quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Haar zoon was toch opgepakt met een wapen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken
Zomergastenquote:Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken
quote:Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
ik heb die openingspost gemaakt gozertje behalve die tweetquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
Misschien kan TS zich even bezighouden met de openingspost wat te fatsoeneren??
Dit lijkt nergens op
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.quote:Halsema stelt later in het gesprek met Op de Beeck dat het nog niet goed gesteld is met de vrouwenemancipatie in Nederland. „Ik zie dat de vrouwenhaat zo groot is, dat er oordelen over jonge meiden zo groot zijn”, zegt ze.
Ze noemt als voorbeeld de onveiligheid in clubs. „Ik vind dat meiden aan veel blootstaan, en dat er onder jonge mannen neigingen zijn om masculiniteit op te vatten aan grofheid, intimidatie, en ongelijke verhoudingen.”
De dood van Lisa heeft ‘vreselijk zichtbaar’ gemaakt hoe sommige mannen zich tegen vrouwen gedragen. „Nog altijd in een samenleving waarin sommige mannen denken dat ze alle grenzen kunnen passeren, vrouwen pijn kunnen doen en vrouwen kunnen vermoorden.”
ik heb wat zaken aangepastquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
Misschien kan TS zich even bezighouden met de openingspost wat te fatsoeneren??
Dit lijkt nergens op
Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpenquote:Op maandag 25 augustus 2025 09:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam werkt zulke dingen graag tegen.
Net zoals dat bed bad brood.
https://www.binnenlandsbe(...)nd-jaar-bijdrage-aan
[..]
Zolang je illegaliteit blijft steunen blijft het probleem.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
Het intellect spat door het beeldscherm.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:56 schreef quirina het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Waarom zijn het alleen maar mannen daar?
Kijk hoe ze praten over vrouwen.
Het is ook totaal doorgesnoven om er een man-vrouw debat van te maken.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom alleen mannen daar?
Geen vluchtelingen gezinnen, geen gevluchte vrouwen.
Mensen die hun nieuws braaf via de NOS en de Volkskrant consumeren hebben een enorme informatieachterstand en ze denken dat ze goed geïnformeerd zijn. Dat maakt het zo ontzettend vermoeiend om met die mensen te discussiëren, ze hebben echt geen flauw idee.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.
Denk nou toch eens na man wat dat voor je eigen leefomgeving betekent.
Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.
De hele ophef over die regeling is dan ook een sterk staaltje symboolpolitiek.
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.
Mensen met een kleurtje zijn allemaal moordende, rovende, en verkrachtende ASIELZOEKERS. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?
Wil je aub data invullen ipv dinsdag en woensdag?quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik heb wat zaken aangepast
Als iemand besluit te blijven ook al willen jij en ik dat niet dan heb IK liever dat hij bed, bad en brood ontvangt in plaats van dat hij mijn auto als slaapplaats en kluis gebruikt om zich daarna in mijn portiek te wassen en zijn behoefte te doen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.
Denk nou toch eens na man wat dat voor je eigen leefomgeving betekent.
Nee, maar andersom klopt het gezien de statistieken wel: veel moordenaars, rovers, verkrachters en andere criminelen hebben een migratieachtergrond.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mensen met een kleurtje zijn allemaal moordende, rovende, en verkrachtende ASIELZOEKERS. Dat snap je zelf toch ook wel?
Vaak gewoon pure onwil.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mensen die hun nieuws braaf via de NOS en de Volkskrant consumeren hebben een enorme informatieachterstand en ze denken dat ze goed geïnformeerd zijn. Dat maakt het zo ontzettend vermoeiend om met die mensen te discussiëren, ze hebben echt geen flauw idee.
Ik vond haar vooral heel wollig, en alles lijkt zo pijnlijk bij haar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Dankjewel broederquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik heb wat zaken aangepast
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling. Er gaat een aanzuigende werking vanuit. In Europese landen waar die regeling niet bestaat speelt het probleem van illegalen juist niet of nauwelijks. Met deze naïeve gedachte en de veronderstelling dat het een natuurverschijnsel is wordt het probleem juist in stand gehouden, maar linkse mensen vinden die illegale migratie vaak wel prima en juist iets dat aangewakkerd moet worden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand besluit te blijven ook al willen jij en ik dat niet dan heb IK liever dat hij bed, bad en brood ontvangt in plaats van dat hij mijn auto als slaapplaats en kluis gebruikt om zich daarna in mijn portiek te wassen en zijn behoefte te doen.
Aantoonbaar onjuist. Het gaat echt om een minieme groep gezien je aan best wel wat criteria moet voldoen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling.
https://www.rd.nl/artikel(...)r-voor-groep-blijvenquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.
De hele ophef over die regeling is dan ook een sterk staaltje symboolpolitiek.
quote:Het kabinet besloot vanaf dit jaar geen geld meer te geven aan gemeenten voor de bed-bad-broodregeling, die officieel de Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen (LVV) heet. De opvang wordt sinds 2019 verzorgd in vijf gemeenten: Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Utrecht en Eindhoven. Alleen al in Amsterdam maken vijfhonderd mensen er gebruik van.
Alsof het de keus is tussen hem op kosten van de belastingbetaler fêteren en jouw auto als slaapplek gebruiken....quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand besluit te blijven ook al willen jij en ik dat niet dan heb IK liever dat hij bed, bad en brood ontvangt in plaats van dat hij mijn auto als slaapplaats en kluis gebruikt om zich daarna in mijn portiek te wassen en zijn behoefte te doen.
Maar wordt nu gehandhaafd voor 28 man.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)r-voor-groep-blijven
[..]
Bron: Migratiemagneet Nederlandquote:
Elke keer worden de doelpalen verschoven om maar alles op alles te zetten de allochtone misdragingen te verdoezelen. Wanstaltigquote:
500, dat klinkt al realistischer.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)r-voor-groep-blijven
[..]
Maar dat klopt dus gewoon niet. Lees gewoon 2 posts verder.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
500, dat klinkt al realistischer.
Is gewoon de naam van zijn boek, Hans.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Bron: Migratiemagneet Nederland![]()
![]()
![]()
![]()
Is gewoon een extreem rechtse nazi clubje![]()
Als je allemaal zelfverzonnen cijfertjes gaat maken doe het dan niet zo opzichtig onder zo een naam
Dat neemt natuurlijk niemand serieus
Ik wil cijfertjes best geloven, maar niet van dit soort clubjes
quote:Jan van Beek promoveerde op de geschiedenis van het onderzoek naar de economische gevolgen van de immigratie naar Nederland en publiceerde uitvoerig over wat die immigratie met Nederland doet.
quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als je allemaal zelfverzonnen cijfertjes gaat maken doe het dan niet zo opzichtig onder zo een naam
Dat staat daar niet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar wordt nu gehandhaafd voor 28 man.
https://www.rechtspraak.n(...)or-28-personen-.aspx
Het mooie van cijfers en statistieken is dat die voor iedereen controleerbaar en narekenbaar zijn, in tegenstelling tot de diarree die klaasweetalles over ons uitstort.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar dat klopt dus gewoon niet. Lees gewoon 2 posts verder.
Jij bent echt dom.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb jij mij ergens zien ontkennen dat we een groot probleem hebben? Nee.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.
Maar blijf alleen naar de cijfers kijken, duik elke avond om 21:30 je nest in en blijf ontkennen dat we een groot probleem hebben.
quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]Dit zijn gewoon cijfers die afkomstig zijn van het CBS en die worden gepresenteerd in zijn boek. Ik wist niet dat het CBS ook al geïnfiltreerd was door extreemrechtse nazi's. Je maakt jezelf weer eens compleet belachelijk.
Ja tuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het mooie van cijfers en statistieken is dat die voor iedereen controleerbaar en narekenbaar zijn, in tegenstelling tot de diarree die klaasweetalles over ons uitstort.
Dat snap ik.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De gegevens zijn niet op de site van het cbs te vinden omdat van de Beek als onderzoeker gebruik heeft mogen maken van de mircodata van het cbs, die is niet openbaar beschikbaar omdat bijvoorbeeld jouw (geanonimiseerde) belastingaangifte daar ook tussen zit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Ja tuurlijk![]()
Als ze van het CBS zouden zijn dan zouden ze ook wel op de website van het CBS te vinden zijn en zou er ook geen andere naam op geplakt hoeven te worden
Dat er een of andere nazi clown zo naam onder gaat zetten zegt wel genoeg
quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Ja tuurlijk![]()
Als ze van het CBS zouden zijn dan zouden ze ook wel op de website van het CBS te vinden zijn en zou er ook geen andere naam op geplakt hoeven te worden
Dat er een of andere nazi clown zo naam onder gaat zetten zegt wel genoeg
Welk punt wil je dan maken?quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
De uitspraak is relatief duidelijk. De minister moet ervoor zorgen dat er een alternatief is in Ter Apel qua opvang en qua zorg. Als dat geregeld is kunnen al die mensen daarheen verplaatst worden. Dat betekent wel dat je de capaciteit moet opschalen en of andere AZC-locaties moet regelen zodat je de mensen die geen zorg nodig hebben daarheen verplaatst kunnen worden.
Dat zijn dingen waar minister A&M verantwoordelijk voor is.
Ik merk verder op dat er een hyperfocus hier is op de asielzoekers. Van mij mogen de asielzoekers die misdaden plegen ook gewoon teruggezet worden zonder pardon. Tegelijk is er nog een grote groep gewoon autochtone Nederlanders, of inmiddels derdegeneratie immigranten ook, die net zo goed fout bezig zijn maar daar lees ik hier niets over. Het gaat puur over de gekleurde medemens; die moet oprotten en de maatschappelijke ziekte die er heerst negeren we maar gewoon voor het gemak.
Het doet me gewoon erg denken aan de PVV-retoriek. Lekker schreeuwen maar oplossen ho maar. Dit probleem is vele malen groter maar wordt nu lekker in een hapklaar brokje geserveerd.
Klopt wel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je lichamelijk of psychisch ziek bent kan je ook niet worden uitgezet had ik gelezen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De dorpsgek tussen de dorpsgekken.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nederland is groter dan Amsterdam en de 28 mensen die daar een zaak aangespannen hebben.
[..]
De gegevens zijn niet op de site van het cbs te vinden omdat van de Beek als onderzoeker gebruik heeft mogen maken van de mircodata van het cbs, die is niet openbaar beschikbaar omdat bijvoorbeeld jouw (geanonimiseerde) belastingaangifte daar ook tussen zit.
Als je nou eens de moeite had genomen om alleen de inleiding van het boek te lezen, echt alleen de inleiding, dan had je dat geweten en jezelf niet zo hilarisch voor schut gezet met je oerdomme foutieve aannames.
Leeftijdsdiscriminatiequote:
Dan ben je op punt aangekomen dat je alle verdragen de kliko in wil smijten.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welk punt wil je dan maken?
Die mensen hadden hier niet binnen mogen komen, hadden moeten vertrekken en ze worden nu onderhouden op kosten van de staat.
Die hele bed bad brood regeling is het in stand houden van het probleem en door de aanzuigende werking het creëren van nieuwe problemen. Als er iets is wat problemen niet oplost, dan is het wel een schijn oplossing zoals de bbb regeling die als enige functie heeft om reeds onstane problemen niet op te lossen, maar om de gevolgen van dat probleem onder het tapijt te vegen.
Want die mensen moeten hier weg, als we ze niet onderhouden lopen ze op straat en plegen criminaliteit en dat kost de samenleving geld en daar worden mensen ontevreden van. Dus wat doen we, we gaan ze nu op kosten van de belastingbetaler onderhouden, zodat het de belastingbetaler nog steeds geld kost, maar nu zitten er zoveel schijven tussen dat de onoplettende kiezer het niet meer door heeft. Een gestolen fiets voel je immers meer dan wanneer jij via je loonbelasting misschien wel de kosten van 2 fietsen moet dragen om dit schorem op te vangen.
Whataboutism.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
(...)
Ik merk verder op dat er een hyperfocus hier is op de asielzoekers. Van mij mogen de asielzoekers die misdaden plegen ook gewoon teruggezet worden zonder pardon. Tegelijk is er nog een grote groep gewoon autochtone Nederlanders, of inmiddels derdegeneratie immigranten ook, die net zo goed fout bezig zijn maar daar lees ik hier niets over. Het gaat puur over de gekleurde medemens; die moet oprotten en de maatschappelijke ziekte die er heerst negeren we maar gewoon voor het gemak.
(...)
quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gister ook gezegd. Zeker is dat er. Hebben onze handen vol aan. Als die allochtonen hier niet zijn en de illegalen gewoon weg gaan, heb je deze shit er niet nog eens bij.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, is dat het. Lisa is vermoord omdat er buitenlandershaat is.
Het is al eerder uitgelegd en vaak ook. Het is klaar, het is vol en we hebben genoeg van de jatterij, vernielingen, overlast, verkrachtingen en moorden. Het zijn geen tandarsten en ze horen hier niet in de maatschappij want niet compatible.
Dat het in bepaalde delen van de maatschappij nog steeds als allochtonenhaat wordt gezien, kan ik maar een ding over zeggen: haal je botte kop uit je reet. Hoeveel vermoorde Lisa's heb je nog nodig?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit ja.
Sommige NLers zijn ook geen lieverdjes en brengen al problemen genoeg. Daar hoeven niet nog eens een hoop randebielen bij te komen uit de asielinstroom. Die vol zit met gekken.
En dan nog omdraaien en wijzen naar blanke mannen ook al primaire daders. Werkelijk, ik kots op dat linkse gejank.
Ik zie niet via welke logische denkstappen je bij deze conclusie bent aanbeland maar als er verdragen zijn die ons beletten de veiligheid in ons eigen land op orde te brengen dan moeten die verdragen inderdaad de prullenbak in.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan ben je op punt aangekomen dat je alle verdragen de kliko in wil smijten.
Nou heb ik ook het idee dat ze de meest 'leuke' quotes hebben gepakt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:56 schreef quirina het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Waarom zijn het alleen maar mannen daar?
Kijk hoe ze praten over vrouwen.
Zo 'lastig vindbaar' zijn die oude cijfers (tm 2022) niet hoor.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
De gegevens zijn niet op de site van het cbs te vinden omdat van de Beek als onderzoeker gebruik heeft mogen maken van de mircodata van het cbs, die is niet openbaar beschikbaar omdat bijvoorbeeld jouw (geanonimiseerde) belastingaangifte daar ook tussen zit.
Als je nou eens de moeite had genomen om alleen de inleiding van het boek te lezen, echt alleen de inleiding, dan had je dat geweten en jezelf niet zo hilarisch voor schut gezet met je oerdomme foutieve aannames.
Dan doen ze niet. Het gaat iets vileiner: eerst veeg je deze moord op een hoop met seksueel misbruik. En dat seksuele misbruik, daar pak je voor het gemak ook maar alles onder, dus ook een man die je aanstaart (wat gewoon ook kan zijn omdat je met paars haar wat apart oogt, of omdat je anderszins opvalt). Vervolgens maak je aan dat gedrag ook nog iedereen medeplichtig die wel eens een grap heeft gemaakt over vrouwen. En natuurlijk ook mannen die niet de hele dag door lopen te preken. En zelfs geen instagrampost maken als man over dit voorval is, zo begrijp ik, een vorm van goedkeuring...quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook totaal doorgesnoven om er een man-vrouw debat van te maken.
Stel de doorsnee man even gelijk aan een illegale verkrachtende psychopatische moordenaar.
Dat zijn geen vluchtelingen maar economische arbeiders. Die horen of aan het werk of op de boot terug naar hun eigen land. Voegen geen enkele moer aan dit land.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het intellect spat door het beeldscherm.
Irl is (of althans was) ze eigenlijk best leuk. Gebaseerd op nog voor haar politieke loopbaan. Ik kan mij goed voorstellen dat je bij die club van haar enorm verzuurd raakt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vond haar vooral heel wollig, en alles lijkt zo pijnlijk bij haar.
Zo lastig vindbaar dat je appels met peren vergelijkt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Zo 'lastig vindbaar' zijn die oude cijfers (tm 2022) niet hoo
De bron is uiteindelijk gewoon CBS. Leuk geprobeerd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het vluchtelingenverdrag is toe aan een zware revisie. En het zou uitstekend zijn om dat verdrag op te zeggen als eerste stap.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/81947NED/table?dl=C5B71quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo lastig vindbaar dat je appels met peren vergelijkt.
Deze cijfers gaan over criminaliteit, de cijfers van Van de Beek over seksuele delicten.
De cbs mircodata staat niet op internet, die is alleen beschikbaar voor onderzoekers.
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
57 Somalische verdachten van een seksueel misdrijf. Dat is oprecht veel. Als ik dat hoor ontstemt me dat en leef ik mee met de minstens 57 slachtoffers.quote:
O, dan graag direct een enkeltje terug. Wat een laffe honden zijn dat die een weerloos dier mishandelen 'voor de lol'.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zijn dat die die die zwaan mishandeld hebben?
Ik weet het niet zeker maar bij die zwanen ging het ook om "een grote groep intimiderende jongeren."quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan graag direct een enkeltje terug. Wat een laffe honden zijn dat die een weerloos dier mishandelen 'voor de lol'.
Ze is er wel bijna he.. met haar “sommige mannen “ alleen dat laatste stapje om dat sommige een beetje te specificeren zit er niet inquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Herzien lijkt me beter en dan ook eens echt gaan handhaven EU-breed.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "...,en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website."?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
. Maar zijn bewering dat die data niet te vinden is, is onzin.
Zeker niet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:52 schreef Twiitch het volgende:
Prachtig hoe men een schunnige opmerking bijna gelijkgesteld aan moord. Ik dacht dat ik na queers for palestine niet meer verrast kon worden maar het gekronkel kan blijkbaar nog veel vreemder.
Wat snap jij niet aan 'de oude cijfers zijn niet lastig vindbaar als het mij in luttele minuten lukte om ze te vinden met een simpele google search en het aanklikken van de bovenste links'?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "...,en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website."?
Doe anders eerst iets aan je eigen leesvaarigheid voordat je zelf onzin post en anderen dingen aanwrijft die ze niet gezegd hebben.
quote:Het CBS stopte in 2022 met cijfers over seksuele misdrijven naar migratieachtergrond en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website.
Lijkt inderdaad correct. Al zou iets als 'stopte in 2022 met het publiceren van de migratieachtergrond van verdachten van misdrijven' nog net even beter kloppen, maar ok.quote:Het CBS stopte in 2022 met cijfers over seksuele misdrijven naar migratieachtergrond ..
Nee.quote:.. en maakte de oude cijfers lastig vindbaar op hun website.
Ze kunnen ook gewoon hun eigen duisternis meebrengen natuurlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef DrDentz het volgende:
De vrouwen eisen de nacht op maar de dag is voor de mannen. Overdag mag je alles doen, de politie helpt je niet.
Is dat nog niet verboden joh.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon hun eigen duisternis meebrengen natuurlijk.
[ afbeelding ]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een onveilig land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zeker niet.
Je zou je echter ook de vraag kunnen stellen of die schunnige opmerking nu echt nodig is? Het is niet dat de doorsnee vrouw daar op aan het wachten is natuurlijk...
Wil je nu gaan beweren dat daar toen geen aandacht voor was?quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:07 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan helemaal loco als het over asielzoekers gaat hè. Maar herinnert iemand zich nog wat er met Anne Faber gebeurde?
Die werd ook verkracht en vermoord door een psychopaat.
Stel je godverdomme niet zo aan omdat je er op geattendeerd wordt dat je zulke opmerkingen misschien beter niet kan makenquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.
Fijn hoor, de bij effecten van massa immigratie van kansloos volk.
Als je die tas ook nog zwart doet, ziet niemand je lopen in het donker.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon hun eigen duisternis meebrengen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Blijf lekker met je hoofd zitten waar de zon niet schijnt joh. Ga dieper.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:47 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Stel je godverdomme niet zo aan omdat je er op geattendeerd wordt dat je zulke opmerkingen misschien beter niet kan maken
Dat vonden de vrouwen 70 of 100 jaar geleden ook al niet prettig.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een onveilig land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.
Wanneer was er in Nederland precies sprake van ongelimiteerde vrijheid?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zo is NL verworden van een tolerant land met ongelimiteerde vrijheid, tot een onveilig land vol zeikertjes waar je op ieder woord moet letten.
Haha. Nooit geweest.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:44 schreef Red_85 het volgende:
En zo is NL verworden van een tolerant land
Voordat er BUUTNLANDERS waren.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer was er in Nederland precies sprake van ongelimiteerde vrijheid?
quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:47 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Stel je godverdomme niet zo aan omdat je er op geattendeerd wordt dat je zulke opmerkingen misschien beter niet kan maken
Hey toetsenbordridders, ga lekker effe via DM verder of zo.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf lekker met je hoofd zitten waar de zon niet schijnt joh. Ga dieper.
Het wordt vanzelf wel een keer licht.
Tijdens de hoogtijdagen van de verzuiling. Vrijheid blijheid alom.quote:
Je kan wel lekker van zulke nietszeggende teksten op gaan hangen amar je kan ook gewoon wat zelfreflectie tonen en jezelf afvragen of zulk gedrag nou echt zo nodig is.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf lekker met je hoofd zitten waar de zon niet schijnt joh. Ga dieper.
Het wordt vanzelf wel een keer licht.
Die "tolerantie" is gewoon onverschilligheid.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Haha. Nooit geweest.
Die Nederlandse tolerantie is een grote misvatting en iets dat 'we' onszelf graag wijsmaken. In de praktijk houdt die tolerantie héél gauw op zodra je een beetje van de norm afwijkt qua denken, qua doen, of qua uiterlijk.
Lolquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Veel illegalen besluiten om te blijven juist omdat ze aanspraak maken op die bed bad brood regeling. Er gaat een aanzuigende werking vanuit. In Europese landen waar die regeling niet bestaat speelt het probleem van illegalen juist niet of nauwelijks. Met deze naïeve gedachte en de veronderstelling dat het een natuurverschijnsel is wordt het probleem juist in stand gehouden, maar linkse mensen vinden die illegale migratie vaak wel prima en juist iets dat aangewakkerd moet worden.
Mensen die koste wat het kost verdragen willen naleven, staan opmerkelijk vaak te demonstreren als het níet hun kant op gaat.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie niet via welke logische denkstappen je bij deze conclusie bent aanbeland maar als er verdragen zijn die ons beletten de veiligheid in ons eigen land op orde te brengen dan moeten die verdragen inderdaad de prullenbak in.
Dat lijkt me overigens helemaal geen radicaal standpunt maar een kwestie van gezond verstand. Verdragen dienen de inwoners van landen te dienen, niet andersom.
Dat zijn doorreislanden en Nederland is vaak gezien als een eindbestemming.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lol
Spanje? Italië? Frankrijk?
het is eigenlijk heel gek dat de unie dat niet leuk vind. Dat is een vertegenwoordiging van de lidstaten en alle lidstaten zijn naar mijn mening voor flinke inperking of stopzetten.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het vluchtelingenverdrag is toe aan een zware revisie. En het zou uitstekend zijn om dat verdrag op te zeggen als eerste stap.
De EU vindt dat niet fijn, dus dat kost je heel veel geld aan boetes. Maar volgens mij zijn de boetes veel lager dan de kosten die we nu hebben.
Nadeel is wel dat we dan ook echt weer hekken om Nederland moeten gaan zetten, dus eerst toch maar even kijken of in EU verband er wat gedaan kan worden wat meer is dan een pleister op een open wond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |