quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
En als je zoiets ziet aankomen, hoe kun je dan beter reageren?
Duidelijk toch?quote:“Op het moment dat ze met die burn-out kwam aanzetten, had ik meteen een arbo-arts moeten inschakelen. Dat heb ik niet gedaan en daarom oordeelde de rechtbank dat ik haar salaris tot eind december heb moeten betalen.
Oké maar wie betaalt dat dan?quote:
De kern is, hoe risicovol is personeel aannemen, en hoe beperk je die risico’s?quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:01 schreef Paddo het volgende:
Wat is de kern van het bericht? Dat de wetgeving niet deugt, of dat de voormalig werkgever de zaak niet goed aangepakt heeft?
Ik ken een omgekeerd verhaal. Mijn werkgever in de omgeving Veenendaal wilde een werknemer aannemen. Een jonge jongen, die op een accountantskantoor in dezelfde buurt verzoop. Hij had echter een concurrentiebeding. De rechter maakte daar voor de verandering geen gehakt van: de jongen mocht wel bij ons werken, maar niet binnen een straal van 80 kilometer. Gedurende een jaar lang. Uiteindelijk is de jongen een jaar lang dagelijks naar Alkmaar gereden, waar wij ook een vestiging hadden, Ik denk dat de verankering van je regels goed moet zijn, en je moet zelf ook de regels (Arbo arts) goed naleven, dan heb je recht van spreken.
Het gaat vooral om goed werkgeverschap.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kern is, hoe risicovol is personeel aannemen, en hoe beperk je die risico’s?
Dat zegt iedereen maar als je als werknemer kwaadwillend bent doe je daar weinig tegen. Zo’n goede werkgever je ook bent. En als je nog niet mega groot bent kan dat je kop kosten of iiig in stevige problemen brengen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat vooral om goed werkgeverschap.
Zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen maar als je als werknemer kwaadwillend bent doe je daar weinig tegen. Zo goede werknemer je ook bent. En als je nog niet mega groot bent kan dat je kop kosten of iiig in stevige problemen brengen.
Wilde ik net zeggenquote:Op maandag 25 augustus 2025 22:47 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Denk maar aan dat Joodse spreekwoord..
1. zorg dat je je regels kent als ondernemer/werkgever, zeker waar het verzuim en uwv betreft.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
https://mtsprout.nl/manag(...)concurrent-we-hadden
Ik las dit verhaal. Maar gaat niet over mij.
Heb een onderneming waarbij ik werk met andere ondernemers die klussen aannemen. Er komt een moment (snel) dat er toch uitbreiding op kantoor moet komen.
Nu zal dat iemand zijn die je dan wat langer kent en verteouwt. Maar er kan op een gegeven moment ook iemand bij komen die iets minder is.
Zoals dit voorbeeld.
Kan een werknemer dus zover gaan dat hij of zij zich ziekmeld, bij de concurrent werkt, sociale foto’s post alsof er niks aan de hand is en toch gelijk krijgen van de rechter en dus extra loon?
En als je zoiets ziet aankomen, hoe kun je dan beter reageren?
Dit. Ken de wet- en regelgeving en vol eea stipt op.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:
1. zorg dat je je regels kent als ondernemer/werkgever, zeker waar het verzuim en uwv betreft.
Mensen vergeten hoe waar dit spreekwoord is en welk een verziekende uitwerking het heeft op de maatschappij.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten.
Heb je wel eens gehad dat je overweegt om aan iets te beginnen wat je spannend vindt en dat je allemaal beren op de weg ziet of dat andere mensen met behulp van allerlei horrorverhalen beren op je weg laten verschijnen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten.
Niet zoals die vent in het artikel van TS.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 00:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Dit. Ken de wet- en regelgeving en vol eea stipt op.
het is een hele lastige..quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij zijn er eigenlijk ondernemers in WGR?
Die verhalen wil ik weleens horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |