We hoeven de twee niet gelijk te stellen aan elkaar.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
En hier ook even wat sfeerbeelden van een "stukje" uitroeing,
Inderdaad een stukje want de werkelijkheid was honderden malen gruwelijker op 7 oktober op het nova festival en in de kibboetsim.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als 'jamaar hullie' je beste verdediging is, dan sta je niet sterk makker.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad een stukje want de werkelijkheid was honderden malen gruwelijker op 7 oktober op het nova festival en in de kibboetsim.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Inderdaad hoeven we met deze zaken niet tegen elkaar op te bieden,quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We hoeven de twee niet gelijk te stellen aan elkaar.
En als je dat dan toch wil doen, doe het dan met de juiste cijfers en juiste perspectief.

Ik twijfel of dit waar is, maar daar het gaat niet om. Laten we ervan uitgaan dat het allemaal waar is.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dan is het toch erg vreemd dat je deze oorlog en zelfs het bredere conflict zo ontzettend eenzijdig bekijkt, waarbij je structureel de kant kiest van de Palestijnen en alleen maar naar Israël wijst. Daarom er is van de geveinsde neutraliteit weinig te geloven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb al vaker aangegeven dat ik niks met een Palestijnen heb. Maar evenmin heb ik iets met het huidige Israël. Dat schijnt voor sommigen heel lastig te zijn.
En een antwoord op de vraag ga ik je niet geven. Zolang jij niet kunt lezen en/of aan wilt nemen wat ik zeg heb je namelijk toch niks aan mijn antwoord. Je geeft er telkens een eigen invulling aan.
Je mag die schurkenstaat die Israël heet blijven steunen. Vroeg of laat zal het masker vanzelf afvallen.
Nee hoor, er wordt helemaal niemand 'uitgeroeid'. Nergens in het artikel wordt dit ook beweerd, hoe kom je bij deze claim?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:33 schreef Perrin het volgende:
Stukje uitroeiing.
[ afbeelding ]
[..]
Dit is precies het argument dat jij hanteert. Jij begint te jammeren over wat Israël doet, volledig negerende hoe deze oorlog tot stand is gekomen. En ik kan mij ook herinneren dat je daar eerder in dit conflict anders over dacht. Hoe komt het dat je deze mening zo hebt bijgesteld, toch gevallen voor alle eenzijdige en soms zelfs ronduit leugenachtige narratieven in de media?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als 'jamaar hullie' je beste verdediging is, dan sta je niet sterk makker.

Volgens mij praat hier niemand een genocide goed, maar nemen een hoop mensen stelling tegen het gebruik van de term genocide in deze context.quote:Op zondag 14 september 2025 13:01 schreef Jigzoz het volgende:
Je kan van alles van Israël en Palestina vinden, je kunt Hamas de meest kwaadaardige geweldssekte ooit vinden en een groot aanhanger zijn van het zionisme, maar als je genocide aan het goedpraten bent, dan zou je je moeten realiseren dat er iets gruwelijk verkeerd gaat in je redenering.

Waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op zondag 14 september 2025 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij praat hier niemand een genocide goed, maar nemen een hoop mensen stelling tegen het gebruik van de term genocide in deze context.

Om dezelfde reden dat je een appel geen peer noemt.quote:Op zondag 14 september 2025 14:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Genocide ontkennen omdat je genocide ontkent is wel een heel korte cirkelredenering. Het is naast volkomen immoreel ook nog eens strafbaar trouwens.quote:Op zondag 14 september 2025 14:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je een appel geen peer noemt.

In dit geval is het geen erkende genocide. Die mening mag ik hebben, want wat jij daar citeert gaat hier helemaal niet over dus ik ben niet echt onder de indruk van jouw poging om mij op te leggen wat ik wel of niet mag vinden.quote:Op zondag 14 september 2025 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Genocide ontkennen omdat je genocide ontkent is wel een heel korte cirkelredenering. Het is naast volkomen immoreel ook nog eens strafbaar trouwens.

Sinds wanneer is het strafbaar om te zeggen dat wat in Gaza gebeurt geen genocide is?quote:Op zondag 14 september 2025 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Genocide ontkennen omdat je genocide ontkent is wel een heel korte cirkelredenering. Het is naast volkomen immoreel ook nog eens strafbaar trouwens.

Het interesseert me buitengewoon weinig waar genocide-ontkenners verder wel of niet van onder de indruk zijn. Als je zo ver onder alle morele grenzen functioneert, dan is er toch al geen gedeelde realiteit meer.quote:Op zondag 14 september 2025 14:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In dit geval is het geen erkende genocide. Die mening mag ik hebben, want wat jij daar citeert gaat hier helemaal niet over dus ik ben niet echt onder de indruk van jouw poging om mij op te leggen wat ik wel of niet mag vinden.

Nou, dan niet hè.quote:Op zondag 14 september 2025 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het interesseert me buitengewoon weinig waar genocide-ontkenners verder wel of niet van onder de indruk zijn. Als je zo ver onder alle morele grenzen functioneert, dan is er toch al geen gedeelde realiteit meer.

Waarom wil je zo graag dat dit een genocide is? Ik begrijp dat niet.quote:Op zondag 14 september 2025 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het interesseert me buitengewoon weinig waar genocide-ontkenners verder wel of niet van onder de indruk zijn. Als je zo ver onder alle morele grenzen functioneert, dan is er toch al geen gedeelde realiteit meer.

wat zegt het internationaal verechtshof er over?quote:Op zondag 14 september 2025 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
Voor iedereen die het nieuws niet volgt en een ban heeft op Google:
https://www.amnesty.nl/actueel/israel-pleegt-genocide-in-gaza
https://nos.nl/collectie/(...)idaal-geweld-in-gaza
https://genocidescholars.(...)on-on-Gaza-FINAL.pdf

Geen enkele veroordeling of rechtelijke uitspraak dat dit genocide is. Totaal niet bewezen dus.quote:Op zondag 14 september 2025 15:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat zegt het internationaal verechtshof er over?

International Association of Genocide Scholars is die organisatie die recent nog gigantisch hard door de mand is gevallen omdat iedereen zich er kon aanmelden als 'wetenschapper'. Zelfs de NOS moest hun berichtgeving rectificeren. Deze organisatie heeft zelfs hun site moeten aanpassen omdat nadat dit kenbaar werd talloze mensen zich daar gingen aanmelden.quote:Op zondag 14 september 2025 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
Voor iedereen die het nieuws niet volgt en een ban heeft op Google:
https://www.amnesty.nl/actueel/israel-pleegt-genocide-in-gaza
https://nos.nl/collectie/(...)idaal-geweld-in-gaza
https://genocidescholars.(...)on-on-Gaza-FINAL.pdf

Ik denk dat jij die massamoord op Palestijnen gewoon wel mooi vindt en dat de term genocide je daarom niet zo goed uitkomt.quote:Op zondag 14 september 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
Het laat vooral zien hoe eenvoudig en goedgelovig jij je blijkbaar laat meeslepen in zulke claims en berichtgeving.

Ik vind dit wel een goede vraag, ja.quote:Op zondag 14 september 2025 14:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat dit een genocide is? Ik begrijp dat niet.

Nee, ik blijf bij de feiten, iets waar bij jou helaas geen sprake van is. Je laat je op basis van emotie meeslepen in claims van actiegroepen, activisten en een mediaomroep en maakt vervolgens rare verwijten richting anderen als zij dit niet doen.quote:Op zondag 14 september 2025 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij die massamoord op Palestijnen gewoon wel mooi vindt en dat de term genocide je daarom niet zo goed uitkomt.

Dom gelul. Maar ik ga me verder niet inlaten met dit soort goedpraterij van genocide. Zoek daar maar iemand anders voor.quote:Op zondag 14 september 2025 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik blijf bij de feiten, iets waar bij jou helaas geen sprake van is. Je laat je op basis van emotie meeslepen in claims van actiegroepen, activisten en een mediaomroep en maakt vervolgens rare verwijten richting anderen als zij dit niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |