abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218586096
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door klaasweetalles op 25-08-2025 11:46:52 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:44:08 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218586165
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken :')
pi_218586197
Het is de schuld van witte stedenbouwkundigen.

maandag 25 augustus 2025 @ 09:53:39 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218586212
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken :')
Haar zoon was toch opgepakt met een wapen?
pi_218586300
quote:
Zomergasten :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218586341
Misschien kan TS zich even bezighouden met de openingspost wat te fatsoeneren??

Dit lijkt nergens op
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218586344
Bijvoorbeeld

quote:
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

:')
pi_218586502
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

Dit lijkt nergens op
ik heb die openingspost gemaakt gozertje behalve die tweet

maar tegen betaling zijn er vele mogelijkheden mogelijk bij mij

wat moet er volgens jou dan verandert worden?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218586522
quote:
Halsema stelt later in het gesprek met Op de Beeck dat het nog niet goed gesteld is met de vrouwenemancipatie in Nederland. „Ik zie dat de vrouwenhaat zo groot is, dat er oordelen over jonge meiden zo groot zijn”, zegt ze.

Ze noemt als voorbeeld de onveiligheid in clubs. „Ik vind dat meiden aan veel blootstaan, en dat er onder jonge mannen neigingen zijn om masculiniteit op te vatten aan grofheid, intimidatie, en ongelijke verhoudingen.”

De dood van Lisa heeft ‘vreselijk zichtbaar’ gemaakt hoe sommige mannen zich tegen vrouwen gedragen. „Nog altijd in een samenleving waarin sommige mannen denken dat ze alle grenzen kunnen passeren, vrouwen pijn kunnen doen en vrouwen kunnen vermoorden.”
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218586545
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

Dit lijkt nergens op
ik heb wat zaken aangepast
  maandag 25 augustus 2025 @ 10:52:24 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218586558
Prachtig hoe men een schunnige opmerking bijna gelijkgesteld aan moord. Ik dacht dat ik na queers for palestine niet meer verrast kon worden maar het gekronkel kan blijkbaar nog veel vreemder.
pi_218586590
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De gemeente Amsterdam werkt zulke dingen graag tegen.
Net zoals dat bed bad brood.
https://www.binnenlandsbe(...)nd-jaar-bijdrage-aan
[..]

Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
pi_218586603

Waarom zijn het alleen maar mannen daar?
Kijk hoe ze praten over vrouwen.
pi_218586717
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
Zolang je illegaliteit blijft steunen blijft het probleem.
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:08:10 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218586744
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:56 schreef quirina het volgende:

Het intellect spat door het beeldscherm.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:11:03 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218586771
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Het is ook totaal doorgesnoven om er een man-vrouw debat van te maken.

Stel de doorsnee man even gelijk aan een illegale verkrachtende psychopatische moordenaar.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218586802
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.

Denk nou toch eens na man wat dat voor je eigen leefomgeving betekent.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218586813
Vrouwen eisen de nacht op. Nou oké dan, neem de nacht maar, ik hoef de nacht niet meer, ik lig dan al lekker in mijn bedje tegenwoordig.
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:15:14 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218586814
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:14 schreef quirina het volgende:

[..]
Waarom alleen mannen daar?
Geen vluchtelingen gezinnen, geen gevluchte vrouwen.
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.
pi_218586838
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.
Mensen die hun nieuws braaf via de NOS en de Volkskrant consumeren hebben een enorme informatieachterstand en ze denken dat ze goed geïnformeerd zijn. Dat maakt het zo ontzettend vermoeiend om met die mensen te discussiëren, ze hebben echt geen flauw idee.
pi_218586918
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.

In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.

De hele ophef over die regeling is dan ook een sterk staaltje symboolpolitiek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218586957
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.

Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.
pi_218586978
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:08 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218587002
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?
Mensen met een kleurtje zijn allemaal moordende, rovende, en verkrachtende ASIELZOEKERS. Dat snap je zelf toch ook wel?
Huilen dan.
  Spellchecker maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:43 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218587010
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Wil je aub data invullen ipv dinsdag en woensdag?
pi_218587029
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als iemand besluit te blijven ook al willen jij en ik dat niet dan heb IK liever dat hij bed, bad en brood ontvangt in plaats van dat hij mijn auto als slaapplaats en kluis gebruikt om zich daarna in mijn portiek te wassen en zijn behoefte te doen.
pi_218587036
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mensen met een kleurtje zijn allemaal moordende, rovende, en verkrachtende ASIELZOEKERS. Dat snap je zelf toch ook wel?
Nee, maar andersom klopt het gezien de statistieken wel: veel moordenaars, rovers, verkrachters en andere criminelen hebben een migratieachtergrond.
Mja
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:33:04 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218587044
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Mensen die hun nieuws braaf via de NOS en de Volkskrant consumeren hebben een enorme informatieachterstand en ze denken dat ze goed geïnformeerd zijn. Dat maakt het zo ontzettend vermoeiend om met die mensen te discussiëren, ze hebben echt geen flauw idee.
Vaak gewoon pure onwil.

Gewoon snel de racisme-kaart trekken, dan hebben we het alleen nog maar over de semantiek, doch niet de inhoud.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218587097
quote:
Ik vond haar vooral heel wollig, en alles lijkt zo pijnlijk bij haar.
pi_218587131
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dankjewel broeder

Alleen jammer van de voorlaatste alinea
pi_218587136
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als iemand besluit te blijven ook al willen jij en ik dat niet dan heb IK liever dat hij bed, bad en brood ontvangt in plaats van dat hij mijn auto als slaapplaats en kluis gebruikt om zich daarna in mijn portiek te wassen en zijn behoefte te doen.
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling. Er gaat een aanzuigende werking vanuit. In Europese landen waar die regeling niet bestaat speelt het probleem van illegalen juist niet of nauwelijks. Met deze naïeve gedachte en de veronderstelling dat het een natuurverschijnsel is wordt het probleem juist in stand gehouden, maar linkse mensen vinden die illegale migratie vaak wel prima en juist iets dat aangewakkerd moet worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218587160
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling.
Aantoonbaar onjuist. Het gaat echt om een minieme groep gezien je aan best wel wat criteria moet voldoen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218587176
Eigenlijk zou er ook DNA moeten worden afgenomen bij alle asielzoekers. Ik denk dat vingerafdrukken al worden afgenomen, maar ze zouden ook in de DNA-database moeten komen. Dan was deze moord nooit gebeurd, aangezien ze hem dan na de verkrachting al hadden gepakt vermoedelijk.
Mja
pi_218587282
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"De linkse kerk"

:R
twitter
pi_218587390
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]

https://www.rd.nl/artikel(...)r-voor-groep-blijven

quote:
Het kabinet besloot vanaf dit jaar geen geld meer te geven aan gemeenten voor de bed-bad-broodregeling, die officieel de Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen (LVV) heet. De opvang wordt sinds 2019 verzorgd in vijf gemeenten: Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Utrecht en Eindhoven. Alleen al in Amsterdam maken vijfhonderd mensen er gebruik van.
pi_218587422
quote:

[..]
Alsof het de keus is tussen hem op kosten van de belastingbetaler fêteren en jouw auto als slaapplek gebruiken....
pi_218587423
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218587426
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
[ x ]
Bron: Migratiemagneet Nederland _O- _O- _O- _O-

Is gewoon een extreem rechtse nazi clubje :'(

Als je allemaal zelfverzonnen cijfertjes gaat maken doe het dan niet zo opzichtig onder zo een naam

Dat neemt natuurlijk niemand serieus

Ik wil cijfertjes best geloven, maar niet van dit soort clubjes
  maandag 25 augustus 2025 @ 12:07:47 #39
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218587443
quote:

[..]
[ x ]
Elke keer worden de doelpalen verschoven om maar alles op alles te zetten de allochtone misdragingen te verdoezelen. Wanstaltig :r
pi_218587451
quote:
500, dat klinkt al realistischer.
pi_218587454
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
500, dat klinkt al realistischer.
Maar dat klopt dus gewoon niet. Lees gewoon 2 posts verder.
  maandag 25 augustus 2025 @ 12:09:51 #42
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218587455
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Als je allemaal zelfverzonnen cijfertjes gaat maken doe het dan niet zo opzichtig onder zo een naam

Is gewoon de naam van zijn boek, Hans.

quote:
Jan van Beek promoveerde op de geschiedenis van het onderzoek naar de economische gevolgen van de immigratie naar Nederland en publiceerde uitvoerig over wat die immigratie met Nederland doet.
pi_218587463
quote:

[..]

:') Dit zijn gewoon cijfers die afkomstig zijn van het CBS en die worden gepresenteerd in zijn boek. Ik wist niet dat het CBS ook al geïnfiltreerd was door extreemrechtse nazi's. Je maakt jezelf weer eens compleet belachelijk.
pi_218587466
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar wordt nu gehandhaafd voor 28 man.

https://www.rechtspraak.n(...)or-28-personen-.aspx
Dat staat daar niet.
Er staat dat de minister voor die 28 man moet blijven betalen.
Er kunnen er wel 2800 zijn waar de gemeente Amsterdam voor betaald.
pi_218587470
quote:

[..]

Het mooie van cijfers en statistieken is dat die voor iedereen controleerbaar en narekenbaar zijn, in tegenstelling tot de diarree die klaasweetalles over ons uitstort.
pi_218587477
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.
pi_218587482
quote:

[..]
Jij bent echt dom.

Maar blijf alleen naar de cijfers kijken, duik elke avond om 21:30 je nest in en blijf ontkennen dat we een groot probleem hebben.
pi_218587486
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij bent echt dom.

Maar blijf alleen naar de cijfers kijken, duik elke avond om 21:30 je nest in en blijf ontkennen dat we een groot probleem hebben.
Heb jij mij ergens zien ontkennen dat we een groot probleem hebben? Nee.

Ga gewoon op een normale manier een discussie aan...
pi_218587502
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
:') Dit zijn gewoon cijfers die afkomstig zijn van het CBS en die worden gepresenteerd in zijn boek. Ik wist niet dat het CBS ook al geïnfiltreerd was door extreemrechtse nazi's. Je maakt jezelf weer eens compleet belachelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het mooie van cijfers en statistieken is dat die voor iedereen controleerbaar en narekenbaar zijn, in tegenstelling tot de diarree die klaasweetalles over ons uitstort.
Ja tuurlijk :Z

Als ze van het CBS zouden zijn dan zouden ze ook wel op de website van het CBS te vinden zijn en zou er ook geen andere naam op geplakt hoeven te worden

Dat er een of andere nazi clown zo naam onder gaat zetten zegt wel genoeg
pi_218587514

[ Bericht 100% gewijzigd door klaasweetalles op 25-08-2025 12:18:13 ]
pi_218587518
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.
Dat snap ik.

De uitspraak is relatief duidelijk. De minister moet ervoor zorgen dat er een alternatief is in Ter Apel qua opvang en qua zorg. Als dat geregeld is kunnen al die mensen daarheen verplaatst worden. Dat betekent wel dat je de capaciteit moet opschalen en of andere AZC-locaties moet regelen zodat je de mensen die geen zorg nodig hebben daarheen verplaatst kunnen worden.

Dat zijn dingen waar minister A&M verantwoordelijk voor is.

Ik merk verder op dat er een hyperfocus hier is op de asielzoekers. Van mij mogen de asielzoekers die misdaden plegen ook gewoon teruggezet worden zonder pardon. Tegelijk is er nog een grote groep gewoon autochtone Nederlanders, of inmiddels derdegeneratie immigranten ook, die net zo goed fout bezig zijn maar daar lees ik hier niets over. Het gaat puur over de gekleurde medemens; die moet oprotten en de maatschappelijke ziekte die er heerst negeren we maar gewoon voor het gemak.

Het doet me gewoon erg denken aan de PVV-retoriek. Lekker schreeuwen maar oplossen ho maar. Dit probleem is vele malen groter maar wordt nu lekker in een hapklaar brokje geserveerd.
pi_218587566
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

Als ze van het CBS zouden zijn dan zouden ze ook wel op de website van het CBS te vinden zijn en zou er ook geen andere naam op geplakt hoeven te worden

De gegevens zijn niet op de site van het cbs te vinden omdat van de Beek als onderzoeker gebruik heeft mogen maken van de mircodata van het cbs, die is niet openbaar beschikbaar omdat bijvoorbeeld jouw (geanonimiseerde) belastingaangifte daar ook tussen zit.

Als je nou eens de moeite had genomen om alleen de inleiding van het boek te lezen, echt alleen de inleiding, dan had je dat geweten en jezelf niet zo hilarisch voor schut gezet met je oerdomme foutieve aannames.
pi_218587590
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

_O- :')
pi_218587598
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat snap ik.

De uitspraak is relatief duidelijk. De minister moet ervoor zorgen dat er een alternatief is in Ter Apel qua opvang en qua zorg. Als dat geregeld is kunnen al die mensen daarheen verplaatst worden. Dat betekent wel dat je de capaciteit moet opschalen en of andere AZC-locaties moet regelen zodat je de mensen die geen zorg nodig hebben daarheen verplaatst kunnen worden.

Dat zijn dingen waar minister A&M verantwoordelijk voor is.

Ik merk verder op dat er een hyperfocus hier is op de asielzoekers. Van mij mogen de asielzoekers die misdaden plegen ook gewoon teruggezet worden zonder pardon. Tegelijk is er nog een grote groep gewoon autochtone Nederlanders, of inmiddels derdegeneratie immigranten ook, die net zo goed fout bezig zijn maar daar lees ik hier niets over. Het gaat puur over de gekleurde medemens; die moet oprotten en de maatschappelijke ziekte die er heerst negeren we maar gewoon voor het gemak.

Het doet me gewoon erg denken aan de PVV-retoriek. Lekker schreeuwen maar oplossen ho maar. Dit probleem is vele malen groter maar wordt nu lekker in een hapklaar brokje geserveerd.
Welk punt wil je dan maken?

Die mensen hadden hier niet binnen mogen komen, hadden moeten vertrekken en ze worden nu onderhouden op kosten van de staat.

Die hele bed bad brood regeling is het in stand houden van het probleem en door de aanzuigende werking het creëren van nieuwe problemen. Als er iets is wat problemen niet oplost, dan is het wel een schijn oplossing zoals de bbb regeling die als enige functie heeft om reeds onstane problemen niet op te lossen, maar om de gevolgen van dat probleem onder het tapijt te vegen.

Want die mensen moeten hier weg, als we ze niet onderhouden lopen ze op straat en plegen criminaliteit en dat kost de samenleving geld en daar worden mensen ontevreden van. Dus wat doen we, we gaan ze nu op kosten van de belastingbetaler onderhouden, zodat het de belastingbetaler nog steeds geld kost, maar nu zitten er zoveel schijven tussen dat de onoplettende kiezer het niet meer door heeft. Een gestolen fiets voel je immers meer dan wanneer jij via je loonbelasting misschien wel de kosten van 2 fietsen moet dragen om dit schorem op te vangen.
pi_218587646
quote:

[..]
Klopt wel.
De rechtzaak gaat om het betalen voor die 28 man.
Er staat nergens dat er maar 28 man zijn die van de regeling gebruik maken.
pi_218587657
quote:

[..]
Als je lichamelijk of psychisch ziek bent kan je ook niet worden uitgezet had ik gelezen.

Dus dan zou je iemand die mentaal ziek is in je portiek hebben. Bij wijze van spreken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218587700
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
De gegevens zijn niet op de site van het cbs te vinden omdat van de Beek als onderzoeker gebruik heeft mogen maken van de mircodata van het cbs, die is niet openbaar beschikbaar omdat bijvoorbeeld jouw (geanonimiseerde) belastingaangifte daar ook tussen zit.

Als je nou eens de moeite had genomen om alleen de inleiding van het boek te lezen, echt alleen de inleiding, dan had je dat geweten en jezelf niet zo hilarisch voor schut gezet met je oerdomme foutieve aannames.
De dorpsgek tussen de dorpsgekken.
Dat ze die dwaas niet al lang hebben weggetrapt. Verneukt het forum nu op verschillende plekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218587711
twitter

Altijd weer die "mannen".
pi_218587724
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Leeftijdsdiscriminatie :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218587732
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Welk punt wil je dan maken?

Die mensen hadden hier niet binnen mogen komen, hadden moeten vertrekken en ze worden nu onderhouden op kosten van de staat.

Die hele bed bad brood regeling is het in stand houden van het probleem en door de aanzuigende werking het creëren van nieuwe problemen. Als er iets is wat problemen niet oplost, dan is het wel een schijn oplossing zoals de bbb regeling die als enige functie heeft om reeds onstane problemen niet op te lossen, maar om de gevolgen van dat probleem onder het tapijt te vegen.

Want die mensen moeten hier weg, als we ze niet onderhouden lopen ze op straat en plegen criminaliteit en dat kost de samenleving geld en daar worden mensen ontevreden van. Dus wat doen we, we gaan ze nu op kosten van de belastingbetaler onderhouden, zodat het de belastingbetaler nog steeds geld kost, maar nu zitten er zoveel schijven tussen dat de onoplettende kiezer het niet meer door heeft. Een gestolen fiets voel je immers meer dan wanneer jij via je loonbelasting misschien wel de kosten van 2 fietsen moet dragen om dit schorem op te vangen.
Dan ben je op punt aangekomen dat je alle verdragen de kliko in wil smijten.
pi_218587740
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
(...)

(...)
Whataboutism.
Speciaaaaal voor jou:

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gister ook gezegd. Zeker is dat er. Hebben onze handen vol aan. Als die allochtonen hier niet zijn en de illegalen gewoon weg gaan, heb je deze shit er niet nog eens bij.
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, is dat het. Lisa is vermoord omdat er buitenlandershaat is.

Het is al eerder uitgelegd en vaak ook. Het is klaar, het is vol en we hebben genoeg van de jatterij, vernielingen, overlast, verkrachtingen en moorden. Het zijn geen tandarsten en ze horen hier niet in de maatschappij want niet compatible.

Dat het in bepaalde delen van de maatschappij nog steeds als allochtonenhaat wordt gezien, kan ik maar een ding over zeggen: haal je botte kop uit je reet. Hoeveel vermoorde Lisa's heb je nog nodig?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit ja.

Sommige NLers zijn ook geen lieverdjes en brengen al problemen genoeg. Daar hoeven niet nog eens een hoop randebielen bij te komen uit de asielinstroom. Die vol zit met gekken.

En dan nog omdraaien en wijzen naar blanke mannen ook al primaire daders. Werkelijk, ik kots op dat linkse gejank.
1947-2016
pi_218587875
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zie niet via welke logische denkstappen je bij deze conclusie bent aanbeland maar als er verdragen zijn die ons beletten de veiligheid in ons eigen land op orde te brengen dan moeten die verdragen inderdaad de prullenbak in.

Dat lijkt me overigens helemaal geen radicaal standpunt maar een kwestie van gezond verstand. Verdragen dienen de inwoners van landen te dienen, niet andersom.
pi_218587884
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:56 schreef quirina het volgende:

Nou heb ik ook het idee dat ze de meest 'leuke' quotes hebben gepakt.
pi_218587903
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Zo 'lastig vindbaar' zijn die oude cijfers (tm 2022) niet hoor.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-

Hoppatee. Ik google-de op 'cbs verdachten migratieachtergrond'. Eerste twee links. Dit bericht typen kost me net zoveel tijd als het vinden van die data.

Maar Jan wil het natuurlijk gewoon graag even framen alsof het CBS mensen informatie wil onthouden, want 'andere (lees: linkse/woke) motieven'.

Edit:

En tsja, dan blijkt dat meerdere beweringen tegelijkertijd kunnen kloppen:

- wel 1/3e van het totale aantal geregistreerde verdachten in 2022 had een niet-westerse migratieachtergrond
- in 2022 stond maar 2% van alle mensen met een niet-westerse migratieachtergrond geregistreerd als verdachte

De een legt de focus op die 1/3e (een zeer groot aandeel van de totale verdachten), de ander op die 2% (een zeer klein aandeel van die groep mensen).

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 25-08-2025 13:11:14 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_218587947
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Zijn dat die die die zwaan mishandeld hebben?
pi_218587951
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is ook totaal doorgesnoven om er een man-vrouw debat van te maken.

Stel de doorsnee man even gelijk aan een illegale verkrachtende psychopatische moordenaar.

Dan doen ze niet. Het gaat iets vileiner: eerst veeg je deze moord op een hoop met seksueel misbruik. En dat seksuele misbruik, daar pak je voor het gemak ook maar alles onder, dus ook een man die je aanstaart (wat gewoon ook kan zijn omdat je met paars haar wat apart oogt, of omdat je anderszins opvalt). Vervolgens maak je aan dat gedrag ook nog iedereen medeplichtig die wel eens een grap heeft gemaakt over vrouwen. En natuurlijk ook mannen die niet de hele dag door lopen te preken. En zelfs geen instagrampost maken als man over dit voorval is, zo begrijp ik, een vorm van goedkeuring...

En ja, dan heb je inmiddels wel zo'n beetje iedere man te pakken en zijn alle mannen medeplichtig.

Gelukkig zijn er ook nog heel veel mensen met gezond verstand (vrouwen en mannen) die zich niet mee laten slepen met dit soort activisme over de rug van Lisa en haar nabestaanden.
pi_218587953
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het intellect spat door het beeldscherm.
Dat zijn geen vluchtelingen maar economische arbeiders. Die horen of aan het werk of op de boot terug naar hun eigen land. Voegen geen enkele moer aan dit land.

En nee ik ben voor een sociaal beleid maar er zijn grenzen waar je als vluchteling en mens rekening mee moet houden in het gast land waar je wil verblijven.
pi_218587983
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vond haar vooral heel wollig, en alles lijkt zo pijnlijk bij haar.
Irl is (of althans was) ze eigenlijk best leuk. Gebaseerd op nog voor haar politieke loopbaan. Ik kan mij goed voorstellen dat je bij die club van haar enorm verzuurd raakt.

Een enorme idealist. Dat zijn doorgaans de meest vervelende en slechte bestuurders.
pi_218588030
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Zo 'lastig vindbaar' zijn die oude cijfers (tm 2022) niet hoo
Zo lastig vindbaar dat je appels met peren vergelijkt.

Deze cijfers gaan over criminaliteit, de cijfers van Van de Beek over seksuele delicten.

De cbs mircodata staat niet op internet, die is alleen beschikbaar voor onderzoekers.

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
pi_218588032
quote:

[..]

De bron is uiteindelijk gewoon CBS. Leuk geprobeerd.

Gisteren heb ik nog een link geplaatst aangaande Zweden. 58% van de verkrachtingen is gepleegd door een niet in Zweden geboren dader. En bij de niet opgeloste zaken ligt dat zelfs op 80%, wat vooral iets zegt over de man uit het bosje, want bij bekenden weet je natuurlijk wel de identiteit.
pi_218588068
quote:

[..]
Het vluchtelingenverdrag is toe aan een zware revisie. En het zou uitstekend zijn om dat verdrag op te zeggen als eerste stap.

De EU vindt dat niet fijn, dus dat kost je heel veel geld aan boetes. Maar volgens mij zijn de boetes veel lager dan de kosten die we nu hebben.

Nadeel is wel dat we dan ook echt weer hekken om Nederland moeten gaan zetten, dus eerst toch maar even kijken of in EU verband er wat gedaan kan worden wat meer is dan een pleister op een open wond.
pi_218588078
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zo lastig vindbaar dat je appels met peren vergelijkt.

Deze cijfers gaan over criminaliteit, de cijfers van Van de Beek over seksuele delicten.

De cbs mircodata staat niet op internet, die is alleen beschikbaar voor onderzoekers.

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/81947NED/table?dl=C5B71

Verdachten gesorteerd op delictgroep, 2018-2022 (gaat terug tot 1999) naar migratieachtergrond (Nederlands, westers, niet-westers). Derde link van dezelfde google search.

Het kan best dat Jan toegang heeft gehad tot extra data. Maar zijn bewering dat die data niet te vinden is, is onzin.

In 2022 stond 0,01% van de mensen met een Nederlandse achtergrond geregistreerd als verdachte van een seksueel misdrijf, versus 0,04% van de mensen met een niet-westerse migratieachtergrond.

En dan kan radicaal-rechts weer roepen dat ze wel 4x vaker verdachte van een seksueel misdrijf zijn! Expres verzwijgend dat 99,96% dat niet is. En dat is precies de manier waarop Jan deze statistieken interpreteert.

quote:

[..]
[ x ]
57 Somalische verdachten van een seksueel misdrijf. Dat is oprecht veel. Als ik dat hoor ontstemt me dat en leef ik mee met de minstens 57 slachtoffers.

Maar 57 van de 10.000 komt neer op 0,57%. En het is nogal wat om daar de andere 99,43% op aan te kijken of zelfs anders te behandelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 25-08-2025 13:31:14 ]
pi_218588091
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zijn dat die die die zwaan mishandeld hebben?
O, dan graag direct een enkeltje terug. Wat een laffe honden zijn dat die een weerloos dier mishandelen 'voor de lol'.
pi_218588119
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, dan graag direct een enkeltje terug. Wat een laffe honden zijn dat die een weerloos dier mishandelen 'voor de lol'.
Ik weet het niet zeker maar bij die zwanen ging het ook om "een grote groep intimiderende jongeren."

Uit Den Bosch.
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:26:24 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218588126
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Ze is er wel bijna he.. met haar “sommige mannen “ alleen dat laatste stapje om dat sommige een beetje te specificeren zit er niet in
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:49 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218588147
quote:

[..]
Herzien lijkt me beter en dan ook eens echt gaan handhaven EU-breed.
pi_218588151
De vrouwen eisen de nacht op maar de dag is voor de mannen. Overdag mag je alles doen, de politie helpt je niet.
pi_218588152
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]
. Maar zijn bewering dat die data niet te vinden is, is onzin.

Wat snap je niet aan "...,en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website."?

Doe anders eerst iets aan je eigen leesvaarigheid voordat je zelf onzin post en anderen dingen aanwrijft die ze niet gezegd hebben.
-
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 13:31:59 #79
441859 crew  Lenny77
pi_218588165
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:52 schreef Twiitch het volgende:
Prachtig hoe men een schunnige opmerking bijna gelijkgesteld aan moord. Ik dacht dat ik na queers for palestine niet meer verrast kon worden maar het gekronkel kan blijkbaar nog veel vreemder.
Zeker niet.
Je zou je echter ook de vraag kunnen stellen of die schunnige opmerking nu echt nodig is? Het is niet dat de doorsnee vrouw daar op aan het wachten is natuurlijk...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218588168
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan "...,en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website."?

Doe anders eerst iets aan je eigen leesvaarigheid voordat je zelf onzin post en anderen dingen aanwrijft die ze niet gezegd hebben.
Wat snap jij niet aan 'de oude cijfers zijn niet lastig vindbaar als het mij in luttele minuten lukte om ze te vinden met een simpele google search en het aanklikken van de bovenste links'?

Dit zegt hij:

quote:
Het CBS stopte in 2022 met cijfers over seksuele misdrijven naar migratieachtergrond en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website.
quote:
Het CBS stopte in 2022 met cijfers over seksuele misdrijven naar migratieachtergrond ..
Lijkt inderdaad correct. Al zou iets als 'stopte in 2022 met het publiceren van de migratieachtergrond van verdachten van misdrijven' nog net even beter kloppen, maar ok.

quote:
.. en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website.
Nee.

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/81947NED/table?dl=C5B71

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 25-08-2025 13:39:54 ]
pi_218588218
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef DrDentz het volgende:
De vrouwen eisen de nacht op maar de dag is voor de mannen. Overdag mag je alles doen, de politie helpt je niet.
Ze kunnen ook gewoon hun eigen duisternis meebrengen natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218588244
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is dat nog niet verboden joh.
Tijd dat het CDA ingrijpt.
pi_218588252
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zeker niet.
Je zou je echter ook de vraag kunnen stellen of die schunnige opmerking nu echt nodig is? Het is niet dat de doorsnee vrouw daar op aan het wachten is natuurlijk...
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een onveilig land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.

Fijn hoor, de bij effecten van massa immigratie van kansloos volk.
1947-2016
pi_218588264
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:07 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan helemaal loco als het over asielzoekers gaat hè. Maar herinnert iemand zich nog wat er met Anne Faber gebeurde?
Die werd ook verkracht en vermoord door een psychopaat.
Wil je nu gaan beweren dat daar toen geen aandacht voor was? :')

Het hele land was in rep en roer.
pi_218588268
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.

Stel je godverdomme niet zo aan omdat je er op geattendeerd wordt dat je zulke opmerkingen misschien beter niet kan maken :')
pi_218588291
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als je die tas ook nog zwart doet, ziet niemand je lopen in het donker.
pi_218588333
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:47 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Stel je godverdomme niet zo aan omdat je er op geattendeerd wordt dat je zulke opmerkingen misschien beter niet kan maken :')
Blijf lekker met je hoofd zitten waar de zon niet schijnt joh. Ga dieper.
Het wordt vanzelf wel een keer licht.
1947-2016
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 14:18:00 #88
441859 crew  Lenny77
pi_218588467
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een onveilig land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.

Dat vonden de vrouwen 70 of 100 jaar geleden ook al niet prettig.
Ik vind dat veel moet kunnen, ben allesbehalve woke of whatever, maar in het geval van schunnige opmerkingen is er toch geen enkele winnaar? De man zal er niemand mee versieren en de vrouw voelt zich er alleen maar ongemakkelijk bij.
Maar ok, laten we de hihahootjes van de schunnige opmerkingen maar belangrijker vinden dan het comfort van een groep..
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 14:20:06 #89
441859 crew  Lenny77
pi_218588487
En trouwens, mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint (en andersom).
Dus hou op met die ongelimiteerde vrijheid. Die bestaat niet.

(Het is natuurlijk veel prettiger als iedereen lekker kan doen waar ze zin in hebben)
pi_218588515
quote:

[..]

Wanneer was er in Nederland precies sprake van ongelimiteerde vrijheid?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:23:00 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218588516
quote:
En zo is NL verworden van een tolerant land
Haha. Nooit geweest.

Die Nederlandse tolerantie is een grote misvatting en iets dat 'we' onszelf graag wijsmaken. In de praktijk houdt die tolerantie héél gauw op zodra je een beetje van de norm afwijkt qua denken, qua doen, of qua uiterlijk.
Huilen dan.
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:23:53 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218588526
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Wanneer was er in Nederland precies sprake van ongelimiteerde vrijheid?
Voordat er BUUTNLANDERS waren.
Huilen dan.
pi_218588552
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:47 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hey toetsenbordridders, ga lekker effe via DM verder of zo.
pi_218588555
quote:
8s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voordat er BUUTNLANDERS waren.
Tijdens de hoogtijdagen van de verzuiling. Vrijheid blijheid alom.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218588565
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je kan wel lekker van zulke nietszeggende teksten op gaan hangen amar je kan ook gewoon wat zelfreflectie tonen en jezelf afvragen of zulk gedrag nou echt zo nodig is.

Oh en je kan wel meteen gaan janken over dat door woke niks mer gezegd mag worden etc, maar jij bent degene die meteen zulke conclusies trekt na een hele redelijke vraag van @Lenny77. Dramaqueen
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:39:42 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_218588622
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Haha. Nooit geweest.

Die Nederlandse tolerantie is een grote misvatting en iets dat 'we' onszelf graag wijsmaken. In de praktijk houdt die tolerantie héél gauw op zodra je een beetje van de norm afwijkt qua denken, qua doen, of qua uiterlijk.
Die "tolerantie" is gewoon onverschilligheid.
Het maakt geen reet uit wat je doet, maar je moet niet vervelend worden.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_218588654
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling. Er gaat een aanzuigende werking vanuit. In Europese landen waar die regeling niet bestaat speelt het probleem van illegalen juist niet of nauwelijks. Met deze naïeve gedachte en de veronderstelling dat het een natuurverschijnsel is wordt het probleem juist in stand gehouden, maar linkse mensen vinden die illegale migratie vaak wel prima en juist iets dat aangewakkerd moet worden.
Lol
Spanje? Italië? Frankrijk?
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:44:03 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218588663
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik zie niet via welke logische denkstappen je bij deze conclusie bent aanbeland maar als er verdragen zijn die ons beletten de veiligheid in ons eigen land op orde te brengen dan moeten die verdragen inderdaad de prullenbak in.

Dat lijkt me overigens helemaal geen radicaal standpunt maar een kwestie van gezond verstand. Verdragen dienen de inwoners van landen te dienen, niet andersom.
Mensen die koste wat het kost verdragen willen naleven, staan opmerkelijk vaak te demonstreren als het níet hun kant op gaat. O-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218588694
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Lol
Spanje? Italië? Frankrijk?
Dat zijn doorreislanden en Nederland is vaak gezien als een eindbestemming.
pi_218588782
Het
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het vluchtelingenverdrag is toe aan een zware revisie. En het zou uitstekend zijn om dat verdrag op te zeggen als eerste stap.

De EU vindt dat niet fijn, dus dat kost je heel veel geld aan boetes. Maar volgens mij zijn de boetes veel lager dan de kosten die we nu hebben.

Nadeel is wel dat we dan ook echt weer hekken om Nederland moeten gaan zetten, dus eerst toch maar even kijken of in EU verband er wat gedaan kan worden wat meer is dan een pleister op een open wond.
het is eigenlijk heel gek dat de unie dat niet leuk vind. Dat is een vertegenwoordiging van de lidstaten en alle lidstaten zijn naar mijn mening voor flinke inperking of stopzetten.
Hoe kan dat nou zo gelopen zijn hè?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')