veranderd wordtquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:45 schreef Chivaz het volgende:
Het VK is een land in verval en in mijn ogen de toekomst van west Europa als er niet heel snel van koers verandert word.
Dat was wel het doel. Maar desondanks is de immigratie onverminderd doorgegaan, en daarmee het verval. Tenminste als je een relatie ziet tussen migratie en het verval. Misschien vinden sommigen wel dat het nog meevalt omdat er migratie is, anders was het nog veel erger geweest.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef timmmmm het volgende:
Ik dacht dat de UK uit de EU ging om ongewenste migratie en economisch verval tegen te gaan?
Er spelen hier twee dingen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe kijken jullie hier tegen aan en hoe moeten we dit duiden? En is VK ons voorland?
Referendum is niet slecht, maar het wordt wel misbruik van gemaakt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:57 schreef RedShoe het volgende:
Brexit.
Domste fout die ze gemaakt hebben. Daarom is een referendum niet een slim plan.
Die zijn best begrijpelijk gezien de invloed die Maga op Europa probeert te krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:58 schreef RotatoR het volgende:
Onder de Tories was het al een zooitje maar Labour maakt er zowaar nog een grotere puinhoop van met die rare censuur wetten.
was europa maar a la maga. Dat ze eens aan europa zelf denken ipv al dat tuig wat hier niet hoort.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn best begrijpelijk gezien de invloed die Maga op Europa probeert te krijgen.
Daarin speelt social media een grote rol.
Ik waardeer je humor...quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:00 schreef Apotheose het volgende:
[..]
was europa maar a la maga. Dat ze eens aan europa zelf denken ipv al dat tuig wat hier niet hoort.
Dat is het manco helaas met referenda. Allerlei simpele leugens roepen is makkelijker dan de genuanceerde waarheid. Daarom is het een levensgevaarlijk instrument.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Referendum is niet slecht, maar het wordt wel misbruik van gemaakt.
Met juiste informatie en betoog zouden vele problemen voorkomen.
Bij Brexit zag je mensen een leugens verkopen aan volk. Doordat volk zichzelf liet gek maken. Hebben ze zelf boel verkloot.
Er wordt veel misbruik van gemaakt idd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Referendum is niet slecht, maar het wordt wel misbruik van gemaakt.
Met juiste informatie en betoog zouden vele problemen voorkomen.
Bij Brexit zag je mensen een leugens verkopen aan volk. Doordat volk zichzelf liet gek maken. Hebben ze zelf boel verkloot.
Daar trekken allochtonen zich niets van aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef timmmmm het volgende:
Ik dacht dat de UK uit de EU ging om ongewenste migratie en economisch verval tegen te gaan?
Ik zie vooral veel boosheid over verkrachtte kinderen en two tier policing.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Oh wat je in het VK ziet zijn de gouden bergen van de Brexit.
Iedereen met een beetje verstand van zaken voorspelde dat ook. Helaas was er een meerderheid aan debielen die niet luisteren en nooit nadenken over gevolgen van hun acties.
Ik denk dat iedereen wel tegen het verkrachten van kinderen is, dus daar hoef je volgens mij geen punt van te maken en dat er discriminatie bestaat en dat dat een slechte zaak is, is ook geen heel controversieel punt. Als beide prima gevonden, of schouderophalend geaccepteerd werden, dán was er een serieus probleem geweest.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 22:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel boosheid over verkrachtte kinderen en two tier policing.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Kom omdat hun koningin dood is, nu zijn ze stuurloos zonder een gedegen leider.
Het beeld dat je schetst klopt niet met de feiten: migratie levert de Britse economie geen “miljoenen kanslozen” op, maar levert netto juist arbeidskrachten en belastingopbrengsten op. Dat kun je gewoon nazoeken bij de OBR en de Bank of England. De echte economische schade komt van Brexit, die volledig is uitgevoerd en precies de fricties en lagere handel heeft gebracht die economen voorspelden. Dat sommige mensen radicaler klinken zegt meer over online algoritmes dan over de realiteit in het VK: het VK blijft een stabiel en veilig land, waar politieke onvrede via verkiezingen wordt geuit, niet via burgeroorlog. De stelling dat geweld onvermijdelijk is, is dus geen realistische analyse, maar goedgelovige doemretoriek.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Bijzonder dat een ieder Brexit noemt als hoofdoorzaak terwijl de ongekende immigratie nauwelijks benoemd word.
De Britse kiezer is jarenlang verraden door de politieke klasse, men beloofde Brexit maar men leverde een halfbakken Brexit.
Men beloofde een halt op immigratie, wat krijgen ze terug, miljoenen kanslozen die op kosten van de belastingbetaler kunnen leven zonder wat bij te dragen.
Het is nu aan het kantelen en het word spannend de komende maanden. Als er niet heel snel een koerscorrectie komt gaan we van onschuldige protesten naar gewelddadige rellen.
Een volk dat stelselmatig genegeerd word gaat uiteindelijk gewelddadig worden en helaas ook behoorlijk onredelijk. Ik heb heel redelijke mensen al behoorlijk extreme posities zien innemen in Engeland.
De economische en migratie problemen zijn wel degelijk deels veroorzaakt door Brexit. Door Brexit is er jaarlijks een gat in de overheidsbegroting van tientallen miljarden. En sinds de Brexit is de migratie de lucht in geschoten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Bijzonder dat een ieder Brexit noemt als hoofdoorzaak terwijl de ongekende immigratie nauwelijks benoemd word.
De Britse kiezer is jarenlang verraden door de politieke klasse, men beloofde Brexit maar men leverde een halfbakken Brexit.
Men beloofde een halt op immigratie, wat krijgen ze terug, miljoenen kanslozen die op kosten van de belastingbetaler kunnen leven zonder wat bij te dragen.
Het is nu aan het kantelen en het word spannend de komende maanden. Als er niet heel snel een koerscorrectie komt gaan we van onschuldige protesten naar gewelddadige rellen.
Een volk dat stelselmatig genegeerd word gaat uiteindelijk gewelddadig worden en helaas ook behoorlijk onredelijk. Ik heb heel redelijke mensen al behoorlijk extreme posities zien innemen in Engeland.
Die ongekende immigratie komt dan ook door de Brexit. Daarna is de immigratie van buiten Europa geëxplodeerd…quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Hoezo is dit een gevolg van Brexit?quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die ongekende immigratie komt dan ook door de Brexit. Daarna is de immigratie van buiten Europa geëxplodeerd…
Maar zou het daar niet juist beter moeten gaan door die immigratie met zoveel arbeidspotentieel? In die zin zou de Brexit toch juist een goed idee zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die ongekende immigratie komt dan ook door de Brexit. Daarna is de immigratie van buiten Europa geëxplodeerd…
Klopt helemaal, maar dat het aan Brexit ligt is natuurlijk een belachelijke conclusie. Immigratie is geen natuurwet waar je niets aan kan doen, dat is beleid. De conservatieven hebben er voor gekozen om miljoenen kanslozen het land binnen te laten, waarom ze daar voor gekozen hebben is mij nog steeds een raadsel maar dat die keuze nu heeft geleid tot de huidige spanningen is een feit.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het werd er rap minder aantrekkelijk voor Europeanen en die zijn vervangen door mensen van buiten Europa.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:06 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoezo is dit een gevolg van Brexit?
De correlatie met de Brexit is nogal sterk…quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat het aan Brexit ligt is natuurlijk een belachelijke conclusie. Immigratie is geen natuurwet waar je niets aan kan doen, dat is beleid. De conservatieven hebben er voor gekozen om miljoenen kanslozen het land binnen te laten, waarom ze daar voor gekozen hebben is mij nog steeds een raadsel maar dat die keuze nu heeft geleid tot de huidige spanningen is een feit.
Zonder die migranten zou het economisch nog veel slechter gaan. Dat lijkt me wel een veilige conclusie.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zou het daar niet juist beter moeten gaan door die immigratie met zoveel arbeidspotentieel? In die zin zou de Brexit toch juist een goed idee zijn.
Definieer geschikte werknemers, en zijn daar dan miljoenen van nodig uit alle windstreken van de wereld?quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De correlatie met de Brexit is nogal sterk…
Net als in Nederland zijn er gewoon niet genoeg geschikte Britten voor al het werk wat er is.
Maar blijf er gerust van dromen dat het heel anders had kunnen gaan.
Ik zeg enkel dat het een direct gevolg is van de keuze voor een Brexit in deze vorm. Als je niet eerst radicaal je economie omvormt worden de Bulgaarse of Roemeense aardbeienplukkers en bouwvakkers gewoon vervangen door mensen uit Oezbekistan of India.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Definieer geschikte werknemers, en zijn daar dan miljoenen van nodig uit alle windstreken van de wereld?
Waarom dan niet gericht zoeken naar werknemers die de gaten gaan opvullen? Je kan toch niet serieus menen dat dit de oplossing is om arbeidstekorten op te vullen?
Vind je zaken zoals sociale cohesie en democratie dan totaal niet belangrijk? Is je enige focus de economie ook al laten de feiten zien dat deze golf met immigranten weinig tot niets toevoegen?
Dus al die figuren uit alle windstreken die zijn gekomen om in de agrarische sector te werken of in de bouw? Dit geloof je toch zelf niet man, nogmaals je had gericht kunnen zoeken naar mensen om die posities in te vullen. Lukraak deze mensen binnen laten tegen de wensen van de bevolking in en dan vervolgens liegen dat je miljoenen nodig hebt omdat ze allen komen om te werken is een smerige leugen en de Engelsen hebben dat in de gaten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het een direct gevolg is van de keuze voor een Brexit in deze vorm. Als je niet eerst radicaal je economie omvormt worden de Bulgaarse of Roemeense aardbeienplukkers en bouwvakkers gewoon vervangen door mensen uit Oezbekistan of India.
Het lijkt wel alsof je erop hoopt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:
Het word de hoogste tijd dat politici een drastische koerswijziging maken voor dat vreedzaam protest verandert in etnische conflicten.
Het interessante is dat juist de toch nogal rechtse conservatieve regering deze keuze (net als die voor de Brexit) heeft gemaakt met als belangrijk argument het terugdringen van migratie. Toen kwamen ze achter de complexiteit van de echte wereld…quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus al die figuren uit alle windstreken die zijn gekomen om in de agrarische sector te werken of in de bouw? Dit geloof je toch zelf niet man, nogmaals je had gericht kunnen zoeken naar mensen om die posities in te vullen. Lukraak deze mensen binnen laten tegen de wensen van de bevolking in en dan vervolgens liegen dat je miljoenen nodig hebt omdat ze allen komen om te werken is een smerige leugen en de Engelsen hebben dat in de gaten.
Het word de hoogste tijd dat politici een drastische koerswijziging maken voor dat vreedzaam protest verandert in etnische conflicten.
Duh… Er waren hier bij de rassenrellen in het VK een heel aantal mensen die stonden te juichen…quote:
Integendeel, ik waarschuw hier al jaren voor maar terwijl de rest maar blind bleef roepen dat de economie het nodig heeft.quote:
Heb je al rekening gehouden met de mogelijkheid dat je het gewoon verkeerd ziet?quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Integendeel, ik waarschuw hier al jaren voor maar terwijl de rest maar blind bleef roepen dat de economie het nodig heeft.
Zelfs nu blijven mensen volharden in die overtuiging ondanks het feit dat de landen die te maken hebben met massa immigratie er niet aantoonbaar beter op zijn geworden.
Het is mij volstrekt duidelijk geworden dat mensen geen moer geven om de sociale cohesie, democratie en het welzijn van de onderklasse die alle nadelen van deze immigratiegolf aan de lijve mogen ondervinden.
De koerscorrectie gaat hoe dan ook komen en hoe eerder die komt hoe vreedzamer/beter het is.
Blijven we op het pad waar immigratie als een natuurwet word gezien dan zullen we te maken krijgen met etnische conflicten en mogelijk extreem geweld.
Het verraad van de conservatieven in het VK moeten we niet onderschatten. Niet voor niets staan ze er niet al te best voor in de peilingen. Reform is nu nog steeds koploper maar zelfs met reform hoog in de peilingen snakken mensen naar een partij die miljoenen deportaties belooft.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het interessante is dat juist de toch nogal rechtse conservatieve regering deze keuze (net als die voor de Brexit) heeft gemaakt met als belangrijk argument het terugdringen van migratie. Toen kwamen ze achter de complexiteit van de echte wereld…
quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zonder die migranten zou het economisch nog veel slechter gaan. Dat lijkt me wel een veilige conclusie.
Het gedonder komt vooral doordat de Conservatieven de publieke sector vakkundig hebben gesloopt. Dat levert overal vervelend gedoe op.
Je zou verwachten dat de Uk met zoveel meer migranten het relatief beter zou doen dan andere landen. Maar dan is het beleid daar zoveel slechter dan in andere landen om dat meer dan ongedaan te maken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zonder die migranten zou het economisch nog veel slechter gaan. Dat lijkt me wel een veilige conclusie.
Het gedonder komt vooral doordat de Conservatieven de publieke sector vakkundig hebben gesloopt. Dat levert overal vervelend gedoe op.
Bevolkingsgroei heeft er wel voor gezorgd dat ze het jaren relatief beter deden dan bv Frankrijk of Duitsland. Maar uiteindelijk is het wanbeleid nogal een dingetje…quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Je zou verwachten dat de Uk met zoveel meer migranten het relatief beter zou doen dan andere landen. Maar dan is het beleid daar zoveel slechter dan in andere landen om dat meer dan ongedaan te maken.
Daar houd ik altijd rekening mee, maar goed de Engelsen zijn het in grote getallen niet eens met de opvatting dat ongecontroleerde massa immigratie een goed idee is noch geloven ze er niet in dat het een natuurwet is.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je al rekening gehouden met de mogelijkheid dat je het gewoon verkeerd ziet?
op de volgende relevante verkiezingen kunnen ze nog wel bijna vier jaar wachten. Dat is niet zo bijster relevant nu. Voorlopig heeft de regering een heel ruim mandaat (en het VK een verrot kiesstelsel).quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar houd ik altijd rekening mee, maar goed de Engelsen zijn het in grote getallen niet eens met de opvatting dat ongecontroleerde massa immigratie een goed idee is noch geloven ze er niet in dat het een natuurwet is.
Ze zijn nu op straat aan het protesteren en overal word de Engelse vlag opgehangen. Dit sentiment gaat echt niet meer overwaaien en het ziet er naar uit dat de partijen die het volgens jou wel juist zien worden weggevaagd met de komende verkiezingen.
Ik heb persoonlijk nog nooit iemand horen zeggen dat ongecontroleerde massamigratie een goed idee is of dat het een natuurwet is. Fijn dat iedereen het daarover eens is dan.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar houd ik altijd rekening mee, maar goed de Engelsen zijn het in grote getallen niet eens met de opvatting dat ongecontroleerde massa immigratie een goed idee is noch geloven ze er niet in dat het een natuurwet is.
Nou, we gaan het meemaken. Spannend hoor. Hoop dat het goed komt.quote:Ze zijn nu op straat aan het protesteren en overal word de Engelse vlag opgehangen. Dit sentiment gaat echt niet meer overwaaien en het ziet er naar uit dat de partijen die het volgens jou wel juist zien worden weggevaagd met de komende verkiezingen.
Ze zullen het nooit ronduit zeggen maar elk persoon die vraagtekens omhad bij de massa immigratie werd vaker wel dan niet in de nazi hoek gezet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk nog nooit iemand horen zeggen dat ongecontroleerde massamigratie een goed idee is of dat het een natuurwet is. Fijn dat iedereen het daarover eens is dan.
Anders ik wel, mocht het komen tot geweld kan dat zich misschien verspreiden naar de rest van Europa en ik geloof dat echt niemand daar op zit te wachten.quote:[..]
Nou, we gaan het meemaken. Spannend hoor. Hoop dat het goed komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |