abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218667592
Mensen zijn nog verbaast dat Nederland allang geen functionerende rechtsstaat meer heeft?

Dit kan toch echt niet jongens.
pi_218667593
Hebben ze nog spelers?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218667615
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:23 schreef franklop het volgende:
Hebben ze nog spelers?
De sterkhouders kunnen ook wel op het veld staan?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218667619
Het is Vitesse dus toch gelukt om de rechters te laten kijken naar 'emotionele' aspect ervan. Hoogst bijzonder.
pi_218667625
Dit kan echt niet
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 12:28:34 #81
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218667626
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:23 schreef Pistolero het volgende:
Mensen zijn nog verbaast dat Nederland allang geen functionerende rechtsstaat meer heeft?

Dit kan toch echt niet jongens.
Uh bijzondere take?
pi_218667636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is Vitesse dus toch gelukt om de rechters te laten kijken naar 'emotionele' aspect ervan. Hoogst bijzonder.
Is er ergens een linkje naar de volledige uitspraak? Want dit kan écht niet.
pi_218667647
"Het hof vindt aannemelijk dat in de bodemprocedure die Vitesse is begonnen zal worden geoordeeld dat de besluiten van de Licentiecommissie en Beroepscommissie niet in stand kunnen blijven. Dit omdat ze onder hoge tijdsdruk zijn genomen en daardoor niet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand zijn gekomen.

Die zorgvuldigheid was wel nodig omdat het gaat om de meest verstrekkende sanctie voor een betaald voetbalclub. Ook vindt het hof voorlopig dat de commissies bij afweging van alle belangen in redelijkheid niet tot onvoorwaardelijke intrekking van de proflicentie hebben kunnen komen. Dit komt omdat het hof anders aankijkt tegen enkele overtredingen van het reglement waarop de besluiten zijn gebaseerd."
pi_218667668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
"Het hof vindt aannemelijk dat in de bodemprocedure die Vitesse is begonnen zal worden geoordeeld dat de besluiten van de Licentiecommissie en Beroepscommissie niet in stand kunnen blijven. Dit omdat ze onder hoge tijdsdruk zijn genomen en daardoor niet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand zijn gekomen.

Die zorgvuldigheid was wel nodig omdat het gaat om de meest verstrekkende sanctie voor een betaald voetbalclub. Ook vindt het hof voorlopig dat de commissies bij afweging van alle belangen in redelijkheid niet tot onvoorwaardelijke intrekking van de proflicentie hebben kunnen komen. Dit komt omdat het hof anders aankijkt tegen enkele overtredingen van het reglement waarop de besluiten zijn gebaseerd."

Jeetje. Hoeveel meer tijd hadden ze moeten nemen dan. Dit hele bende heeft jaren geduurd.
pi_218667677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jeetje. Hoeveel meer tijd hadden ze moeten nemen dan. Dit hele bende heeft jaren geduurd.
De bende, waarin de KNVB ook een duidelijke rol heeft.
pi_218667701
De uitspraak is duidelijk. De KNVB moest en zou voor de seizoensstart een oordeel vellen. Dat heeft de zorgvuldigheid in gevaar gebracht.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2025:5371
pi_218667724
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
De bende, waarin de KNVB ook een duidelijke rol heeft.
Tsja. Dat zal ongetwijfeld maar ik vraag me af welk straf de rechter dan gepast vindt. Want dit zal dan weer opnieuw moeten.
pi_218667758
Oei, ik voel weer een ik zei het toch aankomen
pi_218667780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja. Dat zal ongetwijfeld maar ik vraag me af welk straf de rechter dan gepast vindt. Want dit zal dan weer opnieuw moeten.
Maar daar gaat deze uitspraak niet over. De rechter bekijkt hoe het oordeel tot stand is gekomen. Dat is alles. Niet welke straf er wel moet komen.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 12:50:40 #90
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218667798
Dit is tamelijk lachwekkend. Jarenlang de boel traineren en geen informatie verstrekken en dan is de andere partij onzorgvuldig. Nee, oke.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 3 september 2025 @ 12:50:43 #91
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218667800
Walgelijk dat die pro-Russische oplichters ermee wegkomen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218667883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Maar daar gaat deze uitspraak niet over. De rechter bekijkt hoe het oordeel tot stand is gekomen. Dat is alles. Niet welke straf er wel moet komen.
Dat begrijp ik.

Ik vind het alsnog bijzonder. Vitesse heeft de boel continu getraineerd en vertraagd en allerlei uitstel gevraagd. Het is zeer begrijpelijk dat KNVB een snelle beslissing wil in kader van continuiteit van hun competitie. Nu wordt Vitesse in feite beloond dat zij continu geen documenten wouden aanleveren of zelfs bewust informatie heeft achtergehouden. Bij de kort geding deed hun advocaat ook uitspraken waarvan je dacht: "Oh dat is nieuwe informatie".

Fijn voor Vitesse daar niet van maar een goed signaal is het niet.
pi_218668025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat begrijp ik.

Ik vind het alsnog bijzonder. Vitesse heeft de boel continu getraineerd en vertraagd en allerlei uitstel gevraagd. Het is zeer begrijpelijk dat KNVB een snelle beslissing wil in kader van continuiteit van hun competitie. Nu wordt Vitesse in feite beloond dat zij continu geen documenten wouden aanleveren of zelfs bewust informatie heeft achtergehouden. Bij de kort geding deed hun advocaat ook uitspraken waarvan je dacht: "Oh dat is nieuwe informatie".

Fijn voor Vitesse daar niet van maar een goed signaal is het niet.
Ik weet verder net zo min als jij. En het is natuurlijk vreemd voor iedereen.

Maar de KNVB heeft dit ook jaren laten voortduren. Er is geen duidelijk tijdspad of structurele trap van wanneer een licentie moet worden ingetrokken. Alsof alle onzin van Vitesse meteen een gehaast besluit tot licentieintrekking rechtvaardigt. Als het niet zorgvuldig is, dan zij het zo.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 13:11:20 #94
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218668037
Als dit gehaast was kun je in principe dat hele licentieproces net zo goed meteen afschaffen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_218668133
Jeetje WLR trekt de rechtspraak in twijfel
pi_218668172
https://www.instagram.com/p/DOE4eq5CKIH/?img_index=1
https://www.instagram.com/p/DN8G9r6DZiQ/

Twee verschillende spelers. Exact dezelfde afscheidsboodschap.

@wimderon THOUGHTS?
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 14:11:19 #97
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218668443
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jeetje WLR trekt de rechtspraak in twijfel
Vind ik ook wel opmerkelijk ja.
pi_218668504
Sturing zal wel rechtsback staan bij de eerste competitiewedstrijd
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_218668518
BBB rechter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218668704
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Vind ik ook wel opmerkelijk ja.
Ik vind vooral opmerkelijk dat in het doorgaans zeer verstandige WLR niet iedereen allang het vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat heeft opgegeven. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')