precies, Sophie had ook gewoon een keusquote:Op donderdag 4 september 2025 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die angst overwinnen voor principes. Dus er is altijd sprake van een keuze.²
En mijn wilde gok is zomaar dat dat "voorkomen" in jouw boekje betekent om geen grappen meer te maken en te schikken naar dreiging en geweld, zoals Arjen nu dus ook doet.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou dan meer inzetten op voorkomen. Maar ik laat in die bandbreedte wel een kleine marge om mogelijk zaken ondubbelzinnig af te keuren. Maar dat beslis ik in de regel last minute.
Absoluut.²
Ah.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En mijn wilde gok is zomaar dat dat "voorkomen" in jouw boekje betekent om geen grappen meer te maken en te schikken naar dreiging en geweld, zoals Arjen nu dus ook doet.
Die gaat de meesten boven hun pet.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:27 schreef stalybridge het volgende:
[..]
precies, Sophie had ook gewoon een keus
Hebben die Moslims in die landen niet uiteindelijk zelf afgerekend met Isis en Deash?quote:Op donderdag 4 september 2025 09:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel er zijn. Ik heb wel deze film gekeken.
Bekijk deze YouTube-video
Dat durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:48 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hebben die Moslims in die landen niet uiteindelijk zelf afgerekend met Isis en Deash?
Niet per se 'de gematigden', maar de andere Moslims die er geen zin in hadden?
Veel erger, we moeten hun bevrijd laten lachen, zodat het lijkt alsof zij vriendelijk zijn voor kleinere en smallere medemensen.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:12 schreef sp3c het volgende:
Je hoopt dat we in de toekomst allemaal bang zijn voor moslims
Als je hebt over het ''overwinnen'' van angst, dan betreft het hier -in die context- een angst die irrationeel is. En daar is hier geen sprake van. Als Lubach een satirische uitzending over de islam maakt, compleet met mohammed cartoons, dan is de kans groot dat Lubach ge-Samuel Patty'd wordt. Een Theo van Goghje krijgt. En het kantoor van Lubach de ''Hebdo'' behandeling krijgt. Of net zoals Lale Gul of Seyran Ateş geen vrij leven hier meer kent.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die angst overwinnen voor principes. Dus er is altijd sprake van een keuze.²
Je hebt veels te veel woorden nodig. Eerlijk of niet, het is een keuze.quote:
Nee, het is geen keuze en nee, het is niet eerlijk.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt veels te veel woorden nodig. Eerlijk of niet, het is een keuze.²
Het zijn je eigen woorden. En ik onderschrijf het keuzeonderdeel zeer zeker.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, het is geen keuze en nee, het is niet eerlijk.
Dat is cultuur hè. Vrouwen als een geit behandelen was hier hip in 1800, maar users als @BansheeBoy staan te popelen om dat weer herintroduceren in Nederlandquote:Op donderdag 4 september 2025 11:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen.
Het engste aan deze film vond ik dat sommige mensen heel erg gemakkelijk te manipuleren zijn en hoever ze gaan in hun strijd ( zelfmoord-terroristen).
....en hoe vrouwen worden behandeld.
Het is geen keuze, het is buigen voor terreur.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt veels te veel woorden nodig. Eerlijk of niet, het is een keuze.²
Noem het hoe je het wilt. De uitkomst is dat hij het laat. Daar ben ik wel blij mee. Als influecener hoop ik dat meer mensen dit voorbeeld zullen volgen. Je kan grappen over andere dingen maken joh.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is geen keuze, het is buigen voor terreur.
Alleen al voor jou hoop ik dat veel mensen juist het tegenovergestelde gaan doen en het even een hype wordt om jullie compleet te bespotten. Het hoeft niet lang te duren, het mag zo'n crompouce hype zijn, maar dan weet je weer even waar je staat.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem het hoe je het wilt. De uitkomst is dat hij het laat. Daar ben ik wel blij mee. Als influecener hoop ik dat meer mensen dit voorbeeld zullen volgen. Je kan grappen over andere dingen maken joh.²
Ik zeg hoe het is. Lubach buigt voor terreur.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem het hoe je het wilt. De uitkomst is dat hij het laat. Daar ben ik wel blij mee. Als influecener hoop ik dat meer mensen dit voorbeeld zullen volgen. Je kan grappen over andere dingen maken joh.²
Nou, eigenlijk alleen dat ze het voorbeeld van Lubach de verse influencer volgen door grappen over de Islam te laten omdat het "het niet waard" is. Voor de rest: haal gerust je Turkse pizza "met alles er op en der an" voor 3 euro.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:55 schreef sp3c het volgende:
Je hoopt dat meer mensen moslims maar uit de weg gaan omdat ze bang zijn?
De meeste Turken in dit land zijn geen ta'aghbiri's itt de meeste Marokkanen in dit land.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk alleen dat ze het voorbeeld van Lubach de verse influencer volgen door grappen over de Islam te laten omdat het "het niet waard" is. Voor de rest: haal gerust je Turkse pizza "met alles er op en der an" voor 3 euro.²
Lubach (en anderen) kan (/kunnen) domme grappen over andere groepen zonder trots of ruggengraat maken. Nu je het zegt, hoeveel grappen worden er nou helemaal gemaakt over jews?quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zeg hoe het is. Lubach buigt voor terreur.
Wat humor betreft kunnen de moslims nog heel veel leren van de joden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lubach (en anderen) kan (/kunnen) domme grappen over andere groepen zonder trots of ruggengraat maken. Nu je het zegt, hoeveel grappen worden er nou helemaal gemaakt over jews?Dus wat dat aan gaat.....
Ik breng mijn zaak ter ruste.²
Al die beveiliging en gedoe en bedreigingen zijn her hem niet waard dus sluit hij moslims uit van zijn dingertjequote:Op vrijdag 5 september 2025 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk alleen dat ze het voorbeeld van Lubach de verse influencer volgen door grappen over de Islam te laten omdat het "het niet waard" is. Voor de rest: haal gerust je Turkse pizza "met alles er op en der an" voor 3 euro.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |