo'n 7 jaar, zodat we weer wat lucht in de woningmarkt hebben. We kunnen best een deel van wat we nu bijdragen geven aan regionale opvangcentra en hulp.

Daarna ingangseisen verhogen voor de taaltoets (minimaal B2), alleen tijdelijke vergunningen die periodiek worden herzien, 1 misdrijf of 3 boetezaken = uitzetting, geen voorrang op een woning. Bij goed gedrag, werk en taaltoets kan de tijdelijke vergunning worden omgezet in een permanente, met een limiet.
Ok. We maken het onmogelijk voor mensen om naar Nederland te immigreren. Dat waren er in 2023 zo'n 336.000. Verder gingen er toen 198.000 weg. Vorig jaar kwamen er in totaal zo'n 100.000 mensen bij, dus gingen er (min de geboortes) 38.000 dood. Dat scheelt dus zo'n 572.000 mensen per jaar, oftewel zo'n 3% van het totaal. Na 7 jaar is de bevolking dan met 3,46 miljoen mensen gedaald. (Na 23 jaar zouden we dan onder de helft komen.)

We hebben een woningtekort van minstens 400.000 woningen, en met een gemiddelde gezinsgrootte van 2,1 personen, komen er dan jaarlijks 272.000 woningen beschikbaar. Dus na anderhalf jaar is er een woningoverschot en zijn de prijzen flink aan het dalen. Na die 7 jaar kun je tweedehands woningen aan de straatstenen niet meer kwijt.

De omzetten van de bedrijven gaan hier dan flink omlaag, er is dus bij bedrijven geen sprake meer van een winstgroei maar van een winstdaling, waardoor ze allemaal massaal verkassen naar het buitenland. Er is dus een grote werkloosheid. Op zich goed, want woningen zijn dan goedkoop, maar er is dan ook niemand meer om de uitkeringen te betalen en dus stijgt de criminaliteit tot schrikbarende hoogte.

En ik begrijp dat immigranten ook na die 7 jaar geen inburgeringscursus krijgen, maar die zelf van te voren in het thuisland moeten doen? Niet dat het wat uitmaakt, want als de grenzen dan weer open gaan is de situatie hier zo schrijnend, dat niemand hier nog naar toe wil komen.

Dat is waarom mensen dat effect "Rupsje Nooitgenoeg" noemen. In een kapitalistische samenleving die gebaseerd is op winstmaximalisatie, moet de vraag naar alles ieder jaar groeien. Zodra de mensen minder geld gaan uitgeven is het crisis. Denk 2008, maar dan in het kwadraat.

En daarom hebben we dus ieder jaar een hoop zo goedkoop mogelijke buitenlanders nodig.
pi_218676747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. We maken het onmogelijk voor mensen om naar Nederland te immigreren. Dat waren er in 2023 zo'n 336.000. Verder gingen er toen 198.000 weg. Vorig jaar kwamen er in totaal zo'n 100.000 mensen bij, dus gingen er (min de geboortes) 38.000 dood. Dat scheelt dus zo'n 572.000 mensen per jaar, oftewel zo'n 3% van het totaal. Na 7 jaar is de bevolking dan met 3,46 miljoen mensen gedaald. (Na 23 jaar zouden we dan onder de helft komen.)

We hebben een woningtekort van minstens 400.000 woningen, en met een gemiddelde gezinsgrootte van 2,1 personen, komen er dan jaarlijks 272.000 woningen beschikbaar. Dus na anderhalf jaar is er een woningoverschot en zijn de prijzen flink aan het dalen. Na die 7 jaar kun je tweedehands woningen aan de straatstenen niet meer kwijt.

De omzetten van de bedrijven gaan hier dan flink omlaag, er is dus bij bedrijven geen sprake meer van een winstgroei maar van een winstdaling, waardoor ze allemaal massaal verkassen naar het buitenland. Er is dus een grote werkloosheid. Op zich goed, want woningen zijn dan goedkoop, maar er is dan ook niemand meer om de uitkeringen te betalen en dus stijgt de criminaliteit tot schrikbarende hoogte.

En ik begrijp dat immigranten ook na die 7 jaar geen inburgeringscursus krijgen, maar die zelf van te voren in het thuisland moeten doen? Niet dat het wat uitmaakt, want als de grenzen dan weer open gaan is de situatie hier zo schrijnend, dat niemand hier nog naar toe wil komen.

Dat is waarom mensen dat effect "Rupsje Nooitgenoeg" noemen. In een kapitalistische samenleving die gebaseerd is op winstmaximalisatie, moet de vraag naar alles ieder jaar groeien. Zodra de mensen minder geld gaan uitgeven is het crisis. Denk 2008, maar dan in het kwadraat.

En daarom hebben we dus ieder jaar een hoop zo goedkoop mogelijke buitenlanders nodig.
Men haalt steeds geluksmigranten en arbeidsmigranten door elkaar.
Je kan best tijdelijke Europese arbeiders verwelkomen. En niet de niet-wekende Afrikaan.
Vakman pur sang
pi_218676848
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Men haalt steeds geluksmigranten en arbeidsmigranten door elkaar.
Je kan best tijdelijke Europese arbeiders verwelkomen. En niet de niet-wekende Afrikaan.
Maar als ze tijdelijk zijn (en verblijfsvergunningen/werkvergunningen voor mensen van buiten de EU zijn dat altijd, normaal voor maximaal 1 jaar), dan gaan ze ook weer weg. Dat zijn (verreweg) die 200.000 mensen die jaarlijks ook weer vertrekken. Je wilt dus alleen de ongeveer 130.000 mensen die ieder jaar extra komen verbieden? Naast de ongeveer 30.000 vluchtelingen en aanverwanten, zit je dan nog met een verschil van 100.000 mensen.

Hoe ga je die selecteren? Een flink aantal daarvan zijn waarschijnlijk arbeidsmigranten die hier na het aflopen van hun visum blijven. Het grootste deel daarvan omdat ze dan nog aan het werk zijn en een nieuw visum met werkvergunning krijgen. Hun baas heeft ze dus liever dan een Nederlander. Dat moet je dan ook gaan verbieden. De regering gaat dan een maximum in moeten stellen, waar eerst de migranten vanuit de EU nog vanaf moeten.

En het woningtekort stijgt niet alleen doordat er hier meer mensen komen dan weggaan, maar vooral omdat de gezinsgrootte de afgelopen 50 jaar of zo gehalveerd is. Vroeger bleven de grootouders gewoon thuis wonen, toen gingen ze naar het bejaardentehuis en nu blijven ze ook weer thuiswonen, maar dan zonder de rest van de familie (en met ZZP thuiszorg). Een belangrijke reden voor het grote tekort aan zorgpersoneel.

De gezinsgrootte is nu nog maar 2,1 personen, als de volwassenen die nu nog bij hun ouders wonen ook zelfstandig worden, neemt dat aantal verder af, tot onder de twee. Starters en alleenstaande ouderen hakken er dan flink in. Het sociale leven van steeds meer mensen gebeurt elektronisch. Daar zou je dan ook wat aan moeten doen. Aan de ene kant zou je zeggen: meer kinderen maken, dan hebben we minder buitenlanders nodig. Maar dan moet ook het minimumloon omlaag en alle regelingen versoberd worden, waardoor een eigen huis dan nog onbereikbaarder word.

Of we komen toch weer uit bij die winstmaximalisatie omzetten in winststabilisatie door over het verschil belasting te heffen. En om te voorkomen dat het allemaal wordt afgeroomd door extra's voor het management, moet het hoogste belastingtarief ook omhoog. Of minder aftrekmogelijkheden.
  donderdag 4 september 2025 @ 14:04:47 #142
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218676852
*random topic op FOK!*

Discussie over migranten.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218676855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:04 schreef ieniminimuis het volgende:
*random topic op FOK!*

Discussie over migranten.
Ik weet dat mijn uitleg totaal geen effect heeft, maar ik kan het af en toe niet laten. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')