abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218607340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind de box 3 aanpassing vrij belangrijk voor het langjarig kunnen sparen. De enige partij die zich echt heel duidelijk uitgesproken heeft om net als de rest van de wereld toe te willen naar belasten op gerealiseerd rendement ipv ongerealiseerd in het verkiezingsprogramma is JA21.

Daarbuiten heeft Wilders ooit verklaard dat ook te willen, maar ik heb het dacht ik niet in het programma teruggelezen te hebben, maar vooruit.

Feestelijke partijen die niet verder van me af hadden kunnen staan. Maar ja, er is wel meer belangrijk dan alleen dat.
Ok, de vorige keer heeft hij het tegenovergestelde gedaan van wat hij beloofd heeft, maar driemaal is scheepsrecht, nietwaar? En anders is er altijd nog de nieuwe verlosser, Eerdmans. Die komt zijn beloftes ongetwijfeld wel na!
pi_218607375
Maar veel animo voor een socialer beleid en meer belasting voor de mensen die het het beste kunnen missen is er dus nog niet? Jullie betalen die extra belasting en lastenverhogingen liever zelf?
pi_218607391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar veel animo voor een socialer beleid en meer belasting voor de mensen die het het beste kunnen missen is er dus nog niet? Jullie betalen die extra belasting en lastenverhogingen liever zelf?
Ik geef het ook op hoor. Zoek het uit
pi_218607432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, de vorige keer heeft hij het tegenovergestelde gedaan van wat hij beloofd heeft, maar driemaal is scheepsrecht, nietwaar? En anders is er altijd nog de nieuwe verlosser, Eerdmans. Die komt zijn beloftes ongetwijfeld wel na!
Rare reactie. Ik heb nooit PVV gestemd en ga dat ook niet doen. De kans dat ik JA21 zou stemmen, wat ik ook nooit gedaan heb, is niet 0, maar wel erg klein. Ik wacht rustig de programma's van alle partijen af en ga dan eens kijken.
pi_218607449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Rare reactie. Ik heb nog nooit op Wilders gestemd en ga dat ook niet doen.
Dus Eerdmans, want HRA?
pi_218607452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus Eerdmans, want HRA?
Ik ben tegenstander van de HRA.
pi_218607461
quote:
Ik betaal genoeg belasting. En de middenklasse met mij.

Vind het altijd makkelijk uitdelen, geld van een ander.
pi_218607462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik ben tegenstander van de HRA.
Excuus, gerealiseerd rendement.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:46:37 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218607479
quote:
Ik heb liever dat ze het geld halen daar waar er veel van is, maar hele volksstammen hebben liever dat de onderkant van de samenleving nog wat verder uitgeknepen wordt want werken moet lonen. Of zo.
Huilen dan.
pi_218607481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik betaal genoeg belasting. En de middenklasse met mij.

Vind het altijd makkelijk uitdelen, geld van een ander.
Het minimumloon flink verhogen is natuurlijk ook een optie. En de mensen zonder werk?
pi_218607536
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Excuus, gerealiseerd rendement.
Dat is een overweging in het geheel voor mij. Ik wacht eerst maar eens af waar alle partijen mee komen en zie het dan wel. Er is wel meer van belang dan dat vind ik.

Het is alleen dat er nu een stelselwijziging gaat plaatsvinden in het volgende kabinet wat dit betreft, dus dat vind ik belangrijk voor de vele jaren die er op volgen. Het is makkelijker om het dan goed te doen (althans, wat ik dan goed vind), dan om het later weer om te gooien.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:52:04 #187
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218607579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het minimumloon flink verhogen is natuurlijk ook een optie. En de mensen zonder werk?
Die kunnen gaan werken :) er zijn nog veel tekorten bij het onderwijs, de politie en de zorg :)
pi_218607605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is een overweging in het geheel voor mij. Ik wacht eerst maar eens af waar alle partijen mee komen en zie het dan wel. Er is wel meer van belang dan dat vind ik.

Het is alleen dat er nu een stelselwijziging gaat plaatsvinden in het volgende kabinet wat dit betreft, dus dat vind ik belangrijk voor de vele jaren die er op volgen. Het is makkelijker om het dan goed te doen (althans, wat ik dan goed vind), dan om het later weer om te gooien.
Neem je in je beslissing ook de kans mee dat ze doen wat ze beloven? Daar denken populisten nooit over na, die zeggen gewoon wat je wilt horen.
pi_218607617
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Die kunnen gaan werken :) er zijn nog veel tekorten bij het onderwijs, de politie en de zorg :)
Is goed, krijgen jouw kinderen binnenkort iemand met een bipolaire stoornis voor de klas.
pi_218607618
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ah, werken of doodgaan. Ja, dat klinkt VVD.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:57:00 #191
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218607654
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is goed, krijgen jouw kinderen binnenkort iemand met een bipolaire stoornis voor de klas.
Iemand met bipolair kan prima toiletten schoonmaken in het ziekenhuis. Stabiele tijden, geen stress en iedereen is blij met de extra handjes :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, werken of doodgaan. Ja, dat klinkt VVD.
Als je nu een beetje slim omgaat met je verdiende centjes dan kun je rond je 60e wel stoppen :)
pi_218607658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Neem je in je beslissing ook de kans mee dat ze doen wat ze beloven? Daar denken populisten nooit over na, die zeggen gewoon wat je wilt horen.
Ik stem liever niet op JA21, als je daar op doelt. Maar ik zie niet in waarom dit een loze belofte zou zijn, aangezien de rest van de planeet gerealiseerd rendement belast. Het lijkt me alleszins haalbaar en redelijk.

Dat gezegd hebbende weet je nooit of wat een partij zegt te willen ook in het regeerakkoord komt, als ze al mogen aanschuiven bij het formeren.
pi_218607664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Iemand met bipolair kan prima toiletten schoonmaken in het ziekenhuis. Stabiele tijden, geen stress en iedereen is blij met de extra handjes :)
[..]
Als je nu een beetje slim omgaat met je verdiende centjes dan kun je rond je 60e wel stoppen :)
Nee de tekorten zitten in het onderwijs, de zorg en de politie zoals jij zei. Allemaal sectoren waar je iemand met een chronische aandoening graag aan het werk ziet gaan.
pi_218607668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik stem liever niet op JA21, als je daar op doelt. Maar ik zie niet in waarom dit een loze belofte zou zijn, aangezien de rest van de planeet gerealiseerd rendement belast. Het lijkt me alleszins haalbaar en redelijk.

Dat gezegd hebbende weet je nooit of wat een partij zegt te willen ook in het regeerakkoord komt, als ze al mogen aanschuiven bij het formeren.
En of ze dat eigenlijk wel willen.
pi_218607674
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb liever dat ze het geld halen daar waar er veel van is, maar hele volksstammen hebben liever dat de onderkant van de samenleving nog wat verder uitgeknepen wordt want werken moet lonen. Of zo.
Dat geld wordt daar al gehaald, bij de middenklasse. Waar er veel van is, godzijdank.

Bedenk ook dat de belastingschijven niet mee gaan met de inflatie. Dus je betaalt sws ieder jaar meer, als je inkomen wel mee stijgt.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:59:30 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218607676
POLL
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:59:44 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218607680
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee de tekorten zitten in het onderwijs, de zorg en de politie zoals jij zei. Allemaal sectoren waar je iemand met een chronische aandoening graag aan het werk ziet gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218607685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:57 schreef RamboDirk het volgende:
En als je dat niet hebt gedaan? Bijvoorbeeld omdat je veel voor uitzendbureaus hebt moeten werken en dus niets over had?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:01:17 #199
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218607699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En als je dat niet hebt gedaan? Bijvoorbeeld omdat je veel voor uitzendbureaus hebt moeten werken en dus niets over had?
Dan werk je door tot de AOW leeftijd :)
pi_218607704
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:59 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te laat, hij begint volgende week op de school van je kinderen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')