Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.quote:Steeds meer jongeren willen emigreren: ‘Eng scenario’
Steeds meer jonge mensen willen Nederland verlaten.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de 18- tot 30-jarigen serieus nadenkt over emigratie.
Een belangrijke reden is dat er te weinig betaalbare huizen zijn.
Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
44 minuten geleden
De meeste zijn idd kinderachtige jankerts die het nooit in het buitenland zouden redden. En hier in Nederland stemmen ze op populistische lui die ons land alleen maar verder de vernieling in helpen. Gingen ze maar wegquote:Op maandag 1 september 2025 09:35 schreef knoopie het volgende:
Als ik van alle jongeren die "overwegen te emigreren", maar het vervolgens nooit doen een euro had gekregen, dan was ik nu stinkend rijk geweest. In de praktijk is het toch wel comfortabel om bij paps en mams in de buurt te blijven wonen. Het zal zo een vaart niet lopen.
Groeten vanuit het buitenland. Ik heb het nooit "overwogen", maar gewoon gedaan.
Vanuit het buitenland mag je nog steeds in Nederland stemmen hoor. In ieder geval voor de tweede kamer, zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt. Gemeente natuurlijk iet, omdat je niet meer bij een Nederlandse gemeente ingeschreven staat.quote:Op maandag 1 september 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De meeste zijn idd kinderachtige jankerts die het nooit in het buitenland zouden redden. En hier in Nederland stemmen ze op populistische lui die ons land alleen maar verder de vernieling in helpen. Gingen ze maar weg
Koffertje gepakt. Met slechts 500 euro op m'n bankrekening een enkele ticket gekocht. Beste beslissing ooit.quote:Op maandag 1 september 2025 09:35 schreef knoopie het volgende:
Als ik van alle jongeren die "overwegen te emigreren", maar het vervolgens nooit doen een euro had gekregen, dan was ik nu stinkend rijk geweest. In de praktijk is het toch wel comfortabel om bij paps en mams in de buurt te blijven wonen. Het zal zo een vaart niet lopen.
Groeten vanuit het buitenland. Ik heb het nooit "overwogen", maar gewoon gedaan.
Ja? Denk je dat als wij met ons Nederlandse paspoort in een ander land ter wereld aankomen, welk land dan ook maar, dat er een pot met geld en een huurwoning voor ons klaarstaat? Dat we te eten krijgen van de staat? En geld om een fatbike te kopen? Denk je dat echt?quote:Op maandag 1 september 2025 09:46 schreef Hexagon het volgende:
Zeuren over immigranten en dan ergens anders de immigrant gaan uithangen.
Ik heb toen wel eerst een baan in het buitenland geregeld voordat ik mijn koffers pakte. Maar bij mij was de leuke baan ook vooral de reden om te emigreren en niet de situatie in Nederland (want ondanks dat het verre van perfect is, is Nederland nog steeds een van de mooiere landen om te wonen hoor).quote:Op maandag 1 september 2025 09:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Koffertje gepakt. Met slechts 500 euro op m'n bankrekening een enkele ticket gekocht. Beste beslissing ooit.
Als dat andere land een reden ziet ons asiel aan te bieden vanwege de mensonterende omstandigheden hier, dan zullen ze wel enige hulp bieden.quote:Op maandag 1 september 2025 10:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat als wij met ons Nederlandse paspoort in een ander land ter wereld aankomen, welk land dan ook maar, dat er een pot met geld en een huurwoning voor ons klaarstaat? Dat we te eten krijgen van de staat? En geld om een fatbike te kopen? Denk je dat echt?
Vrij niemand heeft een hekel aan immigranten op zich denk ik. Wel aan mensen die hun handje komen ophouden en leven van staatsvoorzieningen.
Weinig mis met Nederland. Ben ervan overtuigd dat als je gaat emigreren omdat 'Nederland zo kut is', je van een hele koude kermis thuis gaat komen.quote:Op maandag 1 september 2025 10:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb toen wel eerst een baan in het buitenland geregeld voordat ik mijn koffers pakte. Maar bij mij was de leuke baan ook vooral de reden om te emigreren en niet de situatie in Nederland (want ondanks dat het verre van perfect is, is Nederland nog steeds een van de mooiere landen om te wonen hoor).
Belgiëquote:Op maandag 1 september 2025 10:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Is er ook een lijst met favoriete landen?
De meeste gaan naar België en Duitsland. Maar veel daarvan wonen net over de grens en blijven gewoon in Nederland werken. Dat is dus een beetje emigreren light.quote:Op maandag 1 september 2025 10:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Is er ook een lijst met favoriete landen?
Als je een baan bij een van de grote tech-bedrijven hebt weten te regelen dan is het voor veel jongeren best aantrekkelijk om even een paar jaartjes anderhalve ton (of meer) per jaar te verdienen.quote:Op maandag 1 september 2025 10:46 schreef Netsplitter het volgende:
Snap niet dat de US er tussen staat, maar ik ben de doelgroep dan ook niet.
Moet er niet aan denken en België mag dan laagdrempelig zijn ivm taal, de culturele verschillen zijn enorm. Singapore kan ik trouwens iedereen aanraden voor enkele jaren. Denemarken is ook goed te doen, maar geen Kopenhagen meer graag.quote:Op maandag 1 september 2025 10:46 schreef Netsplitter het volgende:
Snap niet dat de US er tussen staat, maar ik ben de doelgroep dan ook niet.
Grotendeels onvolwassen gejammer idd.quote:Op maandag 1 september 2025 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Jongeren denken altijd na om te 'emigreren'. Dat soort 'wensen' zijn volstrekt normaal als je jong bent. Eenmaal 30+ kom je tot de conclusie dat je dat niet 'zomaar' even kan regelen en dat het hier eigenlijk ook best goed vertoeven is.
Ohnee. Vind het alles behalve 'gejammer'. Is heel gezond om zo te denken. Zeker als je jong bent.quote:Op maandag 1 september 2025 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grotendeels onvolwassen gejammer idd.
Singapore is prachtig, hoge welvaart. Alleen staat wel hoog qua bevolkingsdichtheid.quote:Op maandag 1 september 2025 11:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken en België mag dan laagdrempelig zijn ivm taal, de culturele verschillen zijn enorm. Singapore kan ik trouwens iedereen aanraden voor enkele jaren. Denemarken is ook goed te doen, maar geen Kopenhagen meer graag.
En welke landen zien die reden momenteel dan?quote:Op maandag 1 september 2025 10:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat andere land een reden ziet ons asiel aan te bieden vanwege de mensonterende omstandigheden hier, dan zullen ze wel enige hulp bieden.
Ik denk dat ze het in de omgeving van de Costa del Sol daar niet echt mee eens zijn.quote:Op maandag 1 september 2025 11:09 schreef TAmaru het volgende:
Er is vrijwel geen Nederlander die gaat emigreren die daar de crimineel gaat uithangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |