Simferopol waren dus drones, zie ook de gewijzigde tweet. Kon ook niet anders gezien de "schade".quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:32 schreef skysherrif het volgende:
Beelden van wat Oekraine claimt een Flamingo raket aanval is op de Krim.
Meerdere doelen zouden zijn geraakt in deze aanval.
Hier de lancering van de flamingo raketten in deze aanval op 30 augustus:
[ x ]
Gebaseerd op satelietbeelden hebben deze in ieder geval 2 helikopters vernietigd in een basis:
[ x ]
Daar in de buurt is ook een andere basis aangevallen:
https://militarnyi.com/uk(...)-ne-neptun-dzherela/ (hier een uitgebreid artikel)
[ x ]
Hierbij zouden 6 boten zijn beschadigd.
De barakken zijn ook vernietigd te zie naan de satelietbeelden.
Die torens staan daar al meer dan een jaar / bijna twee jaar.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De Russen zijn er in ieder geval voelig voor, ze hebben inmiddels 30 torens gebouwd In Yelabuga (shahed/geran fabriek) waar ze EW en Pantsirs/Tors inzetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het slim is om 30 van je pantsirs rond 1 fabriek ong 1700km diep te zetten, maar prima
Dat zal wel het voordeel van deze oorlog zijn: een florerende wapeneconomie na de strijd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het geeft een signaal naar de VS: Weet je nog dat Trump de levering van ATACMS en andere raketten blokkeerde omdat Poetin dat graag wou? We zijn dus zelf maar wat gaan bouwen...
Daarnaast hebben landen in Europa misschien wel dat soort raketten nodig voor eigen gebruik, dus dan is een beetje reclame wel handig. De VS stelt zich niet zo heel erg betrouwbaar op als leverancier, dus misschien valt er wat te verkopen.
Lijkt me ook een heel raar doelwit voor je nieuwe raketquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Simferopol waren dus drones, zie ook de gewijzigde tweet. Kon ook niet anders gezien de "schade".
Armyansk kan van alles zijn geweest, nog geen duidelijke beelden van. Daarbij is het wel een beetje raar dat je CM's met een naar eigen zeggen fors bereik inzet op een doel op nog geen 150km van Odessa...
Ook dat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:37 schreef BEFEM het volgende:
Lijkt me ook een heel raar doelwit voor je nieuwe raketDie paar bootjes boeien niet.
Het is wel lekker dichtbij, dus ploft die vliegende bom niet is er makkelijk want anders op te smijten zodat de Russen niet meteen alles van dat ding te weten komen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Lijkt me ook een heel raar doelwit voor je nieuwe raketDie paar bootjes boeien niet.
Testen kun je prima in eigen land.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is wel lekker dichtbij, dus ploft die vliegende bom niet is er makkelijk want anders op te smijten zodat de Russen niet meteen alles van dat ding te weten komen.
En het effect is makkelijk te zien. Wel zo handig bij iets nieuws.
Natuurlijk. Je pakt gewoon de laatste Russische EW systemen en gaan.quote:
Worden steeds nieuwe toegevoegdquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die torens staan daar al meer dan een jaar / bijna twee jaar.
Eens.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Simferopol waren dus drones, zie ook de gewijzigde tweet. Kon ook niet anders gezien de "schade".
Armyansk kan van alles zijn geweest, nog geen duidelijke beelden van. Daarbij is het wel een beetje raar dat je CM's met een naar eigen zeggen fors bereik inzet op een doel op nog geen 150km van Odessa...
https://www.politico.eu/a(...)care-russia-ukraine/quote:Europe's frontier countries ready their hospitals for war
From stockpiling trauma kits for mass casualties to kitting out medics with body armor, wartime health planning is no longer hypothetical on NATO’s eastern flank.
Nu maar wachten tot mensen gaan klagen dat al dat geld naar de zorg gaat.quote:Op maandag 1 september 2025 00:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Frankrijk gaat ziekenhuiscapaciteit opschalen.
[ x ]
Andere Europese landen zijn er ook mee bezig.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)care-russia-ukraine/
Mijn post op bovenstaande dat dan Auschwitz ook maar gewoon opvang in de regio is mag blijkbaar niet, maar deze onversneden Russische propaganda mag wel. Waarom mag drek wel onder de noemer vrijheid van meningsuiting, maar worden dan analogieën verwijderd?quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.
Dit soort dingen worden niet enkel gezegd om te trollen, maar is doelbewust bedoeld als propaganda - negeren heeft dus geen zin. Daarbij is het argument dat alles moet kunnen: want het is een discussieforum. Maar blijkbaar kan niet alles en leidt dit tot eenzijdigheid.quote:The head of the Russian delegation, Vladimir Medinsky, claimed at the talks in Istanbul there are no abducted children — only Ukrainian children “rescued” by Russian soldiers. He dismissed Ukrainian demands as a performance for European audiences, suggesting they are meant to impress ‘“sympathetic European grandmothers.”
Trump sloopt 'het Westen'.quote:Op maandag 1 september 2025 09:04 schreef Ulx het volgende:
Trump smeekt dat de EU harde sancties oplegt aan India.
Misschien moet vd Leyen antwoorden dat die over twee weken komen. Kijken hoe TACO dan reageert.
Mocht het waar zijn dan ga ik mij wel meer zorgen maken. Dit begint veel op de coronaperiode te lijken.quote:Op maandag 1 september 2025 00:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Frankrijk gaat ziekenhuiscapaciteit opschalen.
[ x ]
Andere Europese landen zijn er ook mee bezig.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)care-russia-ukraine/
De Portugese president had dan ook gewoon gelijk toen hij trumpie een Russische asset noemde.quote:
Ondertussen probeert BuZa de schade van Trump's idioterie te beperken.quote:Op maandag 1 september 2025 10:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De Portugese president had dan ook gewoon gelijk toen hij trumpie een Russische asset noemde.
Hear hear. Deze drek mag wel, maar als ik hier wil zeggen dat de Holocaust een zionistisch verzinsel is, dan wordt dat weggehaald. Terwijl het precies hetzelfde is: namelijk het ontkennen van feiten en dat verkopen als “ook maar een mening”. Waarom wordt hier zo losjes mee omgegaan? Als ik in POL 1x Timmerfrans zeg heb ik direct een note te pakken.quote:Op maandag 1 september 2025 08:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mijn post op bovenstaande dat dan Auschwitz ook maar gewoon opvang in de regio is mag blijkbaar niet, maar deze onversneden Russische propaganda mag wel. Waarom mag drek wel onder de noemer vrijheid van meningsuiting, maar worden dan analogieën verwijderd?
Blijkbaar wil @:danny een bijna onbegrensde vrijheid van meningsuiting, maar pas die dan ook consequent toe. Nu is het gewoon verdedigen van Russische propaganda. De claim is namelijk precies wat Rusland oa hier zegt https://www.politico.eu/a(...)c-vladimir-medinsky/
[..]
Dit soort dingen worden niet enkel gezegd om te trollen, maar is doelbewust bedoeld als propaganda - negeren heeft dus geen zin. Daarbij is het argument dat alles moet kunnen: want het is een discussieforum. Maar blijkbaar kan niet alles en leidt dit tot eenzijdigheid.
Daarbij wordt gedaan alsof een andere mening hebben niet mag, dit is onzin, feiten over oorlogsmisdaden zijn geen mening. Dat iemand die oorlogsmisdaden steunt, dat is een mening en misschien verwerpelijk maar laat dat maar openlijk duidelijk zijn. Als de ene oorlogsmisdaad een mening is, zijn alle oorlogsmisdaden een mening, maar dergelijke vergelijkingen mogen dan blijkbaar niet.
En waarom wordt bij dit onderwerp BNW achtige posts standaard toegestaan, is claimen dat de aarde plat is nu ook prima discussieonderwerp in NWS?
De facto is NWS zo een Russische propaganda outlet, waar alleen wat aanvullend getrol wordt weggehaald. Maar als @:danny dat prima vindt en als doel heeft, maak dat dan expliciet duidelijk. Dan hoeven we hier ook niet een dansje te doen alsof het allemaal maar een 'discussieforum' is.
quote:Op maandag 1 september 2025 09:25 schreef skysherrif het volgende:
De helikopers idd drones nu bewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |