Hij laat prima zien hoe de vork in de steel zit inderdaad en dat er bij de rechtsspraak verschillende maten zijn.quote:Op woensdag 3 september 2025 09:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Niets is heilig in een vrije samenleving. De vrijheid van godsdienst behelst vooral de vrijwaring van godsdienst. Of dat nou is om je eigen skydaddy te kunnen adoreren of om je niet te hoeven onderwerpen aan achterlijke en primitieve opvattingen en leefregels van de mentaal uitgedaagden.
Daarbij is het verbranden van één boek dat je eigen bezit is, natuurlijk volledig onvergelijkbaar met het vernietigen van andermans eigendom, maar dat begrijp je hopelijk zelf ook wel. Verder stel je dat het geen nut heeft, maar de onrust en ordeverstoring die het veroorzaakt tonen in zichzelf het nut al aan. Hier worden essentiële vrijheden verdedigd door iemand als Wagensveld.
100%quote:Op woensdag 3 september 2025 09:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mensen als @:bansheeboy kan deze wereld missen als kiespijn,
Rest heult gewoon mee met de vijand en faciliteert zelfs.quote:maar laten we aub niet gaan doen alsof Wilders hier iets tegen probeert te doen.
Maar wel een beetje flauw...quote:Op woensdag 3 september 2025 10:06 schreef MMaRsu het volgende:
Maar waar is die lijst met grapjes over moslims nou want die waren goed
Ik vind het ontzettend prachtig ja. Maar niet om de redenen die jij noemt. Gewoon een stukje veiligheid en wijsheid. In die hoek moet je mijn geluk zoeken.quote:Op woensdag 3 september 2025 09:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je vindt het dus prachtig dat iemand zichzelf de mond snoert omdat dat jouw agenda dient en hoopt dat dat navolging krijgt. Dat maakt je dus een ordinaire fascist. Past wel weer naadloos bij die fascistische ideologie die je aanhangt.
Niet voor cabaretiers blijkbaar, die moeten op hun tellen passen dankzij moslimsquote:Op woensdag 3 september 2025 10:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend prachtig ja. Maar niet om de redenen die jij noemt. Gewoon een stukje veiligheid en wijsheid. In die hoek moet je mijn geluk zoeken.²
Zo iemand laat zich beledigen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:23 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen dat als je iemand tot op het bot beledigt met iets wat voor hem dierbaar is (laat staan heilig), hij boos en zelfs gewelddadig kan worden, of als je de urn van iemands overleden moeder stuk smijt en op de as pist, dat diegene je wel wat kan aandoen.
Nee. Ze mogen best pissig worden of emotioneel. Ze mogen alleen niet oproepen tot geweld en ervoor zorgen dat critici van hun religie om hun schouder moeten kijken omdat ze anders misschien wel met een paar kogels en een briefje op hun borst eindigen met een boodschap van hun almachtige God die voor zijn narcisme blijkbaar gehersenspoelde pionnetjes nodig heeft.quote:Op een of andere manier zouden moslims geen emoties/gevoelens mogen ervaren, maar onverschillig, constant, alles, moeten ondergaan wanneer ze beledigd worden met wat voor hen heilig is.
In het kort: een ieder die zich in Nederland begeeft moet accepteren dat de wet van het land boven de wetten van zijn imaginaire vriendje gaat.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zo iemand laat zich beledigen.
Wat jij nu voorstelt, is als een leerling met mentale problemen met fluwelen handschoenen behandelen. "Laten we Henkie met zijn driftbuien maar niet voor het hoofd stoten en zeggen dat goudvissen geen zoogdieren zijn, want anders slaat-ie de boel kort en klein en zitten wij met de gebakken peren".
Fijn voor Henkie, kut voor de rest van de klas. Want daar komt Joop met zijn anger issues die beweert dat cactussen eigenlijk door de Joden zijn gemaakt om de mensheid te pijnigen. En daar moeten we dan ook rekening mee houden. Laat staan Glory, die gelooft dat je van brood eten naar de hel gaat en hysterisch begint te gillen en kinderen gaat meppen als juf haar en de rest van de klas uitlegt dat dit niet zo is.
De vergelijking die je maakt is dan ook hopeloos misplaatst.
[..]
Nee. Ze mogen best pissig worden of emotioneel. Ze mogen alleen niet oproepen tot geweld en ervoor zorgen dat critici van hun religie om hun schouder moeten kijken omdat ze anders misschien wel met een paar kogels en een briefje op hun borst eindigen met een boodschap van hun almachtige God die voor zijn narcisme blijkbaar gehersenspoelde pionnetjes nodig heeft.
Welkom in het vrije westen, waarin we in elk geval nog een poging doen om zelf kritisch na te denken en er films bestaan zoals Life of Brian.
Hij zegt niet dat hij zich in kan leven met zielige beledigde moslimpjesquote:Op woensdag 3 september 2025 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Mooi dat men zich zo kan inleven als er zielige moslimpjes beledigd zijn, maar als echte mensen "beledigd" zijn na de dood van de zoveelste tiener of de zoveelste rellen, steekpartijen, aanslagen, oproepen tot intifada en Jihad en jodenmoord dan is hun "beledigd zijn" opeens niet zo relevant meer.
Het is net alsof de gevoelens van daders belangrijker zijn dan de gevoelens van daadwerkelijke slachtoffers, dat zal het toch niet zijn he?.
Ik had het dan ook over de users in dit topic die het uiteraard allemaal wel snappen.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij zich in kan leven met zielige beledigde moslimpjes
Hij zegt dat hij bang is voor die figuren
Alleen @BansheeBoy ?quote:Op woensdag 3 september 2025 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de users in dit topic die het uiteraard allemaal wel snappen.
Ik sta op 1 lijn met een influencer als Lubach.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alleen @:bansheeboy ?
Ik zie verder eigenlijk alleen mensen die snappen dat hij zich liever niet onveilig voelt, dat snap ik ook, is het ook allemaal niet waard
Lubach is zo bang voor jou dat hij zijn werk aanpastquote:Op woensdag 3 september 2025 11:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta op 1 lijn met een influencer als Lubach.²
Dit. En graag of niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het kort: een ieder die zich in Nederland begeeft moet accepteren dat de wet van het land boven de wetten van zijn imaginaire vriendje gaat.
Juist die redenen vind ik discutabel. Iedereen heeft het volste recht welke religie dan ook, belachelijk te maken. dat is namelijk het enige nut van die ellende.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend prachtig ja. Maar niet om de redenen die jij noemt. Gewoon een stukje veiligheid en wijsheid. In die hoek moet je mijn geluk zoeken.²
Wat ik zeg. Hij weet wat de mogelijke negatieve bijwerkingen zijn en heeft daar geen zin en handelt dus met verstand. Wijs. Zo sta ik er exact in.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lubach is zo bang voor jou dat hij zijn werk aanpast.
Ook opendeur, te voorspelbaar voor woorden en uitgekauwde grappen moeten kunnen.quote:
Wat een clown.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Hij weet wat de mogelijke negatieve bijwerkingen zijn en heeft daar geen zin en handelt dus met verstand. Wijs. Zo sta ik er exact in.²
Das doelpalen verschuivenquote:Op woensdag 3 september 2025 15:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Hij weet wat de mogelijke negatieve bijwerkingen zijn en heeft daar geen zin en handelt dus met verstand. Wijs. Zo sta ik er exact in.²
Klopt, met trigger happy mannen is het leven heel zwaar, want een onbewapende mag dan wel een eigen mening hebben, maar mag die mening niet in het openbaar uiten.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:14 schreef sp3c het volgende:
het probleem zijn de hele lange Islamitische tenen en dat vind ik geen ideale samenleving, jij blijkbaar wel
Ja!quote:Op woensdag 3 september 2025 15:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, met trigger happy mannen is het leven heel zwaar, want een onbewapende mag dan wel een eigen mening hebben, maar mag die mening niet in het openbaar uiten.
Waar angst normaliter een slechte raadgever is zorgt het voor zorgvuldig en wijs handelen van Lubach in deze. Wat ik alleen maar toejuich. Dáár ben ik blij mee.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:14 schreef sp3c het volgende:
Lubach stelt hier dat hij ontzettend bang is voor moslims
Dus, hieruit volgend, als er in Nederland een militante beweging ontstaat die op gewelddadige wijze praktiserend moslims zou pakken, dan zou je het verstandig en wijs vinden om geen moslim meer te zijn?quote:Op woensdag 3 september 2025 15:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |