abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:44:26 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218657549
quote:
Vier Syrische asielzoekers neergestoken, traumaheli opgeroepen

EINDHOVEN – Bij een steekincident in het centrum van Eindhoven zijn in de nacht van zondag op maandag vier Syrische jongeren gewond geraakt. Het incident vond plaats nabij de Zara, waar de groep — afkomstig uit een AZC in Geldrop — zou zijn aangevallen door een andere groep. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.

Volgens de eerste informatie zou de groep zijn belaagd en gestoken. Daarbij zouden ook twee fatbikes zijn gestolen. Door een taalbarrière was het voor de politie lastig om ter plaatse een helder beeld te krijgen. Een van de gewonden zakte later in elkaar op de Kanaaldijk Zuid en is met een steekwond in zijn zij naar het ziekenhuis vervoerd. Een traumahelikopter werd opgeroepen, maar bleek niet nodig. De drie anderen konden ter plaatse door ambulancepersoneel worden behandeld.

De politie is een onderzoek gestart en bekijkt onder meer camerabeelden uit de omgeving. De daders, mogelijk ook van Syrische afkomst, zijn nog voortvluchtig

https://112brabant.nl/202(...)eli-opgeroepen.html/
https://www.omroepbrabant(...)raumaheli-opgeroepen
Burgeroorlog wordt in onze straten nog even uitgevochten :')
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:47:44 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218657563
quote:
Syrische asielzoekers
quote:
maandagnacht
quote:
fatbikes
quote:
taalbarrière
quote:
daders, syrische afkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218657585
Nou jaaaaaa zeg. Wat raar weer. Wordt altijd viirgedaan dan die asielzoekers hartstikke aardige mensen zijn.

Ga maar wieberen.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218657591
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:52:26 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218657595
Ik ben benieuwd wanneer het eerste “incident” zal zijn tussen asielzoekers onderling of tussen asielzoekers en bijv voetbal hooligans in een stad ergens waarbij er gewoon een paar doden op straat achter blijven.

Kan bijna niet anders dan dat dit snel gebeurt. :{
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218657621
Die arme jongens vervelen zich.
En ze zijn uitraard zwaar gefrustreerd en depresssief want ze hebben geen auto en geen huis gekregen zoals ze beloofd was in de brochure van hun mensensmokkelaar.
Je zal maar in zo'n kutland terecht komen, nee ze hebben het niet makkelijk.
-
  Spellchecker dinsdag 2 september 2025 @ 09:04:28 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218657680
Twee fatbikes gestolen :(
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:13:44 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218657751
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:04 schreef maily het volgende:
Twee fatbikes gestolen :(
quote:
Een alleenstaande volwassene zonder gratis maaltijden krijgt dus 72,98 euro per week om van te eten en leven. Een gezin van twee volwassenen en twee kinderen krijgt in dezelfde situatie een bedrag van 213,50 euro per week.
Waar doen ze het van :')
pi_218657773
Ja, wat men in dit artikel en bijvoorbeeld recent in Baarn ziet is dat ook juist andere asielzoekers enorm veel last hebben van vreemdelingen met criminele intenties. En uiteraard, ook dit is iets waar niemand (het COA niet, de politie niet, gemeentes niet) de capaciteit en mogelijkheden voor heeft om er echt tegen op te kunnen treden.
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:20:54 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218657793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, wat men in dit artikel en bijvoorbeeld recent in Baarn ziet is dat ook juist andere asielzoekers enorm veel last hebben van vreemdelingen met criminele intenties. En uiteraard, ook dit is iets waar niemand (het COA niet, de politie niet, gemeeentes niet) de capaciteit en mogelijkheden voor heeft om er echt tegen op te kunnen treden.
Tenzij hooligans er wat tegen willen doen, zoals in Den Bosch.
Dan is er opeens wel genoeg capaciteit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218657817
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Escalatie is het toverwoord, niet alleen met betrekking tot asielzoekers trouwens. Als er een (vermeende) dreiging is dat de vlam in de pan kan slaan is er ineens veel mogelijk.
pi_218657818
Heerlijk die verrijking.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 09:28:15 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218657851
Oppakken en meteen het land uit flikkeren. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218657856
Zolang ze elkaar te lijf gaan hoeven wij ons geen zorgen te maken toch?
  Spellchecker dinsdag 2 september 2025 @ 09:30:38 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218657862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:29 schreef DrDentz het volgende:
Zolang ze elkaar te lijf gaan hoeven wij ons geen zorgen te maken toch?
Wij mogen de rotzooi opruimen ....
De zorg leveren, de orde bewaren.
pi_218657879
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:30 schreef maily het volgende:

[..]
Wij mogen de rotzooi opruimen ....
De zorg leveren, de orde bewaren.
Nieuwe fatbikes uitdelen.
pi_218657912
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:32 schreef Drxx het volgende:

[..]
Nieuwe fatbikes uitdelen.
Als Nederland gewoon gezorgd had voor voldoende fatbikes was dit nooit gebeurd. Gierige en racistische Nederlanders hebben hier schuld; arme verrijkende asielzoekers zijn weer slachtoffer.
pi_218657926
Prima toch dat ze elkaar overhoop steken. Zie het probleem niet zo.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:49:00 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218657982
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:40 schreef Haags het volgende:
Dat ze capaciteit en geld opslokken lijkt mij best een probleem.
pi_218658013
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De politie bestaat dus er is capaciteit. Alleen die wordt enorm selectief ingezet.

Toen Hans Teeuwen zijn Halsema persiflage met een nep pistool op tafel live uitzond, waren er opeens in no time 4 agenten aan de deur.
pi_218658208
In heel europa blijven dit soort berichten maar langs komen en er zijn nog steeds figuren die dit wegwuiven en hun kop in het zand steken. Echt bizar.
Geen interesse.
pi_218658290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef GobSmacked- het volgende:
In heel europa blijven dit soort berichten maar langs komen en er zijn nog steeds figuren die dit wegwuiven en hun kop in het zand steken. Echt bizar.
Veel mannen willen toch niet samenwerken of praten met fijne medemensen? Daar moet je zoeken naar de mannen die alles wegwuiven en bagatelliseren, want die hebben nergens last van, omdat zij zich kunnen verplaatsen per automobiel.
pi_218658309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Veel mannen willen toch niet samenwerken of praten met fijne medemensen? Daar moet je zoeken naar de mannen die alles wegwuiven en bagatelliseren, want die hebben nergens last van, omdat zij zich kunnen verplaatsen per automobiel.
Waarom alleen mannen?
Geen interesse.
pi_218658441
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:52 schreef nixxx het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer het eerste “incident” zal zijn tussen asielzoekers onderling of tussen asielzoekers en bijv voetbal hooligans in een stad ergens waarbij er gewoon een paar doden op straat achter blijven.

De laatste voetbaldode is in Nederland bijna 30 jaar geleden
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:43:47 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218658463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:54 schreef quo_ het volgende:
Die arme jongens vervelen zich.
En ze zijn uitraard zwaar gefrustreerd en depresssief want ze hebben geen auto en geen huis gekregen zoals ze beloofd was in de brochure van hun mensensmokkelaar.
Je zal maar in zo'n kutland terecht komen, nee ze hebben het niet makkelijk.
Ze hebben kennelijk wel een fatbike gekregen.
pi_218658513
quote:
Een van de gewonden zakte later in elkaar op de Kanaaldijk Zuid en is met een steekwond in zijn zij naar het ziekenhuis vervoerd.
Een kwetsbare jongere dus, die verbinding ging zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218658544
Incidentje.

Het zijn kansenjongeren en dragen bij aan de diversiteit van de samenleving.
Corporate translator
pi_218658580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:24 schreef Nober het volgende:
Heerlijk die verrijking.
Traumahelicopter, ambulance, ziekenhuisopnamen, politiecapaciteit, AZC enz.
Dat heeft onderhand al meer gekost dan wat deze asielzoeker(s) ons mogelijk ooit zullen opbrengen.

Het mag wat kosten, geen probleem, de middenklasser betaalt het graag.
pi_218658616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je verwacht niet :') :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Vast van de gulle gevers die het land rijk is :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:28 schreef Netsplitter het volgende:
Oppakken en meteen het land uit flikkeren. :W
_O_ Linea recta.

A fijn. Resume:

'Zielig' zijn en 'vluchten' voor geweld om vervolgens hier het ontvluchte terreur lekker door te zetten in een veilig land. Fantastisch toch ?!
Ook in moeilijke tijden.
pi_218658643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef GobSmacked- het volgende:
Enig nuance is u vreemd. Je bent echt niet zo bijzonder omdat je denkt dat de rest van Europa het probleem niet ziet. We zien het probleem ook. Je hebt geen oplossingen die werken. Terug sturen kan niet omdat onze lieve vrienden uit Israël het laatst werkende burgervliegveld uit de roulatie hebben gehaald. Dus al zou je het willen dan moet je alsnog of dat vliegveld repareren of Jordanië levensmoe pijpen. Niemand lijkt beide te willen al zie ik Wilders dat laatste wel doen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:52:04 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218658696
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Enig nuance is u vreemd. Je bent echt niet zo bijzonder omdat je denkt dat de rest van Europa het probleem niet ziet. We zien het probleem ook. Je hebt geen oplossingen die werken. Terug sturen kan niet omdat onze lieve vrienden uit Israël het laatst werkende burgervliegveld uit de roulatie hebben gehaald. Dus al zou je het willen dan moet je alsnog of dat vliegveld repareren of Jordanië levensmoe pijpen. Niemand lijkt beide te willen al zie ik Wilders dat laatste wel doen.
Want Nederland is het enige land op de wereld waar ze anders terecht kunnen?

Als je er hier een zootje van maakt donder je maar gewoon op.
pi_218658874
quote:

[..]
Vreemde reactie of eigenlijk ook niet gezien je palestijns vlaggetje en je Israel geneuzel.
Volgens mij zijn er best wat simpele oplossingen te verzinnen maar wil men niet voor wat voor reden dan ook. Gelukkig zien we stilletjes aan veranderingen in landen als UK, FR en NL.
Geen interesse.
pi_218658909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:36 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]
Waarom alleen mannen?
Waarom niet? Want achter iedere domme vrouw zit een man.
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:14:11 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218659017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Zal wel weer uit een of ander subsidiepotje komen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218659029
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gok eerder criminele activiteiten.
pi_218659038
Gooi die gasten gewoon op een vlucht naar damascus. Wat een zooi halen we binnen zeg :')
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:19:49 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218659052
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
En maar verbaasd zijn dat ze allemaal deze kant op blijven komen. Die berichten gaan gewoon richting de thuislanden, dat je in Nederland van alles krijgt als je je aanmeld als asielzoeker. Dat trekt allerlei verkeerde figuren aan die het gokje wel willen wagen op een permanent verblijf in West-Europa.
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:27:49 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218659095
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]
De laatste voetbaldode is in Nederland bijna 30 jaar geleden
Als in, wordt wel weer tijd voor een nieuwe? :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_218659122
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als in, wordt wel weer tijd voor een nieuwe? :D
Als ik moet kiezen ga ik toch voor een dode Syrier. Al kan de maatschappij ook weinig met dat domme volk uit Den Bosch.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:37:59 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218659153
Misschien moet coa gratis steekvesten uitdelen op hun opvanglocaties ipv fatbikes
Graag op anoniem
pi_218659164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Want Nederland is het enige land op de wereld waar ze anders terecht kunnen?

Als je er hier een zootje van maakt donder je maar gewoon op.
Waarheen?
pi_218659170
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:59 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]
Vreemde reactie of eigenlijk ook niet gezien je palestijns vlaggetje en je Israel geneuzel.
Volgens mij zijn er best wat simpele oplossingen te verzinnen maar wil men niet voor wat voor reden dan ook. Gelukkig zien we stilletjes aan veranderingen in landen als UK, FR en NL.
Wat zijn jouw simpele oplossingen?
pi_218659210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar verdiep ik mij verder niet in. Ik ben niet de aangewezen persoon om hier een oplossing voor te vinden daarom zeg ik ook dat ik denk dat er best oplossingen voor te verzinnen zijn. We hebben hier de politiek voor uitgevonden en mensen die zich in de materie verdiepen.
Voor nu is het alleen big business in al zijn facetten om je bezig te houden met migratie. Zolang dit in stand gehouden word en de politiek niets doet verandert er ook niets.
Er worden heel wat mensen rijk van de ellende waar de gemiddelde burger nu in zit.
Geen interesse.
pi_218659213
Wat een troep heeft Nederland de afgelopen jaren binnengehaald, niet te geloven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218659242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]
Daar verdiep ik mij verder niet in. Ik ben niet de aangewezen persoon om hier een oplossing voor te vinden daarom zeg ik ook dat ik denk dat er best oplossingen voor te verzinnen zijn. We hebben hier de politiek voor uitgevonden en mensen die zich in de materie verdiepen.
Voor nu is het alleen big business in al zijn facetten om je bezig te houden met migratie. Zolang dit in stand gehouden word en de politiek niets doet verandert er ook niets.
Er worden heel wat mensen rijk van de ellende waar de gemiddelde burger nu in zit.
Er gaat een hoop geld in om een het gaat in de zakken van VVD stemmers. Niet in die van sociaal lage klassen.

Maar het probleem met dit soort vluchtelingen moet je niet alleen bij je eigen grens aanpakken maar bij je politieke besluiten die destabiliserend werken op hele regio's waardoor een vluchtelingen stroom op gang komt. De oplossingen zijn dus niet zo simpel.

Maar zolang de ene partij er electoraal gewin uithaalt (PVV) en de ander (VVD) de zakken van zijn achterban mee vult en mensen op deze partijen blijven stemmen, verandert er niks.
pi_218659244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wij hebben in Europa een heel aantal Airbus A400M Atlas vliegtuigen.

Als het land van herkomst niet wil meewerken met (gedwongen) terugkeer, dan zou het het perfecte signaal zijn deze lui gewoon op transport richting Afrika of het Midden Oosten te zetten en ze desnoods in de lucht te laten droppen. Geef ze allemaal een parachute die eventueel automatisch openslaat.
pi_218659245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarheen?
Syrië mss?
pi_218659255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarheen?
Syrië mss?
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat een troep heeft Nederland de afgelopen jaren binnengehaald, niet te geloven.
Deze figuren zullen ook wel weer niet naar school mogen, niet werken.
Tja, dan doe je zulke dingen he?
pi_218659257
quote:

[..]
Hoe kan je hier nu nog steeds beginnen over de nuance _O-
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_218659258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wij hebben in Europa een heel aantal Airbus A400M Atlas vliegtuigen.

[ afbeelding ]

Als het land van herkomst niet wil meewerken met (gedwongen) terugkeer, dan zou het het perfecte signaal zijn deze lui gewoon op transport richting Afrika of het Midden Oosten te zetten en ze desnoods in de lucht te laten droppen. Geef ze allemaal een parachute die eventueel automatisch openslaat.
Je kan ze ook in een van om de aarde schieten... Heb je nog meer van die onhaalbare LVB onzin
pi_218659265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Syrië mss?
Hoe? En door wie?
pi_218659282
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan ze ook in een van om de aarde schieten... Heb je nog meer van die onhaalbare LVB onzin
Hoezo onhaalbaar? Op het moment, ja eens. Ik heb echter hoop dat er in de toekomst het nodige zal veranderen. Misschien niet over een jaar of 10. Maar in een tijdsbestek van 20-30 jaar kan er al een hele hoop veranderen!
pi_218659312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Hoezo onhaalbaar? Op het moment, ja eens. Ik heb echter hoop dat er in de toekomst het nodige zal veranderen. Misschien niet over een jaar of 10. Maar in een tijdsbestek van 20-30 jaar kan er al een hele hoop veranderen!
Ze zullen wel moeten want een veilige en functionerende samenleving met deze mensen met totaal andere normen en cultuur is niet mogelijk. Het was nog redelijk goed te managen maar nu wordt het te groot in omvang en aantallen en dat wordt merkbaar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218659313
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hoe? En door wie?
Vliegtuig, met een piloot.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:00:22 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218659314
Volgens Chadi is alles natuurlijk de schuld van Israel.
pi_218659509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens Chadi is alles natuurlijk de schuld van Israel.
Dat heb ik niet gezegd. Maar in jouw brein werkt dat blijkbaar zo.
pi_218659514
Er is totaal maar dan ook totaal geen draagvlak voor de opvang van Syriers, dat is de laatste weken wel gebleken. En dan lees ik vanochtend ook nog eens dat na die confrontatie op de Bossche kermis dat een of andere wethouder een zooitje zonnebloemen is gaan brengen naar een AZC om die mensen het gevoel te geven dat ze er toe doen.

Tenenkrommend dat bukken en buigen van onze overheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218659527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dan is er weer een andere groep vluchtelingen. Waarom ontstaan die stromingen en wat kunnen wij eraan doen om ze buiten onze grenzen te faciliteren. Als we het geld wat we aan het COA geven om lokaal in kunnen zetten jaarlijks..
pi_218659555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef Hathor het volgende:
Er is totaal maar dan ook totaal geen draagvlak voor de opvang van Syriers, dat is de laatste weken wel gebleken. En dan lees ik vanochtend ook nog eens dat na die confrontatie op de Bossche kermis dat een of andere wethouder een zooitje zonnebloemen is gaan brengen naar een AZC om die mensen het gevoel te geven dat ze er toe doen.

Tenenkrommend dat bukken en buigen van onze overheid.
Wethouder van PvdA/GL zeker?
pi_218659563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wethouder van PvdA/GL zeker?
Weet ik niet. Slikkers is zijn naam, en dat vond ik in dit geval een hele toepasselijke naam.
pi_218659600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Weet ik niet. Slikkers is zijn naam, en dat vond ik in dit geval een hele toepasselijke naam.
Ja hoor PvdA
_O_
pi_218659611
Een vriendin van mij is net naar Nederland verhuisd vanuit de VSA. Ik denk dat ik haar maar ga vertellen alles wat lichtgetint is en op fatbikes rijdt te vermijden.

Overigens: heeft iemand ooit een lichtgetint persoon in een bibliotheek, boekenwinkel of museum gezien? Ik in ieder geval niet.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:35:02 #63
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_218659640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Een vriendin van mij is net naar Nederland verhuisd vanuit de VSA. Ik denk dat ik haar maar ga vertellen alles wat lichtgetint is en op fatbikes rijdt te vermijden.

Overigens: heeft iemand ooit een lichtgetint persoon in een bibliotheek, boekenwinkel of museum gezien? Ik in ieder geval niet.
Jawel.

SPOILER
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:36:31 #64
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218659648
quote:
Jawel, om deze met verf te besmeuren of om kunst te roven.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:39:42 #65
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_218659671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor PvdA
_O_
Hunnie heeft er zelf geen last van dus dan is het niet erg .
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:48:56 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218659751
quote:

Je ziet ze toch ook nooit op festivals, braderieën en andere Nederlandse culturele activiteiten, althans heel zelden.

Daarentegen kom je daar wel vaak gewoon Surinamers, Molukkers, Aziaten etc tegen.
pi_218659755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Slikker, blijkbaar.. Wat een mooie ideen heeft die man hoor. Flexwoningen voor Nederlanders naast het AZC, daar wil je wonen natuurlijk.

https://www.ed.nl/den-bos(...)%2Fwww.google.com%2F
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:50:11 #68
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218659756
quote:

We hebben helemaal geen behoefte aan nog meer spionnen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218659842
quote:

Ja, de bieb hier moest perse een bredere plek "van ontmoeting en verbinding voor iedereen" worden zoals dat tegenwoordig zo betekenisloos correct heet, dus nu zit het er regelmatig vol verveelde potentiele schoolverlaters en nieuwkomers die er de taal zouden moeten leren. Zitten te bellen, te schreeuwen, te eten, rommel te maken en alle andere gedragingen die nog niet zo heel lang geleden streng niet mochten maar waarvan het handjevol bibliothecarissen allang niet meer bij machte (mogen) zijn om er iets van te zeggen.
pi_218659844
Ik weet niet wat erger is, Syrië of die grafstad genaamd Eindhoven :')
pi_218659895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je ziet ze toch ook nooit op festivals, braderieën en andere Nederlandse culturele activiteiten, althans heel zelden.

Daarentegen kom je daar wel vaak gewoon Surinamers, Molukkers, Aziaten etc tegen.
Wat? Festivals met alleen maar witte mensen en mensen uit onze voormalige koloniën? Dat dit kan! Hoog tijd om daar iets aan te doen!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218659909
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Slikker, blijkbaar.. Wat een mooie ideen heeft die man hoor. Flexwoningen voor Nederlanders naast het AZC, daar wil je wonen natuurlijk.

https://www.ed.nl/den-bos(...)%2Fwww.google.com%2F
En dan ben ik juist heel erg benieuwd hoe zo iemand zelf woont.
-
pi_218659946
Helaas. Een generatie voor ons heeft ooit ergens in de jaren 50 een verdrag gesloten dus dan valt er niet veel meer aan te doen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218660278
Op De VLuChT VoOr OoRLoG eN GeWeLd

MeDeMeNsELijKhEiD
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:05:34 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218660364
quote:

Zal binnenkort vast ook wel weer ergens een Eritrees feestje zijn waar wat voor- en tegenstanders van het regime op de vuist gaan.
pi_218661198
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef RotatoR het volgende:
Op De VLuChT VoOr OoRLoG eN GeWeLd

MeDeMeNsELijKhEiD
VeRbInDeN
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:06:49 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218661343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:40 schreef Haags het volgende:
Het probleem is dat er geen doden zijn gevallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:12:00 #78
56749 BlaZ
pi_218661371
quote:

Dat is ook wel logisch, de Arabieren die in Nederland vertoeven zijn voornamelijk de tokkies uit het midden oosten, de bovenklasse uit Syrië is voornamelijk naar de golfstaten verhuist.
pi_218661471
quote:

Dit kan echt niet.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:34:07 #80
56749 BlaZ
pi_218661492
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dit kan echt niet.
Dat mensen van VSA naar Nederland verhuizen?
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:42:31 #81
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_218661531
Klinkt als een afrekening in het baardapencircuit.

Moeten ze vooral vaker doen *O*
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_218661700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat mensen van VSA naar Nederland verhuizen?
Je bent een racist
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:10:01 #83
56749 BlaZ
pi_218661777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Je bent een racist
Waar slaat dat nou weer op?
pi_218662732
quote:

Sterker nog, het valt mij echt tegen dat die rellen-henkies dat nog niet gedaan hebben. Of blijft het bij bushokjes slopen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:23:13 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218662778
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:17 schreef halfway het volgende:

[..]
Sterker nog, het valt mij echt tegen dat die rellen-henkies dat nog niet gedaan hebben. Of blijft het bij bushokjes slopen?
Zodra het eerste schaap over de dam is… en blijkt dat de politie niet de capaciteit voor handhaving en opsporing heeft..
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:39:08 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664279
quote:

[..]
Mijn goedheid...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:41:09 #88
56749 BlaZ
pi_218664301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:37 schreef Twiitch het volgende:
Misschien moet coa gratis steekvesten uitdelen op hun opvanglocaties ipv fatbikes
Voor de omwonenden beter.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:43:08 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664327
Huidskleur, ras en tint is VOLSTREKT irrelevant.

Het gaat om cultuur.

Liever een afvallige Mocro dan een bekeerde Hollander
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218664341
Das vrij normaal hoor, zie je ook bij mensen uit landen rondom Syrie maar ook is dit vrij normaal met Polen, Bulgaren etc...

Niets nieuws...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218664569
quote:

Of in de trein in de vroege ochtend? Dat valt mij ook altijd op, i.t.t. als je de bus overdag neemt, dan is bijna de helft moslim.
pi_218664744
Syriërs opnieuw druk bezig met eigen uitzetting.
Hard werkende jongeren.
Vakman pur sang
pi_218664810
De oorlog is daar voorbij. Snel iedereen terugsturen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 22:41:52 #94
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218664839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:44 schreef Chandler het volgende:
Das vrij normaal hoor, zie je ook bij mensen uit landen rondom Syrie maar ook is dit vrij normaal met Polen, Bulgaren etc...

Niets nieuws...
Oké, maar wat doen ze hier? Ga elkaar lekker in je eigen apenland leksteken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218665274
Laat ze elkaar maar lekker uitmoorden!
Cindy De Vuyst
  woensdag 3 september 2025 @ 02:44:14 #96
56749 BlaZ
pi_218665309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het gaat om cultuur.

Het is ook onvergelijkbaar: religie is, in tegenstelling tot huidskleur, een keuze.
pi_218665387
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Je bent een racist
Dat is tegenwoordig een geuzennaam.
  woensdag 3 september 2025 @ 06:29:03 #98
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218665392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het gaat om cultuur.

_O_
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218665405
De oplossing in het kort

pi_218665523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, wat men in dit artikel en bijvoorbeeld recent in Baarn ziet is dat ook juist andere asielzoekers enorm veel last hebben van vreemdelingen met criminele intenties. En uiteraard, ook dit is iets waar niemand (het COA niet, de politie niet, gemeentes niet) de capaciteit en mogelijkheden voor heeft om er echt tegen op te kunnen treden.
Kwam er ook dit artikel tegen: https://www.rtvutrecht.nl(...)cultuur-voor-vrouwen
Het zal Fok ook goed doen als er wat monden met groene zeep uitgeboend worden. Dit topic is er een voorbeeld van hoe men kwistig is met gore aanduidingen en elkaar ophitst.
pi_218665543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké, maar wat doen ze hier? Ga elkaar lekker in je eigen apenland leksteken.
Dat doen ze daar ook hoor..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218665833
In Nijmegen weet Bruls wel van aanpakken hoor.

Overlast door Syrische jongeren in Nijmegen, Bruls waarschuwt: ‘Ik geef je nu de kans om te kiezen’
quote:
Diefstallen, onderlinge vechtpartijen en bedreigingen, nafluiten: Nijmegen kampt met overlast van jongeren die veelal van Syrische komaf zijn. Burgemeester Hubert Bruls is er klaar mee: vul je leven positief in óf je wordt gestraft, waarschuwt hij in brieven.
Hij stuurt een briefje naar de kinders.
Dat is in ieder geval al beter dan zijn manier van het aanpakken van de overlast op de Waalstrandjes.
Explosieve sfeer op Waalstrandjes, Bruls: ‘Blijf weg, zeker ’s avonds’
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_218666118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In musea zie je ook zelden een moslim. Bijna alleen maar blanke mensen, en soms een Aziaat.
pi_218667351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn goedheid...
Ontken je het?
pi_218667478
quote:
4s.gif Op woensdag 3 september 2025 08:40 schreef SpaceOddity het volgende:
In Nijmegen weet Bruls wel van aanpakken hoor.

Overlast door Syrische jongeren in Nijmegen, Bruls waarschuwt: ‘Ik geef je nu de kans om te kiezen’
[..]
Hij stuurt een briefje naar de kinders.
Dat is in ieder geval al beter dan zijn manier van het aanpakken van de overlast op de Waalstrandjes.
Explosieve sfeer op Waalstrandjes, Bruls: ‘Blijf weg, zeker ’s avonds’
Wel voorop lopen met aangifteformulieren tegen Wilders, dan komt die bal gehakt wél in actie...

Deze man is compleet incapabel, totaal...
pi_218667498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wel voorop lopen met aangifteformulieren tegen Wilders, dan komt die bal gehakt wél in actie...

Deze man is compleet incapabel, totaal...
Daarom zijn er ook aangifteformulieren tegen hem. Of bedoelde je Wilders niet?
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218667513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Daarom zijn er ook aangifteformulieren tegen hem. Of bedoelde je Wilders niet?
He?
  woensdag 3 september 2025 @ 20:18:07 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218671266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ontken je het?
Ja.

En ik weet ook dat de ENIGE reden waarom je je bezig houdt met conflict religie is. Zet ik gerust heel mijn foruin op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218671775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja.

En ik weet ook dat de ENIGE reden waarom je je bezig houdt met conflict religie is. Zet ik gerust heel mijn foruin op
Hoeveel is dat?
  woensdag 3 september 2025 @ 21:11:53 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218671781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hoeveel is dat?
Heel wat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218678840
quote:
Ziekenhuis neemt 'gepaste stappen' na online uitingen werknemer
Het Leidsch Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft gisteren zoals ze zelf zeggen 'gepaste stappen' genomen tegen een medewerker na uitlatingen op sociale media. Op LinkedIn werd gisteren kritiek geuit op een reactie van een medewerker van het LUMC op Facebook. De medewerker in kwestie had zich uitgelaten over het nieuws dat vier Syrische asielzoekers waren neergestoken. Op LinkedIn werd de vraag gesteld in hoeverre de medewerker in kwestie wel een goede zorgverlener zou kunnen zijn.

Het LUMC liet in een reactie weten 'geschrokken' te zijn van de uitlatingen van de medewerker. "Deze uitlatingen staan haaks op onze kernwaarden en we keuren dit gedrag dan ook nadrukkelijk af."

Daarbij stelde het LUMC de zaak serieus te nemen en 'passende stappen' te nemen. Een woordvoerder wil in een toelichting verder niet ingaan op welke stappen precies worden genomen, 'omwille van de privacy van de werknemer'.

Vrijheid van meningsuiting
In Nederland staat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. In hoeverre mag een werkgever, in dit geval het LUMC, dan maatregelen nemen naar aanleiding van berichten op sociale media?

Hoogleraar arbeidsrecht Evert Verhulp van de Universiteit van Amsterdam stelt dat de vrijheid van meningsuiting niet zomaar mag worden beperkt door een werkgever. "Zo lang een werknemer niks strafbaars zegt, kan de werkgever dat niet leuk vinden, maar kan die er weinig tegen ondernemen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)edia-lumc-medewerker
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')