Kampioenschap kan je op je buik schrijven al heb je 10 Timbers. Met de huidige aanval en spitsen wordt je geen kampioen. Zeker niet gezien de lampjes het goed voor elkaar hebben en vrij makkelijk kampioen gaan worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:10 schreef klaasweetalles het volgende:
Die aanvoerdersband wordt belangrijker gemaakt dan die is
Je heb leiders of je heb geen leiders en als je ze niet heb dan geef je die band gewoon aan iemand.
Het is 20 miljoen nu binnenhalen met timber of een kampioenschap halen dan kun je volgend seizoen minimaal 60 miljoen binnenhalen met deelname CL
Ik snap dat het qua afschrijvingen genuanceerder ligt, maar toch, het geld dat we de afgelopen 4 jaar aan transfers hebben binnengekregen zijn ongekend voor ons.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou nee, want de klappen van slechte transferzomers vang je meestal pas later, zie 2023.
Dat verdampt ook net zo hard weer na een paar kutseizoenen en transfersquote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik snap dat het qua afschrijvingen genuanceerder ligt, maar toch, het geld dat we de afgelopen 4 jaar aan transfers hebben binnengekregen zijn ongekend voor ons.
Het boeit toch uiteindelijk helemaal geen klote wie er aanvoerder is. Het helpt vooral om bepaalde jongetjes meer gevoel van verantwoordelijkheid te geven. Puur op persoonlijkheid was Kökcü misschien wel de allerslechtste keuze en dat leverde ons toch een kampioenschap op.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Er was geen enkel gezeik geweest als Van Persie lekker de transferperiode had afgewacht
(en je zit nu de rest van het seizoen met Hadj Moussa als aanvoerder wanneer Steijn een keer niet speelt, dat gaat helemaal lachen worden)
Maar van Persie zelf heeft er ook helemaal geen groot ding van gemaakt. Dat kwam puur van de wanstaltige en hysterische media die van een mug een olifant maakten. Dat kan je van Persie echt niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het boeit toch uiteindelijk helemaal geen klote wie er aanvoerder is. Het helpt vooral om bepaalde jongetjes meer gevoel van verantwoordelijkheid te geven. Puur op persoonlijkheid was Kökcü misschien wel de allerslechtste keuze en dat leverde ons toch een kampioenschap op.
Juist daarom vind ik het ook niet enorm verstandig om die band van Timber af te pakken overigens, daar had geen groot ding van gemaakt hoeven worden
In 2023 hebben we een gênant bedrag aan transfers verdampt. Zerrouki, Ivanusec, Ueda, Lingr, Stengs, Beelen en Nieuwkoop waren samen ruim 30 miljoen en daar gaan we maar een klein deel van terug zien. Sportieve bijdrage van het zevental is verwaarloosbaar, los van het eerste jaar Stengs. En Zerrouki, Ivanusec, Nieuwkoop en Stengs horen tot de grootverdieners.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:36 schreef Vis1980 het volgende:
Zolang men jaarlijks meer binnenkrijgt dan het uitgeeft (qua transfers), is het voor Feyenoordbegrippen al snel prima beleid.
Ja, uiteraard.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat verdampt ook net zo hard weer na een paar kutseizoenen en transfers
Oh ik vind het een van de meest overschatte rollen in het voetbal, maar tegelijkertijd wel van een grote symbolische waarde. Dan is het gek dat je iemand die net een weekje in de kleedkamer zit direct aanvoerder maakt met als reserve Hadj Moussa (lol)quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het boeit toch uiteindelijk helemaal geen klote wie er aanvoerder is. Het helpt vooral om bepaalde jongetjes meer gevoel van verantwoordelijkheid te geven. Puur op persoonlijkheid was Kökcü misschien wel de allerslechtste keuze en dat leverde ons toch een kampioenschap op.
Juist daarom vind ik het ook niet enorm verstandig om die band van Timber af te pakken overigens, daar had geen groot ding van gemaakt hoeven worden
Hysterische media gonna be hysterisch. Het is onnodige munitie. Zelfs als je vindt dat vPersie zich daar niets van moet aantrekken moet hij wel als trainer realiseren dat zijn spelers er ook onrustig van kunnen worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar van Persie zelf heeft er ook helemaal geen groot ding van gemaakt. Dat kwam puur van de wanstaltige en hysterische media die van een mug een olifant maakten. Dat kan je van Persie echt niet kwalijk nemen.
Is het ooit wel eens voorgekomen dat een nieuw aangetrokken jonge speler die geen enkele binding heeft met de club direct aanvoerder werd gemaakt van een Feyenoord, PSV of Ajax? Toch niet gek dat dat een dingetje wordt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hysterische media gonna be hysterisch. Het is onnodige munitie. Zelfs als je vindt dat vPersie zich daar niets van moet aantrekken moet hij wel als trainer realiseren dat zijn spelers er ook onrustig van kunnen worden.
Jordan Henderson zegt hallo.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Is het ooit wel eens voorgekomen dat een nieuw aangetrokken jonge speler die geen enkele binding heeft met de club direct aanvoerder werd gemaakt van een Feyenoord, PSV of Ajax? Toch niet gek dat dat een dingetje wordt.
Je koopt nu in voor je toekomstige transferinkomsten inderdaad.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou nee, want de klappen van slechte transferzomers vang je meestal pas later, zie 2023.
Net een iets ander cv inderdaad, een speler als Henderson zou de enige uitzondering zijn daarin die ik zou kunnen bedenken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jordan Henderson zegt hallo.
Geen jonge speler, maar toch. Zo jong is Steijn ook weer niet.
Inderdaad een waardeloze zomer. Maar Slot had toen toch ook veel inspraak in de transfers?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In 2023 hebben we een gênant bedrag aan transfers verdampt. Zerrouki, Ivanusec, Ueda, Lingr, Stengs, Beelen en Nieuwkoop waren samen ruim 30 miljoen en daar gaan we maar een klein deel van terug zien. Sportieve bijdrage van het zevental is verwaarloosbaar, los van het eerste jaar Stengs. En Zerrouki, Ivanusec, Nieuwkoop en Stengs horen tot de grootverdieners.
Al met al heb je dat seizoen een miljoentje of 40/45 rechtstreeks verdampt.
Die moest zijn geld ergens proberen waard te zijn. Voetballend hield het niet over.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jordan Henderson zegt hallo.
Geen jonge speler, maar toch. Zo jong is Steijn ook weer niet.
Ik denk niet dat Timber zo dom is eigenlijk. Maar dat het zijn doel voorbij schiet, zekerquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:00 schreef Caland het volgende:
Je ziet ook wat het losmaakt, verwacht ook wel dat Timber er ooit een boekje over open gaat doen. Dan schiet het wel wat zijn doel voorbij
Eigenlijk zie ik ook geen enkele andere optie dan Steijn. Moussa en Read zijn verder de enige spelers van vorig seizoen die zeker zijn van hun basisplek.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:03 schreef Caland het volgende:
Is het ooit wel eens voorgekomen dat een nieuw aangetrokken jonge speler die geen enkele binding heeft met de club direct aanvoerder werd gemaakt van een Feyenoord, PSV of Ajax? Toch niet gek dat dat een dingetje wordt.
Erg goed. Ik app hem regelmatig.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoe is jouw band met van Persie?
Timber, Moder, Hwang en geen haan had er naar gekraaid.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Timber zo dom is eigenlijk. Maar dat het zijn doel voorbij schiet, zeker
[..]
Eigenlijk zie ik ook geen enkele andere optie dan Steijn. Moussa en Read zijn verder de enige spelers van vorig seizoen die zeker zijn van hun basisplek.
Bij Timber zie je dat hij wellicht de enige in de huidige selectie is die zelfs op een niveautje hoger van buitenklasse kan zijn, hij steekt er bij vlagen wel bovenuit, maar hij heeft nog veel te vaak een terugval zoals recent nog tegen Excelsior.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vind dat een oké bedrag. Een Timber in vorm is echt heel goed voor ons en de beste middenvelder, maar ik vind hem de laatste weken nu niet onmisbaar spelen eerlijk gezegd. Dat zegt niks over de toekomst uiteraard, maar gezien onze mogelijkheden op het middenveld heb ik er vrede mee.
Ik sluit me hier wel bij aan. En ondanks dat het qua kwaliteit in grote lijnen echt wel een verlies is, moet je ook zonder hem wel (minimaal) tweede kunnen worden. Zeker als je dat geld deels gebruikt voor nog een spits. Of een lcv, wat misschien nog wel wat noodzakelijker is. Juist die posities maak ik me wel wat meer zorgen om dan het middenveld. En heb ook wel zin om Valente wat meer aan het werk te zien, want die brengt wel meer dan ik had gedacht.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bij Timber zie je dat hij wellicht de enige in de huidige selectie is die zelfs op een niveautje hoger van buitenklasse kan zijn, hij steekt er bij vlagen wel bovenuit, maar hij heeft nog veel te vaak een terugval zoals recent nog tegen Excelsior.
Bovendien laat hij zowel opbouwend als verdedigend echt veel steken vallen. Dan heb je ook nog zijn blessuregevoeligheid. Ik ben er wel van overtuigd dat een vertrek voor beide partijen het beste is eigenlijk
Ik zou de zorgen vooral verleggen naar linksback en linksbuiten. Op die posities heb je een paar halve opties maar geen enkele echt goede. Het valt extra negatief op omdat je direct een gehandicapte flank hebt. Sauer en Smal kunnen samen nog net, maar dat is toch ook wel een beetje niveau subtop Eredivisie, alles erachter gaat dit seizoen nog brandhout zijn vrees ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik sluit me hier wel bij aan. En ondanks dat het qua kwaliteit in grote lijnen echt wel een verlies is, moet je ook zonder hem wel (minimaal) tweede kunnen worden. Zeker als je dat geld deels gebruikt voor nog een spits. Of een lcv, wat misschien nog wel wat noodzakelijker is. Juist die posities maak ik me wel wat meer zorgen om dan het middenveld. En heb ook wel zin om Valente wat meer aan het werk te zien, want die brengt wel meer dan ik had gedacht.
Ik acht de kans zo’n 0% dat Read nog weg gaatquote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:52 schreef De_Pel het volgende:
Die Read hè, die moet je nu dus echt no way meer laten gaan. Ventje van 19, net sprietjes op zn pilletje, met een contract wat nog 4 jaar doorloopt, en nu al verreweg de beste van de 4 voor die positie. Ik zou dat dus oprecht pas gaan overwegen als het transferrecord (35 miljoen) wordt gebroken, anders komen ze in 2027 ofzo nog maar eens kijken.
En 40-45 miljoen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 23:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik acht de kans zo’n 0% dat Read nog weg gaat
Stel je voor, een seizoen met Greene en Nieuwkoop
Een seizoen toch zeker. Komt nu nog teveel als enthousiaste jeugdspeler over. Heeft meer power en ervaring nodig. Erg onverstandig om hem niet te verhuren.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Slory heeft gewoon nog 2 seizoen nodig bij een andere club in de eredivisie
Hij gaat nu gesloopt worden als hij een wedstrijdje niet goed sloopt
Het is voornamelijk fysieke kracht
maar we gaan het zien dit seizoen
op flatersquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Bedankt. Ik weet zeker dat Ayase ons aankomende zondag gaat trakteren.
De man is 1 keer kampioen geworden en de tweede poging was na 3 wedstrijden al einde verhaal. Het wordt wat overdreven, heb ik het idee.quote:
Van een nagenoeg failliete selectie afkomstig van Dickball naar veelal attractief voetbal met een Europese finale in het eerste seizoen en diverse prijzen daarna. Transferrecord na transferrecord als gevolg.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De man is 1 keer kampioen geworden en de tweede poging was na 3 wedstrijden al einde verhaal. Het wordt wat overdreven, heb ik het idee.
Maar dat kun je toch niet helemaal aan 1 man toeschrijven? En die transferrecords zijn natuurlijk ook geen raketprijzen. Daarom gaat het nu ook weer in een rap tempo omlaag, want zo extreem harken was het nou weer niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Van een nagenoeg failliete selectie afkomstig van Dickball naar veelal attractief voetbal met een Europese finale in het eerste seizoen en diverse prijzen daarna. Transferrecord na transferrecord als gevolg.
Helaas is men dat nu weer aardig aan het verkloten na zijn vertrek.
Voor 90% wel. De overige 10% aan Arnesen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch niet helemaal aan 1 man toeschrijven?
LOLquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De man is 1 keer kampioen geworden en de tweede poging was na 3 wedstrijden al einde verhaal. Het wordt wat overdreven, heb ik het idee.
Dit zijn goede signalen dat we Read in de toekomst voor minimaal 30 miljoen mogelijk kunnen gaan verkopenquote:Read sprak met Jürgen Klopp, maar ziet vertrek bij Feyenoord niet zitten'
vandaag, 08:31 294 reacties
Givairo Read heeft gesproken met Jürgen Klopp over een mogelijke overstap naar Paris FC. De Franse club ziet de 19-jarige rechtsback als versterking, maar Feyenoord en de speler zelf staan niet open voor een vertrek. Dat vertelt journalist Daniël Man over de interesse vanuit Frankrijk.
''Paris FC heeft zich gemeld en dat klopt'', vertelt Man in de podcast Tekengeld van ESPN. ''Daar zullen veel mensen hun vraagtekens bij hebben. Dat is een club die gigantisch in ontwikkeling is en die is een jaar geleden overgenomen door familie Arnault, dat is een rijke familie uit Frankrijk die alle luxe merken over de wereld bezitten. Van Louis Vuitton tot Christian Dior en ze zijn gek van voetbal.''
''Ze hebben een meerderheidsbelang in de club en een klein aandeel is voor Red Bull. Daar is Jürgen Klopp Head of Global Soccer. Wij kunnen bevestigen dat kamp-Read heeft gesproken met Jürgen Klopp, die heeft Read proberen te overtuigen, maar Read ziet een overstap niet zitten. Feyenoord heeft onmiddellijk gezegd: wij gaan niet in zee met jullie en wij willen Read niet kwijt.''
De Arnault-familie, eigenaar van luxe merken als Louis Vuitton en Dior, nam vorig jaar de club over en investeert sindsdien stevig in Paris FC. Samen met Red Bull, dat een kleiner belang heeft, willen zij de club laten doorgroeien tot de Franse top. Klopp vervult daarbij een adviserende rol als Head of Global Soccer.
Dat blijft een gek seizoen omdat PSV en Feyenoord er zo mijlenver bovenuit staken dat je nauwelijks fatsoenlijke tegenstand kreeg. Met 84 punten eindigen en nooit zicht hebben op de titel, dat is ongekend.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:12 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
LOL![]()
Ja, zo kun je het ook bekijken.
Ik moet wel toegeven dat het voetbal me in het laatste jaar begon te vervelen. Werd trager en voorspelbaar.
Maar goed, zou er nu wel weer naar terugwillen.
Klopt. PSV was erg goed en de vroeg opgelopen achterstand was niet meer in te halen. Wel knap dat ze de Eindhovenaren nog wel wisten te verslaan in de beker.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat blijft een gek seizoen omdat PSV en Feyenoord er zo mijlenver bovenuit staken dat je nauwelijks fatsoenlijke tegenstand kreeg. Met 84 punten eindigen en nooit zicht hebben op de titel, dat is ongekend.
PSV wat de eerste seizoenshelft perfect draaide, Europees vreselijk veel pech, 30 miljoen op de transfermarkt verknald aan brandhout en meerdere maanden geen enkele buitenspeler in vorm. Blijft jammer, met iets meer geluk en beter transferbeleid had dat een historisch oogstseizoen kunnen en eigenlijk moeten worden.
En die werd ook niet meteen aanvoerder maar pas onder Farioli.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Net een iets ander cv inderdaad, een speler als Henderson zou de enige uitzondering zijn daarin die ik zou kunnen bedenken.
Stengsquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:35 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Klopt. PSV was erg goed en de vroeg opgelopen achterstand was niet meer in te halen. Wel knap dat ze de Eindhovenaren nog wel wisten te verslaan in de beker.
Tsja, over de spelers de op voorspraak van Slot (denk ik) voor veel geld werden gehaald zoals Zerrouki, Ivanusec en in mindere mate Ueda kunnen we minder tevreden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |