Ik had gehoopt dat er eentje ja dat klopt zou zeggen, maar Israël fans zijn een beetje huiverig geworden om zich uit te spreken tegen het vermoorden van burgers, schieten op ziekenhuizen en verkrachting.quote:Op maandag 8 september 2025 11:35 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Burgerslachtoffers horen er nou eenmaal bij, als ik het Israel narratief moet geloven.

volgens mij is niemand fan van het vermoorden van onschuldige burgers. Dat zit vooral in jouw / jullie hoofd denk ik.quote:Op maandag 8 september 2025 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat er eentje ja dat klopt zou zeggen, maar Israël fans zijn een beetje huiverig geworden om zich uit te spreken tegen het vermoorden van burgers, schieten op ziekenhuizen en verkrachting.
Zegt genoeg over de situatie, maar dat gaat er ook niet in bij ze.

quote:Op maandag 8 september 2025 11:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ramot settlement? Dat lees je niet terug in the mainstream media. Die hebben het gewoon over Jeruzalem en knooppunt Ramot.
Probeer het nog een keer. Ramot is trouwens gewoon de naam van een verkeersknooppunt. De nederzetting is later gekomen.quote:De schietpartij vond plaats bij Ramot Junction, een belangrijk kruispunt. Het is een belangrijk verkeersknooppunt voor Ramot, een illegale Israëlische nederzetting in Oost-Jeruzalem.
https://www.ad.nl/buitenl(...)geschakeld~a1057592/

Het begripsdoel van hunner leiders als ingegeven door religieus gevoede ideologie is dan ook voortdurend om elk ander mogelijk bestand, oplossing of overeenkomst voor "hun volgzame volk', niet te laten plaatsvinden.quote:Op maandag 8 september 2025 13:00 schreef deedeetee het volgende:
En maar niet begrijpen dat ze hierdoor nog erger onder vuur komen te liggen. Juichen dat een stel moordlustige palestijnen wraak nemen en niet snappen dat de ellende in Gaza dus door henzelf uitgelokte wraak is van Israël. De mensen daar zijn die eeuwige moordpartijen van de palestijnen zat. Maar die zijn juist trots op de * helden * die burgers vermoorden.....
Hier gaat zoals ik al eerder voorspelde géén eind aan komen. Dat volk is domweg niet in staat om eens te stoppen en te slikken dat ze dit niet gaan winnen. Israël blijft gewoon bestaan. Want het volk blijft hamas steunen.

quote:Op maandag 1 september 2025 11:21 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Wat toch een medeleven met een gebied dat ons totaal niet aangaat.
Hoeveel journalisten zitten er momenteel in Soedan om daar de genocide te coveren?
Vandaag jullie standpunt over Soedan gebruikt over de aanslag in Jeruzalem.quote:Op maandag 1 september 2025 15:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. 60k is ook zeer weinig in een situatie van urban warfare, waarbij mensen niet mogen vluchten en ook nog eens door hun beleidsbepalers als menselijk schild worden gebruikt. Daarnaast zitten er tussen die 60k natuurlijk ook gewoon strijders, die door de Palestijnse beleidsbepalers als burgers worden gerekend.
In andere oorlogen liggen de aantallen slachtoffers veel hoger, denk aan Soedan (150k+) (bron), Jemen (350k+) (bron) en Syrië (naar schatting 500-600k (bron). Alle mensen die zich drukmaken over de Palestijnen halen hier hun schouders voor op, wat ook laat zien dat zij niet serieus te nemen zijn.
Jullie hebben blijkbaar diepe HAAT.quote:Op maandag 8 september 2025 14:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, omdat het Israeliers zijn is het voor jou geen nieuws. Zit de haat zo diep? ...... tttttt

Ik vind het geen gekke gedachte. Het versterken van de PLO, bijvoorbeeld via een erkenning van hun vertegenwoordiging van de Palestijnen, is in feite een boodschap naar Hamas dat je hun legitimiteit niet erkent, maar dat de Gazastrook de PLO toebehoort.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:48 schreef Qarrad het volgende:
https://libertiesjournal.(...)shment-of-palestine/
Mooi stuk vind ik over dat de erkenning van Palestina juist een instrument kan zijn tegen de terreur van Hamas en een stap voorwaarts.
[..]
Dit strookt niet echt bij de mindset van de huidige activistische pro-Palestinabeweging, waarin Hamas wordt neergezet als legitiem verzet. Ik vraag me dus ook af of die draai daar wel gemaakt kan worden en dat is zorgelijk.

Ja, dat zit alleen bij Israël fans.quote:Op maandag 8 september 2025 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat er eentje ja dat klopt zou zeggen, maar Israël fans zijn een beetje huiverig geworden om zich uit te spreken tegen het vermoorden van burgers, schieten op ziekenhuizen en verkrachting.
Zegt genoeg over de situatie, maar dat gaat er ook niet in bij ze.

Hmmm... ik denk dat meer legitimiteit geven aan 'al fatah' als gezaghebbende in PLO niet zal helpen om daarmee ingestemde 'hamas' te overtuigen dat die uit de Gazastrook moet verdwijnen.quote:Op maandag 8 september 2025 19:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het geen gekke gedachte. Het versterken van de PLO, bijvoorbeeld via een erkenning van hun vertegenwoordiging van de Palestijnen, is in feite een boodschap naar Hamas dat je hun legitimiteit niet erkent, maar dat de Gazastrook de PLO toebehoort.

Toch typisch, dat we in deze 'oorlog' alleen de bloeddorstigheid van Gazanen kunnen zien bij een gebeurtenis nu bijna 2 jaar geleden. Israel doet dagelijks alles wat op 7 oktober zo vreselijk was maar dan moet het allemaal kunnen en is het zogenaamd begrijpelijk en noodzakelijk ofzo.quote:Op maandag 8 september 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zit alleen bij Israël fans.
Misschien de beelden van 7 oktober nog eens bekijken. It ain't pretty.

Israël zal niet stoppen voordat Hamas compleet is uitgeroeid, gelukkig niet anders krijgt Europa ook last van ze.quote:Op maandag 8 september 2025 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch typisch, dat we in deze 'oorlog' alleen de bloeddorstigheid van Gazanen kunnen zien bij een gebeurtenis nu bijna 2 jaar geleden. Israel doet dagelijks alles wat op 7 oktober zo vreselijk was maar dan moet het allemaal kunnen en is het zogenaamd begrijpelijk en noodzakelijk ofzo.
Bekijk deze YouTube-video
Jammer van de clickbait titel. Maar de vele overeenkomsten tussen het huidige Israel en de nazi's zijn natuurlijk ook vrijwel niet te ontkennen.

Verschil is, mij maakt het niet uit welk mens leed ervaart, leed is leed en t.a.t. ernstig. Leed fileer ik niet eerst aan de hand van een graadmeter, om te kijken wiens leed wel, en wiens leed niet erg is. Dan ga je zaken als 7 oktober bagatelliseren, of het in de rug schieten van een zakenman.quote:Op maandag 8 september 2025 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch typisch, dat we in deze 'oorlog' alleen de bloeddorstigheid van Gazanen kunnen zien bij een gebeurtenis nu bijna 2 jaar geleden. Israel doet dagelijks alles wat op 7 oktober zo vreselijk was maar dan moet het allemaal kunnen en is het zogenaamd begrijpelijk en noodzakelijk ofzo.
Bekijk deze YouTube-video
Jammer van de clickbait titel. Maar de vele overeenkomsten tussen het huidige Israel en de nazi's zijn natuurlijk ook vrijwel niet te ontkennen. Maar ach als een bondgenoot lebensraum nodig heeft is het blijkbaar onze plicht om weg te kijken bij de genocide die ze daarvoor uitvoeren.

Europa heeft juist minder last als de Palestijnen een eigen staat krijgen. Door ze hun zelfbeschikkingsrecht te ontnemen krijg je organisaties als Hamas. Van Israel heeft Europa al veel last, dankzij Israel vangen we hier gigantisch veel vluchtelingen op. Dankzij Israel is duidelijk dat Europa een extreme dubbele standaard heeft op gebied van mensenrechten. In het ene geval vinden we het erg als er een paar onschuldige mensen doodgaan bij een terroristische aanslag. Maar als Israel jarenlang elke dag zulke aanslagen pleegt doen we alsof onze neus bloed.quote:Op maandag 8 september 2025 21:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Israël zal niet stoppen voordat Hamas compleet is uitgeroeid, gelukkig niet anders krijgt Europa ook last van ze.

Het maakt jou extreem veel uit wie leed lijd. Israelische gijzelaars vind je veel belangrijker dan Palestijnse gijzelaars.quote:Op maandag 8 september 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verschil is, mij maakt het niet uit welk mens leed ervaart. Leed fileer ik niet eerst aan de hand van een graadmeter, om te kijken wiens leed wel, en wiens leed niet erg is.
Maar ik ga geen discussies meer aan met lieden die hoog van de toren blazen over mensenrechten en koelbloedige moordenaars als UI hebben.

Je praat echt totale onzin jochie.quote:Op maandag 8 september 2025 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Europa heeft juist minder last als de Palestijnen een eigen staat krijgen. Door ze hun zelfbeschikkingsrecht te ontnemen krijg je organisaties als Hamas. Van Israel heeft Europa al veel last, dankzij Israel vangen we hier gigantisch veel vluchtelingen op. Dankzij Israel is duidelijk dat Europa een extreme dubbele standaard heeft op gebied van mensenrechten. In het ene geval vinden we het erg als er een paar onschuldige mensen doodgaan bij een terroristische aanslag. Maar als Israel jarenlang elke dag zulke aanslagen pleegt doen we alsof onze neus bloed.

Jij denkt in Israëlisch en Palestijns leed. Ik in menselijk leed.quote:Op maandag 8 september 2025 21:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het maakt jou extreem veel uit wie leed lijd. Israelische gijzelaars vind je veel belangrijker dan Palestijnse gijzelaars.
Discussies zijn inderdaad je niveau ver te boven. Verder heb ik je al heel vaak uitgelegd dat Luigi geen moordenaar is. Maar ook in die casus kies jij ervoor om de massamoordenaar te verdedigen. Immers het leed van alle slachtoffers van United Health vind je ondergeschikt van dat van een man die mensen vermoord om meer winst te maken.

Blijkbaar niet, je hebt er niet eens iets tegen in te brengen. Zoals telkens trouwens. Je hoeft me geen jochie te noemen verder ik ben vrijwel zeker ouder dan jij.quote:Op maandag 8 september 2025 21:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je praat echt totale onzin jochie.

quote:Op maandag 8 september 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij denkt in Israëlisch en Palestijns leed. Ik in menselijk leed.
That's where we differ, my friend.

Menselijk leed interesseert je niet. Enkel ideologie.quote:Op maandag 8 september 2025 22:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit.
Ik denk in menselijk leed. Vandaar dat ik kan zeggen dat Palestijnen het op het moment wel iets zwaarder hebben dan Israeliers.

Nee hoor. Ideologie interesseert me. Maar om mensen onbeperkt veel leed aan te doen op basis van ideologie, daar heb ik geen begrip voor. Jij wel je, gunt Israel het dat ze uit ideologie een volk mogen vernietigen. Je gunt het Thompson dat hij bij duizenden mensen kan veroorzaken dat ze eerder doodgaan zodat hij een extra Ferrari kan kopen. Ik vind het filosofisch niet te verantwoorden dat een ideologie zo mensen verplettert, vandaar dat ik een antifascist ben. Maargoed ik snap filosofie of ideologie dat zijn concepten die voor jou ongrijpbaar zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Menselijk leed interesseert je niet. Enkel ideologie.

quote:The Government has carefully considered the risk of genocide, including when permitting exports to the F-35 global programme. The high civilian casualties, including women and children, and the extensive destruction in Gaza, are utterly appalling. Israel must do much more to prevent and alleviate the suffering that this conflict is causing. As per the Genocide Convention, the crime of genocide occurs only where there is specific "intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group." The Government has not concluded that Israel is acting with that intent.
As you highlight, the ICJ is considering a case brought by South Africa against Israel, under
the Genocide Convention, and has ordered Provisional Measures, including on humanitarian access in Gaza. Israel is under an obligation to implement such Measures as a matter of international law. The UK has repeatedly recognised the horrors of the conflict in Gaza and has called upon Israel to comply with the Court's orders. The case is ongoing and the Court is yet to hear and rule on the merits. To date, the ICJ has neither found that Israel has breached its obligations under the Genocide Convention, nor ruled on the plausibility of Israel committing genocide. Accordingly, we do not consider that the ICJ's Provisional Measures Orders should be regarded as creating an awareness of a serious risk of genocide.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |