abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2025 @ 14:51:24 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218613208
https://www.omroepbrabant(...)asielzoeker-in-budel

quote:
Een homoseksuele asielzoeker is vorige week mishandeld door een groep medebewoners van het asielzoekerscentrum in Budel. Dat bevestigt de politie woensdag. De man werd door zeven mensen achtervolgd, uitgescholden en meerdere keren geslagen.

Volgens belangenvereniging LGBT Asylum Support is het niet de eerste keer dat lhbtiq+ asielzoekers in Budel worden belaagd. In een brandbrief roept de organisatie de politiek op om deze asielzoekers in een aparte opvang te huisvesten. "De veiligheid van deze mensen moet gegarandeerd worden", vindt voorzitter Sandro Kortekaas.

De asielzoeker was pas een maand in ons land toen hij vorige week in de nacht woensdag op donderdag slachtoffer werd van de mishandeling. De man werd achtervolgd door een groep van zeven mensen. Ze riepen dat hij er 'te gay' uitzag en maakten hem belachelijk om zijn uiterlijk.

De man werd aan zijn kleren getrokken, op de grond gegooid en is meerdere keren geslagen in zijn gezicht, op zijn hoofd en in zijn nek. Met een bebloed gezicht vluchtte hij naar de receptie om bescherming te vragen. Beveiligers zouden de man vervolgens mee naar buiten hebben genomen om de daders aan te wijzen.

"Dat heeft een gevaarlijke situatie veroorzaakt, want de man kon pas twee dagen later worden overgeplaatst naar een andere opvanglocatie", zegt Kortekaas. Het laten aanwijzen van daders kan volgens hem nieuwe spanningen of nieuwe incidenten veroorzaken.

De man heeft contact gezocht met LGBT Asylum Support, een organisatie die lhbtiq+ asielzoekers bijstaat in hun asielaanvraag. Hij heeft ook aangifte gedaan, bevestigt de politie. De politie laat weten bekend te zijn met de mishandeling. "We weten ook dat er sprake is LHBTIQ+ -gerelateerde aanleiding. We doen onderzoek naar het incident en hopen op deze manier tot de verdachte(n) te komen", vertelt een woordvoerder.

De mishandeling in het azc in Budel staat volgens de voorzitter niet op zichzelf. Eerder deze maand werd een lesbisch koppel dat gevlucht is uit Georgië slachtoffer van een bedreiging in het azc. Een medebewoner zou de vrouwen met de dood hebben bedreigd met de woorden: "Pas op, je wordt levend begraven."

De vrouwen hebben aangifte gedaan bij de politie en melding gemaakt bij het COA. "Normaal gesproken is een aangifte genoeg om iemand vanwege veiligheid te verplaatsen naar een andere locatie", zegt Kortekaas. "Deze vrouwen konden pas na drie weken worden verplaatst en hebben in de tussentijd meer beledigingen en bedreigingen meegemaakt."

In die drie weken is er volgens hem ook een gesprek tussen het koppel en het COA geweest. In dat gesprek zouden medewerkers van het azc in Budel hebben gezegd dat de vrouwen in hun eigen belang beter geen lhbti-armbanden, regenboogvlaggen of -kleuren konden dragen. De medewerkers zouden ook hebben gezegd dat de vrouwen beter niet hand in hand konden lopen.

De vrouwen voelden zich volgens de voorzitter vernederd. "Deze mensen komen naar ons land om bescherming te krijgen en moeten zich vervolgens terughoudend gedragen vanwege hun geaardheid", zegt Kortekaas. Het is volgens hem de omgekeerde realiteit, net als het feit dat queer asielzoekers bij bedreigingen verplaatst worden.

"Het voelt als een dubbele straf. Zij hebben al een vervelende ervaring en raken ook nog eens hun vrienden kwijt in het oude azc. Vervolgens hebben ze geen garantie dat ze de daders nooit meer tegenkomen op de andere locatie", vertelt hij. De organisatie heeft dit jaar alleen al 547 meldingen gehad van belediging, bedreiging en mishandeling van queer asielzoekers in azc's in ons land.
Het vetgedrukte stukje ook :(

Je hebt als organisatie de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je bewoners, en dan ga je dit doen!?
Ik schaam me gewoon als Nederlander dat we deze groep zo laten barsten in nota bene het land waar ze aankloppen voor hun veiligheid.
pi_218613219
Goed voorbeeld welke asielzoekers je zeker op moet nemen en huisvesten en welke je direct terug mag sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FL_Freak op 29-08-2025 10:27:42 ]
pi_218613227
Mooie week voor de diversiteit dit *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 14:53:37 #4
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218613229
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:52 schreef FL_Freak het volgende:
Goed bijvoorbeeld welke asielzoekers je zeker op moet nemen en huisvesten en welke je direct terug mag sturen.
Gebeurde dat laatste dan ook maar
pi_218613298
Kan ie alvast wennen aan onze mooie multiculturele samenleving.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218613301
Gaan we nu elk incidentje waarbij een asielzoeker betrokken is uitmelken? Retorische vraag want Ja natuurlijk want dat wil populistisch Nederland graag lezen *O* .

U vraagt, zij draaien.
blablablabla
pi_218613308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:04 schreef Elan het volgende:
Gaan we nu elk incidentje waarbij een asielzoeker betrokken is uitmelken? Retorische vraag want Ja natuurlijk want dat wil populistisch Nederland graag lezen *O* .

U vraagt, zij draaien.
Nee we moeten het dag in, dag uit blijven negeren anders spelen we Wilders in de kaart. jammer homo's, jammer Lisa's, jullie zijn niet belangrijk genoeg :W.
Get woke, go broke!
pi_218613338
Heel simpel op te lossen: Alle daders dezelfde dag nog een enkeltje retour. Dan hoef je de slachtoffers ook niet over te plaatsen.
pi_218613360
quote:

U vraagt, zij draaien.
Er zijn behoorlijk wat incidenten. Waarom kunnen we niet diversiteit bevorderen en tegelijk ook noemen waar het fout gaat en tegelijkertijd aanpakken? :)
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:14:06 #10
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_218613368
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:53 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Gebeurde dat laatste dan ook maar
DIT. Er is er nog niet één teruggestuurd, want die schurkenstaten nemen niemand terug. Proberen ze het toch, worden ze direct neergeschoten. Kortom: die landen spugen hun vuilnis uit, dat komt hierheen en wij zitten ermee, want je komt er nooit meer vanaf. Victor Orban had dit als eerste door en nam maatregelen. Toendertijd werd hij erom vervloekt, nu is hij een voorbeeld.
Gevaccineerd.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:16:44 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218613379
quote:

U vraagt, zij draaien.
Bekritiseer je nu mijn keuze om een nieuwsbericht in een nieuwsforum te posten?
pi_218613415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee we moeten het dag in, dag uit blijven negeren anders spelen we Wilders in de kaart. jammer homo's, jammer Lisa's, jullie zijn niet belangrijk genoeg :W.
Er zijn dagelijks zo niet wekelijks incidenten tegen homo's. Bedoel alleen al in jouw stadje is niet eens een meerderheid die homoacceptatie ondersteund.
Maar dat zijn 'Nederlanders' dus daar ligt de focus helemaal niet op.
blablablabla
pi_218613421
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:13 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Er zijn behoorlijk wat incidenten. Waarom kunnen we niet diversiteit bevorderen en tegelijk ook noemen waar het fout gaat en tegelijkertijd aanpakken? :)
Er zijn ook behoorlijk wat asielzoekers, als je elk incident paginagroot gaat uitlichten dan blijven mensen op De PVV stemmen.
blablablabla
pi_218613426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bekritiseer je nu mijn keuze om een nieuwsbericht in een nieuwsforum te posten?
Nee hoor, tenzij jij de auteur bent van het artikel wat ik ten zeerste betwijfel :P
blablablabla
pi_218613433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn dagelijks zo niet wekelijks incidenten tegen homo's. Bedoel alleen al in jouw stadje is niet eens een meerderheid die homoacceptatie ondersteund.
Maar dat zijn 'Nederlanders' dus daar ligt de focus helemaal niet op.
Boehoe, de groep die op alle fronten negatief in de statistieken komt wordt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, wat een onrecht!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn ook behoorlijk wat asielzoekers, als je elk incident paginagroot gaat uitlichten dan blijven mensen op De PVV stemmen.
En volkomen terecht dus, gezien de overlast en criminaliteit.
Get woke, go broke!
pi_218613449
Dit speelt al heel lang.

Moet je eens opletten hoe oorverdovend stil de hypocriete deug bende hierover blijft.

Om te kotsen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:34:25 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218613486
quote:

[..]
Ik vrees dat dat sowieso gaat gebeuren, want zelfs als het doodgezwegen werd dan was het argument weer dat het in de doofpot gestopt wordt. Pas als er een beter alternatief komt dat ook nog met werkbare oplossingen komt (en het lijkt me dat de PVV eigenlijk wel heeft laten zien inmiddels dat ze niet kunnen waarmaken wat ze roepen) dan willen mensen overwegen om daarop over te stappen. Maar goed, dit reikt ook verder dan de landelijke politiek.

Maar dan nu het eigenlijke onderwerp, en dat is niet dat de PVV hier garen bij spint, maar dat er blijkbaar een onvermogen bestaat om mensen uit kwetsbare groepen te beschermen door het COA. Er zijn speciale opvanglocaties, maar het duurt dagen of zelfs weken om mensen daarin te kunnen plaatsen. Er is blijkbaar geen goed protocol als de reactie op een homofoob incident is om de daders zichtbaar aan te laten wijzen en mensen het dan dagenlang laat uitzoeken. Er is blijkbaar ook nog onvermogen om de daders het wangedrag onmogelijk te maken.

Nu weet ik dat er politie en particuliere beveiliging aanwezig is op de grote locaties, dus dan vraag ik mij af wat het mandaat en de werkinstructie daarvoor is.
pi_218613506
quote:

[..]
Nee moet je niet willen.

En toch, blijft de PVV een partij met een aanzienlijk aantal stemmers....

Wat een racisten toch die nederlanders....

_O-
pi_218613513
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Boehoe, de groep die op alle fronten negatief in de statistieken komt wordt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, wat een onrecht!
[..]
En volkomen terecht dus, gezien de overlast en criminaliteit.
Er is zeker overlast en criminaliteit rondom asielzoekers maar waarom allemaal over een kam scheren?
Wat me van Wilders tegenstaat is dat tegen genderdiversiteit is en voorlichting op scholen blokkeert, tegenstemt in De Kamer als er voorstellen worden gedaan die vrouwen beter moet beschermen maar als er een asielzoeker ergens bij betrokken is moet die met pek en veren het land uit. Veel haat tegen homo's komt van mensen met een Nederlands paspoort. Elke week word er wel een vrouw omgebracht, het merendeel niet door een asielzoeker. Door je helemaal op die groep blind te staren als de kern van het probleem los je het initiële probleem dus niet op.
blablablabla
pi_218613540
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee moet je niet willen.

_O-
Racisten weet ik niet het is vooral erg simplistisch hoe veel mensen denken. Ik bedoel je kunt van de afgelopen 30 jaar een aardig lijstje maken van vrouwen en kinderen die vermoord zijn door autochtone daders dus een asielstop gaat het probleem van onveiligheid niet oplossen.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:38:58 #21
403820 Aberkullie
pi_218613545
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:29 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit speelt al heel lang.

Moet je eens opletten hoe oorverdovend stil de hypocriete deug bende hierover blijft.

Om te kotsen.
Wie bedoel je precies met de hypocriete deug bende en wat zouden ze moeten zeggen dan?
pi_218613576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Racisten weet ik niet het is vooral erg simplistisch hoe veel mensen denken. Ik bedoel je kunt van de afgelopen 30 jaar een aardig lijstje maken van vrouwen en kinderen die vermoord zijn door autochtone daders dus een asielstop gaat het probleem van onveiligheid niet oplossen.
Nederlanders doen ook wel eens iets, dus we moeten doorgaan met het binnenlaten van mensen die verhoudingsgewijs nog veel en veel crimineler zijn!

Nee.
Get woke, go broke!
pi_218613620
quote:

[..]
Daar gaat het hier niet over.

Het gaat hier over mensen die gevlucht zijn omdat ze daar niet hunzelf kunnen zijn en er vervolgens er achter komen dat ze dat hier ook niet kunnen omdat men hier te bang is om de olifant in de kamer te benoemen.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wie bedoel je precies met de hypocriete deug bende en wat zouden ze moeten zeggen dan?
De achterlijke hypocriete deug brigade die zich over van alles en nog wat denkt uit te moeten spreken, maar wanneer het om de olifant in de kamer gaat de oogkleppen strakker op de kop zet.

Als voorbeeld een zooi ''BNers'' die lekker willen deugen voor de bühne met selectieve trend verontwaardigen en zo ontzettend inclusief willen zijn, maar bij dit soort berichten niets van zich laten horen, want je zou maar eens Wilders in de kaart spelen.... Dat moet men toch niet willen.

En dus wordt het voor homoseksuelen hier het leven ook onmogelijk gemaakt.
Door de hypocriete lafbekken.
pi_218613622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nederlanders doen ook wel eens iets, dus we moeten doorgaan met het binnenlaten van mensen die verhoudingsgewijs nog veel en veel crimineler zijn!

Nee.
Dat is niet wat ik zeg maar blijkbaar zijn er maar twee smaken in de discussie. Of je bent een linkse engnek die criminele asielzoekers goedpraat of je bent een rechtste populist die de grenzen op slot wil.

Naar mijn idee ligt de oplossing veel meer in het midden. Ik bedoel die parodie op een minister Faber heeft anderhalf jaar lang de tijd gehad om tot een oplossing te komen in een overwegend rechts kabinet en nog steeds worden er meisjes omgebracht door asielzoekers.

Maar ook dat zal wel weer de schuld van links zijn, of zo.
blablablabla
pi_218613650
Godver de godver de godver de goverdrie dummels die ******** asielzoekers ook altijd. Ik moet mijn tong AFBIJTEN om niet geband te worden hier: :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
enkelband
pi_218613652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg maar blijkbaar zijn er maar twee smaken in de discussie. Of je bent een linkse engnek die criminele asielzoekers goedpraat of je bent een rechtste populist die de grenzen op slot wil.

Naar mijn idee ligt de oplossing veel meer in het midden. Ik bedoel die parodie op een minister Faber heeft anderhalf jaar lang de tijd gehad om tot een oplossing te komen in een overwegend rechts kabinet en nog steeds worden er meisjes omgebracht door asielzoekers.

Maar ook dat zal wel weer de schuld van links zijn, of zo.
Jij bent degene die zegt dat we er maar geen aandacht aan moeten besteden he?

En alsof alle asielzoekers er pas zijn sinds het aanstellen van Faber ofzo, totaal non-argument.

Het is echt een enorm feest der diversiteit in europa weer deze week, Lisa, 4 dode homo's in de Seine, rellen om een kutcrimineel in Zwitserland, dit incident en dat zijn even de topics waar ik in heb gereageerd :').

Iedereen en dan ook echt iedereen die nog steeds de kop in het zand steekt is onderdeel van het probleem.
Get woke, go broke!
pi_218613661
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Daar gaat het hier niet over.

Het gaat hier over mensen die gevlucht zijn omdat ze daar niet hunzelf kunnen zijn en er vervolgens er achter komen dat ze dat hier ook niet kunnen omdat men hier te bang is om de olifant in de kamer te benoemen.
[..]
De achterlijke hypocriete deug brigade die zich over van alles en nog wat denkt uit te moeten spreken, maar wanneer het om de olifant in de kamer gaat de oogkleppen strakker op de kop zet.

Als voorbeeld een zooi ''BNers'' die lekker willen deugen voor de bühne met selectieve trend verontwaardigen en zo ontzettend inclusief willen zijn, maar bij dit soort berichten niets van zich laten horen, want je zou maar eens Wilders in de kaart spelen.... Dat moet men toch niet willen.

Mijn punt is dat het zelfs voor Nederlandse homo's die hier geboren zijn niet eens veilig is om hand in hand te lopen. Soennitische Syriërs zou je sowieso niet meer hoeven opvangen, voor hun is het land sinds de regimeverandering veilig. De Christenen zijn een ander verhaal.....
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:55:15 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218613669
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Rustig maat.
Huilen dan.
pi_218613683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Jij bent degene die zegt dat we er maar geen aandacht aan moeten besteden he?

En alsof alle asielzoekers er pas zijn sinds het aanstellen van Faber ofzo, totaal non-argument.

Het is echt een enorm feest der diversiteit in europa weer deze week, Lisa, 4 dode homo's in de Seine, rellen om een kutcrimineel in Zwitserland, dit incident en dat zijn even de topics waar ik in heb gereageerd :').

Iedereen en dan ook echt iedereen die nog steeds de kop in het zand steekt is onderdeel van het probleem.
Jij wil de asielzoekers de schuld geven, prima. Ik vermoed dat het probleem wat breder is. Cijfers over de homo-acceptatie in Amsterdam laten dat ook zien. En dat zijn mensen die gewoon hier geboren zijn over het algemeen en een Nederlands paspoort hebben. Ik zou dus liever gerichte wetgeving zien tegen homohaat en meer voorlichting op scholen. Iets waar de PVV tegen is want gendergeneuzel moet je kinderen niet mee lastig vallen :X
blablablabla
pi_218613720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij wil de asielzoekers de schuld geven, prima. Ik vermoed dat het probleem wat breder is. Cijfers over de homo-acceptatie in Amsterdam laten dat ook zien. En dat zijn mensen die gewoon hier geboren zijn over het algemeen en een Nederlands paspoort hebben. Ik zou dus liever gerichte wetgeving zien tegen homohaat en meer voorlichting op scholen. Iets waar de PVV tegen is want gendergeneuzel moet je kinderen niet mee lastig vallen :X
OK, en nu even de achtergrond van die homohatende mensen die hier geboren zijn/een paspoort hebben laten zien Rutger :).

Zijn idd dan geen "asielzoekers" nee, maar nog steeds 0 reden om er daar dus maar duizenden meer per jaar van binnen te laten he?

Gewoon nog steeds nee.
Get woke, go broke!
pi_218613779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
OK, en nu even de achtergrond van die homohatende mensen die hier geboren zijn/een paspoort hebben laten zien Rutger :).

Zijn idd dan geen "asielzoekers" nee, maar nog steeds 0 reden om er daar dus maar duizenden meer per jaar van binnen te laten he?

Gewoon nog steeds nee.
Je wil dus eigenlijk een totaalverbod op Islam of zo? :D
Met zo'n populistische mindset bereik je dus precies niets, net als prutser Faber.
blablablabla
pi_218613801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Je wil dus eigenlijk een totaalverbod op Islam of zo? :D
Met zo'n populistische mindset bereik je dus precies niets, net als prutser Faber.
Dat zou een heel mooi begin zijn ja :).

Nee, met misdaden onder het tapijt schuiven, de daders ontzien gaan we veel bereiken, we bereiken dan wel heel veel dode tieners en homo's. maar dat is een opoffering die jij prima bereid bent om te maken O+.
Get woke, go broke!
pi_218613809
Queers voor AZC *O*
pi_218613833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat zou een heel mooi begin zijn ja :).

Nee, met misdaden onder het tapijt schuiven, de daders ontzien gaan we veel bereiken, we bereiken dan wel heel veel dode tieners en homo's. maar dat is een opoffering die jij prima bereid bent om te maken O+.
:R
Mensen die Artikel 1 van De Grondwet niet respecteren zijn nog een slag enger dan criminele asielzoekers.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 16:14:31 #35
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218613851
Dan sta je echt al helemaal onderaan de ladder, maar dan meen je nog anderen te moeten bespotten en vernederen. Ik mag toch aannemen dat dit wordt meegenomen in de behandeling van de asielaanvraag.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218613853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen die Artikel 1 van De Grondwet niet respecteren zijn nog een slag enger dan criminele asielzoekers.
Nee, dat zijn ze niet.

Die mensen vermoorden bijv geen 17 jarige meisjes. Als de grondwet door de misdadige islam misbruikt wordt is het tijd om de grondwet aan te passen :).

Vrijheid van godsdienst prima, alleen is de islam geen godsdienst maar een allesoverheersende politieke beweging/ideologie die al eeuwenlang voor dood en verderf zorgt waar het opduikt, net als kanker.
Get woke, go broke!
pi_218613939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn punt is dat het zelfs voor Nederlandse homo's die hier geboren zijn niet eens veilig is om hand in hand te lopen. Soennitische Syriërs zou je sowieso niet meer hoeven opvangen, voor hun is het land sinds de regimeverandering veilig. De Christenen zijn een ander verhaal.....
Vertel.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 16:27:36 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218613952
"Ik snap niet hoe het kan dat homoseksualiteit steeds minder geaccepteerd wordt"

Hetero probleem wat ik je brom.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218613978
quote:

[..]
Jij zal wel bedoelen dat men de mensen met een geloof moet accepteren ondanks dat bekend is dat zij groepsdwang gebruiken om individuen tot meewerken te dwingen?
pi_218613981
Als elke gay uit de wereld hiernaartoe vlucht wil ik nederland uit.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 16:30:38 #41
pi_218613987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:30 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Als elke gay uit de wereld hiernaartoe vlucht wil ik nederland uit.
Doei
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218614022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat zijn ze niet.

Die mensen vermoorden bijv geen 17 jarige meisjes. Als de grondwet door de misdadige islam misbruikt wordt is het tijd om de grondwet aan te passen :).

Vrijheid van godsdienst prima, alleen is de islam geen godsdienst maar een allesoverheersende politieke beweging/ideologie die al eeuwenlang voor dood en verderf zorgt waar het opduikt, net als kanker.
Vrijheid van godsdienst maar tegelijk wil je De Islam verbieden, het typeert het simplisme van de gemiddelde PVV-tokkie.
blablablabla
pi_218614030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrijheid van godsdienst maar tegelijk wil je De Islam verbieden, het typeert het simplisme van de gemiddelde PVV-tokkie.
Wederom, de islam is geen godsdienst, het is terrorisme vermomd als godsdienst.

En begin maar weer met je denigrerende opmerkingen hoor, je neemt het constant op voor moordenaars, criminelen, verkrachters en terroristen, dat is pas simplisme :W.
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 16:39:36 #44
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218614047
quote:

U vraagt, zij draaien.
En altijd zijn het weer de homofoben die geweld tegen homoseksuelen onder de tafel willen vegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218614062
Misschien had hij wel gejat
U MAD?
pi_218614071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat zijn ze niet.

Krijg je nooit voor elkaar.
pi_218614076
quote:

[..]
Nee, die maakt de onveiligheid alleen maar groter.

Lijkt me dat we dat toch niet moeten willen?

M.i is er dan ook niks mis om de overlastgevers, bedreigers en daadwerkelijke daders, in ieder geval niet zo maar, in ons land toe moeten laten. Zet ze maar 'in de wacht' tot ze zich wel kunnen gedragen, of in het geval van daadwerkelijke daders uitzetten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218614098
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:53 schreef HeatWave het volgende:
Mooie week voor de diversiteit dit *O*.
Ja, en ik Frankrijk nog 4 homoseksuelen in de Seine. Overledenen. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218614108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vertel.
Neem aan dat je het nieuws een beetje gevolgd hebt? Het grootste gedeelte van de Syrische vluchtelingen is Moslim, voor hun is Syrië nu relatief veilig door de komst van ATS. Een kleine minderheid (Assyriërs) zo'n 10%vhangt het Christelijk Orthodoxe geloof aan. Die zou je dus wel moeten opvangen.
blablablabla
pi_218614132
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja op dezelfde manier als "mensenrechten" alleen gelden voor roomblanke PVV'ers, want moslims die allemaal 17-jarige meisjes verkrachten en homo's in elkaar poeieren zijn geen mensen natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218614146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Neem aan dat je het nieuws een beetje gevolgd hebt? Het grootste gedeelte van de Syrische vluchtelingen is Moslim, voor hun is Syrië nu relatief veilig door de komst van ATS. Een kleine minderheid (Assyriërs) zo'n 10%vhangt het Christelijk Orthodoxe geloof aan. Die zou je dus wel moeten opvangen.
Ik denk alleen niet dat ze onderscheid kunnen maken bij aankomst als je alleen al ziet hoe lang ze over het identificeren van die moordenaar van Lisa doen.

Tenminste, ik heb de moed wel opgegeven.
pi_218614160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Doei
Er wordt geschat dat 10% gay is. Wereldbevolking is 8 miljard.

Toegegeven, met 800 miljoen in dit land wordt het wel erg druk ;-)

Ik neem overigens aan dat de daders hebben bewezen niet in de Nederlandse maatschapij te passen, en hun asiel aanvraag is afgewezen?

Of hebben we zelfs daar geen regels voor?
pi_218614162
quote:

[..]
En die asielpotenrammers respecteren onze grondwet wel, is dat wat je bedoeld?
pi_218614181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En begin maar weer met je denigrerende opmerkingen hoor, je neemt het constant op voor moordenaars, criminelen, verkrachters en terroristen, dat is pas simplisme :W.
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland waarvan het overgrote deel prima is geïntegreerd en jij gaat doodleuk die hele groep afzetten als terroristen :') .

Het is wel duidelijk wie de echte extremist is.
blablablabla
pi_218614203
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat ze onderscheid kunnen maken bij aankomst als je alleen al ziet hoe lang ze over het identificeren van die moordenaar van Lisa doen.

Tenminste, ik heb de moed wel opgegeven.
Dat onderscheid is prima te maken hoor, ze spreken zelfs een andere taal :)
blablablabla
pi_218614204
Zeer triest en de mishandelde man is de spreekwoordelijke kanarie in de kolenmijn. Wat voor ziekelijke ellende doet men het Nederlandse volk toch aan om asielzoekers die zich op enigerlei wijze misdragen en zelfs misdadig bezig zijn toch nog in Nederland te laten blijven.
pi_218614228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat onderscheid is prima te maken hoor, ze spreken zelfs een andere taal :)
Tussen Christenen en Moslims?
pi_218614236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En die asielpotenrammers respecteren onze grondwet wel, is dat wat je bedoeld?
Nee. Maar dan moet je die asielpotenrammers (interessante woordkeuze) aan gaan pakken. En het niet op conto schrijven van een hele groep.
Bovendien is de grootste groep asielzoekers momenteel Oekraïens en die hangen over het algemeen helemaal geen Islam aan.
blablablabla
pi_218614255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland waarvan het overgrote deel prima is geïntegreerd en jij gaat doodleuk die hele groep afzetten als terroristen :') .

Het is wel duidelijk wie de echte extremist is.
Nee, dat zijn ze niet. Alleen al gezien dat gedweep met Gaza en Hamas.

Ik heb nog steeds geen tiener vermoord, geen homo's in de Seine geflikkerd en geen binnenstad afgefikt omdat er een kutcrimineel dood is. Dus aantoonbaar onjuist.

Zolang invloed van het oa moslimbroederschap nog niet verboden is zullen ze doorgaan met het misbruiken van onze grondwet en vrijheid tot er sharia is. Zoals ze al eeuwenlang, wereldwijd gedaan hebben.
Get woke, go broke!
pi_218614259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met de OP? Het gaat over asielzoekers die een medeasielzoeker in elkaar slaan omdat het een homo is. Deze potenrammers hebben duidelijk laten zien dat ze hier niet thuishoren.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 16:54:03 #61
pi_218614312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met de OP? Het gaat over asielzoekers die een medeasielzoeker in elkaar slaan omdat het een homo is. Deze potenrammers hebben duidelijk laten zien dat ze hier niet thuishoren.
Nou dat er dus nogal wat mensen met dezelfde houding jegens homoseksuelen tussen zitten.
pi_218614321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee. Maar dan moet je die asielpotenrammers (interessante woordkeuze) aan gaan pakken. En het niet op conto schrijven van een hele groep.
Bovendien is de grootste groep asielzoekers momenteel Oekraïens en die hangen over het algemeen helemaal geen Islam aan.
Doe ik niet. Maar die asielzoekers komen hier naar toe omdat hun thuisland niet meer veilig is. En dan gaan ze hier een mede-asielzoeker alsnog in elkaar slaan. Dat soort tuig moeten we hier niet toelaten. Want die zijn niet zielig, die zijn gewoon laf.
pi_218614480
quote:

U vraagt, zij draaien.
Nee,dat moeten die linkse deugneuzen elke keer lezen...

Maar dat gaat lastig met je kop in je reet...
pi_218614587
Waar zou die homohaat tegen homo's op straat toch vandaan komen? Oh ja dat is ook een mannenprobleem.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218614602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb je de OP ook gelezen? Men pleit daar namelijk voor gescheiden opvang, het gros van mensen uit dat soort landen is niet zo'n voorstander van homofilie. Of van andere geloven. Er staat in veel van die landen zelfs de doodstraf op... Verwacht je dan dat ze zich hier direct tolerant opstellen is dat realistisch om te verwachten?

Je kan er ook expliciet voor kiezen om mensen die een extreem islamitisch geloof aanhangen gewoon niet meer op te vangen hier maar uitsluitend in de regio. Dat lijkt me een prima oplossing aangezien ze enorme aanpassingsproblemen zullen ervaren in een vrije Westerse samenleving. Maar niet alle vluchtelingen verketteren en de grenzen op slot of De Islam verbieden. Dat slaat helemaal nergens op.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:17:36 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218614608
Grappig hoe men ineens héél begaan is met de acceptatie van homoseksualiteit wanneer er op moslims en deugneuzen gekankerd kan worden.
Huilen dan.
pi_218614621
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
Grappig hoe men ineens héél begaan is met de acceptatie van homoseksualiteit wanneer er op moslims en deugneuzen gekankerd kan worden.
Zo grappig dat men kritiek heeft op een ideologie waarin homo's per definitie gedood moeten worden, ik lig echt dubbel.

Echt alles is als afleiding geoorloofd om het maar niet over het echte probleem te hoeven hebben he? :').
Get woke, go broke!
pi_218614626
Hopelijk heeft dit geen invloed op hun asielaanvraag en krijgen ze snel een huis.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:26:16 #69
56749 BlaZ
pi_218614652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:45 schreef Shotty het volgende:

[..]
Er wordt geschat dat 10% gay is. Wereldbevolking is 8 miljard.

Toegegeven, met 800 miljoen in dit land wordt het wel erg druk ;-)

Ik neem overigens aan dat de daders hebben bewezen niet in de Nederlandse maatschapij te passen, en hun asiel aanvraag is afgewezen?

Tuurlijk niet, die mogen gewoon blijven en krijgen strafkorting omdat anders de procedure in gevaar komt.
pi_218614655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:45 schreef Shotty het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Waarschijnlijk krijgen ze direct hun papiertjes en een woning, zodat ze ze snel uit het AZC kunnen plaatsen.
pi_218614667
quote:
Dit is ook fake news om moslims en asielzoekers in een slecht daglicht te zetten.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:29:06 #72
403820 Aberkullie
pi_218614668
quote:
Wacht maar tot D66 weer een regenboogpad in hun stad wil aanleggen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:33:38 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218614681
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zo grappig dat men kritiek heeft op een ideologie waarin homo's per definitie gedood moeten worden, ik lig echt dubbel.

Echt alles is als afleiding geoorloofd om het maar niet over het echte probleem te hoeven hebben he? :').
Ja, verschrikkelijk achterlijk. Gelukkig denken niet alle moslims zo. En doe je dat wel? Dan sodemieter je wat mij betreft maar lekker op naar één van de vele paradijsjes op aarde waar zulk bekrompen gedachtegoed breed wordt gedragen.

Maar waar wilde je het nou precies over hebben?
Huilen dan.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:34:48 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218614687
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wacht maar tot D66 weer een regenboogpad in hun stad wil aanleggen.
Ja, of de pride plaatsvindt.
Huilen dan.
pi_218614689
Lol ik zeg kn*kploeg maken ik geef me vrijwillig op
pi_218614695
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, verschrikkelijk achterlijk. Gelukkig denken niet alle moslims zo. En doe je dat wel? Dan sodemieter je wat mij betreft maar lekker op naar één van de vele paradijsjes op aarde waar zulk bekrompen gedachtegoed breed wordt gedragen.
Wat is dat nou weer voor verzinsel? Als je moslim bent volg je de koran/ de islam en daarin moeten homo's dood, dus zo denken alle moslims weldegelijk anders waren het geen moslims :').

En als je in een westen een moslim tegenkomt die anders beweert is het Taqqiya, de plicht om te liegen ter bevordering van de islam.

Einde les :).
Get woke, go broke!
pi_218614714
Asielzoekers zijn heilig in progressieve kringen dus geen ophef van de regenboogvlaggetjes.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 17:40:05 #78
pi_218614721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor verzinsel? Als je moslim bent volg je de koran/ de islam en daarin moeten homo's dood, dus zo denken alle moslims weldegelijk anders waren het geen moslims :').

En als je in een westen een moslim tegenkomt die anders beweert is het Taqqiya, de plicht om te liegen ter bevordering van de islam.

Ja dat is wel erg makkelijk. Niet elke moslim is zo fanatiek in de leer.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:40:14 #79
403820 Aberkullie
pi_218614723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, net als dat in de bijbel staat. Alle christengekkies ook maar het land uitflikkeren dan.
pi_218614732
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, die mogen gewoon blijven en krijgen strafkorting omdat anders de procedure in gevaar komt.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Geloof je het zelf? Waarschijnlijk krijgen ze direct hun papiertjes en een woning, zodat ze ze snel uit het AZC kunnen plaatsen.
We hebben de laatste jaren behoorlijk wat kabinetten gehad die dit als speerpunt hadden. Het laatste kabinet had het min of meer als enige thema.

Dat die regels er niet zijn is juist het hele punt.
Ze hadden er namelijk makkelijk kunnen zijn.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:41:52 #81
403820 Aberkullie
pi_218614736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kap eens met die nuance overal :r
pi_218614745
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja, net als dat in de bijbel staat. Alle christengekkies ook maar het land uitflikkeren dan.
We hebben de kerk niet voor niets, op wat dorpjes na, massaal de middelvinger toegestoken in Nederland, men was het gewoon zat. Dus waarom we nu weer dezelfde kant op zouden moeten gaan maar een moskee ipv een kerk is mij een raadsel.

Maar in beginsel ben ik het met je eens hoor, deze keer dan.
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:44:31 #83
56749 BlaZ
pi_218614750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:41 schreef Shotty het volgende:

[..]
[..]
We hebben de laatste jaren behoorlijk wat kabinetten gehad die dit als speerpunt hadden. Het laatste kabinet had het min of meer als enige thema.

Dat die regels er niet zijn is juist het hele punt.
Ze hadden er namelijk makkelijk kunnen zijn.
Ja, mag niet van de internationale verdragen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:44:55 #84
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218614754
quote:

[..]
Sterker nog in de jaren 60/70 is de macht van de kerk gebroken door de linkse progressieven waardoor we de ontzuiling kregen en als samenleving enorm gegroeid zijn. En nu wil een groot deel van de nieuwe generatie links progressieven een nog veel achterlijkere ideologie accepteren of vaak zelfs op een voetstuk plaatsen.

Tijdens de ontzuiling werd het christendom onder het mom van cabaret geridiculiseerd. Maak je tegenwoordig een cartoon van Mohammed, dan staat alles in vuur en vlam of wordt je onthoofd. In het Europa van nu. En wordt dat gedrag met de mantel der liefde bedekt.

Ik denk dat de mensen die destijds gestreden hebben voor progressie zich echt omdraaien in hun graf of voor zover ze nog leven en kotsen op deze huidige linkse beweging.
pi_218614770
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Er is zeker overlast en criminaliteit rondom asielzoekers maar waarom allemaal over een kam scheren?
Wat me van Wilders tegenstaat is dat tegen genderdiversiteit is en voorlichting op scholen blokkeert, tegenstemt in De Kamer als er voorstellen worden gedaan die vrouwen beter moet beschermen maar als er een asielzoeker ergens bij betrokken is moet die met pek en veren het land uit. Veel haat tegen homo's komt van mensen met een Nederlands paspoort. Elke week word er wel een vrouw omgebracht, het merendeel niet door een asielzoeker. Door je helemaal op die groep blind te staren als de kern van het probleem los je het initiële probleem dus niet op.
Je vergeet erbij te zeggen:” mensen met een Nederlands paspoort met een niet westerse afkomst / achtergrond “.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:18 #86
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218614776
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We hebben de kerk niet voor niets, op wat dorpjes na, massaal de middelvinger toegestoken in Nederland, men was het gewoon zat. Dus waarom we nu weer dezelfde kant op zouden moeten gaan maar een moskee ipv een kerk is mij een raadsel.

Maar in beginsel ben ik het met je eens hoor, deze keer dan.
Die moskee mag ook de middelvinger krijgen wat mij betreft.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218614777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Sterker nog in de jaren 60/70 is de macht van de kerk gebroken door de linkse progressieven waardoor we de ontzuiling kregen en als samenleving enorm gegroeid zijn. En nu wil een groot deel van de nieuwe generatie links progressieven een nog veel achterlijkere ideologie accepteren of vaak zelfs op een voetstuk plaatsen.

Tijdens de ontzuiling werd het christendom onder het mom van cabaret geridiculiseerd. Maak je tegenwoordig een cartoon van Mohammed, dan staat alles in vuur en vlam of wordt je onthoofd. In het Europa van nu. En wordt dat gedrag met de mantel der liefde bedekt.

Ik denk dat de mensen die destijds gestreden hebben voor progressie zich echt omdraaien in hun graf of voor zover ze nog leven en kotsen op deze huidige linkse beweging.
Christenen zijn een geliefd slachtoffer van onze cabaretiers zoals Youp van t Hek en Claudia de Breij. Over Moslims durven zijn geen grappen te maken. Youp heeft het ooit zelfs toegegeven.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:56 #88
pi_218614780
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:41 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Kap eens met die nuance overal :r
Waar is je hoofddoek habiba
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:54:29 #89
56749 BlaZ
pi_218614797
quote:

[..]
Leviticus 18:22

Met een man zul je niet samenslapen in een vrouwelijke seksuele daad, want het is een gruwel.
Heb geen gemeenschap met een dier en verontreinig uzelf er niet mee. Een vrouw mag zich niet aan een dier onderwerpen om er gemeenschap mee te hebben; dat is een perverse daad.
Verontreinig uzelf niet op een van deze manieren, want op deze manier zijn de volken die Ik vóór u verdrijf, verontreinigd.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:55:14 #90
403820 Aberkullie
pi_218614801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waar is je hoofddoek habiba
Waarom denk je dat ik naar buiten moet om te koken en de was te doen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 17:59:53 #91
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218614825
Het is wel verwerpelijk dat dit nieuws altijd maar wordt afgedaan als incident. Het is vrij bekend dat de Islam een gewelddadige geloof is, als het gaat om Homo's etcetera. Je hoort ook nooit een geluid uit de moslimwereld die dit soort nieuws veroordeeld.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218614827
Geen wonder.
Als je iedereen maar binnenlaat krijg je dit soort toestanden.

Een echte vluchteling komt hier voor veiligheid: omdat hij oorlog of vervolging is ontvlucht: die gaat zich niet bezighouden met potenrammen.
pi_218614834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar daar hoef je toch eigenlijk niet fanatiek voor te zijn, staat toch in de koran dat homoseksualiteit niet mag.
pi_218614847
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:52 schreef FL_Freak het volgende:
Goed bijvoorbeeld welke asielzoekers je zeker op moet nemen en huisvesten en welke je direct terug mag sturen.
Hoe moeilijk kan het zijn, maar ja “de verdragen” hé.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 18:02:32 #95
pi_218614849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar daar hoef je toch eigenlijk niet fanatiek voor te zijn, staat toch in de koran dat homoseksualiteit niet mag.
Dat klopt, maar niet elke moslim volgt de koran tot op de letter, net zoals christenen, joden enzovoorts dat niet altijd doen bij hun heilige geschriften.
pi_218614869
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, er staat ook in de koran dat de profeet zijn tanden poetste met een wilgentak.

Gematigde moslims -zoals gevluchte Koerden- zullen daar niet op aanslaan. Maar als je de poorten maar openzet voor iedere Syriër, Afghaan of Afrikaan met een in elkaar geknutseld verhaal, dan krijg je dit soort radicale idioten.

Overigens ga ik ervan uit dat de daders meteen zijn uitgeprocedeerd. Dit hoort hier niet thuis.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 18:06:28 #97
pi_218614874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:05 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Ja, er staat ook in de koran dat de profeet zijn tanden poetste met een wilgentak.

Gematigde moslims -zoals gevluchte Koerden- zullen daar niet op aanslaan. Maar als je de poorten maar openzet voor iedere Syriër, Afghaan of Afrikaan met een in elkaar geknutseld verhaal, dan krijg je dit soort radicale idioten.

Overigens ga ik ervan uit dat de daders meteen zijn uitgeprocedeerd. Dit hoort hier niet thuis.
Vooral voor dat laatste ben ik bang.
pi_218614878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:05 schreef Mathijsco het volgende:

[..]

Nou ik heb naar aanleiding van de moord op Lisa nog gelezen dat asielzoekers met lichamelijke of mentale problemen uberhaupt niet uitgezet kunnen worden.

Ja, bron.

Even zoeken.
pi_218614882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, mag niet van de internationale verdragen.
Jawel hoor. Je mag prima asielzoekers die misdrijven plegen afwijzen.
In het vreemdelingenverdrag is dat artikel 2. Een vluchteling dient zich te houden aan de wetten van het gastland.

Dat kun je vrij makkelijk in het beleid opnemen. Maar dat gebeurt dus niet.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:08:40 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218614890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar niet elke moslim volgt de koran tot op de letter, net zoals christenen, joden enzovoorts dat niet altijd doen bij hun heilige geschriften.
Dat is een leuke nuance, maar in de praktijk werkt het niet zo. Ook al ben jij gematigd er is altijd wel een oom of een neef die je de hoofddoek aanpraat of je krijgt een grote bek op straat van "jongeren". De shariapolitie is ook in Nederland al aanwezig.

Hoeveel homo's zouden er werken in plekken die gematigd lijken, islamitische slagerijen of de kekabzaak op de hoek denk je?
Get woke, go broke!
pi_218614899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral voor dat laatste ben ik bang.
Anders ik wel. Bed, bad, brood bij de luchtfietsers van GroenLinks. Verkrijgbaar in iedere (middel) grote stad.
pi_218614904
quote:

[..]
In de jaren 80 had je hier nog domme homoklappende kaaskoppen. In de jaren negentig nam dat af en zag het voor homo's er steeds beter uit. De laatste twintig jaar gaat het juist weer steeds harder achter uit. Waarom?

Bepaalde culturen kijken anders aan tegen het gebruik van geweld, eer en respect, man/vrouw verhoudingen en het hebben van een andere seksualiteit dan hetero. Deze culturen zijn de afgelopen decennia in aantallen gestaag toegenomen. Simpel.

Dan heb je nog de vaste kliek van de deugende lafbekken (zogenaamde bekende Nederlanders, politici, activisten, en de onbekende nobody's op het internet) die ten koste van alles de bovengenoemde simpele feiten optelling blijven negeren, bagatelliseren, ontkennen en onder het tapijt blijven vegen, waardoor de groeiende homohaat geen halt wordt toe geroepen.

Dit voorbeeld wat hier wordt besproken is deze hele zooi in miniatuur.

- Homo komt hier omdat ie word bedreigd omdat ie homo is.
- Homo wordt hier ook bedreigd omdat ie homo is door mensen die een geïmporteerde homohatend en agressieve cultuur aanhangen.
- Homo krijgt te horen dat ie zn homo zijn maar beter kan verbergen.

quote:

[..]
Ja artikel 1;

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan

:R Voor religie dus, en met name de islam. Want religie doet niets anders dan dat en de islam spant de kroon.
pi_218614906
“Maar die vijanden van mij die niet wilden dat ik over hen zou regeren – breng ze hier en dood ze voor mijn ogen.”
Lucas 19:27
blablablabla
pi_218614907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:10 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
[..]
Anders ik wel. Bed, bad, brood bij de luchtfietsers van GroenLinks. Verkrijgbaar in iedere (middel) grote stad.
Wettelijke basis in Nederland
Artikel 64 van de Vreemdelingenwet (Vw)

Artikel 64 bepaalt dat een uitzetting wordt achterwege gelaten wanneer sprake is van:

Medisch onvermogen om te reizen
Bijvoorbeeld bij zwangerschap, postoperatieve toestand of acute psychische crisis
Officiële Bekendmakingen
IND
.

Een medische noodsituatie die optreedt bij stopzetting van de behandeling, gecombineerd met het ontbreken van adequate medische zorg in het land van herkomst of een ander vertrekland
Officiële Bekendmakingen
Wetten Overheid
.

Een medische noodsituatie is gedefinieerd als een toestand waarbij zonder behandeling binnen 3 à 6 maanden sprake zou zijn van overlijden, invaliditeit of ernstige geestelijke of lichamelijke schade
Wetten Overheid
Raad van State
.

Behandeling is ontoegankelijk als blijkt dat:

er geen (voldoende) behandelmogelijkheden zijn,

medicatie langdurig niet beschikbaar is,

de situatie zó instabiel is dat het BMA geen advies kan uitbrengen,

of mantelzorg in het land van herkomst ontbreekt terwijl deze in Nederland essentieel is voor het slagen van de behandeling
Officiële Bekendmakingen
Wetten Overheid
.
pi_218614908
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou ik heb naar aanleiding van de moord op Lisa nog gelezen dat asielzoekers met lichamelijke of mentale problemen uberhaupt niet uitgezet kunnen worden.

Ja, bron.

Even zoeken.
Onzin. Ook dat mag. Wel gelden er wat verplichtingen. Nederland moet dan bijvoorbeeld zorgen dat er bij uitlevering genoeg medicijnen voor een paar weken meegeleverd wordt, en de in Nederland beschikbare medische gegevens bij de nieuwe behandelende instantie komen.
pi_218614926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, bron.

Even zoeken.
Ik geloof je meteen: en een beetje asiel advocaat speelt daar handig op in. Het gevolg is dus dit.

Sorry hoor: ik ben heel genuanceerd. Maar dit soort volk hoort hier niet thuis.
pi_218614928
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:10 schreef Shotty het volgende:

[..]
Onzin. Ook dat mag. Wel gelden er wat verplichtingen. Nederland moet dan bijvoorbeeld zorgen dat er bij uitlevering genoeg medicijnen voor een paar weken meegeleverd wordt, en de in Nederland beschikbare medische gegevens bij de nieuwe behandelende instantie komen.
Die uitzonderingen heb ik hierboven neergezet. Post 104.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:15:16 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218614942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:10 schreef Elan het volgende:
“Maar die vijanden van mij die niet wilden dat ik over hen zou regeren – breng ze hier en dood ze voor mijn ogen.”
Ik weet niet wie lucas is en waarom bijna half acht relevant is O-).

Maar ik zei al, er is een reden waarom "we" massaal de kerk hebben afgezworen in Nederland, dan hoef je niet steeds aan te komen met iets dat in de jaren 50 nog in gebruik was :').

Zodra de eerste aanslagen door christenen gepleegd worden hier kom ik er wel op terug :).
Get woke, go broke!
pi_218614946
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[...]
Ja artikel 1;

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan

Hear, hear!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:22:00 #110
56749 BlaZ
pi_218614975
quote:

[..]
Zo werkt het niet. Moslim betekent het zich onderwerpen aan god en de koran zijn de door mohammed geanoteerde directe instructies van god; het niet fanatiek in de leer zijn is in principe het niet zijn van een moslim.
pi_218614998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik weet niet wie lucas is en waarom bijna half acht relevant is O-).

Maar ik zei al, er is een reden waarom "we" massaal de kerk hebben afgezworen in Nederland, dan hoef je niet steeds aan te komen met iets dat in de jaren 50 nog in gebruik was :').

Zodra de eerste aanslagen door christenen gepleegd worden hier kom ik er wel op terug :).
Telt de IRA mee?
blablablabla
pi_218615001
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:13 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Dan moet men dus stoppen met het 'bevorderen van de diversiteit'. De mensen die namelijk voor deze 'diversiteit' zorgen maken op een disproportionele manier de samenleving onveiliger voor bepaalde groepen (homo's, vrouwen, Joden, enz).
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, men stelt een god aan te hangen dus het kwalificeert wel als religie. Maar we kunnen rustig stellen dat de Islam anno 2025 wereldwijd voor disproportioneel kommer en kwel zorgt en tevens dat de meest centrale figuur in deze religie een gewelddadige legerleider was, volkomen anders dus dan een Mozes of een Jezus.
quote:

[..]
Whataboutism gespot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:27:03 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615016
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Telt de IRA mee?
In Nederland?
Get woke, go broke!
pi_218615045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zo werkt het niet. Moslim betekent het zich onderwerpen aan god en de koran zijn de door mohammed geanoteerde directe instructies van god; het niet fanatiek in de leer zijn is in principe het niet zijn van een moslim.
Moslims moeten zich ook aan bepaalde regels houden, anders komen ze niet in aanmerking voor het hiernamaals, en daar doen (en laten) ze juist alles voor.
  Forum Admin donderdag 28 augustus 2025 @ 18:30:41 #115
pi_218615051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Volgens diezelfde fanatieke moslim ja.
Hetzelfde gaat op in de Bible Belt.
pi_218615059
Ugh, moet ook dit nou weer een generaliserend topic worden over alle asielzoekers en religie, etc. etc.?

Kunnen we het er niet gewoon een keertje over eens zijn dat 1) De daders fucking tuig zijn wat we allemaal willen weren, 2) Het COA hier flink nalatig handelt mbt de veiligheid van het slachtoffer, en hun victimblaming in het algemeen ("verberg dat je homoseksueel bent")?

En het vervolgens daar bij laten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_218615073
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan moet men dus stoppen met het 'bevorderen van de diversiteit'. De mensen die namelijk voor deze 'diversiteit' zorgen maken op een disproportionele manier de samenleving onveiliger voor bepaalde groepen (homo's, vrouwen, Joden, etc.)
[..]
Dan moet je dus structureel stoppen met het 'bevorderen van de diversiteit'. Deze 'diversiteit' maken namelijk op een disproportionele manier de samenleving onveiliger voor bepaalde groepen (homo's, vrouwen, Joden, etc.)
Nou ja, in principe zijn deze groepen geïntegreerd dóór diversiteit. Of emancipatie.

Ik denk vooral dat je niet íedere vorm van diversiteit zomaar moet bejubelen of omarmen.

Ik vind homoseksualiteit prima; een LHBTQ kinderboekenschrijver met pedofiele verhalen hoeft van mij niet op het schild te worden geheven.

Prima dat hier wat ruimte is voor échte vluchtelingen en gematigde moslims. 'Queers for Palestine'?, 'de Islam willen verheffen tot zuil?'. Neeme nie kwalijk??
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:35:58 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sorry als ik dram, maar nu vergeet je weer de steeds meer toenemende groepsdruk, hoe meer moslims hoe meer fantici hoe minder de gematigde er mee weg komt.

Ook hier in de buurt is het hoofddoek dragen van alleen de vrouwen naar ook de onder 12 meisjes gegaan en inmiddels lopen er ook steeds meer kleine jongetjes in jurken rond.

Gematigd is leuk, maar kijk naar elk moslimland, de fanatici zijn de baas. In het VK zijn er inmiddels al tientallen shariarechtbanken en hele wijken met daadwerkelijk sharia-politie, en dat zal hier ook komen.
Get woke, go broke!
pi_218615127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:31 schreef probeer het volgende:
De daders fucking tuig zijn wat we allemaal willen weren,
"De daders fucking tuig zijn wat we allemaal willen weren,"

Je bent in en in slecht als je zelf vluchteling bent, en dan andere vluchtelingen die uit eenzelfde situatie komen als jij hier nog in elkaar slaat.

...en iedereen discusieert er wel over, maar er gaat nooit wat aan veranderen. Dat vind ik het frustrerendste. Als dat een woord is.
pi_218615141
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
In Nederland?
Zeker, in 79 en 88 uit mijn hoofd.
En wat te denken van de moord op Els Borst, vanwege de euthanasiewet.
blablablabla
pi_218615150
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Whataboutism.
pi_218615164
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:39 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Whataboutism.
Nee zijn feiten. En rot eens een eind op op met je Reddit-jargon.
blablablabla
pi_218615213
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja, tennis, voetbal en boksen zijn natuurlijk alle drie sporten. Maar het risico op hersenletsel is voetbal groter dan bij tennis en bij boksen veel groter dan bij voetbal.

De realiteit is simpelweg dat de impact van de Islam op de samenleving anno 2025 in vergelijking met andere religies duidelijk anders is en stukken negatiever. De Islam heeft natuurlijk itt het Christendom en het Jodendom geen verplichting of liberalisering doorgemaakt.

Ja, er zijn zeker ook nogal zeer radicale christenen en Joden, maar grote terreurbewegingen die openlijk zeggen de Islam met geweld te willen verspreiden (dit zoals we weten ook doen) vinden dat ongelovigen zich moeten bekeren of onthoofd worden, homo's van geblinddoekt van daken gooien en vrouwen onder een tafelkleed met kijkgat stoppen en/of soms onderwerpen aan stokslagen, zien we toch echt maar bij één religie terug en dat is de Islam.

En nee, lang niet alle moslims zijn zo, gelukkig maar, er zijn zat hartstikke normale en relaxte moslims, maar een veel te groot deel gelooft wél in dat een samenleving baat heeft bij een strikte Sharia om maar iets te noemen.

Dit was van 2016, maar om even een klein beeld te scheppen:
quote:
Half of all British Muslims think homosexuality should be illegal, poll finds

Survey for Channel 4 documentary finds 23% want sharia law but most feel strong connection with Britain

British Muslims are more likely to feel a stronger connection to Britain than the population at large, according to polling, which also found that more than half think that homosexuality should be illegal.

...
De kans is aannemelijk dat dit een kleine tien jaar later niet ineens veel lager ligt en tevens dat zulke sentimenten in andere Europese landen volledig afwezig zijn bij de Islamitische gemeenschappen. Als je dan weet dat deze flink groeien en over een aantal jaar in sommige Westerse landen 15-30% zullen zijn, wordt het al een behoorlijk vervelend verhaal.

Zie ook: Europe’s Growing Muslim Population, analyse van Pew uit 2018 met een aantal groeiscenario's mbt Islam. Nederland stevent afgaande op cijfers van het CBS onder scholieren (15% moslim tussen 15-18 jaar) af op het hoogste scenario.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:49:36 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615251
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh, dus 2 incidenten, decennia geleden. En 1 moord vanuit de hoek die we dus al decennia geleden hebben gezegd dat ze op moeten bokken. Beetje magertjes en niet echt recent, maar ok, het is iets.

Maar goed, ik moet me blijven herhalen geloof ik, we zijn als Nederland massaal van de kerk afgestapt en dat zie ik als een goed iets. En daarom zie ik een toename van een nieuwe kerk als een slechte ontwikkeling.

Feit is dat nederlandse gelovigen hun "haat" voornamelijk uitspreken en niet in de praktijk brengen, en daar zit het verschil. Je mag van mij best een pesthekel hebben aan homo's bijvoorbeeld, je mag die haat alleen niet in de praktijk brengen als het de rechten van een ander beperkt, zoals met alle vrijheden zo'n beetje.

Dus kom maar weer met wat stokoude voorbeelden van hunnie deden het ook, feit is dat de toenemende homohaat maar uit 1 hoek komt, de toenemende islam.
Get woke, go broke!
pi_218615257
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee zijn feiten. En rot eens een eind op op met je Reddit-jargon.
Gewoon, whataboutism. Dat verbasterde Neder-Engels is kansloos.

Verder is het een whataboutism.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:51:31 #126
56749 BlaZ
pi_218615276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:10 schreef Elan het volgende:
Het zou prettig zijn als het CDA de bijbel eens wat letterlijker zou nemen. Dat zijn echt een stel pseudochristenen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 18:58:19 #127
56749 BlaZ
pi_218615345
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik raad je aan beide boeken een keer door te lezen, dan snap je het verschil beter. De gematigde moslim bestaat niet; dat is simpelweg geen moslim volgens de koran, zo simpel is het.

De bijbel is niet het direct geanoteerde woord van god, de koran wel degelijk. Er zit gewoon een pak minder speelruimte in de interpretatie. Ik denk dat dit ook opzettelijk zo is gedaan aangezien Mahomet wel degelijk bekend was met de bijbel en de vrijblijvendheid daarvan.
pi_218615354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die uitzonderingen heb ik hierboven neergezet. Post 104.
Jij geeft aan dat het uberhaupt niet kan. Dat klopt dus niet.

Er zijn zeker uitzonderingen, zoals op elke regel, maar die zijn vrij gezond verstand zou ik zeggen. Iemand die niet in staat is te reizen kan je lastig uitzetten. Iemand die bij uitzetting binnen een half jaar komt te overlijden uitzetten is niet echt humaan, vind ik.
pi_218615420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:58 schreef Shotty het volgende:

[..]

Er zijn zeker uitzonderingen, zoals op elke regel, maar die zijn vrij gezond verstand zou ik zeggen. Iemand die niet in staat is te reizen kan je lastig uitzetten. Iemand die bij uitzetting binnen een half jaar komt te overlijden uitzetten is niet echt humaan, vind ik.
Nee, maar ik denk dat er ook niet vaak adequate medische hulp in het land van herkomst is, vooral bij oorlog/armoede.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:07:18 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218615497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:31 schreef probeer het volgende:
Ugh, moet ook dit nou weer een generaliserend topic worden over alle asielzoekers en religie, etc. etc.?

Kunnen we het er niet gewoon een keertje over eens zijn dat 1) De daders fucking tuig zijn wat we allemaal willen weren, 2) Het COA hier flink nalatig handelt mbt de veiligheid van het slachtoffer, en hun victimblaming in het algemeen ("verberg dat je homoseksueel bent")?

En het vervolgens daar bij laten?
Ik wil vooral graag zien wat het COA en overige organen die hierbij betrokken zijn concreet kunnen en willen doen om specifiek deze mensen die om specifiek deze reden in ons veiligheid zijn komen zoeken te beschermen. Ik snap dat je niet diezelfde seconde een plek hebt, maar wat is er afgesproken en af te spreken voor urgente situaties als deze, waarbij mensen al aangevallen en bedreigd zijn?

Naar aanleiding van dat lesbische stel wat met kokend water overgoten werd en waarbij ook compleet niet adequaat gereageerd werd door de mensen van het COA zou je toch al mogen verwachten dat er een draaiboek klaarligt van wat te doen bij letsel door mishandeling door gericht, homofoob geweld?

En nu blijkt dus dat het personeel nog steeds niet goed reageert. Dit is ook niet een enkeling die het even niet begrepen heeft, dit gebeurt vaker.

Dan lees ik de tekst van de webpagina van het COA zelf:

https://www.coa.nl/nl/lhbtiq-plus
https://www.coa.nl/nl/overlast
https://www.coa.nl/sites/(...)elenbeleid%20COA.pdf

En dan blijkt daar precies te staan wat je wil zien. Trainingen, lijntjes met het COC, met de politie, Dus waar gaat het dan nog mis? Mijn gok is onderbemensing, een omgeving onder hoge druk en moeite met goed personeel vinden.
pi_218615630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, dus 2 incidenten, decennia geleden. En 1 moord vanuit de hoek die we dus al decennia geleden hebben gezegd dat ze op moeten bokken. Beetje magertjes en niet echt recent, maar ok, het is iets.

Maar goed, ik moet me blijven herhalen geloof ik, we zijn als Nederland massaal van de kerk afgestapt en dat zie ik als een goed iets. En daarom zie ik een toename van een nieuwe kerk als een slechte ontwikkeling.

Feit is dat nederlandse gelovigen hun "haat" voornamelijk uitspreken en niet in de praktijk brengen, en daar zit het verschil. Je mag van mij best een pesthekel hebben aan homo's bijvoorbeeld, je mag die haat alleen niet in de praktijk brengen als het de rechten van een ander beperkt, zoals met alle vrijheden zo'n beetje.

Dus kom maar weer met wat stokoude voorbeelden van hunnie deden het ook, feit is dat de toenemende homohaat maar uit 1 hoek komt, de toenemende islam.
Gelukkig is de lijst van moslimterreur in Nederland wel ellenlang.

Moslims die langer in Nederland verblijven hebben ook gewoon de neiging om minder fanatiek te zijn na elke volgende generatie. Maar goed binnen jouw perspectief zijn het sowieso allemaal terroristen, dus waarom zou ik nog nuance proberen aan te brengen.
blablablabla
pi_218615672
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee moet je niet willen.

_O-
Mwa, ten eerste kun je het niet echt een partij noemen want probeer maar eens lid te worden. En daarnaast is hun enige bestaansrecht gestoeld op deze ellende. Dus de zaak effectief aanpakken en proberen beter te maken gaat niet gebeuren, daarmee zouden ze zichzelf min of meer opheffen.
Dit, dus.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:24:40 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615686
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelukkig is de lijst van moslimterreur in Nederland wel ellenlang.

Moslims die langer in Nederland verblijven hebben ook gewoon de neiging om minder fanatiek te zijn na elke volgende generatie. Maar goed binnen jouw perspectief zijn het sowieso allemaal terroristen, dus waarom zou ik nog nuance proberen aan te brengen.
Jij hoeft ook helemaal niets hoor, ik hoef alleen maar uit mijn raam te kijken om te zien dat het fanatisme alleen maar toeneemt :).
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:27:50 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615721
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa, ten eerste kun je het niet echt een partij noemen want probeer maar eens lid te worden. En daarnaast is hun enige bestaansrecht gestoeld op deze ellende. Dus de zaak effectief aanpakken en proberen beter te maken gaat niet gebeuren, daarmee zouden ze zichzelf min of meer opheffen.
En wat is daar mis mee? Elke organisatie die ergens voor of tegen strijdt heeft toch als doel op een dag niet meer nodig te zijn?

Ik denk dat Wilders met alle liefde uit de politiek zou stappen en als het zou kunnen lekker op een terras gaan zitten hoor. Die doet dit echt niet voor zijn lol.
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:28:20 #135
56749 BlaZ
pi_218615727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sorry als ik dram, maar nu vergeet je weer de steeds meer toenemende groepsdruk, hoe meer moslims hoe meer fantici hoe minder de gematigde er mee weg komt.

Ook hier in de buurt is het hoofddoek dragen van alleen de vrouwen naar ook de onder 12 meisjes gegaan en inmiddels lopen er ook steeds meer kleine jongetjes in jurken rond.

Gematigd is leuk, maar kijk naar elk moslimland, de fanatici zijn de baas. In het VK zijn er inmiddels al tientallen shariarechtbanken en hele wijken met daadwerkelijk sharia-politie, en dat zal hier ook komen.
Maar bijvoorbeeld zo'n hoofddoek is weer niet expliciet beschreven in de koran; dat is eerder een cultuuruiting.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:29:37 #136
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218615745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Jij hoeft ook helemaal niets hoor, ik hoef alleen maar uit mijn raam te kijken om te zien dat het fanatisme alleen maar toeneemt :).
Er zijn genoeg bronnen te vinden die juist wijzen op meer fanatisme onder de jongere generatie moslims. Zorgelijk ontwikkeling.

Denk staat niet voor niets op 13 zetels in de tweede kamer scholenverkiezingen.
pi_218615752
quote:

[..]
Gelukkig ben jij helemaal niet radicaal in je standpunten, dat scheelt :P .
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:32:21 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij helemaal niet radicaal in je standpunten, dat scheelt :P .
Gelukkig blijft het bij mij inderdaad bij woorden, in tegenstelling tot de doelgroep die jij constant blijft verdedigen :).
Get woke, go broke!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:34:09 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Er zijn genoeg bronnen te vinden die juist wijzen op meer fanatisme onder de jongere generatie moslims. Zorgelijk ontwikkeling.

Ja, cest Maroc is ook al een enorm broeinest.

Ik snap blijv echt niet dat zo'n organisatie als het moslimbroederschap niet verboden is hier, dat hebben ze in Duitsland iig wel in de smiezen.

Er is niets en dan ook niets te merken van meer gematigdheid, integendeel.
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 augustus 2025 @ 19:36:14 #140
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218615837
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, cest Maroc is ook al een enorm broeinest.

Ik snap blijv echt niet dat zo'n organisatie als het moslimbroederschap niet verboden is hier, dat hebben ze in Duitsland iig wel in de smiezen.

Er is niets en dan ook niets te merken van meer gematigdheid, integendeel.
Cest Maroc?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:37:23 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Cest Maroc?
Excuus, hoe heet dat forum ook alweer?
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 augustus 2025 @ 19:37:42 #142
Brabo Bastard
pi_218615858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Excuus, hoe heet dat forum ook alweer?
Marokko.nl toch?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218615860
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gelukkig blijft het bij mij inderdaad bij woorden, in tegenstelling tot de doelgroep die jij constant blijft verdedigen :).
Dat roep je wel steeds want je ziet kennelijk van alles uit je zonderraam, maar onderbouwen met cijfers en feiten ho maar.
blablablabla
pi_218615875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Kom eens met die bronnen dan? En niet een of ander kut forum waar je wat gelezen heb.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:39:14 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat roep je wel steeds want je ziet kennelijk van alles uit je zonderraam, maar onderbouwen met cijfers en feiten ho maar.
Sorry dat ik jouw beweringen zonder cijfers en feiten niet hebt beantwoord met cijfers en feiten.
Get woke, go broke!
pi_218615914
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sorry dat ik jouw beweringen zonder cijfers en feiten niet hebt beantwoord met cijfers en feiten.
Nouja volgens jou zijn het allemaal terroristen of tenminste terroristen in spe.

Dan verwacht ik dat je dat je dat toch vrij makkelijk kunt onderbouwen met een enorme reeks aan serieuze incidenten.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:45:40 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218615927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Nouja volgens jou zijn het allemaal terroristen of tenminste terroristen in spe.

Dan verwacht ik dat je dat je dat toch vrij makkelijk kunt onderbouwen met een enorme reeks aan serieuze incidenten.
Voel je vrij om mijn pohi door te spitten van de afgelopen 25 jaar waarin ik dus al decennia deze discussie aan het voeren ben, boordevol hele mooie serieuze incidenten :).
Get woke, go broke!
pi_218615983
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Voel je vrij om mijn pohi door te spitten van de afgelopen 25 jaar waarin ik dus al decennia deze discussie aan het voeren ben, boordevol hele mooie serieuze incidenten :).
Dat jij constant op zoekt bent wil niet automatisch zeggen dat er gigantische problemen zijn of dat elke moslim een terrorist is.
Er wonen nogmaals ca 1 miljoen moslims in Nederland, dus er zullen zich zeker problemen met moslims voor doen. Jij vergroot alles uit met je obsessieve kijk op de wereld.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 19:58:32 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616071
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat jij constant op zoekt bent wil niet automatisch zeggen dat er gigantische problemen zijn of dat elke moslim een terrorist is.
Er wonen nogmaals ca 1 miljoen moslims in Nederland, dus er zullen zich zeker problemen met moslims voor doen. Jij vergroot alles uit met je obsessieve kijk op de wereld.
Prima, maar ik ben er niet naar opzoek, het zoekt "mij" op, ipv de door jouw geschetste matiging zie ik meer en meer traditionele kleding bijv. Waarom mag een joch van 9 niet in een Minecraft shirt naar school ipv een jurk?

Maar wat ik vooral meer en meer zie is totaal rabiate haatbaarden die Hamas verheerlijkend om de globale intifada en de jihad oproepen, al dan niet boven op een politieauto :').

Echt een schoolvoorbeeld van gematigdheid bij die Gaza rellen, oh sorry demonstraties elke week :').
Get woke, go broke!
pi_218616145
quote:

[..]
Mijn punt is dat het zelfs voor Nederlandse homo's die hier geboren zijn niet eens veilig is om hand in hand te lopen.
Klopt, maar dtie niet alsof dat uitsluitend door buitenlanders komt.
De keren dat ik met anti homo geweld te maken heb gehad betrof dat autochtonen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218616149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Prima, maar ik ben er niet naar opzoek, het zoekt "mij" op, ipv de door jouw geschetste matiging zie ik meer en meer traditionele kleding bijv. Waarom mag een joch van 9 niet in een Minecraft shirt naar school ipv een jurk?

Maar wat ik vooral meer en meer zie is totaal rabiate haatbaarden die Hamas verheerlijkend om de globale intifada en de jihad oproepen, al dan niet boven op een politieauto :').

Echt een schoolvoorbeeld van gematigdheid bij die Gaza rellen, oh sorry demonstraties elke week :').
Daat beeld herken ik totaal niet. Het is hier aardig multicultureel en ik zie op de voetbal Turkse en Marokkaanse jochies gewoon in dat soort kleding lopen, steeds minder meiden met hoofddoek en de ouders spreken over het algemeen vloeiend Nederlands.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:07:17 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218616184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Kom eens met die bronnen dan? En niet een of ander kut forum waar je wat gelezen heb.
https://letmegooglethat.com/?q=denk+13+zetels+jongeren

https://letmegooglethat.com/?q=moslimjongeren+radicaliseren

veel leesplezier.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:04 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Daat beeld herken ik totaal niet. Het is hier aardig multicultureel en ik zie op de voetbal Turkse en Marokkaanse jochies gewoon in dat soort kleding lopen, steeds minder meiden met hoofddoek en de ouders spreken over het algemeen vloeiend Nederlands.
Oh ik wil je best geloven hoor, dit zijn immers degelijke feiten en cijfers B-).

Anyway, ik vind een toename van Gaza-gedweep en Hamasverheerlijking van weinig gematigdheid getuigen, maar we zullen van mening verschillen dan :).
Get woke, go broke!
pi_218616223
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar dtie niet alsof dat uitsluitend door buitenlanders komt.
De keren dat ik met anti homo geweld te maken heb gehad betrof dat autochtonen.
Wat voor gasten moet ik dan aan denken die dat pleegden?
blablablabla
pi_218616248
Van een paar jaar geleden;

Drie lhbti’ers bedreigd en mishandeld in asielzoekerscentrum Ter Apel
quote:
Na het incident verzocht het COA om alle uitingen van hun identiteit zoals regenboogstickers, lhbti-magazines en afbeeldingen daaruit, te verwijderen in hun beschermde unit, om zo erger te voorkomen.
Ach.

De olifant;
COC slaat alarm over 'lhbti-vijandig' lesmateriaal op islamitische scholen
quote:
In de lesmethode (Help! Ik word volwassen) wordt scholieren voorgespiegeld dat Allah homoseksualiteit zou verafschuwen en dat de straf voor homoseksuelen een stenenregen en de dood zou zijn. Ook transgenders moeten het in het lesmateriaal ontgelden. Verder stelt de lesmethode dat Allah 'vrouwen die op mannen proberen te lijken' zou vervloeken. De lesmethode is ontwikkeld voor 44 bij ISBO aangesloten basisscholen.

De inspectie laat aan Nieuwsuur weten vooralsnog geen reden te zien tot ingrijpen. De passages die zijn voorgelegd, zouden niet in strijd zijn met de basiswaarden van de democratische rechtsstaat.
Ach...
pi_218616250
quote:
Je begrijpt dat polarisering de neiging heeft om twee kanten op te werken?

Als half Nederland PVV stemt dan zullen anderen zich daar vervolgens tegen af willen zetten.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:17:19 #157
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218616277
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Je begrijpt dat polarisering de neiging heeft om twee kanten op te werken?

Als half Nederland PVV stemt dan zullen anderen zich daar vervolgens tegen af willen zetten.
Absoluut daarom kunnen we maar beter niet teveel uitheemse volkeren binnen halen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:19:55 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616307
Even een totaal ongerelateerd bericht, mijn excuses:

twitter

Gematigdheid O+.
Get woke, go broke!
pi_218616321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:58 schreef Shotty het volgende:

[..]

Waarom niet, ze willen perse begraven worden in hun eigen heilige grond dus dan zijn ze daar alvast.
pi_218616349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Absoluut daarom kunnen we maar beter niet teveel uitheemse volkeren binnen halen.
Dat ben ik volledig met je eens. Mensen moeten hier kunnen integreren door zich aan te passen of anders oprotten als ze dat niet kunnen of willen en als ze crimineel zijn uitgezet worden. De meeste mensen met een Nederlands paspoort denken daar zo over gok ik zo.
blablablabla
pi_218616391
Korte kaas. :')

Dit kun je overigens makkelijk oplossen door alleen homoseksuele mannen toe te laten. Weet je ook gelijk wie fake doet als die weer een hommo bedreigt. :Y
pi_218616403
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh ik wil je best geloven hoor, dit zijn immers degelijke feiten en cijfers B-).

Anyway, ik vind een toename van Gaza-gedweep en Hamasverheerlijking van weinig gematigdheid getuigen, maar we zullen van mening verschillen dan :).
https://www.nu.nl/binnenl(...)atieachtergrond.html

Dit onderzoek komt een stuk meer overeen met wat ik zie dan wat jij omschrijft. Maar misschien woon je wel in een heel sterk geradicaliseerd buurtje of zo.

Hoe jij en de PVV een hele groep mensen neerzet alleen omdat ze een bepaald geloof aanhangen vind ik wel verdrietig. Zeker omdat het gros van die mensen hier geboren is, niet bezig is met criminaliteit en juist goed participeert binnen de samenleving.
blablablabla
pi_218616416
quote:

[..]
Woon je in Osdorp-Oost of Plein 40-45?
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:32:40 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:28 schreef Elan het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)atieachtergrond.html

Dit onderzoek komt een stuk meer overeen met wat ik zie dan wat jij omschrijft. Maar misschien woon je wel in een heel sterk geradicaliseerd buurtje of zo.

Hoe jij en de PVV een hele groep mensen neerzet alleen omdat ze een bepaald geloof aanhangen vind ik wel verdrietig. Zeker omdat het gros van die mensen hier geboren is, niet bezig is met criminaliteit en juist goed participeert binnen de samenleving.
En wederom, ik vind andere dingen, zoals de toegenomen homohaat door die groep mensen en alle andere overlast en criminaliteit verdrietig, ieder zijn ding :).

En vergeet niet dat die islamitische school weer eens voor problemen zorgt, toeval, toch goed bezig?
Get woke, go broke!
pi_218616545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat voor gasten moet ik dan aan denken die dat pleegden?
Jongelui, 20-35 jaar oud, mannen.
pi_218616581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En wederom, ik vind andere dingen, zoals de toegenomen homohaat door die groep mensen en alle andere overlast en criminaliteit verdrietig, ieder zijn ding :).

En vergeet niet dat die islamitische school weer eens voor problemen zorgt, toeval, toch goed bezig?
Ook niet islamitische scholen zorgen regelmatig voor problemen en overlast, recent op 5 scholen in 48 uur tijd waar de politie grootschalig moest uitrukken vanwege compleet uit de klauwen gelopen examenstunts.

Maar dat nieuws dat je wel weer gemist hebben omdat het niet in je PVV-straatje past.
blablablabla
pi_218616608
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jongelui, 20-35 jaar oud, mannen.
Ja maar blanke boeren ofzo? Homogeweld in de grote steden associeer ik nu juist wel als iets waar moslimjongeren overmatig in vertegenwoordigd zijn.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:47:28 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Ook niet islamitische scholen zorgen regelmatig voor problemen en overlast, recent op 5 scholen in 48 uur tijd waar de politie grootschalig moest uitrukken vanwege compleet uit de klauwen gelopen examenstunts.

Maar dat nieuws dat je wel weer gemist hebben omdat het niet in je PVV-straatje past.
Vast, ik mis wel eens iets. Zoals jij hele tot intifada oproepende massa's lijkt te missen, kan gebeuren :).
Get woke, go broke!
pi_218616621
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vast, ik mis wel eens iets. Zoals jij hele tot intifada oproepende massa's lijkt te missen, kan gebeuren :).
Die hele zogenaamde intifada speelt zich eigenlijk alleen af in jouw hoofd af.
blablablabla
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:49:49 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218616625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Die hele zogenaamde intifada speelt zich eigenlijk alleen af in jouw hoofd af.
Ja, ik heb die beelden die de hele wereld overgingen verzonnen, je hebt gelijk :).

Klaar nu.
Get woke, go broke!
pi_218616656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar blanke boeren ofzo? Homogeweld in de grote steden associeer ik nu juist wel als iets waar moslimjongeren overmatig in vertegenwoordigd zijn.
Nee, in steden als Amsterdam en Groningen.

Maar sprekend over een boerendorp: kennis van mij is een keer in zijn geboortedorp in elkaar gerost door de plaatselijke jeugd. Hij heeft er tinnitus aan overgehouden...
pi_218617373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En wat is daar mis mee? Elke organisatie die ergens voor of tegen strijdt heeft toch als doel op een dag niet meer nodig te zijn?
Ja, dat heeft ie met het afgelopen kabinet en Faber even keihard bewezen :D wat is ie vol voor de oplossingen gegaan.
Dit, dus.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:01:58 #173
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218617810
Gaat er eigenlijk wel iets goeds bij het CAO, of is het werkelijk waar alleen maar ellende daar?

Ipv extra miljarden zoals links wil moet er eens grondig de bezem door, er zitten duidelijk te veel mensen op tr veel belangrijke posities die er een grote teringzooi van maken, puur wanbeleid is het.

Het CAO krijgt bijzonder weinig voor elkaar en gezien de middelen die ze krijgen is dat niet uit te leggen aan de belastingbetaler.
pi_218617824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja op dezelfde manier als "mensenrechten" alleen gelden voor roomblanke PVV'ers, want moslims die allemaal 17-jarige meisjes verkrachten en homo's in elkaar poeieren zijn geen mensen natuurlijk.
Verdienen die het predikaat mens dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218617868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 00:01 schreef Cruzinats het volgende:
Gaat er eigenlijk wel iets goeds bij het CAO, of is het werkelijk waar alleen maar ellende daar?

Ipv extra miljarden zoals links wil moet er eens grondig de bezem door, er zitten duidelijk te veel mensen op tr veel belangrijke posities die er een grote teringzooi van maken, puur wanbeleid is het.

Het CAO krijgt bijzonder weinig voor elkaar en gezien de middelen die ze krijgen is dat niet uit te leggen aan de belastingbetaler.
Dan moet je je vakbond er op aanspreken, dat ze een betere CAO moeten afdwingen...
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:15:43 #176
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218618107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Godskolère, dat bagatelliseren neemt echt nieuwe dimensies aan. Examenstunts. _O-

Meer aandacht verdient deze onzin eigenlijk niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218618115
Tegenwoordig kan ik alleen maar zuchten bij dit soort berichten, mijn wenkbrauwen optrekken en daarna gewoon verder gaan waar ik mee bezig ben...
pi_218618173
In Amsterdam is er een speciale locatie voor Oekraïne vluchtelingen met een niet hetero voorkeur omdat ze niet tussen andere Oekraïne vluchtelingen geplaatst kunnen worden. Het is niet veilig genoeg. Misschien kan de beste man daar geplaatst worden.
pi_218618200
Homo en asielzoeker. Dubbel goor dus. Oprotten naar je eigen land…

Toch?
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:02:19 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218618336
Elk AZC zijn eigen Waalsdorpervlakte…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218618394
Tsja... veel asielzoekers komen uit landen waar dat niet normaal is. Dat is hun cultuur en dat moeten wij tolereren en respecteren.

quote:

U vraagt, zij draaien.
Dat gebeurt altijd in de media. Als er ergens een vrouw mishandeld is zie je twee weken lang alleen maar berichten over mishandelde vrouwen voorbij komen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218618438
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:06 schreef HSG het volgende:
Tsja... veel asielzoekers komen uit landen waar dat niet normaal is. Dat is hun cultuur en dat moeten wij tolereren en respecteren.
Als dat al gebeurd dan zal dat voornamelijk vanuit 'links'/woke gebeuren.

Ik ga dat vanuit mijn (en Nederlandse) normen en waarden dus niet tolereren e/o accepteren.

Ik zou dan ook graag willen zien dat het niet accepteren van onze normen en waarden gevolgen heeft voor de betreffende asielzoeker. Bijvoorbeeld toelating weigeren tot deze zich wel kan gedragen naar onze normen en waarden.

Hoe we dat dan inrichten is aan de politiek. Er zijn best wel mogelijkheden om zoiets te bewerkstelligen. Brainstorm maar een eind weg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218618449
Kijk eens naar alle incidentenregistraties, vanaf 2015.

Je bent gevlucht voor onveiligheid, komt in een veilig land en gaat gekke dingen doen... bijzonder wel.

https://www.coa.nl/nl/incidentenregistraties

En dan dit:
https://www.coa.nl/nl/nie(...)ging-aantal-bewoners

Geplaatst op 30 juni 2025
Het aantal incidenten in opvanglocaties door asielzoekers is in 2024 met 21% toegenomen, terwijl de dagelijkse bezetting van de opvanglocaties in hetzelfde jaar met 24% is gegroeid. Het aantal misdrijven (voornamelijk vermogensmisdrijven zoals winkeldiefstal) waar asielzoekers bij betrokken zijn, is gelijk gebleven (3%).

Oooh..... gelukkig maar!! Goed nieuws w/
pi_218619030
En dan blijven de daders gewoon in de asielprocedure zitten?
pi_218619055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 07:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Godskolère, dat bagatelliseren neemt echt nieuwe dimensies aan. Examenstunts. _O-

Meer aandacht verdient deze onzin eigenlijk niet.
Bagatelliseren van wat precies?
Overlast van/op middelbare scholen is bepaald niet nieuw. En zeker niet uniek voor een islamitische school.

https://youtube.com/shorts/mjoplJ8PxsE?si=rJq1QQdTRg6_Ojx3
blablablabla
pi_218619102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:26 schreef Tjoent het volgende:

Je bent gevlucht voor onveiligheid, komt in een veilig land en gaat gekke dingen doen... bijzonder wel.

En dan dit:

Het aantal incidenten in opvanglocaties door asielzoekers is in 2024 met 21% toegenomen, terwijl de dagelijkse bezetting van de opvanglocaties in hetzelfde jaar met 24% is gegroeid. Het aantal misdrijven (voornamelijk vermogensmisdrijven zoals winkeldiefstal) waar asielzoekers bij betrokken zijn, is gelijk gebleven (3%).

Logisch toch. Meer mensen meer incidenten. Wat is nu precies het punt dat je hiermee probeert te maken?
blablablabla
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:46:34 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218619113
Gezelligheid kent geen tijd.
pi_218619136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:26 schreef Tjoent het volgende:

En dan dit:

Wat verwacht je? Je komt uit een oorlogsgebied half of geheel getraumatiseerd en wordt op een hoop gegooid in onzekerheid waarbij je vandaag niet zeker weet waar je morgen zal zijn.
Dat is vragen om problemen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:49:06 #189
Brabo Bastard
pi_218619141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gezelligheid kent geen tijd.
Volgens mij zijn die medebewoners ook homo maar zijn ze nog niet uit de kast.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218619226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik wil vooral graag zien wat het COA en overige organen die hierbij betrokken zijn concreet kunnen en willen doen om specifiek deze mensen die om specifiek deze reden in ons veiligheid zijn komen zoeken te beschermen. Ik snap dat je niet diezelfde seconde een plek hebt, maar wat is er afgesproken en af te spreken voor urgente situaties als deze, waarbij mensen al aangevallen en bedreigd zijn?

Naar aanleiding van dat lesbische stel wat met kokend water overgoten werd en waarbij ook compleet niet adequaat gereageerd werd door de mensen van het COA zou je toch al mogen verwachten dat er een draaiboek klaarligt van wat te doen bij letsel door mishandeling door gericht, homofoob geweld?

En nu blijkt dus dat het personeel nog steeds niet goed reageert. Dit is ook niet een enkeling die het even niet begrepen heeft, dit gebeurt vaker.

En dan blijkt daar precies te staan wat je wil zien. Trainingen, lijntjes met het COC, met de politie, Dus waar gaat het dan nog mis? Mijn gok is onderbemensing, een omgeving onder hoge druk en moeite met goed personeel vinden.
Spijker, kop.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218619342
Wat een clusterfuck ook zeg...
Elk jaar die pride waar die beleidsmakers staan te dansen en roepen om verdraagzaamheid jegens de lhbtq-mensen....én tegelijkertijd figuren importeren die deze mensen haten...

:')
pi_218619370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

COA's hebben al heel lang problemen met goed personeel vinden.

https://nos.nl/collectie/(...)m_source=chatgpt.com

(dat weet ik dat dat een artikel is uit 2022)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')