Dit seizoen is dus halverwege tijdens de stemweek.quote:Jubileumseizoen The Tribute – Battle of the Bands op SBS6
Na vier succesvolle seizoenen, vele kijkers en een reeks uitverkochte concerten in de Ziggo Dome, viert het populaire SBS6-programma The Tribute – Battle of the Bands dit jaar zijn vijfjarig jubileum. In acht afleveringen strijden opnieuw tributebands om een felbegeerde plek op het podium van de Ziggo Dome tijdens The Tribute in Concert. De jubileumeditie gaat van start op zaterdag 8 november om 20.00 uur bij SBS6.
In dit nieuwe seizoen brengen dertien geselecteerde tributebands een eerbetoon aan iconen uit binnen- en buitenland. Van Nederlandse legenden zoals Doe Maar, Ramses Shaffy en BZN, tot internationale supersterren als Destiny’s Child, Bryan Adams, Boy George, Dua Lipa, Kiss, Julio Iglesias, Fleetwood Mac, The Beach Boys en Golden Earring. De muzikanten doen er alles aan om de sound, energie en uitstraling van hun idolen te evenaren of zelfs te overtreffen.
Lekker man, daar kan geen Obie Trice tegenop. Die DBZ-hitjes doen het de afgelopen 3 weken trouwens ook weer ouderwets goed op 2, dus dat is mooi ellendig. Dat was de afgelopen 2 jaar wat minder.quote:Op maandag 8 september 2025 10:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit seizoen is dus halverwege tijdens de stemweek.
Waarschijnlijk bedoelen ze dat die internationaal succes hebben gehad.quote:Op maandag 8 september 2025 11:52 schreef Tussle266 het volgende:
Waarom is Golden Earring trouwens niet Nederlands volgens deze Pipo’s?
Vriend van me doet mee bij de Bryan Adams Tribute. Ben benieuwdquote:Op maandag 8 september 2025 10:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit seizoen is dus halverwege tijdens de stemweek.
SPOILER: 722-701Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Gek genoeg: chansons.quote:Op maandag 8 september 2025 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar hadden we dat aan verdiend?
2018 volgens Pinogod.quote:Op maandag 8 september 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gek genoeg: chansons.
Beetje een blokje met twee gezichten dit. Tot 716 vind ik het maar mwah, vanaf 715 vind ik ze allemaal minus Froukik tof.
Voor wat betreft Lichtje Branden, ik denk ook dat die niet te kloppen is. Sterker, ik geef Mama, I'm Coming Home en Crazy Train ook best een redelijke kans (nieuw + bonus in één worp) om boven Messy (de meest realistische 2025-plaat op dit moment, denk ik?) te eindigen. Wanneer zouden er voor het laatst meer dan 1 niet uit het lopende jaar hoger nieuw binnen zijn gekomen, was dat 2016?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.37 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 800-776:
784 The National - I Need My Girl: Ik was ook wel verrast dat juist deze de lijst haalde in plaats van een wat bekendere, maar bij mij is het toevallig dus wél de favoriet en komt-ie precies 700 plekken hoger. Zo’n rustgevende, melodieuze plaat past voor mij gevoelsmatig net wat beter bij het zware, duistere stemgeluid. Ik had eigenlijk beide noteringen van The National bij Mex wel minstens bij de bovenste 500 verwacht, dus toch een kleine tegenvaller dat we deze nu al uitzwaaien.
781 Pet Shop Boys - It's a Sin: Zoals gezegd vind ik een wat kritischer blik op religie zeker niet altijd storend in muziek. Bij deze plaat is de thematiek interessant en herkenbaar – het schuldgevoel dat gepaard gaat met zondebesef slaat soms compleet door en dat kan verlammend werken. Daarnaast natuurlijk gewoon een heerlijke muzikale omlijsting die typerend is voor het tijdperk.
782 The Turtles - Happy Together: Ik had nogmaals Coldplay kunnen noemen maar ga toch een keer voor de verrassing, ook een beetje voor mijn vrouw, die dit een fantastisch nummer vindt. Van huis uit meegekregen uiteraard. Het verbaast me altijd wel dat dit al zo lang verdwenen is uit de Top 2000, het is echt een prachtige klassieker.
Minst favoriete nummers uit het blokje 800-776:
788 Dizzy Mans Band - The opera: In de categorie ‘schijtlol’ hebben we al veel erger gehad, en gelukkig veelal lang geleden, maar dit soort veel te blije nonsens scoort bij mij doorgaans niet bijzonder goed.
798 Manfred Manns Earth Band - Davys on the Road Again: Op zich best luisterbaar, maar ook weer niet heel bijzonder. Ik moest wel even checken hoe oud dit precies was om te verifiëren of dit commentaar gerechtvaardigd is, maar volgens mij wel: de sound is wat mij betreft nogal een discountversie van Status Quo.
776 Billy Joel - We didn't start the fire: Op zich wel te waarderen als zo’n grote artiest kritisch op zichzelf durft te zijn. Ik snap de zelfkritiek ook wel, al vind ik de opsomming nog niet eens zo storend. Juist het refrein vind ik net wat aan de magere kant eigenlijk.
Favoriete nummers uit het blokje 775-751:
762 Kylie Minogue - Can't Get You Out of My Head: Als niemand anders het doet, dan spring ik maar op de Kylie-bandwagon. Ja, op zo’n moment wel echt te zien dat we generatiegenoten zijn natuurlijk. Anderszins herinner ik me ook dat we al zo’n 3000 platen geleden Alicia Keys bespraken, die is uit hetzelfde tijdperk, maar een stuk minder blijven hangen.
775 Suzi Quatro - If You Cant Give Me Love: Oh! Hiervan was ik het bestaan een beetje vergeten. Kijk, daarom luister ik dus ook mee met deze lijst, om dit soort spul te herontdekken. Die pre-chorus is met name echt heel fijn. Vroeger werd dit thuis nog weleens afgespeeld toen ik klein was, vanaf een ouderwetse pick-up, als ik me niet heel erg vergis. Zo klinkt het ook.
753 Deep Purple - Woman from Tokyo: Best lastig om een nummer 3 te kiezen hier, er zitten best wat platen dicht bij elkaar. Die van The Smiths is ook fijn, en die van Iron Maiden, en nog wel een paar. De Japanse invloeden geven misschien nipt de doorslag hier, al hebben The Wombats en Beast In Black beide nog toffere platen met 'Tokyo' in de titel.
Minst favoriete nummers uit het blokje 775-751:
759 Paolo Nutini - Through The Echoes: Misschien komt het door dat stomme schoenenliedje, maar ik heb altijd wel wat moeite om Paolo Nutini serieus te nemen. Zijn muziek gaat me gewoon het ene oor in en het andere weer uit. Zelfs Iron Sky ben ik ieder jaar weer vergeten 5 seconden nadat-ie is afgelopen op oudejaarsavond.
761 Joey Dyser - 100 Years: Dat laatste geldt ook wel voor dit nummer. Zeker niet vervelend om te horen, maar wel een beetje muzikaal behang.
765 Dave Davies - Death of a Clown: Origineel van Ben Cramer. Oké, die is wel een beetje vergezocht, geef ik toe. Echt veel beter dan het nummer over de clown van Ben Cramer vind ik het niet, met name de zang vind ik echt niet onderscheidend genoeg voor zo'n hoge positionering.
Favoriete nummers uit het blokje 750-726:
746 Blur - Song 2: Het verbaast me eigenlijk dat Mex zo'n fan is van Parklife, met al dat parlando erin. Wel een prima nummer verder, daar niet van. In mijn beleving mist vooral The Universal echt wel in de lijst, maar Song 2 is natuurlijk ook gewoon heerlijk. Lekker korte rammende rockplaat, meteen to the point. Goed spul.
735 Green Day – Holiday: Misschien wel een van de wisselvalligste artiesten die ik ken, wat ze maken vind ik over het algemeen óf briljant óf echt geen fuck aan. Het feit dat dit niet het laatste uitzwaai-alarm is laat zien dat een paar van de briljante platen de Lijst der Lijsten wel hebben gevonden. De maatschappijkritiek ten spijt leunt hij wel stevig op het gitaarwerk, de riffjes en de akkoordencombinaties zijn gewoon echt heel lekker.
726 Muse - Knights of Cydonia: Wat mij betreft niet hét magnum opus van Muse natuurlijk, maar wel een uitmuntende, herkenbare en terecht zeer populaire plaat. Een van de zeldzame nummers waarbij ik de live-uitvoering eigenlijk toffer vind ook, met die intro van Ennio Morricone erbij. Maar ook de albumversie is veelzijdig en gecompliceerd en heerlijk opgebouwd, dus ook in deze uitvoering wint hij het makkelijk van de andere mooie platen in dit blokje. Met nog een keer Muse en Coldplay en Eminem en Air en Bastille en tweemaal Fleetwood Mac is dat beslist geen sinecure.
Minst favoriete nummers uit het blokje 750-726:
739 The Buffoons - Tomorrow Is Another Day: Het is in deze regionen wel wat meer zoeken naar platen om kritisch op te zijn, maar deze vind ik toch wel een beetje kitsch, met dat gepingel en dat ge-la-la-la. Op zich wel geinig dat het uit Twente komt, maar geef mij dan toch maar Too Many Outs als er een lokaal bandje gepromoot moet worden.
741 The Communards & Sarah Jane Morris - Don't leave me this way: Hoewel de climax naar het refrein toe op zich wel fraai is, met die vocalen die crescendo gaan, merk ik dat dit nummer me toch een beetje op de zenuwen werkt. Waarom weet ik niet precies.
734 Electric Light Orchestra – Eldorado: Nu wordt het echt zoeken met een vergrootglas naar de mindere platen. Degelijk nummer, maar de andere zijn gewoon net wat sterker.
Het jaar waarin La Boheme debuteerde als hoogste binnenkomer. 2021. La Boheme en De Overkant (uit 2020), daarna Easy on me uit 2021quote:Op maandag 8 september 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gek genoeg: chansons.
Beetje een blokje met twee gezichten dit. Tot 716 vind ik het maar mwah, vanaf 715 vind ik ze allemaal minus Froukik tof.
Voor wat betreft Lichtje Branden, ik denk ook dat die niet te kloppen is. Sterker, ik geef Mama, I'm Coming Home en Crazy Train ook best een redelijke kans (nieuw + bonus in één worp) om boven Messy (de meest realistische 2025-plaat op dit moment, denk ik?) te eindigen. Wanneer zouden er voor het laatst meer dan 1 niet uit het lopende jaar hoger nieuw binnen zijn gekomen, was dat 2016?
Wat mis ik nu dan alweer? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 8 september 2025 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lichtje Branden zal wel de hoogste binnenkomer worden, lijkt mij. Daar legt zelfs een Messy het hopeloos tegen af.
Heb je wel eens gehoord van Suzan en Freek?quote:Op maandag 8 september 2025 21:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat mis ik nu dan alweer? Nooit van gehoord.
Ach jee, ik had het kunnen denken natuurlijk.quote:Op maandag 8 september 2025 21:30 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord van Suzan en Freek?
Niet Baila de Gasolina? Ik heb het idee dat die zomerhit door bijna iedereen wel geliefd is, ook door mensen die normaal niet van dat genre houden.quote:Op maandag 8 september 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
(de meest realistische 2025-plaat op dit moment, denk ik?)
Ik kan met enige trots melden dat ik die nog nooit gehoord heb. Maar die is wel veel op 2 gedraaid de afgelopen maanden, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet Baila de Gasolina? Ik heb het idee dat die zomerhit door bijna iedereen wel geliefd is, ook door mensen die normaal niet van dat genre houden.
Even serieus, alsof mensen daar de artiest van weten. Lijkt mij niet heel kansrijk zonder keuzelijst.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet Baila de Gasolina? Ik heb het idee dat die zomerhit door bijna iedereen wel geliefd is, ook door mensen die normaal niet van dat genre houden.
Net voor het eerst geluisterd, wat een ellende. Conceptueel een buitengewoon slap aftreksel van Salsa Tequila, wat natuurlijk ook een beetje wansmaak is, maar waar in ieder geval nog een lekkere melodie achter zit.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Even los van de stemacties en regionale meuk, is het gelukkig nog wel zo dat de meeste mensen proberen op goede muziek te stemmen. Uiteindelijk hebben pareltjes als Zwemmen In Bacardi Lemon of Drank En Drugs de lijst ook niet gehaald.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop serieus dat de T2K-stemmers een wat gezondere smaak hebben.
Zoals Bloemkolen, ofzo.
Ik vind die twee wel onironisch beter dan pulp als Terug In De Tijd, maar oké.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even los van de stemacties en regionale meuk, is het gelukkig nog wel zo dat de meeste mensen proberen op goede muziek te stemmen. Uiteindelijk hebben pareltjes als Zwemmen In Bacardi Lemon of Drank En Drugs de lijst ook niet gehaald.
Meer.quote:Op maandag 8 september 2025 15:04 schreef Tussle266 het volgende:
Ik leg de grens voor de streams-spoiler vooralsnog op 100 miljoen. Daar heb ik pas een kwart van nagelopen, en in dat kwart zitten er alvast 5 die meer dan een miljard keer gestreamd zijn, eentje zelfs meer dan 2 miljard. Maar dat aantal wordt nog groter, minimaal het dubbele, want van sommige die later in het jaar gedraaid zijn weet ik al dat ze die grens geslecht hebben.
Later meer.
Als de mensen die Drank En Drugs in 2015 op repeat hadden staan (destijds vaak een jaar of 12) richting de veertig gaan, zou het zomaar opeens de lijst kunnen halen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even los van de stemacties en regionale meuk, is het gelukkig nog wel zo dat de meeste mensen proberen op goede muziek te stemmen. Uiteindelijk hebben pareltjes als Zwemmen In Bacardi Lemon of Drank En Drugs de lijst ook niet gehaald.
Nouja, een Casanova of Toy Box haalt gelukkig nog altijd enkel de 90s lijst, dus dat vinden mensen ook wel ergens onironisch goed.quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als de mensen die Drank En Drugs in 2015 op repeat hadden staan (destijds vaak een jaar of 12) richting de veertig gaan, zou het zomaar opeens de lijst kunnen halen.
Dan verandert het van 'dat ene foute nummer' in jeugdsentiment.
Bij een aantal happy hardcore-nummers uit mijn tijd is dat uiteindelijk ook gebeurd.
Dit zit wel iets genuanceerder want happy hardcore bleef altijd populair op bijvoorbeeld themafeestjes, dus dat bleef voorin het geheugen zitten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als de mensen die Drank En Drugs in 2015 op repeat hadden staan (destijds vaak een jaar of 12) richting de veertig gaan, zou het zomaar opeens de lijst kunnen halen.
Dan verandert het van 'dat ene foute nummer' in jeugdsentiment.
Bij een aantal happy hardcore-nummers uit mijn tijd is dat uiteindelijk ook gebeurd.
Toy Box staat hier ook gewoon nog in de top 1000, maar dat had je vast ook niet anders verwacht van zo'n eeuwige kleuterquote:Op dinsdag 9 september 2025 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, een Casanova of Toy Box haalt gelukkig nog altijd enkel de 90s lijst, dus dat vinden mensen ook wel ergens onironisch goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |