abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2025 @ 13:27:42 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651325
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waarom deze persoon denkt een punt te maken met deze foto is me niet helemaal duidelijk. Als we aan iets een overdaad hebben dan zijn het wel foto's van uitgemergelde Palestijnen.
Die zijn dan wel allemaal AI, maar soit :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218651328
Topic nummer 541416 over Gaza/Israel :Z
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  maandag 1 september 2025 @ 13:28:48 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218651337
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je gooit het op sentiment omdat je feitelijke argumenten om in te gaan tegen dit besluit van de wetenschappers niet voorradig zijn.

Je kan ook proberen om hun argumenten onderuit te halen in plaats alles afdoen als sentiment. In hun resolutie staat waar ze het op baseren. Tweede post.
Voor de zekerheid...

Wetenschappers die hiermee instemmen zijn integer.
Wetenschappers die dat niet doen hebben 'belangen'.

Is het al in je opgekomen dat dat ook andersom kan werken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218651344
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:23 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat kun je bij de stelling van IAGS ook vragen. Punt is dat niemand precies weet wat er gaande is in de Gaza-strook, ook IAGS niet, omdat het inmiddels een multilaterale propaganda-oorlog is en niet in de eerste plaats een militair conflict meer. Genocide is een juridisch concept en volgens mij wachten we nog steeds op een uitspraak van het ICJ in de genocide-aanklacht van Zuid-Afrika. Overigens denk ik dat juristen (en wetenschappers) in dezen hun relevantie zwaar overschatten. Oorlog kent geen regels, en voor zover die er wel zijn worden ze geschreven door de overwinnaars.
Genocide wordt altijd pas na de genocide bepaald, dat gaat in dit geval ook op zijn minst nog jaren duren. Tot die tijd mogen mensen met verstand van de materie er wel iets van vinden, zo ook hier waar ook verschillende meningen zijn.

Oorlog kent wel regels. Door ons allen bepaald en opgeschreven in een tijd van vrede en door allen (vaak jaren later) ondertekend.
pi_218651347
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor de zekerheid...

Wetenschappers die hiermee instemmen zijn integer.
Wetenschappers die dat niet doen hebben 'belangen'.

Is het al in je opgekomen dat dat ook andersom kan werken?
Dat is nergens zo vermeld. Dat is weer een conclusie jij trekt en die ik nergens zo heb benoemd. Maar het zou best kunnen. Aan wat voor belangen denk jij?
  maandag 1 september 2025 @ 13:35:25 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218651373
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is nergens zo vermeld. Dat is weer een conclusie jij trekt en die ik nergens zo heb benoemd. Maar het zou best kunnen. Aan wat voor belangen denk jij?
Religieuze, politieke en ideologisch gedreven belangen.

Nu neem ik NRC sowieso niet serieus, want als er 1 krant in Nederland naast de Telegraaf partijdigheid uitstraalt is dat wel NRC. Maar hoe comfortabel om, wanneer er geen consensus is, het maar af te wimpelen als niet-integere academici die wegens 'belangen' iets niet 'durven' te zeggen.

Wat dat betreft mag de stofkam wel door de Nederlandse universiteiten.

De reden dat in weerwil van mijn afschuw van Netanyahu's moordkabinet ik niet mee doe met Pro-Palestina hier is juist omdát voor de meesten van die types het helemaal niet om mensenrechten of menselijk leed gaat maar andere belangen: religieuze, in-group allianties en ideologische.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218651393
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En wie heeft dat onderzoek gedaan?
Had het inderdaad niet goed geschreven, bedoelde dat er juist geen onderzoek te plekke is geweest.
Het ICJ zou midden 2024 naar Israël afreizen maar zegde dit een paar dagen van te voren af.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 september 2025 @ 13:42:09 #83
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218651426
Eerste wat ik zie op de site van IAGS:
"Become a IAGS member!"

Ok dat lijkt makkelijk...

Dan verder:

quote:
Become an IAGS Member
IAGS members are academic scholars, human rights activists, students, museum and memorial professionals, policymakers, educators, anthropologists, independent scholars, sociologists, artists, political scientists, economists, historians, international law scholars, psychologists, and literature and film scholars. IAGS was formed in 1994 and currently represents 600 members from all continents. We encourage anyone dealing with genocide in a scholarly or professional capacity to join.
Dit is eigenlijk iedereen die maar iets met social studies te maken heeft.

Dus wat heeft dit nou echt voor invloed?
  maandag 1 september 2025 @ 13:50:04 #84
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218651477

:')
pi_218651480
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hoeft het ook niet precies te weten.
[..]

Volgens die definitie was 7 oktober ook genocide. Het is ten slotte de missie van Hamas om alle Joden te vermoorden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 1 september 2025 @ 13:55:15 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651507
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:42 schreef Zoddie het volgende:
We encourage anyone dealing with genocide in a scholarly or professional capacity to join.
Gewoon open sollicitatie voor Hamas en IS dus :'),
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2025 @ 14:01:54 #87
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218651545
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gewoon open sollicitatie voor Hamas en IS dus :'),
Ik dacht dat het een groep van gerespecteerde wetenschappers zou zijn maar ze accepteren studenten, kunstenaars, filmschool studenten, literatuur, activisten...

Dat kun je toch niet wetenschappenlijk noemen.
pi_218651551
Nou en? :')
  maandag 1 september 2025 @ 14:06:23 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651573
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:01 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik dacht dat het een groep van gerespecteerde wetenschappers zou zijn maar ze accepteren studenten, kunstenaars, filmschool studenten, literatuur, activisten...

Dat kun je toch niet wetenschappenlijk noemen.
Ach, het mag wel, maar het holt wel het vertrouwen in de wetenschap uit. Die mensen hebben wat lijstjes uit hun hoofd geleerd en vinden zichzelf nu heel erg slim en verheven.

En ja, ik heb ook gestudeerd, voor men daar over begint, en ik erken dat het allemaal niet per se wil zeggen dat je dan maar alleeenrecht zou hebben op de waarheid, integendeel, als je iets nuttigs gestudeerd hebt krijg je te horen dat er niet iets als een absolute waarheid is maar een op dat moment aannemelijke theorie.
Get woke, go broke!
pi_218651595
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nu neem ik NRC sowieso niet serieus, want als er 1 krant in Nederland naast de Telegraaf partijdigheid uitstraalt is dat wel NRC. Maar hoe comfortabel om, wanneer er geen consensus is, het maar af te wimpelen als niet-integere academici die wegens 'belangen' iets niet 'durven' te zeggen.

De reden dat in weerwil van mijn afschuw van Netanyahu's moordkabinet ik niet mee doe met Pro-Palestina hier is juist omdát voor de meesten van die types het helemaal niet om mensenrechten of menselijk leed gaat maar andere belangen: religieuze, in-group allianties en ideologische.
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat vind jij dan passend om te doen tegen het moordkabinet?
  maandag 1 september 2025 @ 14:10:21 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218651600
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Economische sancties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 september 2025 @ 14:11:22 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651606
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Toch apart dat het altijd de schuld van het westen is dat het daar zo erg is, kolonisatie etc, blanken hadden/hebben daar niets te zoeken.

Maar nu het uitkomt moet dat foute, altijd schuldige westen er zich weer mee bemoeien hoor :').
Get woke, go broke!
  Forum Admin maandag 1 september 2025 @ 14:38:22 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218651820
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:00 schreef knoopie het volgende:

[..]
Gelukkig hoeven we Hamas niet te onderzoeken of ze genocide willen plegen. Hun missie is, in hun eigen woorden, "het vernietigen van Israël en het doden van alle Joden". Zij hebben genocide van alle Joden letterlijk bovenaan hun mission statement staan.
Ja Hamas is een terreurorganisatie van de ergste soort, maar dat betekent niet dat Israël een vrijbrief heeft om te doen wat ze wil.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 1 september 2025 @ 14:48:18 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651887
twitter

Luister naar de hoogopgeleiden mensen! Die weten het beter dan jij!
Get woke, go broke!
pi_218651935
Ach wat weten wetenschappers nu echt? Howardroark heeft wat filmpjes gepost van mensen met een Arabisch uiterlijk die naar de bakker konden gaan.

Zonder dollen: al vanaf het begin staan de sociale media in Israël bol van de grotere en kleinere oorlogsmisdrijven die als grappig worden gebracht. Ministers roepen wekelijks de meest verschrikkelijke dingen. Zelfs mensen van het rode kruis mogen straffeloos geëxecuteerd worden van dichtbij.

Iedereen die dit conflict ook maar half gevolgd heeft weet dat Israël met een hele foute campagne bezig is.
pi_218651944
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja Hamas is een terreurorganisatie van de ergste soort, maar dat betekent niet dat Israël een vrijbrief heeft om te doen wat ze wil.
Natuurlijk heeft het IDF geen vrijbrief. Ik wijs alleen even op de hypocrisie van TS, die er alles aan doet om de genocide van het IDF te bewijzen, maar er met geen woord over rept dat Hamas letterlijk genocide als mission statement heeft.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 1 september 2025 @ 15:01:32 #97
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218651951
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker niet maar als de Hamas en de Palestijnen een leger van hetzelfde kaliber als Israel had en de Israeli's een stelletje loosers waren zouden ze precies hetzelfde doen. De haat is zo groot tussen al die bevolkingsgroepen dat dit nooit meer goed gaat komen met deze ellende tot het einde der tijden als gevolg. Wat een treurig zooitje daar ......
"Hoka Hey!"
pi_218651954
Fu
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
Dit zal volgens de Israel lovers hier wel weer niet kloppen
Fuck hun.
  maandag 1 september 2025 @ 15:03:07 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218651958
Wederom, (persoonlijk) ik neem het totaal niet oprecht op voor Israel, maar de Gaza-aanhang begint echt een gevaar te worden in Nederland.

Al pleegt Israel daadwerkelijk een genocide, al vagen ze heel Gaza van de kaart geeft dat je nog steeds 0,0 recht om hier ook maar 1 raam in te gooien, 1 jood te bedreigen, 1 agent te bespuiten met zuur.

En tot dat stopt blijf ik tot het einde van het conflict anti Gaza, eigen schuld Gazamedestanders, zelf naar gemaakt.
Get woke, go broke!
pi_218651987
Als het IDF het had gewild had er allang geen Gazaan meer geademd, wat een kul weer dit.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')