Bedoel je die met 21% belastingdruk? Die groep? Gewoon even als dubbelcheck hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. En ik begreep net dat werken moest lonen, maar hier lijkt vooral bezitten heel goed te lonen.
Als ik het goed onthouden heb: 10% zit bij de 0.1% rijkste huishoudensquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In het kader van dat het verschil tussen een miljard en een miljoen een miljard is: Weet je ook hoeveel daarvan zit bij 0.1% of 0.01%?
Ja, dat kan in dat geval ook. Betaal je daaruit bedragen waar inkomstenbelasting over geheven wordt, of betaalt de stichting alles en moeten de leden er weer voor betalen in de vorm van huur en zo? Zodat je ook geen inkomstenbelasting hoeft te betalen? Of krijgen ze een aflosvrije lening van de stichting om van te kunnen leven? Alles belastingvrij, zogezegd?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Een stichting waar het familiekapitaal in zit.
Je denkt toch niet dat we erfbelasting gaan betalen. Vastgoed moet ook onderhouden worden.
Jij hebt er ook hard voor moeten werken?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wel makkelijk. Iemand anders zijn geld weggeven.
Bouw gewoon je eigen kapitaal op en wees niet zo afgunstig.
Dat is hard werken hoor, je boekhouders zo’n constructie laten opzettenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat kan in dat geval ook. Betaal je daaruit bedragen waar inkomstenbelasting over geheven wordt, of betaalt de stichting alles en moeten de leden er weer voor betalen in de vorm van huur en zo? Zodat je ook geen inkomstenbelasting hoeft te betalen? Of krijgen ze een aflosvrije lening van de stichting om van te kunnen leven? Alles belastingvrij, zogezegd?
Ja, ik ken ook wat mensen die al heel lang aan het rentenieren zijn en die vertellen heel vaak dat ze er keihard voor hebben moeten werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is hard werken hoor, je boekhouders zo’n constructie laten opzetten
Ja daar is zeker hard voor gewerkt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is hard werken hoor, je boekhouders zo’n constructie laten opzetten
En hoe lang is dat dan allemaal al in de familie?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:41 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja daar is zeker hard voor gewerkt.
En risico voor gelopen. Als ondernemer.
Maar je wil landerijen en bijbehorend vastgoed gewoon niet opgesplitst hebben onder erfgenamen, het hoort bij elkaar. Vandaar een stichting.
Maak je over mijn kapitaal maar geen zorgen: de schaapjes lopen reeds op het droge. Waarom denk je dat er is van afgunst?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wel makkelijk. Iemand anders zijn geld weggeven.
Bouw gewoon je eigen kapitaal op en wees niet zo afgunstig.
En dan wil zo’n clown op links hun zuurverdiende geld komen afpakken voor sociale voorzieningen haha hoe haal je het in je hoofdquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook wat mensen die al heel lang aan het rentenieren zijn en die vertellen heel vaak dat ze er keihard voor hebben moeten werken.
Ja, dat is altijd de reactiequote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En dan wil zo’n clown op links hun zuurverdiende geld komen afpakken voor sociale voorzieningen haha hoe haal je het in je hoofd
Good for you.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak je over mijn kapitaal maar geen zorgen: de schaapjes lopen reeds op het droge. Waarom denk je dat er is van afgunst?
Snap ook niet zo goed hoe mijn vermogenspositie relevant is in deze discussie. Beetje een sneue reflex om het in het persoonlijke te trekken zodra iemand iets zegt waar je geen reactie op hebt.
Ikke ikke ikke.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Good for you.
Betaal jij lekker extra belasting. Toch?
Ik liever niet.
Even goede vrienden.
Denk je ook, dat hoe meer vermogen mensen hebben, hoe minder belasting ze betalen? Dat de groep die het meeste betaalt die tussen 1 en 2 keer modaal is?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Good for you.
Betaal jij lekker extra belasting. Toch?
Ik liever niet.
Even goede vrienden.
Dat is de grootste groep in Nederland. Dus een procentje of twee erbij levert het meeste op voor Rupsje Nooitgenoeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Denk je ook, dat hoe meer vermogen mensen hebben, hoe minder belasting ze betalen? Dat de groep die het meeste betaalt die tussen 1 en 2 keer modaal is?
Zeker. En vergeet niet dat wij al heel veel betalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is in ieder geval iemand die er wat aan heeft als hij op de VVD stemt.
En wie of wat is dat dan? De winstmaximalisatie? Dat denk ik in ieder geval.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat is de grootste groep in Nederland. Dus een procentje of twee erbij levert het meeste op voor Rupsje Nooitgenoeg.
Nee, hoor. Er zijn hier ook genoeg linkse mensen. Maar de meerderheid is het wel al gauw.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:51 schreef Aberkullie het volgende:
Heel fok zit natuurlijk in die 0.1%. We hadden het kunnen weten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Big Dick Energy Inc. dat Fok!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:51 schreef Aberkullie het volgende:
Heel fok zit natuurlijk in die 0.1%. We hadden het kunnen weten
Je hebt er ook veel voor terug gekregen, o.a. bredere infrastructuur, zodat je gemakkelijk met je bredere automobiel van dorp tot dorp kan gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zeker. En vergeet niet dat wij al heel veel betalen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:53 schreef RamboDirk het volgende:
Die klaagzang van al die onrendabelen hier.Maar weet je wat pas écht hilarisch is? Dat het niet bij je opkomt dat er ook mensen zijn waarbij hun korte termijn eigenbelang niet de hoogste prioriteit heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Nou, zelden zo gelachenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar weet je wat pas écht hilarisch is? Dat het niet bij je opkomt dat er ook mensen zijn waarbij hun korte termijn eigenbelang niet de hoogste prioriteit heeft.
Meer minpunten voor Timmermans.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:52 schreef Mathijsco het volgende:
Mochten er nog mensen PvdA/ GL willen stemmen: wéét dat ze met de VVD in zee willen.
https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet
Oh getsie nee dan stem ik wel PVVquote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:52 schreef Mathijsco het volgende:
Mochten er nog mensen PvdA/ GL willen stemmen: wéét dat ze met de VVD in zee willen.
https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Box 3 mag wel op de schop.
Grotere vrijstelling voor spaargeld of ander kapitaal.
Wat een vréémde reactie, joh.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh getsie nee dan stem ik wel PVV
Allemaal barmhartige Samaritanen zeg je?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar weet je wat pas écht hilarisch is? Dat het niet bij je opkomt dat er ook mensen zijn waarbij hun korte termijn eigenbelang niet de hoogste prioriteit heeft.
En opperrat Rutte ontspringt de dans weerquote:Op woensdag 27 augustus 2025 23:00 schreef Cupfighter het volgende:
Eindelijk straffen we deze partij af voor 14 jaar sloopbeleid
Wie zijn dat dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zou juist een goede zet zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thomas van Groningen in VI vanavond:
Volgens Maurice de hond gaat de VVD binnenkort de pvda Gl uitsluiten om weer zetels te winnen![]()
![]()
Een fantastische zet zelfs; Geert hebben ze al uitgesloten. Nu Frans nog; dan wordt Frans geen premier, en verdwijnt de VVD definitief in de oppositie. 2 klappen ineen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat zou juist een goede zet zijn.
Is het woord paniekvoetbal gevallen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thomas van Groningen in VI vanavond:
Volgens Maurice de hond gaat de VVD binnenkort de pvda Gl uitsluiten om weer zetels te winnen![]()
![]()
Alleen wat aan de late kant.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het gaat er niet eens zozeer om hoeveel belasting we betalen, maar vooral om waar dat betaalde belastinggeld dan naartoe zou moeten gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:32 schreef Black_Baron het volgende:
Ik denk dat we er wel zijn.
Sommige mensen hier willen graag meer belasting betalen. Hebben ze helemaal geen moeite mee.
Prima zaak! Lekker doen.![]()
En laat de rest met rust aub.
Probleem opgelost.
Dus het anoniem stemmen afschaffen en de mensen die rechts stemmen meer belasting laten betalen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:32 schreef Black_Baron het volgende:
Ik denk dat we er wel zijn.
Sommige mensen hier willen graag meer belasting betalen. Hebben ze helemaal geen moeite mee.
Prima zaak! Lekker doen.![]()
En laat de rest met rust aub.
Probleem opgelost.
Nah, want dat is niet de hoofdreden dat ze er zo slecht voorstaan. Het is paniekvoetbal. Daarnaast zetten ze zichzelf volledig klem door de naar verwachting twee grootste partijen in oktober buiten te sluiten. Dan moeten ze of weer draaien als een windvaan of ze zetten zichzelf buitenspel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |