Het vetgedrukte stukje ookquote:Een homoseksuele asielzoeker is vorige week mishandeld door een groep medebewoners van het asielzoekerscentrum in Budel. Dat bevestigt de politie woensdag. De man werd door zeven mensen achtervolgd, uitgescholden en meerdere keren geslagen.
Volgens belangenvereniging LGBT Asylum Support is het niet de eerste keer dat lhbtiq+ asielzoekers in Budel worden belaagd. In een brandbrief roept de organisatie de politiek op om deze asielzoekers in een aparte opvang te huisvesten. "De veiligheid van deze mensen moet gegarandeerd worden", vindt voorzitter Sandro Kortekaas.
De asielzoeker was pas een maand in ons land toen hij vorige week in de nacht woensdag op donderdag slachtoffer werd van de mishandeling. De man werd achtervolgd door een groep van zeven mensen. Ze riepen dat hij er 'te gay' uitzag en maakten hem belachelijk om zijn uiterlijk.
De man werd aan zijn kleren getrokken, op de grond gegooid en is meerdere keren geslagen in zijn gezicht, op zijn hoofd en in zijn nek. Met een bebloed gezicht vluchtte hij naar de receptie om bescherming te vragen. Beveiligers zouden de man vervolgens mee naar buiten hebben genomen om de daders aan te wijzen.
"Dat heeft een gevaarlijke situatie veroorzaakt, want de man kon pas twee dagen later worden overgeplaatst naar een andere opvanglocatie", zegt Kortekaas. Het laten aanwijzen van daders kan volgens hem nieuwe spanningen of nieuwe incidenten veroorzaken.
De man heeft contact gezocht met LGBT Asylum Support, een organisatie die lhbtiq+ asielzoekers bijstaat in hun asielaanvraag. Hij heeft ook aangifte gedaan, bevestigt de politie. De politie laat weten bekend te zijn met de mishandeling. "We weten ook dat er sprake is LHBTIQ+ -gerelateerde aanleiding. We doen onderzoek naar het incident en hopen op deze manier tot de verdachte(n) te komen", vertelt een woordvoerder.
De mishandeling in het azc in Budel staat volgens de voorzitter niet op zichzelf. Eerder deze maand werd een lesbisch koppel dat gevlucht is uit Georgië slachtoffer van een bedreiging in het azc. Een medebewoner zou de vrouwen met de dood hebben bedreigd met de woorden: "Pas op, je wordt levend begraven."
De vrouwen hebben aangifte gedaan bij de politie en melding gemaakt bij het COA. "Normaal gesproken is een aangifte genoeg om iemand vanwege veiligheid te verplaatsen naar een andere locatie", zegt Kortekaas. "Deze vrouwen konden pas na drie weken worden verplaatst en hebben in de tussentijd meer beledigingen en bedreigingen meegemaakt."
In die drie weken is er volgens hem ook een gesprek tussen het koppel en het COA geweest. In dat gesprek zouden medewerkers van het azc in Budel hebben gezegd dat de vrouwen in hun eigen belang beter geen lhbti-armbanden, regenboogvlaggen of -kleuren konden dragen. De medewerkers zouden ook hebben gezegd dat de vrouwen beter niet hand in hand konden lopen.
De vrouwen voelden zich volgens de voorzitter vernederd. "Deze mensen komen naar ons land om bescherming te krijgen en moeten zich vervolgens terughoudend gedragen vanwege hun geaardheid", zegt Kortekaas. Het is volgens hem de omgekeerde realiteit, net als het feit dat queer asielzoekers bij bedreigingen verplaatst worden.
"Het voelt als een dubbele straf. Zij hebben al een vervelende ervaring en raken ook nog eens hun vrienden kwijt in het oude azc. Vervolgens hebben ze geen garantie dat ze de daders nooit meer tegenkomen op de andere locatie", vertelt hij. De organisatie heeft dit jaar alleen al 547 meldingen gehad van belediging, bedreiging en mishandeling van queer asielzoekers in azc's in ons land.
Gebeurde dat laatste dan ook maarquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:52 schreef FL_Freak het volgende:
Goed bijvoorbeeld welke asielzoekers je zeker op moet nemen en huisvesten en welke je direct terug mag sturen.
Nee we moeten het dag in, dag uit blijven negeren anders spelen we Wilders in de kaart. jammer homo's, jammer Lisa's, jullie zijn niet belangrijk genoegquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:04 schreef Elan het volgende:
Gaan we nu elk incidentje waarbij een asielzoeker betrokken is uitmelken? Retorische vraag want Ja natuurlijk want dat wil populistisch Nederland graag lezen.
U vraagt, zij draaien.
Er zijn behoorlijk wat incidenten. Waarom kunnen we niet diversiteit bevorderen en tegelijk ook noemen waar het fout gaat en tegelijkertijd aanpakken?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:04 schreef Elan het volgende:
Gaan we nu elk incidentje waarbij een asielzoeker betrokken is uitmelken? Retorische vraag want Ja natuurlijk want dat wil populistisch Nederland graag lezen.
U vraagt, zij draaien.
DIT. Er is er nog niet één teruggestuurd, want die schurkenstaten nemen niemand terug. Proberen ze het toch, worden ze direct neergeschoten. Kortom: die landen spugen hun vuilnis uit, dat komt hierheen en wij zitten ermee, want je komt er nooit meer vanaf. Victor Orban had dit als eerste door en nam maatregelen. Toendertijd werd hij erom vervloekt, nu is hij een voorbeeld.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Gebeurde dat laatste dan ook maar
Bekritiseer je nu mijn keuze om een nieuwsbericht in een nieuwsforum te posten?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:04 schreef Elan het volgende:
U vraagt, zij draaien.
Er zijn dagelijks zo niet wekelijks incidenten tegen homo's. Bedoel alleen al in jouw stadje is niet eens een meerderheid die homoacceptatie ondersteund.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee we moeten het dag in, dag uit blijven negeren anders spelen we Wilders in de kaart. jammer homo's, jammer Lisa's, jullie zijn niet belangrijk genoeg.
Er zijn ook behoorlijk wat asielzoekers, als je elk incident paginagroot gaat uitlichten dan blijven mensen op De PVV stemmen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:13 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk wat incidenten. Waarom kunnen we niet diversiteit bevorderen en tegelijk ook noemen waar het fout gaat en tegelijkertijd aanpakken?
Nee hoor, tenzij jij de auteur bent van het artikel wat ik ten zeerste betwijfelquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bekritiseer je nu mijn keuze om een nieuwsbericht in een nieuwsforum te posten?
Boehoe, de groep die op alle fronten negatief in de statistieken komt wordt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, wat een onrecht!quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks zo niet wekelijks incidenten tegen homo's. Bedoel alleen al in jouw stadje is niet eens een meerderheid die homoacceptatie ondersteund.
Maar dat zijn 'Nederlanders' dus daar ligt de focus helemaal niet op.
En volkomen terecht dus, gezien de overlast en criminaliteit.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn ook behoorlijk wat asielzoekers, als je elk incident paginagroot gaat uitlichten dan blijven mensen op De PVV stemmen.
Ik vrees dat dat sowieso gaat gebeuren, want zelfs als het doodgezwegen werd dan was het argument weer dat het in de doofpot gestopt wordt. Pas als er een beter alternatief komt dat ook nog met werkbare oplossingen komt (en het lijkt me dat de PVV eigenlijk wel heeft laten zien inmiddels dat ze niet kunnen waarmaken wat ze roepen) dan willen mensen overwegen om daarop over te stappen. Maar goed, dit reikt ook verder dan de landelijke politiek.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn ook behoorlijk wat asielzoekers, als je elk incident paginagroot gaat uitlichten dan blijven mensen op De PVV stemmen.
Nee moet je niet willen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is zeker overlast en criminaliteit rondom asielzoekers maar waarom allemaal over een kam scheren?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Boehoe, de groep die op alle fronten negatief in de statistieken komt wordt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, wat een onrecht!
[..]
En volkomen terecht dus, gezien de overlast en criminaliteit.
Racisten weet ik niet het is vooral erg simplistisch hoe veel mensen denken. Ik bedoel je kunt van de afgelopen 30 jaar een aardig lijstje maken van vrouwen en kinderen die vermoord zijn door autochtone daders dus een asielstop gaat het probleem van onveiligheid niet oplossen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee moet je niet willen.
En toch, blijft de PVV een partij met een aanzienlijk aantal stemmers....
Wat een racisten toch die nederlanders....
Wie bedoel je precies met de hypocriete deug bende en wat zouden ze moeten zeggen dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:29 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit speelt al heel lang.
Moet je eens opletten hoe oorverdovend stil de hypocriete deug bende hierover blijft.
Om te kotsen.
Nederlanders doen ook wel eens iets, dus we moeten doorgaan met het binnenlaten van mensen die verhoudingsgewijs nog veel en veel crimineler zijn!quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Racisten weet ik niet het is vooral erg simplistisch hoe veel mensen denken. Ik bedoel je kunt van de afgelopen 30 jaar een aardig lijstje maken van vrouwen en kinderen die vermoord zijn door autochtone daders dus een asielstop gaat het probleem van onveiligheid niet oplossen.
Daar gaat het hier niet over.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Racisten weet ik niet het is vooral erg simplistisch hoe veel mensen denken. Ik bedoel je kunt van de afgelopen 30 jaar een aardig lijstje maken van vrouwen en kinderen die vermoord zijn door autochtone daders dus een asielstop gaat het probleem van onveiligheid niet oplossen.
De achterlijke hypocriete deug brigade die zich over van alles en nog wat denkt uit te moeten spreken, maar wanneer het om de olifant in de kamer gaat de oogkleppen strakker op de kop zet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wie bedoel je precies met de hypocriete deug bende en wat zouden ze moeten zeggen dan?
Dat is niet wat ik zeg maar blijkbaar zijn er maar twee smaken in de discussie. Of je bent een linkse engnek die criminele asielzoekers goedpraat of je bent een rechtste populist die de grenzen op slot wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nederlanders doen ook wel eens iets, dus we moeten doorgaan met het binnenlaten van mensen die verhoudingsgewijs nog veel en veel crimineler zijn!
Nee.
Jij bent degene die zegt dat we er maar geen aandacht aan moeten besteden he?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg maar blijkbaar zijn er maar twee smaken in de discussie. Of je bent een linkse engnek die criminele asielzoekers goedpraat of je bent een rechtste populist die de grenzen op slot wil.
Naar mijn idee ligt de oplossing veel meer in het midden. Ik bedoel die parodie op een minister Faber heeft anderhalf jaar lang de tijd gehad om tot een oplossing te komen in een overwegend rechts kabinet en nog steeds worden er meisjes omgebracht door asielzoekers.
Maar ook dat zal wel weer de schuld van links zijn, of zo.
Mijn punt is dat het zelfs voor Nederlandse homo's die hier geboren zijn niet eens veilig is om hand in hand te lopen. Soennitische Syriërs zou je sowieso niet meer hoeven opvangen, voor hun is het land sinds de regimeverandering veilig. De Christenen zijn een ander verhaal.....quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:48 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet over.
Het gaat hier over mensen die gevlucht zijn omdat ze daar niet hunzelf kunnen zijn en er vervolgens er achter komen dat ze dat hier ook niet kunnen omdat men hier te bang is om de olifant in de kamer te benoemen.
[..]
De achterlijke hypocriete deug brigade die zich over van alles en nog wat denkt uit te moeten spreken, maar wanneer het om de olifant in de kamer gaat de oogkleppen strakker op de kop zet.
Als voorbeeld een zooi ''BNers'' die lekker willen deugen voor de bühne met selectieve trend verontwaardigen en zo ontzettend inclusief willen zijn, maar bij dit soort berichten niets van zich laten horen, want je zou maar eens Wilders in de kaart spelen.... Dat moet men toch niet willen.
En dus wordt het voor homoseksuelen hier het leven ook onmogelijk gemaakt.
Door de hypocriete lafbekken.
Rustig maat.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:48 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De achterlijke hypocriete deug brigade die zich over van alles en nog wat denkt uit te moeten spreken, maar wanneer het om de olifant in de kamer gaat de oogkleppen strakker op de kop zet.
Als voorbeeld een zooi ''BNers'' die lekker willen deugen voor de bühne met selectieve trend verontwaardigen en zo ontzettend inclusief willen zijn, maar bij dit soort berichten niets van zich laten horen, want je zou maar eens Wilders in de kaart spelen.... Dat moet men toch niet willen.
En dus wordt het voor homoseksuelen hier het leven ook onmogelijk gemaakt.
Door de hypocriete lafbekken.
Jij wil de asielzoekers de schuld geven, prima. Ik vermoed dat het probleem wat breder is. Cijfers over de homo-acceptatie in Amsterdam laten dat ook zien. En dat zijn mensen die gewoon hier geboren zijn over het algemeen en een Nederlands paspoort hebben. Ik zou dus liever gerichte wetgeving zien tegen homohaat en meer voorlichting op scholen. Iets waar de PVV tegen is want gendergeneuzel moet je kinderen niet mee lastig vallenquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent degene die zegt dat we er maar geen aandacht aan moeten besteden he?
En alsof alle asielzoekers er pas zijn sinds het aanstellen van Faber ofzo, totaal non-argument.
Het is echt een enorm feest der diversiteit in europa weer deze week, Lisa, 4 dode homo's in de Seine, rellen om een kutcrimineel in Zwitserland, dit incident en dat zijn even de topics waar ik in heb gereageerd.
Iedereen en dan ook echt iedereen die nog steeds de kop in het zand steekt is onderdeel van het probleem.
OK, en nu even de achtergrond van die homohatende mensen die hier geboren zijn/een paspoort hebben laten zien Rutgerquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij wil de asielzoekers de schuld geven, prima. Ik vermoed dat het probleem wat breder is. Cijfers over de homo-acceptatie in Amsterdam laten dat ook zien. En dat zijn mensen die gewoon hier geboren zijn over het algemeen en een Nederlands paspoort hebben. Ik zou dus liever gerichte wetgeving zien tegen homohaat en meer voorlichting op scholen. Iets waar de PVV tegen is want gendergeneuzel moet je kinderen niet mee lastig vallen
Je wil dus eigenlijk een totaalverbod op Islam of zo?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, en nu even de achtergrond van die homohatende mensen die hier geboren zijn/een paspoort hebben laten zien Rutger.
Zijn idd dan geen "asielzoekers" nee, maar nog steeds 0 reden om er daar dus maar duizenden meer per jaar van binnen te laten he?
Gewoon nog steeds nee.
Dat zou een heel mooi begin zijn jaquote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk een totaalverbod op Islam of zo?
Met zo'n populistische mindset bereik je dus precies niets, net als prutser Faber.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou een heel mooi begin zijn ja.
Nee, met misdaden onder het tapijt schuiven, de daders ontzien gaan we veel bereiken, we bereiken dan wel heel veel dode tieners en homo's. maar dat is een opoffering die jij prima bereid bent om te maken.
Nee, dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Mensen die Artikel 1 van De Grondwet niet respecteren zijn nog een slag enger dan criminele asielzoekers.
Vertel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het zelfs voor Nederlandse homo's die hier geboren zijn niet eens veilig is om hand in hand te lopen. Soennitische Syriërs zou je sowieso niet meer hoeven opvangen, voor hun is het land sinds de regimeverandering veilig. De Christenen zijn een ander verhaal.....
Jij zal wel bedoelen dat men de mensen met een geloof moet accepteren ondanks dat bekend is dat zij groepsdwang gebruiken om individuen tot meewerken te dwingen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Mensen die Artikel 1 van De Grondwet niet respecteren zijn nog een slag enger dan criminele asielzoekers.
Doeiquote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:30 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Als elke gay uit de wereld hiernaartoe vlucht wil ik nederland uit.
Vrijheid van godsdienst maar tegelijk wil je De Islam verbieden, het typeert het simplisme van de gemiddelde PVV-tokkie.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet.
Die mensen vermoorden bijv geen 17 jarige meisjes. Als de grondwet door de misdadige islam misbruikt wordt is het tijd om de grondwet aan te passen.
Vrijheid van godsdienst prima, alleen is de islam geen godsdienst maar een allesoverheersende politieke beweging/ideologie die al eeuwenlang voor dood en verderf zorgt waar het opduikt, net als kanker.
Wederom, de islam is geen godsdienst, het is terrorisme vermomd als godsdienst.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst maar tegelijk wil je De Islam verbieden, het typeert het simplisme van de gemiddelde PVV-tokkie.
En altijd zijn het weer de homofoben die geweld tegen homoseksuelen onder de tafel willen vegen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:04 schreef Elan het volgende:
U vraagt, zij draaien.
Krijg je nooit voor elkaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet.
Die mensen vermoorden bijv geen 17 jarige meisjes. Als de grondwet door de misdadige islam misbruikt wordt is het tijd om de grondwet aan te passen.
Vrijheid van godsdienst prima, alleen is de islam geen godsdienst maar een allesoverheersende politieke beweging/ideologie die al eeuwenlang voor dood en verderf zorgt waar het opduikt, net als kanker.
Nee, die maakt de onveiligheid alleen maar groter.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, en ik Frankrijk nog 4 homoseksuelen in de Seine. Overledenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:53 schreef HeatWave het volgende:
Mooie week voor de diversiteit dit.
Neem aan dat je het nieuws een beetje gevolgd hebt? Het grootste gedeelte van de Syrische vluchtelingen is Moslim, voor hun is Syrië nu relatief veilig door de komst van ATS. Een kleine minderheid (Assyriërs) zo'n 10%vhangt het Christelijk Orthodoxe geloof aan. Die zou je dus wel moeten opvangen.quote:
Ja op dezelfde manier als "mensenrechten" alleen gelden voor roomblanke PVV'ers, want moslims die allemaal 17-jarige meisjes verkrachten en homo's in elkaar poeieren zijn geen mensen natuurlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst maar tegelijk wil je De Islam verbieden, het typeert het simplisme van de gemiddelde PVV-tokkie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |