Misschien wil Amsterdam dan wel bijspringen, want het Rijk gaat dat niet doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Uiteindelijk wordt het drie keer zo duur die renovatie.
B&W gooien de kunst eruit en asielzoekers erin als het aan hun ligt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien wil Amsterdam dan wel bijspringen, want het Rijk gaat dat niet doen.
Dit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel bijzonder dat een directeur van een Nederlands museum een geldstrijd met de staat uit gaat vechten in de New York Times.
In een VvE reserveren ze ook geld voor groot onderhoud, waarom het Van Gogh dan niet? Ik begrijp dat niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat deden we natuurlijk allang. Ze eisen nu alleen nog eens 104 miljoen extra.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In een VvE reserveren ze ook geld voor groot onderhoud, waarom het Van Gogh dan niet? Ik begrijp dat niet.
Ze moeten naar Windows 11.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "investeringswerkzaamheden", valt "verduurzaming" daar niet ook gewoon onder?
quote:‘Het standpunt van het ministerie van OCW is dat de toegekende huisvestingsubsidie toereikend is om het noodzakelijke onderhoud te kunnen uitvoeren’, aldus een woordvoerder in een schriftelijke verklaring. ‘Dat standpunt is gebaseerd op uitgebreid onderzoek door deskundigen, dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie.’
Aankopen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:19 schreef RealistAtheist het volgende:
Als ik zie wat voor hordes mensen er dag in dag uit staan dan dan moeten ze toch ook een bult inkomsten hebben?? Hoeveel mensen komen daar per dag? 10.000? Laat de helft een museumkaart (waar ze overigens ook een vergoeding voor krijgen), vrienden van..., of vriendeloterij toegang hebben zelfs als ze daar niks voor zouden vangen hebben ze nog altijd 5.000 betalende toeristen per dag à ¤24,- is ¤120.000,- per dag x 365 dagen. Volgens mij is dat ding vrijwel elke dag open. Dat gaat richting de ¤44.000.000,- per jaar aan inkomsten. Of laat het een keer de helft zijn als ik de toeschouwers aantallen wat overschat. Van ¤22.000.000,- per jaar kan je toch de lonen wel betalen. De lopende kosten betalen en nog flink wat opzij zetten voor groot onderhoud? Ik snap niet hoe 1 van de meest bezochte musea van Nederland zichzelf niet kan bedruipen?
Da´s de helft voor dat Slavernij museum.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:58 schreef rutger05 het volgende:
Geef die 100 miljoen en meer als dat nodig is. Het Van Gogh Museum is een parel die gekoesterd moet worden en geeft Nederland aanzien over de hele wereld.
Amsterdam bedelt bij elke scheet bij het Rijk, oftewel bij alle belastingbetalers. Verbaast me dat ze nog steeds geen artikel-12 status hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, ze hebben eerst aangeklopt bij Stichting Zonnebloem.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:52 schreef Aether het volgende:
Ze willen ze gewoon een oor aannaaien
Ze hebben met iedereen een aardappeltje te schillen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, ze hebben eerst aangeklopt bij Stichting Zonnebloem.
Directeur moet er ook wat aan verdienen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:23 schreef Twiitch het volgende:
2 miljoen bezoekers per jaar, bijna 30¤ entree en dan nog gaan bedelen.
Emilie verdient ¤193.830 per jaarquote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:51 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Directeur moet er ook wat aan verdienen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel bijzonder dat een directeur van een Nederlands museum een geldstrijd met de staat uit gaat vechten in de New York Times.
Kunst kopen en onderhouden is denk ik wel typisch zo iets waar je je lekker aan te buiten kan gaan op je werk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:19 schreef RealistAtheist het volgende:
Als ik zie wat voor hordes mensen er dag in dag uit staan dan dan moeten ze toch ook een bult inkomsten hebben?? Hoeveel mensen komen daar per dag? 10.000? Laat de helft een museumkaart (waar ze overigens ook een vergoeding voor krijgen), vrienden van..., of vriendeloterij toegang hebben zelfs als ze daar niks voor zouden vangen hebben ze nog altijd 5.000 betalende toeristen per dag à ¤24,- is ¤120.000,- per dag x 365 dagen. Volgens mij is dat ding vrijwel elke dag open. Dat gaat richting de ¤44.000.000,- per jaar aan inkomsten. Of laat het een keer de helft zijn als ik de toeschouwers aantallen wat overschat. Van ¤22.000.000,- per jaar kan je toch de lonen wel betalen. De lopende kosten betalen en nog flink wat opzij zetten voor groot onderhoud? Ik snap niet hoe 1 van de meest bezochte musea van Nederland zichzelf niet kan bedruipen?
Met kaartverkoop erbij een flink bedrag.quote:Volgens de museumdirectie is een jaarlijkse bijdrage van ruim 11 miljoen euro noodzakelijk, terwijl de overheid niet verder wil gaan dan 8,5 miljoen euro.
En als er dan groot onderhoud is blijkt het altijd te weinig, moet er flink bijgeleerd worden en komt er 100 euro bijdrage per maand bij om de rente en aflossing te betalen....quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In een VvE reserveren ze ook geld voor groot onderhoud, waarom het Van Gogh dan niet? Ik begrijp dat niet.
Dankzij die soep gooiende mafketels van XR is beveiliging wel omhoog gegaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een van de drukst bezochte musea in Nederland zoveel subsidie nodig heeft om overeind te blijven?
Die snap ik ook niet 300 FTE lijkt mij nogal aan de hoge kant.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:57 schreef raptorix het volgende:
Heb de jaarrekening eens bekeken, en 34 miljoen op 331 man, dan vind ik dat nogal wat.
Als je bijvoorbeeld vergelijkt met Stedelijk is het fors hoger.
[ afbeelding ]
Veel indirecte mensen die dan ook nog eens de tijd hebben om de Nederlands belastingbetaler om nog meer subsidies te vragen..quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die snap ik ook niet 300 FTE lijkt mij nogal aan de hoge kant.
Hoeveel m2 BVO is dat museum? Zo op het eerste gezicht vind ik de bedragen aan de hoge kant.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel indirecte mensen die dan ook nog eens de tijd hebben om de Nederlands belastingbetaler om nog meer subsidies te vragen..
En die Amerikaanse directrice meteen op straat gooien met dit ik klaag bij de nyt gedrag.
Mwoah op zich kan ik me daar nog wat bij voorstellen als bijvoorbeeld ook je balie en verkoop personeel erbij neemt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die snap ik ook niet 300 FTE lijkt mij nogal aan de hoge kant.
Op Zich valt die subsidie nogal mee als je het vergelijkt met andere Musea, Van Gogh is natuurlijk wel behoorlijk commercieel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een van de drukst bezochte musea in Nederland zoveel subsidie nodig heeft om overeind te blijven?
Bijzonder gedachte. De staat is verplicht.quote:‘Staat is verplicht te betalen’
Het museum beweert dat historische afspraken worden geschonden als de overheid niet met meer geld over de brug komt. Na de dood van Vincent van Gogh bleef een groot gedeelte van zijn kunst bewaard binnen de familie.
Daarnaast is het lang niet meer alleen van Goghs die er liggen, ze kunnen er wel een pretpark naast bouwen en dan zeggen: Ja dat moet de staat ook betalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bijzonder gedachte. De staat is verplicht.
Dat denk ik niet.
Zeg 5 man balie en 3 in de winkel. Dan nog eens 8 man horeca. Daar plussen we nog eens 20 suppoosten, 10 schoonmakers en 4 man beveiliging bij. Dan kom ik uit op 50 FTE uit aan direct personeel. Factor 1,5 open voor de verlengde openingstijden in het weekend dan kom ik op 75 FTE uit. Wat doen die andere 255 FTE? Dat is nogal een flink aantal onderzoekers en HRM miepen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah op zich kan ik me daar nog wat bij voorstellen als bijvoorbeeld ook je balie en verkoop personeel erbij neemt.
Ik heb het idee dat het rijks toch veel meer oppervlakte heeft. Verder trekt het rijks 2.7 miljoen bezoekers vs 2 miljoen bij het van Goghquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah op zich kan ik me daar nog wat bij voorstellen als bijvoorbeeld ook je balie en verkoop personeel erbij neemt.
https://www.breeam.nl/projecten/van-gogh-museum-9762quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het rijks toch veel meer oppervlakte heeft. Verder trekt het rijks 2.7 miljoen bezoekers vs 2 miljoen bij het van Gogh
In mijn logica zou ongeveer hetzelfde types functies voor het personeel tussen beide musea moeten zijn waardoor heeft het van Gogh Museum dan 30% meer kosten per fte.
Bij veel musea hebben ze ticket verkoop ook al flink geautomatiseerd waardoor de meeste bezoekers al een ticket op hun telefoon hebben en ze de balie niet nodig hebben..
Ik heb even van LinkedIn en AI magic gedaan, zal niet helemaal correct zijn, maar komt wel aardig in de buurt denk ikquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zeg 5 man balie en 3 in de winkel. Dan nog eens 8 man horeca. Daar plussen we nog eens 20 suppoosten, 10 schoonmakers en 4 man beveiliging bij. Dan kom ik uit op 50 FTE uit aan direct personeel. Factor 1,5 open voor de verlengde openingstijden in het weekend dan kom ik op 75 FTE uit. Wat doen die andere 255 FTE? Dat is nogal een flink aantal onderzoekers en HRM miepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |