abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218771715
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dom gelul. Maar ik ga me verder niet inlaten met dit soort goedpraterij van genocide. Zoek daar maar iemand anders voor.
De enige die zich hier van de domme houdt (bewust of onbewust) ben jijzelf en van een genocide is dus geen sprake.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218771971
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dom gelul. Maar ik ga me verder niet inlaten met dit soort goedpraterij van genocide. Zoek daar maar iemand anders voor.
Nogmaals de vraag: waarom wil je zo graag dat dit genocide is?
Er ligt geen enkele rechtelijke uitspraak die dat zegt. En jij blijft dat maar roepen. Wat levert dat je op? Of waar hoop je op?
pi_218772169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zelf zou ik ook een wat andere koers hebben gekozen dan ongericht een gebied letterlijk plat te gooien.

Geen 100% zekerheid maar een 1:1 persoonscontrole, als je toch gaat bezetten, zou mij best haalbaar hebben geleken. Maak een gebied vrij, laat daar 1 voor 1 mensen met een (id) check naar indruppelen en herhaal tot alles is bezet. Dat ook dit proces logistiek een nachtmerrie, illegaal of mensonterend zou zijn, kan Israël negeren totdat al hun gegijzelden zijn bevrijd.
Toen de oorlog begon was dit een soortgelijke strategie waar ik op hoopte. Van deur tot deur de boel uitkammen, iedere burger doorlichten en een Palestijnse militie aanstellen waar wel mee valt te praten. De methode van de coalitie in Mosul min of meer, maar dan zorgvuldiger. Het nadeel is dat dit een enorme logistieke operatie is waarbij tienduizenden soldaten hun nek moeten uitsteken. Dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring waarom Israël daar niet aan begonnen is, het aantal gesneuvelde soldaten zou velen malen hoger hebben gelegen.

quote:
Ik snap ergens ook wel weer de radicale insteek dat een platgebrand gebied dan voor een tijdje is ontdaan van alle zorg(en dat daaruit nog iets kan worden ondernomen). Ik vermoed verder dat niemand in Israël nu echt een plan heeft (of ook in het verleden had) met dan maar de boel laten dooretteren. Bijna 2 jaar verder en nog steeds geen enkel uitzicht op wat anders dan toe moeten geven aan terroristen.
In feite heeft Israël niets bereikt, Netanyahu staat met lege handen. Men zit in de situatie waarbij de oorlog is begonnen door Hamas, maar bijna de hele wereld Israël nu ziet als de boeman. Ik kan het niet eens onterecht noemen. Bizar eigenlijk.

quote:
Probleem is en blijft dat met "onderdrukking" de ideologie zich alleen maar zich zal versterken met "zie je wel, wat Israël doet" (dat "wij van hamas" zelf opzettelijk hebben afgeroepen).
Vwb propaganda is hamas c.s. door op teergevoelige hartjes te spelen - die ook niet weten met hoe anders - aan de winnende hand.
Het zit simpelweg niet (meer) in de Europese/Westerse mentaliteit om begrip te hebben voor zo'n afstraffing. In Europa hebben we de afgelopen eeuw agressors en daders maar zacht aangepakt, soms zelfs beloond. Dat zie je nu ook terug met Rusland; Europeanen staan niet achter maatregelen die Russische burgers afstraffen, laat staan het land platbranden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoe vaak moet jou nog verteld worden dat het niet gaat om een kant kiezen? Heb je moeite met lezen ofzo? Wil je het niet begrijpen? Wat is (naast je liefde voor een schurkenstaat) precies je probleem?
Het onbegrip lijkt me in het geval van Howard ook een cultureel dingetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 15-09-2025 13:58:45 (spelvoud ;)) ]
Incelfrikandel
pi_218772715
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een goede vraag, ja.

@:Jigzoz (en anderen): waarom willen jullie zo graag dat dit een genocide is?
Niemand wil dat het een genocide is. Dat het er een is, dat zijn de feiten. De intentie om een volk uit te moorden wordt overduidelijk uitgesproken. De vraag is meer waarom blijven mensen het ontkennen, waarom mag een genocide geen genocide meer heten?
pi_218772761
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 19:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Niemand wil dat het een genocide is.
Wel degelijk; ik zie dagelijks genoeg mensen roepen dat het een genocide is, terwijl dat het feitelijk nog niet is.
quote:
Dat het er een is, dat zijn de feiten.
Nope.
quote:
De intentie om een volk uit te moorden wordt overduidelijk uitgesproken.
Dat is alsof Geert Wilders het equivalent is van de mening van de bevolking van Nederland. Dat is het niet; ook in het geval van Israël en wat politieke figuren die dat roepen.
quote:
De vraag is meer waarom blijven mensen het ontkennen, waarom mag een genocide geen genocide meer heten?
Omdat het geen genocide is. Net zoals bijv. een Marokkaanse Nederlander die overlast veroorzaakt geen terrorist is (en dus geen straatterrorist).

Dat men het graag wel zo wil zien, maakt het nog niet zo. Men zorgt er alleen maar voor dat het woord genocide zijn waarde verliest.
pi_218772843
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 19:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wel degelijk; ik zie dagelijks genoeg mensen roepen dat het een genocide is, terwijl dat het feitelijk nog niet is.
Daar ga je meteen al de mist in. Het is feitelijk al een genocide. Iedereen met enig verstand daarvan is daar duidelijk over.

quote:
Dat is alsof Geert Wilders het equivalent is van de mening van de bevolking van Nederland. Dat is het niet; ook in het geval van Israël en wat politieke figuren die dat roepen.
Regeringsleden en generaals spreken voor een land. Geert Wilders vanuit de oppositie spreekt niet voor Nederland.

quote:
Omdat het geen genocide is. Net zoals bijv. een Marokkaanse Nederlander die overlast veroorzaakt geen terrorist is (en dus geen straatterrorist).
Waarom is volgens jou het uitroeien van mensen om wie ze zijn geen genocide? Vond je de holocaust ook geen genocide? Srebrenica ook geen genocide?

quote:
Dat men het graag wel zo wil zien, maakt het nog niet zo. Men zorgt er alleen maar voor dat het woord genocide zijn waarde verliest.
Niemand wil het graag zien. Het woord genocide verliest inderdaad waarde door mensen als jij die het woord de waarde proberen te ontnemen. Op basis van niks ontken je een genocide. Je verwerpt de werkelijkheid om dat te kunnen doen. Tuigt vervolgens een stroman op dat anderen graag genocide zouden willen zien ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 14-09-2025 20:59:24 ]
  zondag 14 september 2025 @ 20:33:47 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218773238
Israel voert een genocide uit in Gaza. Mensen die dat coute que coute blijven ontkennen, steunen de genocide.

Al die drogredenen, stromannen, het pathetische gedweep met de gijzelaars, het wordt uitsluitend uitgesproken door mensen die voorstander zijn van het structureel uitmoorden van Palestijnen door Israel.

Er is ook helemaal geen discussie meer over of het nog een genocide zou zijn. Alle toonaangevende experts en relevante organisaties hebben op lijvige wijze aangetoond wat iedereen met ogen, oren en een niet-racistische inborst allang zag.

Alle pogingen om er nog weer een discussie van te maken, komen dan ook zonder enige uitzondering van mensen die voor genocide zijn. Die hopen met hun inhoudsloze ontkenningen twijfel te zaaien die er niet is, zodat er minder druk komt op Israel om te stoppen met de genocide. Omdat ze namelijk voor genocide zijn. Ze zijn voor het uitmoorden van Palestijnse kinderen. Voor het uitmoorden van Palestijnse burgers. Omdat dat Palestijnen zijn.
Antifa
pi_218773379
Ik hoor mijn familie(lid) het zo zeggen. Dood aan het Westen!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218773491
:z
pi_218773650
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 20:33 schreef VoMy het volgende:
Israel voert een genocide uit in Gaza. Mensen die dat coute que coute blijven ontkennen, steunen de genocide.

Al die drogredenen, stromannen, het pathetische gedweep met de gijzelaars, het wordt uitsluitend uitgesproken door mensen die voorstander zijn van het structureel uitmoorden van Palestijnen door Israel.

Er is ook helemaal geen discussie meer over of het nog een genocide zou zijn. Alle toonaangevende experts en relevante organisaties hebben op lijvige wijze aangetoond wat iedereen met ogen, oren en een niet-racistische inborst allang zag.

Alle pogingen om er nog weer een discussie van te maken, komen dan ook zonder enige uitzondering van mensen die voor genocide zijn. Die hopen met hun inhoudsloze ontkenningen twijfel te zaaien die er niet is, zodat er minder druk komt op Israel om te stoppen met de genocide. Omdat ze namelijk voor genocide zijn. Ze zijn voor het uitmoorden van Palestijnse kinderen. Voor het uitmoorden van Palestijnse burgers. Omdat dat Palestijnen zijn.
Niet te vergeten hoe makkelijk andere conflicten genocides worden genoemd. Op de een of andere manier is het in het geval van Sudan geen enkel probleem om het als een genocide te bestempelen, dan is opeens geen rechterlijke uitspraak nodig.

https://www.volkskrant.nl(...)ael-oorlog~v1778945/

quote:
Artsen zagen in Gaza een verontrustend patroon: kinderen met een enkele schotwond in hoofd of borst, een teken dat er gericht op ze is geschoten.
Ze schieten gericht op kinderen. Maargoed gebrek aan bewijs voor de genocide is het probleem niet.
pi_218778387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:29 schreef oblo het volgende:
En het leger waarschuwt keer op keer, dat zonder een beslissing van de regering over de toekomst van Gaza, ze in een eindeloze loop van gevechten belanden. Kunnen jullie je nog herinneren dat Hagari (de vorige woordvoerder van de IDF) ongeveer dezelfde waarschuwing gaf? Dat is al meer dan een jaar geleden. https://www.timesofisrael(...)a-if-no-alternative/

Kon geen bron in het engels vinden:
[..]

Terwijl het leger de regering nog steeds smeekt om een plan op te stellen voor de toekomst van Gaza… is dit een van de weinige ministers die een duidelijk toekomstbeeld heeft en die helder uitdraagt:

Ben Gvir heeft plannen om een nieuwe wijk voor politieagenten te bouwen in Gaza, tegenover het strand:
quote:
"מקום מושלם, על החוף": בן גביר הבטיח שכונה לשוטרים בעזה - וזכה לתשואות מקצינים
https://www.ynet.co.il/news/article/s13418hole#autoplay
pi_218778442
Er is geen genocide.

Er is mogelijk incidenteel wel sprake van oorlogsmisdaden.

Wanneer de gijzelaars vrij zijn, Hamas zich heeft overgeven ontstaat er een nieuwe situatie.

Dan ontstaat er ook een nieuw referentiekader.

7 oktober NOOIT MEER.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218779352
quote:

[..]
Niemand wil dat het een genocide is. Dat het er een is, dat zijn de feiten. De intentie om een volk uit te moorden wordt overduidelijk uitgesproken. De vraag is meer waarom blijven mensen het ontkennen, waarom mag een genocide geen genocide meer heten?
Waar is je bron voor deze bewering?
pi_218781369
quote:

[..]
Nee hoor.
Dat is gewoon je mening. Niets meer en niets minder. En met het eindeloze genocide gekrijs heeft dat begrip al zijn waarde verloren.

Goed gewerkt joh.
En daarom wil ik echt heel graag weten waarom mensen dit doen, dat begrip zo uithollen. Waarom wil je zo graag dat dit een genocide is terwijl geen enkele rechter dat zegt.
Ik ben zo benieuwd naar de agenda er achter.
pi_218782400
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nee hoor.
Dat is gewoon je mening. Niets meer en niets minder. En met het eindeloze genocide gekrijs heeft dat begrip al zijn waarde verloren.

Goed gewerkt joh.
En daarom wil ik echt heel graag weten waarom mensen dit doen, dat begrip zo uithollen. Waarom wil je zo graag dat dit een genocide is terwijl geen enkele rechter dat zegt.
Ik ben zo benieuwd naar de agenda er achter.
Nee, dat is uitgebreid vastgelegd. Je kunt ook zien dat vrijwel overal waar Israel is geweest letterlijk alles met de grond gelijk is gemaakt. Lees bijvoorbeeld het artikel over de kogels in kinderhoofden dat ik plaatste.

Je kunt natuurlijk wel zoals dit blijven ontkennen, dat slaat werkelijk nergens op deze genocide wordt gelivestreamed. Ga maar na hoe nu Gaza stad met de grond gelijk wordt gemaakt. Het is ook niet alsof Israel tegenstand heeft de afgelopen 2 jaar.

Het begrip wordt voornamelijk uitgehold door te doen alsof wat Israel doet geen genocide is. In geval van Sudan heeft niemand een rechter nodig om dat een genocide te noemen. In geval van Israel is nog veel duidelijker de intentie uitgesproken dat het ze te doen is om het uitmoorden van een volk. De agenda achter het genocide ontkennen is vrij duidelijk. Volgens de extreem-rechtse ideologie is genocide op minderwaardigen geoorloofd.
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:57:42 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218785410
https://nos.nl/artikel/25(...)n-maakt-medeplichtig

quote:
Een VN-commissie die geweld onderzoekt in Israël en de bezette Palestijnse gebieden zegt dat Israël zich in de Gazastrook schuldig maakt aan genocide. Volgens de onderzoekers tonen de uitlatingen en daden van Israëlische leiders aan dat er sprake is van de moedwillige vernietiging van het Palestijnse volk.

De onafhankelijke commissie is al jaren kritisch over het handelen van Israël en sprak in maart van dit jaar al over "genocidale daden" door Israël in Gaza. Israël noemde dat toen "irrelevante en antisemitische" opmerkingen die Hamas in de kaart spelen. De Israëlische VN-ambassadeur doet het rapport van vandaag onmiddellijk af als lasterlijk en "een eenzijdige aanval op Israël".

De commissie van experts van de VN-mensenrechtenraad zegt in Gaza vier van de vijf misdaden te zien die als genocide gekwalificeerd kunnen worden: moorden, het aanbrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel, het moedwillig verslechteren van overlevingskansen en het tegengaan van geboortes. Alleen voor het vijfde genocidemisdrijf, het gedwongen overplaatsen van kinderen, is geen bewijs genoemd.

Antifa
pi_218785606
quote:
Ik heb hier gelezen dat het feit dat ze een vaccinatiecampagne hebben opgezet het ultieme bewijs is dat er geen genocide plaats vindt.

Ik heb hier ook gelezen dat we de VN niet serieus moeten nemen want antisemitisch en NOS is ook al niet pro-Israel.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:19:05 #293
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218785608
Serieuze vragen over dit onderwerp zouden niet moeten zijn: 'Is het nu wel genocide of niet?' (want dat is het zeer zeker), maar waarom daar nog geen grote hoeveelheid Blauwhelmen rondloopt en Bibi en zijn vriendjes nog niet in Den Haag zitten voor een Gaza-tribunaal. Dat zou nu eens een prettige oplossing zijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218785746
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218788017
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 20:33 schreef VoMy het volgende:
Israel voert een genocide uit in Gaza.
Waarom hebben ze dan een vaccinatiecampagne tegen polio gehouden in 2024, meer dan een jaar na het begin van de genocide?

In Gaza, voor Gazaanse kinderen?

Dat doe je niet als je genocide pleegt.
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:00:40 #296
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218788070
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Waarom hebben ze dan een vaccinatiecampagne tegen polio gehouden in 2024, meer dan een jaar na het begin van de genocide?

In Gaza, voor Gazaanse kinderen?

Dat doe je niet als je genocide pleegt.
Blijkbaar wel dus.
Antifa
pi_218788139
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb hier ook gelezen dat we de VN niet serieus moeten nemen want antisemitisch en NOS is ook al niet pro-Israel.
Wanneer zo'n 70% van de VN resoluties anti Israël zijn, en de overige 30% tegen andere landen, dan is een beschuldiging dat de VN wel eens een anti-semitische bias zou kunnen hebben niet zo heel raar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218788282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Blijkbaar wel dus.
Heb je een antwoord op de vraag?
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:44:59 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218788311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Heb je een antwoord op de vraag?
Ja, het antwoord is dat het elkaar duidelijk niet uitsluit. Want Israel voert overduidelijk een genocide uit.
Antifa
pi_218789289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, het antwoord is dat het elkaar duidelijk niet uitsluit. Want Israel voert overduidelijk een genocide uit.
Het sluit elkaar wél uit.

Dus wat is hier aan de hand, VoMy? Want er is "overduidelijk" geen genocide aan de gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')