Bijzonder dat je HRA zo belangrijk vindt dat je als SP stemmer alles wat die partij belangrijk vindt, zoals armoedebeleid, sociale zekerheid en arbeidsrechten, opzij wil schuiven door op een partij te gaan stemmen die daarmee niets heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hypotheekrenteaftrek vind ik wel de allerbelangrijkste.
Dus als je tegen de afschaffing van HPA bent, dan blijft er weinig keus over: PVV, BBB, SGP en FvD.
edit: zelf ben ik een SP stemmer, dus uiterste andere kant van wat de VVD is, maar dat heeft dus met het partijprogramma te maken en niet met wie welke smoel heeft.
CDA / NSC en PVV zitten gewoon te ver uit elkaar. CDA lijkt ook eerder naar links te zijn opgeschoven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat CDA nog een keer zin heeft een coalitie met Wilders na Rutte 1? Doe kans is echt minimaal. Bontebal heeft Wilders niet voor niets uitgesloten.
Daarnaast is die coalitie bijna een herhaling van Schoof 1. Een zeer instabiele waarbij Wilders weer oppositie gaat voeren tegen zijn eigen regering waardoor het binnen 1 - 2 jaar valt.
Alleen is het CDA onder Bontenbal linkser dan PVDA/Groenlinks. Die hebben niks te zoeken bij een rechts kabinet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo?
pvv+vvd+cda+ja21 is meerderheid.
doe daar nog eens bbb bij en je bent nog veiliger.
Zie jij timmermans verder komen dan d66? SP heeft een hekel aan het economisch beleid van d66 dus dat gaat ook niet.
Dierenpoes er bij? cda misschien ook? Nergens een meerderheid.
Nachtmerrie.quote:
Ik ga niet op de VVD stemmen, ik zeg alleen dat HPA een belangrijk punt is bij de verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bijzonder dat je HRA zo belangrijk vindt dat je als SP stemmer alles wat die partij belangrijk vindt, zoals armoedebeleid, sociale zekerheid en arbeidsrechten, opzij wil schuiven door op een partij te gaan stemmen die daarmee niets heeft.
Ik acht de kans dat de combinatie van GroenLinks en PvdA een hele kabinetsperiode overleeft niet zo groot, dus de schade zal beperkt blijven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Timmermans gaat de nekslag zijn voor dit land.
Daarom zit nu ook JA21 op een heel goede positie... Allemaal kiezers die opeens daarnaar lopen, omdat ze niet in verband gebracht kunnen worden met dat Faalkabinet én een duidelijk rechts alternatief is maar niet zo doorgedraaid/extreem als PVV en FVD...quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat CDA nog een keer zin heeft een coalitie met Wilders na Rutte 1? Die kans is echt minimaal. Bontebal heeft Wilders niet voor niets uitgesloten.
Daarnaast is die coalitie bijna een herhaling van Schoof 1. Een zeer instabiele waarbij Wilders weer oppositie gaat voeren tegen zijn eigen regering waardoor het binnen 1 - 2 jaar valt.
Als de PVV weer de grootste wordt gaat dan een hopeloze zaak worden.quote:
Die kan meteen overgeslagen worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als de PVV weer de grootste wordt gaat dan een hopeloze zaak worden.
Als de PVV rond de 28-32 zetels scoort wat er dik in zit. Dan ga je nooit een kabinet vinden. En de PVV gaat niet imploderen want dat is het enige waar nog zetels vandaan kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als de PVV weer de grootste wordt gaat dan een hopeloze zaak worden.
Klopt. Er wordt weer wat geroepen als "ZIE JE WEL? WE WORDEN WEER TEGENGEWERKT! WE ZIJN DE GROOTSTE, MAAR WE WORDEN UITGESLOTEN!!1!" en al die domme schapen zoals @Tjoent gaan het weer als zoete koek slikken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als de PVV rond de 28-32 zetels scoort wat er dik in zit. Dan ga je nooit een kabinet vinden. En de PVV gaat niet imploderen want dat is het enige waar nog zetels vandaan kunnen komen.
Als het net zo'n freak resultaat wordt als de vorige keer eindigen ze op 50.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als de PVV rond de 28-32 zetels scoort wat er dik in zit. Dan ga je nooit een kabinet vinden. En de PVV gaat niet imploderen want dat is het enige waar nog zetels vandaan kunnen komen.
In de week voor de vorige verkiezingen werd de PVV ook op 28 zetels gepeild.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Whahahaha 🤣 je zou willen dat je net zo dom was als ondergetekende.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Klopt. Er wordt weer wat geroepen als "ZIE JE WEL? WE WORDEN WEER TEGENGEWERKT! WE ZIJN DE GROOTSTE, MAAR WE WORDEN UITGESLOTEN!!1!" en al die domme schapen zoals @:tjoent gaan het weer als zoete koek slikken.
Ignorance is inderdaad bliss, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:24 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Whahahaha 🤣 je zou willen dat je net zo dom was als ondergetekende.
Je hebt ook nog smaken in hoe men de HA wil afschaffen. Tegen langzaam uitfasering ben ik niet direct tegen. Tegen een directe afschaffing wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hypotheekrenteaftrek vind ik wel de allerbelangrijkste.
Dus als je tegen de afschaffing van HPA bent, dan blijft er weinig keus over: PVV, BBB, SGP en FvD.
edit: zelf ben ik een SP stemmer, dus uiterste andere kant van wat de VVD is, maar dat heeft dus met het partijprogramma te maken en niet met wie welke smoel heeft.
Ja nu ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen wil het CDA niet met de PVV regeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |