quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Iemand met bipolair kan prima toiletten schoonmaken in het ziekenhuis. Stabiele tijden, geen stress en iedereen is blij met de extra handjesEn wat moet de schoonmaker die dat nu doet dan gaan doen? Kan daardoor het minimumloon flink omlaag omdat je dan makkelijker kunt zeggen: "voor jou honderd anderen"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap dat het ondanks zijn chronische aandoening gelukt is deze job te scoren. Hij zijn triggers herkent en zijn stoornis onder controle heeft en accepteert. Daar kunnen de kinderen veel van gaan lerenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Te laat, hij begint volgende week op de school van je kinderen
Die kunnen wel doorstromen tot agent of verpleegkundige, is niet zo’n groot verschil.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En wat moet de schoonmaker die dat nu doet dan gaan doen? Kan daardoor het minimumloon flink omlaag omdat je dan makkelijker kunt zeggen: "voor jou honderd anderen"?
Krijg je dat dan nog wel?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan werk je door tot de AOW leeftijd
Die kan terug naar Roemenie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En wat moet de schoonmaker die dat nu doet dan gaan doen? Kan daardoor het minimumloon flink omlaag omdat je dan makkelijker kunt zeggen: "voor jou honderd anderen"?
Oh die is niet onder controle hoor maar hij moest per se werken dus enjoy the ridequote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Knap dat het ondanks zijn chronische aandoening gelukt is deze job te scoren. Hij zijn triggers herkent en zijn stoornis onder controle heeft en accepteert. Daar kunnen de kinderen veel van gaan leren
Ja, en dan kunnen die consultant of coach worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die kunnen wel doorstromen tot agent of verpleegkundige, is niet zo’n groot verschil.
Dan krijg je WGA of IVA.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Krijg je dat dan nog wel?
En als je nou een auto-ongeluk krijgt voordat je je schaapjes op het droge hebt?
Dat is fijn want de kids van rambodirk kunnen wel een coach gebruiken na dit schooljaarquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en dan kunnen die consultant of coach worden.
Hij had er ook voor kunnen kiezen dag in dag uit iedereen de maat te nemen op een online forum en al zijn energie daarin te stoppen. Maar zodra er iets wordt gevraagd zich achter zijn stoornis te verschuilen. Blij dat hij meer van zichzelf wilde.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh die is niet onder controle hoor maar hij moest per se werken dus enjoy the ride
Bedankt dat je even uitlegt hoe het werkt. Zo leer ik nog eens wat!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat geld wordt daar al gehaald, bij de middenklasse. Waar er veel van is, godzijdank.
Bedenk ook dat de belastingschijven niet mee gaan met de inflatie. Dus je betaalt sws ieder jaar meer, als je inkomen wel mee stijgt.
Goed gewerkt Schoofie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)utm_id=shareVideoURL
4% heeft nog vertrouwen in de politiek![]()
![]()
Dat is heel aardig van je. Behalve als ze parttime werkten en ze met een voltijd baan nog genoeg kunnen verdienen? Maak je wel een uitzondering voor (alleenstaande) moeders met jonge kinderen?quote:
Werken moet lonen, ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt dat je even uitlegt hoe het werkt. Zo leer ik nog eens wat!
Daar hebben we dan ook al iemand voorquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hij had er ook voor kunnen kiezen dag in dag uit iedereen de maat te nemen op een online forum en al zijn energie daarin te stoppen. Maar zodra er iets wordt gevraagd zich achter zijn stoornis te verschuilen. Blij dat hij meer van zichzelf wilde.
Natuurlijk vind ik dat. Iederéén vindt dat. Wat is je punt?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Werken moet lonen, ja.
Jij vindt van niet?
Doe je dat door er goed voor te betalen, of door het onmogelijk te maken hier te kunnen leven als je niet werkt?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Werken moet lonen, ja.
Jij vindt van niet?
Wat bedoel je hier dan mee?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik dat. Iederéén vindt dat. Wat is je punt?
Ja. Ik vind dat werken moet lonen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze het geld halen daar waar er veel van is, maar hele volksstammen hebben liever dat de onderkant van de samenleving nog wat verder uitgeknepen wordt want werken moet lonen. Of zo.
Ik vind dit een hele lastigequote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Doe je dat door er goed voor te betalen, of door het onmogelijk te maken hier te kunnen leven als je niet werkt?
En de uitkeringen, subsidies en toeslagen afschaffen om daar voor te betalen, neem ik aan?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Box 3 mag wel op de schop.
Grotere vrijstelling voor spaargeld of ander kapitaal.
Ga je nu beweren dat mensen die in Nederland inkomensondersteuning genieten zielig zijn?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is heel aardig van je. Behalve als ze parttime werkten en ze met een voltijd baan nog genoeg kunnen verdienen? Maak je wel een uitzondering voor (alleenstaande) moeders met jonge kinderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het is nu onmogelijk om hier te leven als je niet werkt?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Doe je dat door er goed voor te betalen, of door het onmogelijk te maken hier te kunnen leven als je niet werkt?
Nee dat hoeft niet perse van mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En de uitkeringen, subsidies en toeslagen afschaffen om daar voor te betalen, neem ik aan?
Wat ik daarmee bedoel dat het in de praktijk vooral een frame is om te beknibbelen op sociale voorzieningen en de samenleving zomaar meer kan kosten dan het oplevert. Het grootkapitaal lacht zich ondertussen een rolberoerte.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier dan mee?
[..]
Ja. Ik vind dat werken moet lonen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ga je nu beweren dat mensen die in Nederland inkomensondersteuning genieten zielig zijn?Zet je ook even alle belastingvoordeeltjes voor de VVD achterban op een rijtje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Ga je nu beweren dat mensen die in Nederland inkomensondersteuning genieten zielig zijn?Je leeft nog in de vorige eeuw. Voor die coaches en zo moet je tegenwoordig gewoon zelf betalen, bijna alle andere dingen zijn ondertussen afgeschaft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Ga je nu beweren dat mensen die in Nederland inkomensondersteuning genieten zielig zijn?Hoor ik je nu pleiten voor een basisinkomen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Wat is het grootkapitaal volgens jou?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel dat het in de praktijk vooral een frame is om te beknibbelen op sociale voorzieningen en de samenleving zomaar meer kan kosten dan het oplevert. Het grootkapitaal lacht zich ondertussen een rolberoerte.
Dus je wilt alles duurder maken? Hogere BTW, om te beginnen? Misschien het laagste belastingtarief wat hoger en het hoogste lager? Een vlaktaks?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet perse van mij.
Zoals?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zet je ook even alle belastingvoordeeltjes voor de VVD achterban op een rijtje?
Gewoon houden zoals het is, een optie?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt alles duurder maken? Hogere BTW, om te beginnen? Misschien het laagste belastingtarief wat hoger en het hoogste lager? Een vlaktaks?
Dat vraag ik aan rambodirk, die weet precies waar er allemaal gratis geld wordt uitgedeeld blijkbaarquote:
Oh we gaan nu in 1 keer van onderwerp veranderen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zet je ook even alle belastingvoordeeltjes voor de VVD achterban op een rijtje?
Zelfs met 50% van die regelingen hoef je geen medelijden te hebben met de minima.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je leeft nog in de vorige eeuw. Voor die coaches en zo moet je tegenwoordig gewoon zelf betalen, bijna alle andere dingen zijn ondertussen afgeschaft.
Nou, je hebt bij boekhouden twee kolommen: eentje met de inkomsten en eentje met de uitgaven. Die moeten op hetzelfde bedrag uitkomen. Maar daar heb jij een boekhouder voor? Anders had je misschien wat beter op moeten letten op school.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Gewoon houden zoals het is, een optie?
Dat dedain van je post laat ik maar voor wat het is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, je hebt bij boekhouden twee kolommen: eentje met de inkomsten en eentje met de uitgaven. Die moeten op hetzelfde bedrag uitkomen. Maar daar heb jij een boekhouder voor? Anders had je misschien wat beter op moeten letten op school.
Dat heb je toch niet, ongeacht.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:20 schreef RamboDirk het volgende:
Zelfs met 50% van die regelingen hoef je geen medelijden te hebben met de minima.
Nee hoor, dit was de post waarmee het begonquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh we gaan nu in 1 keer van onderwerp veranderen.
[..]
Zelfs met 50% van die regelingen hoef je geen medelijden te hebben met de minima.
Jij begon zelf over mensen die niet werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar veel animo voor een socialer beleid en meer belasting voor de mensen die het het beste kunnen missen is er dus nog niet? Jullie betalen die extra belasting en lastenverhogingen liever zelf?
Ah, nationaliseren!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij zitten de uitgaven van de staat voornamelijk in AOW en gezondheidszorg.
AOW kun verder fiscaliseren. En gezondheidszorg zijn ook genoeg rapporten over dat daar nogal een administratieve last zit.
Lijken me prima punten om mee te beginnen, voordat je de knop voor meer, meer belasting omhoog schroeft.
Rupsje Nooitgenoeg is het.
Het is minder schadelijk dan de clownshow die we gezien hebben op landelijk niveau met het kabinet wat nu presteert 2 keer te vallenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:04 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Afgaande op de totale clownshow in Amsterdam wordt dat vast een daverend succes.
Geen idee. Ik heb de indruk dat genoeg volk VVD stemt zonder daar nu direct wat aan te hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt als VVD'er toch gewoon een B.V.?
Oké, ik dacht dat het soort retorische vraag was.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:19 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat vraag ik aan rambodirk, die weet precies waar er allemaal gratis geld wordt uitgedeeld blijkbaar
In elk geval de rijkste 1% van de huishoudens waar ongeveer een kwart van het vermogen zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat is het grootkapitaal volgens jou?
Een stichting waar het familiekapitaal in zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt als VVD'er toch gewoon een B.V.?
Lekker laten zitten. Doet geen kwaad.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In elk geval de rijkste 1% van de huishoudens waar ongeveer een kwart van het vermogen zit.
Dat is maar zeer de vraag. En ik begreep net dat werken moest lonen, maar hier lijkt vooral bezitten heel goed te lonen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lekker laten zitten. Doet geen kwaad.
In het kader van dat het verschil tussen een miljard en een miljoen een miljard is: Weet je ook hoeveel daarvan zit bij 0.1% of 0.01%?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In elk geval de rijkste 1% van de huishoudens waar ongeveer een kwart van het vermogen zit.
Wel makkelijk. Iemand anders zijn geld weggeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. En ik begreep net dat werken moest lonen, maar hier lijkt vooral bezitten heel goed te lonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |