abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218611226
quote:
VVD zakt naar 15 zetels in nieuwe EenVandaag-peiling

De VVD zakt in de laatste peiling van EenVandaag van 23 naar 15 zetels. Dat is het laagste niveau voor de partij in jaren. De populariteit van lijsttrekker Dilan Yesilgöz is afgelopen maand sterk gedaald: Ruim de helft van de kiezers die in 2023 op de VVD stemden, denkt dat ze beter kan opstappen.

In de zetelpeiling van EenVandaag en onderzoeksbureau Verian zijn meer verschuivingen te zien. PVV en GroenLinks-PvdA gingen vorige maand nog samen op kop, maar de PVV neemt afstand en staat op 33 zetels. GroenLinks volgt op 26 en het CDA komt op 22 zetels uit.

Ook bij de kleinere partijen laat de peiling een verandering zien: BBB en Denk gaan van twee naar vier zetels en de ChristenUnie stijgt van 3 naar 5. Ook Ja21 komt in de peiling hoger uit en gaat van 7 naar 9

Rel Douwe Bob
Vooral de rel rond Douwe Bob lijkt voor VVD-kiezers een keerpunt te zijn. Hoewel Yesilgöz inmiddels excuses heeft aangeboden vinden veel afgehaakte VVD-stemmers dat ze daarmee te laat is, laten zij weten aan het opiniepanel.

De peiling van EenVandaag en Verian liep van 22 t/m 25 augustus en werd gehouden onder 1574 stemgerechtigde Nederlanders. Zoals bij alle peilingen wordt er rekening gehouden met een foutmarge: voor grote partijen bedraagt de maximale afwijking twee zetels en bij kleine partijen één zetel.
https://www.ad.nl/politie(...)ag-peiling~a12a434f/

Dilan, mijn VVD. Wat doe je :{
pi_218611228
POLL
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:18:51 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218611264
Nog 15 te gaan.
Huilen dan.
pi_218611270
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
Nog 15 te gaan.
Zo. Jij bent even anti VVD.. :D
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:26:38 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218611301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zo. Jij bent even anti VVD.. :D
Dat lijkt me een heel gezonde instelling gezien het jarenlange afbraakbeleid waarvoor we ze verantwoordelijk kunnen houden en recentelijk het achterna kruipen van de PVV met hol populisme.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 augustus 2025 @ 10:27:57 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218611305
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat lijkt me een heel gezonde instelling gezien het jarenlange afbraakbeleid waarvoor we ze verantwoordelijk kunnen houden en recentelijk het achterna kruipen van de PVV met hol populisme.
Ik neem aan dat je dan ook niet gaat stemmen op een van de andere partijen die in de VVD regering zaten/zitten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218611389
quote:

[..]
Wel makkelijk om alles bij 1 partij te leggen.

Je stemt dus op geen enkele partij waarmee de VVD de afgelopen jaren heeft geregeerd?
pi_218611422
quote:

[..]
Afbraakbeleid waar ook CDA, PvdA, D66 en de CU verantwoordelijk voor zijn.
pi_218611436
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Afbraakbeleid waar ook CDA, PvdA, D66 en de CU verantwoordelijk voor zijn.
Nee hoor. Alleen de VVD heeft in zijn eentje geregeerd. En alles wat mis gegaan is, is dus volledig de schuld van de VVD.

Logisch toch? :+
pi_218611465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nee hoor. Alleen de VVD heeft in zijn eentje geregeerd. En alles wat mis gegaan is, is dus volledig de schuld van de VVD.

Logisch toch? :+
Doe de PVV en BBB er ook maar bij. En JA21 en het FvD voor de goede orde. Zo goed?
pi_218611604
Bontenbal gaat nog zetels verliezen als de debatten eraan komen. Muh fatsoen en het idee dat er nog makkelijk 70.000 asielzoekers erbij kunnen zorgen daar wel voor.
Het probleem van de VVD is dat ze met het wederom uitsluiten van de PVV de deur hebben opengezet voor Timmermans.
Veel mensen op rechts hebben geen zin om de dependance van Hamas aan de macht te hebben hier in Nederland. Een stem op de VVD of CDA is een stem voor stilstand en premier Timmermans. Het enige wat de VVD kan doen is PvdA/GL uitsluiten zodat de rechtse kiezer tenminste nog bedient kan worden want op links zijn de stemmen al naar CDA, D66 en GL/PvdA.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 augustus 2025 @ 11:20:00 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218611655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:11 schreef Chivaz het volgende:
Bontenbal gaat nog zetels verliezen als de debatten eraan komen. Muh fatsoen en het idee dat er nog makkelijk 70.000 asielzoekers erbij kunnen zorgen daar wel voor.
Het probleem van de VVD is dat ze met het wederom uitsluiten van de PVV de deur hebben opengezet voor Timmermans.
Veel mensen op rechts hebben geen zin om de dependance van Hamas aan de macht te hebben hier in Nederland. Een stem op de VVD of CDA is een stem voor stilstand en premier Timmermans. Het enige wat de VVD kan doen is PvdA/GL uitsluiten zodat de rechtse kiezer tenminste nog bedient kan worden want op links zijn de stemmen al naar CDA, D66 en GL/PvdA.
Dependance van Hamas? Really?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218611662
Frans Timmermans heult met de VVD:

https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:28:45 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218611705
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:22 schreef Mathijsco het volgende:
Frans Timmermans heult met de VVD:

https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet
Eh, dat kan je op basis van dat filmpje nou niet bepaald stellen hč.
Huilen dan.
pi_218611732
quote:
rechts is kansloos de volgende verkiezingen

BBB VVD NSC zijn al helemaal gesloopt

EEn stem op de PVV heeft nul komma nul waarde

Het zou alleen mogelijk kunnen zijn als PVV meer dan 40 tot 50 zetels gaat halen maar dan nog

Het heeft helemaal geen zin om op de PVV te stemmen

En dan gaat Wilders na de verkiezingen janken dat hij de grootste is bla bla bla

ZO werkt het politieke systeem in nederland niet

Wilders heeft zich buitenspel gezet door het vorige kabinet te laten ontploffen

Hij kan met Pensioen zo langzamerhand, niemand neemt hem nog serieus na al zijn blunders

Niemand wil nog dat MA Flodder bij een volgend kabinet weer op duikt

En meer geschikte mensen heeft de PVV ook niet om dit land te besturen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218611856
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk staat het er wel.

Aan het eind nog een keer bevestigd door PvdA'er Rob OudKerk.

Frans vindt het pluche belangrijker dan principes. Net als voorganger Diederik Samson. Trouwens.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:10:02 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218612004
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:55 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Natuurlijk staat het er wel.
Er staat een citaat van iemand anders die zegt dat Timmermans de VVD niet kan uitsluiten.
Huilen dan.
pi_218612049
ik heb ooit een keer in mijn leven op de vvd gestemd, toen was ik nog jong en naďef, dat was nog met Bolkestein denk ik
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_218612077
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goed, dat is dan van mij een beetje Telegraaf Stilo.

Als we naar de feiten kijken klopt het natuurlijk weldegelijk: Timmermams wil regeren en laat dat belang zwaarder wegen dan principes, heeft de VVD nodig voor het pluche, laat de deur op een kier en weigert de VVD uit te sluiten.

Wat Rob Oudkerk zegt, sluit daar in feite naadloos bij aan:
"Als het aan Oudkerk ligt herstelt het politieke midden zich bij de komende verkiezingen. "Laten we hopen dat we een paar middenpartijen krijgen die met elkaar willen regeren. Ik schat CDA, PvdA en VVD. En dan zijn we er weer."
pi_218612312
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:21 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Goed, dat is dan van mij een beetje Telegraaf Stilo.

Als we naar de feiten kijken klopt het natuurlijk weldegelijk: Timmermams wil regeren en laat dat belang zwaarder wegen dan principes, heeft de VVD nodig voor het pluche, laat de deur op een kier en weigert de VVD uit te sluiten.

Wat Rob Oudkerk zegt, sluit daar in feite naadloos bij aan:
"Als het aan Oudkerk ligt herstelt het politieke midden zich bij de komende verkiezingen. "Laten we hopen dat we een paar middenpartijen krijgen die met elkaar willen regeren. Ik schat CDA, PvdA en VVD. En dan zijn we er weer."
Is het principe niet primair een degelijk landsbestuur te willen met zijn allen en dat dat betekent dat je soms moet samenwerken met partijen waar je wat verder van af staat, maar waar wel mee te regeren valt?

Mensen en partijen hebben nou eenmaal verschillende opvattingen waar je in onze democratie (gelukkig) mee te dealen hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218612320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:19 schreef vaarsuvius het volgende:
ik heb ooit een keer in mijn leven op de vvd gestemd, toen was ik nog jong en naďef, dat was nog met Bolkestein denk ik
Dat was ook een heel andere VVD.
Nu willen ze het liever niet meer over immigratie hebben in de campagne.
pi_218612375
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is het principe niet primair een degelijk landsbestuur te willen met zijn allen en dat dat betekent dat je soms moet samenwerken met partijen waar je wat verder van af staat, maar waar wel mee te regeren valt?

Mensen en partijen hebben nou eenmaal verschillende opvattingen waar je in onze democratie (gelukkig) mee te dealen hebt.
Tot op zekere hoogte: ja.

Als een partij haar kernprincipes verloochent - het bestaansrecht waarvoor ze ooit is opgericht - dan ben je net zoveel waard als de wind. Dat zagen we eerder bij Diederik Samsom, en nu opnieuw bij Timmermans die wéér wil samenwerken met de VVD. In zo’n geval kun je je beter opheffen.

En dan ook nog doen alsof er niets aan de hand is: critici wegzetten, terwijl je intussen een deel van je kiezers snoeihard uitlevert aan een club (de VVD) die sociale zekerheid wil afbreken en zelfs de bijstand wil afschaffen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:16:12 #23
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218612458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:51 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat was ook een heel andere VVD.
Nu willen ze het liever niet meer over immigratie hebben in de campagne.
Klopt nu laten ze kabinetten vallen om nareis op nareis
pi_218612483
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:01 schreef Mathijsco het volgende:
aan een club (de VVD) die sociale zekerheid wil afbreken en zelfs de bijstand wil afschaffen.
Waar wil de VVD de bijstand afschaffen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218612603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Ontkoppelen van het minimumloon en verder versoberen, zodat je er niet meer van kan leven?
pi_218612614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ontkoppelen van het minimumloon en verder versoberen, zodat je er niet meer van kan leven?
Dat is niet afschaffen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218612617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja het zelfs ópnemen voor de VVD: zo zijn ze bij PvdA/ GL als het pluche in gevaar komt.

Kort en goed: gewoon nóg harder snijden om de defensie uitgaven op te schroeven.

In het VVD- programma schuift men zorg en uitkeringen naar voren als bezuinigingspost. Bijstandsgerechtigden worden daarbij als eerste in beeld gebracht om de door de VVD gewenste extra defensie-uitgaven te dekken.
pi_218612623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niet afschaffen.
Op de letter genomen niet. In de praktijk worden bijstandsgerechtigden gewoon dakloos.
pi_218612627
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:33 schreef Mathijsco het volgende:
In het VVD- programma schuift men zorg en uitkeringen naar voren als bezuinigingspost.
Klopt, maar dat is wat anders dan afschaffen. Met dat soort hyperbolen, of eigenlijk gewoon feitelijke onjuistheden, vertroebel je de discussie.
Friedman on Donahue
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:39:42 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218612693
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:33 schreef Mathijsco het volgende:
Ja het zelfs ópnemen voor de VVD: zo zijn ze bij PvdA/ GL als het pluche in gevaar komt.

Welke PvdA/GL'er neemt het voor de VVD op dan?
Huilen dan.
pi_218612699
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, maar dat is wat anders dan afschaffen. Met dat soort hyperbolen, of eigenlijk gewoon feitelijke onjuistheden, vertroebel je de discussie.
Op het gevaar af dat ik - net als die luchtfietser in de politieke chat - de discussie vertroebel of zelfs drogredenen poneer.

Ik doel gewoon op uitrookbeleid: Wat Symbolic Frank hierboven ook al zegt: verdere versobering van de bijstand betekent praktisch de huur niet meer kunnen betalen. Is schulden. Is dakloos. Is einde uitkering.

Frans Timmermans geeft -net als Diederik Samsom- geen rat's ass.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mathijsco op 28-08-2025 13:49:35 ]
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:41:21 #32
403820 Aberkullie
pi_218612710
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ooh zoals dat links de grenzen wagenwijd openzet zoiets?
pi_218612712
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:41 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ooh zoals dat links de grenzen wagenwijd openzet zoiets?
Klopt.
Friedman on Donahue
pi_218612713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niet afschaffen.
Dat klopt, naast twee maanden WW is het zelfs de enige uitkering die op termijn mag blijven, met mogelijk een uitzondering voor de AOW.

Over voedselbanken hebben ze landelijk geen mening. Lokaal gaat er wel eens een delegatie langs om te zien hoe genereus hun middenstand wel niet is.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:42:00 #35
403820 Aberkullie
pi_218612714
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt.
Helder
pi_218613116
twitter

Hij is knettergek en hoort in de gevangenis voor alles wat hij geflikt heeft
pi_218613145
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Ja, zulke steun is een bewijs van onvermogen. En ik vind het ook heel asociaal dat hij nog vrij rondloopt.
pi_218613320
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Samen met Rutte. Uiteraard.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:12:18 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218613352
Ja, vinden dat politici achter tralies horen. Heel normaal.
Huilen dan.
pi_218613385
quote:
9s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Directeuren ook.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:25:37 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218613422
Ja, en mensen met een lelijk gezicht.
Huilen dan.
pi_218613456
quote:
9s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Niet het vinden is normaal
Gestraft worden voor wanbeleid ten koste van levens van burgers is strafbaar, daarom is het normaal dat ze in de gevangenis horen te zitten
pi_218613464
quote:
De helft van de VVD stemmers wil ook niet opnieuw samenwerken met Wilders want na twee mislukte avonturen is duidelijk dat daarmee niet samen te werken valt. Als de rechtse stemmers een rechtse coalitie wil moeten ze stoppen met PVV stemmen want dat zijn nutteloze stemmen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:41:56 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218613565
quote:
6s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gestraft worden voor wanbeleid ten koste van levens van burgers is strafbaar
Huilen dan.
pi_218613596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat klopt, naast twee maanden WW is het zelfs de enige uitkering die op termijn mag blijven, met mogelijk een uitzondering voor de AOW.

Over voedselbanken hebben ze landelijk geen mening. Lokaal gaat er wel eens een delegatie langs om te zien hoe genereus hun middenstand wel niet is.
Als je echt significant wil bezuinigen is de AOW natuurlijk wel de plek waar je moet wezen, maar daar lopen veel partijen met een hele grote boog omheen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218613707
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
We noemen dat witteboordencriminaliteit. Oplichting, verduistering, omkoping en zo. Of in de politiek: lobbyen. Daar word zelden werk van gemaakt, want je moet ondernemers zoveel mogelijk vrijheid geven over de manier waarop ze zaken doen. Bedrijven zo weinig mogelijk in de weg leggen.

Nou zijn er ook politici die zich ten doel stellen veel mensen te vernederen en hun leven helemaal op te breken. En daarin slagen. Zoals Henk Kamp, de persoon die al die radicaal hoge straffen zonder weerwoord heeft doorgevoerd, waar veel mensen slachtoffer van zijn geworden. Gewoon omdat ze zich niet helemaal correct hielden aan een procedure die nergens duidelijk beschreven stond. Of door niet expliciet dingen door te geven waarvan mensen dachten dat de regering dat toch al moest weten. Zoals bij de toeslagaffaires en de Participatiewet. Met Rutte als zijn grootste supporter.

Rechts vind dat helemaal prima, links vind alleen de zwaarste straf hoog genoeg voor zulke mensen.
pi_218613724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je echt significant wil bezuinigen is de AOW natuurlijk wel de plek waar je moet wezen, maar daar lopen veel partijen met een hele grote boog omheen.
En terecht. Het is een solidariteitsuitkering die altijd keurig heeft gewerkt, de jongere generaties dragen bij aan de oude dag van de mensen die hun leven lang hard hebben gewerkt en de samenleving voor hun gevormt hebben. Maar nu de huidige generatie parttimeprinsesjes (m/v) aan de beurt is moet dat opeens worden afgeschaft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_218613766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]
En terecht. Het is een solidariteitsuitkering die altijd keurig heeft gewerkt, de jongere generaties dragen bij aan de oude dag van de mensen die hun leven lang hard hebben gewerkt en de samenleving voor hun gevormt hebben. Maar nu de huidige generatie parttimeprinsesjes (m/v) aan de beurt is moet dat opeens worden afgeschaft.
Veel mensen vinden het gewoon asociaal om te moeten betalen voor anderen. Het is hun geld, het moet ook aan hun uitgegeven worden. Dus eigenlijk willen ze helemaal geen sociaal stelsel. Ieder voor zich! Modern Darwinisme.
pi_218613815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 16:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Voor AOW hoef je verder niet gewerkt te hebben. Een pensioen daar spaar je doorgaans voor door een deel van je loon opzij te zetten, maar AOW is enkel gebaseerd op hoeveel tijd je in Nederland hebt doorgebracht. Of je in die tijd nou full-time een bijstandsuitkering had of thuis zat met de kinderen.

Sterker nog, onder de generatie die nu AOW geniet waren er veel meer parttimeprinsesjes (v) en ook heel veel meer no-timeprinsesjes(v). De afgelopen 50 jaar zijn vooral a) de levensverwachting en b) de verhouding tussen beroepsbevolking en gepensioneerden flink veranderd.

Maar goed, het gaat ook helemaal niet om of de AOW een gerechtvaardigde uitkering zou zijn, het gaat om het feit dat de politiek altijd de 'makkelijke slachtoffers' kiest in de vorm van mensen in de bijstand bijvoorbeeld, terwijl dat slecht een fractie van de uitgaven aan de AOW betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218613888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoedan? De AOW is geen vetpot: voor alleenstaanden ¤1450 en voor stellen ¤1980 netto per maand. Dan zit je redelijk op het bestaansminimum. Niet alle oudjes wonen in een afbetaald huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')