Ja, nou, sorry, maar dat vind ik wel een beetje eng als iemand tegen mij zegt dat ik mooie borsten heb hoor. Dat moet je toch kunnen aanvoelen.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt te bezien. Vrouwen doen over het algemeen niet zomaar voor de grap aangifte natuurlijk.
In Zweden waar deze wetgeving al langer actief is zie je wel degelijk een explosieve stijging in het aantal veroordelingen.
Maar goed, ook daar kampen ze met een migrantencrisis in de grote steden. Het is treurig dat het überhaupt zover moet komen allemaal. Zeggen dat een vrouw mooie borsten heeft kan zowel intimidatie zijn als een compliment. Als je al het flirten en speelsheid uit een samenleving sloopt vrees ik uiteindelijk Japanse toestanden.
als je tegen een onbekende vrouw iets zegt over haar borsten ben je gewoon een viezerik hoorquote:Op zaterdag 6 september 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nou, sorry, maar dat vind ik wel een beetje eng als iemand tegen mij zegt dat ik mooie borsten heb hoor. Dat moet je toch kunnen aanvoelen.
Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik zeg " oooooohhhhh wat heb je een mooie bobbel in je broek. Echt prachtig gevormd."
Volkomen normaal joh, tegen de kassière, tegen je behandeld arts, tegen de bruid, tegen je zusje, tegen die ene collega die je altijd ontwijkt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als je tegen een onbekende vrouw iets zegt over haar borsten ben je gewoon een viezerik hoor
Niet echt vergelijkbaar. Veel mannen zullen dat nog wel als prettig compliment zien ook. Zelf een keer iets vergelijkbaars meegemaakt, vond ik niet vervelend.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nou, sorry, maar dat vind ik wel een beetje eng als iemand tegen mij zegt dat ik mooie borsten heb hoor. Dat moet je toch kunnen aanvoelen.
Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik zeg " oooooohhhhh wat heb je een mooie bobbel in je broek. Echt prachtig gevormd."
Mwa borsten is eerder lekker kontje bij mannen. En ik bedoel nadrukkelijk in een flirterige setting met een bekende , niet een random gast op straat die je niet kent en met wie je niks te maken wil hebben.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Het ene moment heel hard huilen om het mannenprobleem en de femicide, het volgende moment hordes getraumatiseerde moslims met een hartgrondige haat richting het westen binnenhalen. Zo kennen we het deugdvolk weerquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Burgemeester Halsema wil ernstig zieke kinderen uit Gaza naar Amsterdam halen
Na een oproep uit de gemeenteraad hebben burgemeester Halsema en de Amsterdamse wethouders het kabinet gevraagd ernstig zieke en gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te laten komen. Het Amsterdam UMC wil hen behandelen.
[ afbeelding ]
Burgemeester Halsema schrijft dit in een brief aan de gemeenteraad in antwoord op vragen van PvdA-raadslid Fatihya Abdi. Begin augustus vroeg zij, namens een brede raadsmeerderheid, of Amsterdam zich actief wilde aanbieden als opvanglocatie voor zwaargewonde en doodzieke Palestijnen uit Gaza.
Volgens het college van burgemeester en wethouders is het een humanitaire verplichting kinderen op te vangen. In de brief staat dat Amsterdam een dringend appèl heeft gedaan op de regering om toegang te verlenen, zodat de kinderen in de hoofdstad kunnen worden behandeld. Het Amsterdam UMC heeft eerder al laten weten opvang en medische zorg te kunnen bieden, gezien het instorten van de gezondheidszorg in Gaza.
https://www.parool.nl/ams(...)-te-laten~b2f3ea17b/
Dus jij zou er geen probleem mee hebben als een mannelijke collega jou in je kont knijpt of heel intiem over je heen gaat hangen en vraagt hoe het met je liefdesleven is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa borsten is eerder lekker kontje bij mannen. En ik bedoel nadrukkelijk in een flirterige setting met een bekende , niet een random gast op straat die je niet kent en met wie je niks te maken wil hebben.
Heel goed. Hopelijk komt daar gauw een goeie Nederlandse versie van!quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:30 schreef quirina het volgende:
Om te beginnen zou dit op Nederlandse Basischolen ook geleerd moeten worden.
https://youtube.com/shorts/-qofvC_xtvk?si=RoRgeVkfg0xQWcqE
Doen we al, heet lentekriebels alleen hebben extreemrechts en reliewappies daar weer problemen mee.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:30 schreef quirina het volgende:
Om te beginnen zou dit op Nederlandse Basischolen ook geleerd moeten worden.
https://youtube.com/shorts/-qofvC_xtvk?si=RoRgeVkfg0xQWcqE
Lees je überhaupt wat ik schreef?quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus jij zou er geen probleem mee hebben als een mannelijke collega jou in je kont knijpt of heel intiem over je heen gaat hangen en vraagt hoe het met je liefdesleven is.
Aanraken is ook een vorm van flirten. Hand op je schouder, schouder tegen schouder, knie tegen knie.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees je überhaupt wat ik schreef?
Aanraken is een heel andere sport dan flirten/opmerkingen maken.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Aanraken is ook een vorm van flirten. Hand op je schouder, schouder tegen schouder, knie tegen knie.
Allemaal heel onschuldig. Maar die kutwijven zoeken daar alleen maar vuiligheid achter.
Wees een vent en geef gvd gewoon antwoord. Ben jij er van gediend als een mannelijke collega zijn hand op je kont legt, of intieme vragen stelt over je 'liefdes'leven? Wat elke vrouw meteen vertaald naar: "Wanneer ben je voor het laatst geneukt?"
Er is niks mis met mijn leesvaardigheid, er is daarentegen van alles mis met jouw intermenselijke interpretaties.
Euh nee, aanraken is NIET hetzelfde als een opmerking. Wat die opmerking ook moge zijn. Zodra je iemand aanraakt ga je een (juridische) grens over en ben je indien er geen consensus is zelfs aan het aanranden. Je hele vergelijking gaat derhalve compleet mank.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Aanraken is ook een vorm van flirten. Hand op je schouder, schouder tegen schouder, knie tegen knie.
Allemaal heel onschuldig. Maar die kutwijven zoeken daar alleen maar vuiligheid achter.
Wees een vent en geef gvd gewoon antwoord. Ben jij er van gediend als een mannelijke collega zijn hand op je kont legt, of intieme vragen stelt over je 'liefdes'leven? Wat elke vrouw meteen vertaald naar: "Wanneer ben je voor het laatst geneukt?"
Er is niks mis met mijn leesvaardigheid, er is daarentegen van alles mis met jouw intermenselijke interpretaties.
Euh, niet iedere aanraking is aanranding. Hangt heel erg van de context af. Het gaat om ontuchtige handelingen, ook wel handelingen van seksuele aard.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Euh nee, aanraken is NIET hetzelfde als een opmerking.
Wat die opmerking ook moge zijn. Zodra je iemand aanraakt ga je een (juridische) grens over en ben je indien er geen consensus is zelfs aan het aanranden. Je hele vergelijking gaat derhalve compleet mank.
Voor een deel is dat juist maar een rechter zal eerder zwaarder tillen aan fysiek contact dan aan opmerkingen normaliter. Gevallen van grensoverschrijdend gedrag in een werksituatie met woorden halen bijvoorbeeld zelden de strafrechter.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Euh, niet iedere aanraking is aanranding. Hangt heel erg van de context af. Het gaat om ontuchtige handelingen, ook wel handelingen van seksuele aard.
Evengoed kun je met een opmerking ook over een (juridische) grens gaan.
Met woorden heb je ook gewoon je fatsoen te houden tegenover vrouwen.quote:Op zondag 7 september 2025 00:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een deel is dat juist maar een rechter zal eerder zwaarder tillen aan fysiek contact dan aan opmerkingen normaliter. Gevallen van grensoverschrijdend gedrag in een werksituatie met woorden halen bijvoorbeeld zelden de strafrechter.
Ga jij echt aan mensen zitten fysiek is het een ander verhaal. Aanranding is altijd fysiek en hoewel het niet hoeft kan dat ook alleen maar een hand op de schouder zijn.
Nu ben ik geen ervaringsdeskundige maar het lijkt me toch dat mensen daar ook veel eerder aanstoot aan nemen wanneer iemand daadwerkelijk aan ze zit dan alleen een opmerking.
Als niet homo ging ik vroeger wel eens met een uit in een gaybar en kreeg dan vaak suggestieve opmerkingen of voorstellen, maar niemand heeft me ooit aangeraakt en dat zou ik ook absoluut niet accepteren. Andersom heb ik ook nooit zomaar aan random vrouwen gezeten in het uitgaansleven tenzij zij daar het initiatief voor namen. Voor de meeste mannen die een normale opvoeding hebben genoten is die grens ook wel vrij helder tussen woorden en fysiek iemand aanraken. Dat is gewoon niet cool.
Er kunnen meerdere problemen tegelijk zijn die samen bijdragen. De dader is uiteraard het hoofdprobleem, betekent niet dat je niet naar andere bijzaken kunt kijken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zit dit artikel as we speak te lezen en ik dacht: even kijken of Fok! zijn verontwaardiging al heeft geuit.
Het probleem is dus nu verschoven van "mannen" naar "de route". Genant dat er een incident nodig is om de gemeente in actie te laten komen. Zijn al talloze meldingen gedaan.
En dat vindt men genant? Niet het feit dat incidenten met (illegale) asielzoekers vaker voorkomen? Dat er nog steeds onderzoek loopt naar de identiteit van iemand die hier in een coa verbleef? En waar niet eens over gepraat mag worden, want het is de schuld van de mannen en nu ook van de route?
Dat beweer ik ook nergens. Ik schreef dat aanraken ook een vorm van flirten is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Euh nee, aanraken is NIET hetzelfde als een opmerking. Wat die opmerking ook moge zijn. Zodra je iemand aanraakt ga je een (juridische) grens over en ben je indien er geen consensus is zelfs aan het aanranden. Je hele vergelijking gaat derhalve compleet mank.
Tot op zekere hoogte alleen moet je daar niet in doorslaan.quote:Op zondag 7 september 2025 00:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met woorden heb je ook gewoon je fatsoen te houden tegenover vrouwen.
Ik ben wel benieuwd waar voor jou de grens ligt.quote:Op zondag 7 september 2025 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte alleen moet je daar niet in doorslaan.
Het brein zegt vechten of vluchten en. Hoe stoer we allemaal ook denken te zijn 95% rent weg in zo'n extreme situatie.quote:Op zondag 7 september 2025 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit vind ik vergelijkbaar.
https://www.ndtv.com/worl(...)-train-9230757/amp/1
Oekrainse meid in een trein zomaar doodgestoken.
Dit is helemaal gefilmd door CCTV
Opvallend is dat niemand er wat van meekrijgt, mensen zitten totaal in hunzelf tegenwoordig
Ik flirt niet meer met andere vrouwen dan mijn eigen vrouw dus dat is niet zo relevant.quote:Op zondag 7 september 2025 11:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar voor jou de grens ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |